Corona Virus en concerten/festivals

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.993
2.043
Zijn jouw posts serieus bedoelt of zit je hier gewoon de boel op te stoken? Ik bedoel:

Corona of 1,5 bestond er niet er was 0 verschil te merken met vorig jaar behalve iets minder mensen in de zaal ? die nieuwe vriendin wilde ook meteen huggen

?
Hij mag het hebben hoor, het is zijn leven, zijn familie dat hij in gevaar brengt...

En van al die zaken waar hij naar toe gaat of waar hij het over heeft eigenlijk nog nooit gehoord. Maar dat kan ook aan mij liggen.
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Zijn jouw posts serieus bedoelt of zit je hier gewoon de boel op te stoken?

Min of meer serieus, maar vind het vooral gewoon hilarisch dat mensen de illusie schijnen te hebben dat in de praktijk mensen zich aan die 1.5m houden.

Het grappigste is nog dat omdat camera japan een filmfestival/cultuurfestival is, het voor meer dan de helft gepensioneerden trekt.

Er komen ook jongere mensen als ik, ze hebben daar ook wel anime enzo voor, maar toch zo'n 65% is denk ik 65+. De risicogroep dus.

En zoals ik zei.... die zaten ook allemaal gezellig in het café koffie te drinken, stonden overal, iedereen kletsen met elkaar, super gezellig. Als je foto van dit jaar naast vorig jaar zou leggen zou je letterlijk geen verschil zien behalve wat gekke graffiti op vloer waar letterlijk NIEMAND wat mij deed ?

Dat je even weet wat de groep waarvoor je het doet zelf van die ongezellige 1.5m vind ? heb er totaal toch paar honderd gezien daar, het was goed bezocht elke dag ?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Timmetje wrote:
Zijn jouw posts serieus bedoelt of zit je hier gewoon de boel op te stoken?

Min of meer serieus, maar vind het vooral gewoon hilarisch dat mensen de illusie schijnen te hebben dat in de praktijk mensen zich aan die 1.5m houden.

Het grappigste is nog dat omdat camera japan een filmfestival/cultuurfestival is, het voor meer dan de helft gepensioneerden trekt.

Er komen ook jongere mensen als ik, ze hebben daar ook wel anime enzo voor, maar toch zo’n 65% is denk ik 65+. De risicogroep dus.

En zoals ik zei…. die zaten ook allemaal gezellig in het café koffie te drinken, stonden overal, iedereen kletsen met elkaar, super gezellig. Als je foto van dit jaar naast vorig jaar zou leggen zou je letterlijk geen verschil zien behalve wat gekke graffiti op vloer waar letterlijk NIEMAND wat mij deed ?

Dat je even weet wat de groep waarvoor je het doet zelf van die ongezellige 1.5m vind ? heb er totaal toch paar honderd gezien daar, het was goed bezocht elke dag ?
He Sherlock, wij komen ook in supermarkten, wij kijken ook het nieuws, dat mensen zich niet aan de anderhalve meter houden, kunnen we zelf ook prima zien in de vorm van het aantal besmettingen per dag bijvoorbeeld.. wel eens voorbij zien komen sinds maart?
Prima dat jij je hobby hebt, en als die bijeenkomsten om de een of andere reden mogen doorgaan (waarom in hemelsnaam?), heb je nog prima het recht om er heen te gaan ook. Of het slim is dat is iets anders, maar dat verbaast me bij jou al even niet meer.
Dus ik vind Timmetje z'n vraag best terecht, maar ik zal hem iets anders stellen: "wat doe je hier precies?" De insteek van je posts is alleen maar anime, cosplay-gericht, zijn daar geen fora voor?
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Of ben je toevallig een lid van het Stokertjes team uit de Festileagues competitie? Dat zou ook een hoop verklaren ;)
 

maria-kl

Nieuw lid
29 okt 2020
4
0
Goedemorgen,

Voor een artikel in de krant Het Laatste Nieuws ben ik op zoek naar getuigenissen van mensen die inmiddels vouchers hebben gekregen van de verschillende festivals die hebben moeten annuleren.

De vragen die o.a. aan bod komen zijn:
-om welke festivals het gaat
-hoe en wanneer de organisatie gecommuniceerd heeft
-of je nog van plan bent naar het festival te gaan, ook als bijv. de line-up veranderd is?

Bij interesse, stuur me gerust een PB. Bedankt alvast.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.551
Timmetje wrote:
Zijn jouw posts serieus bedoelt of zit je hier gewoon de boel op te stoken?

Min of meer serieus, maar vind het vooral gewoon hilarisch dat mensen de illusie schijnen te hebben dat in de praktijk mensen zich aan die 1.5m houden.

Het grappigste is nog dat omdat camera japan een filmfestival/cultuurfestival is, het voor meer dan de helft gepensioneerden trekt.

Er komen ook jongere mensen als ik, ze hebben daar ook wel anime enzo voor, maar toch zo’n 65% is denk ik 65+. De risicogroep dus.

En zoals ik zei…. die zaten ook allemaal gezellig in het café koffie te drinken, stonden overal, iedereen kletsen met elkaar, super gezellig. Als je foto van dit jaar naast vorig jaar zou leggen zou je letterlijk geen verschil zien behalve wat gekke graffiti op vloer waar letterlijk NIEMAND wat mij deed ?

Dat je even weet wat de groep waarvoor je het doet zelf van die ongezellige 1.5m vind ? heb er totaal toch paar honderd gezien daar, het was goed bezocht elke dag ?

Grappig en hilarisch vind ik bijzonder vreemde woordkeuzes. Door debielen zoals jij duurt deze epidemie langer dan nodig is en komt ons geliefde zomer festivalseizoen in gevaar. Figuren zoals jij zijn onverantwoord en egoïstisch en wat mij betreft krijg je een ban op dit forum aangezien je geen enkele feeling hebt met muziekfestivals. Dit soort posts kan je beter plaatsen op de fora van Viruswaanzin. Daar zullen ze dit ongetwijfeld wel heel grappig en hilarisch vinden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Stoken dus. Dat is na je reactie helemaal duidelijk. Succes ermee. ?

Hoho stoken das mijn taak. MAGA woohoo!!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.609
11.241
Goedemorgen,

Voor een artikel in de krant Het Laatste Nieuws ben ik op zoek naar getuigenissen van mensen die inmiddels vouchers hebben gekregen van de verschillende festivals die hebben moeten annuleren.

De vragen die o.a. aan bod komen zijn:
-om welke festivals het gaat
-hoe en wanneer de organisatie gecommuniceerd heeft
-of je nog van plan bent naar het festival te gaan, ook als bijv. de line-up veranderd is?

Bij interesse, stuur me gerust een PB. Bedankt alvast.
Vond dat PB'tje van je toch netter opgesteld, Maria... ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
ik zou zeggen, stuur maria-kl gerust een Prive berichtje...
Goedemorgen,

Voor een artikel in de krant Het Laatste Nieuws ben ik op zoek naar getuigenissen van mensen die inmiddels vouchers hebben gekregen van de verschillende festivals die hebben moeten annuleren.

De vragen die o.a. aan bod komen zijn:
-om welke festivals het gaat
-hoe en wanneer de organisatie gecommuniceerd heeft
-of je nog van plan bent naar het festival te gaan, ook als bijv. de line-up veranderd is?

Bij interesse, stuur me gerust een PB. Bedankt alvast.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Ik ga mensen niet achterna zitten om wat vragen te beantwoorden. Ze komt maar naar ons toe.
ook wel een punt...

@maria-kl ? kan je de vragen niet gewoon hier plaatsen in het topic?
Lijkt me ook relevant binnen dit topic. imo prima
 

maria-kl

Nieuw lid
29 okt 2020
4
0
Dag Dennis, bedankt. Ik zal de vragen zodirect hier plaatsen. Wie zich geroepen voelt mag hier of anders via PB reageren. Idealiter kom je met je naam in de krant en het liefst ook een foto :)

Mijn dank is groot!
 

maria-kl

Nieuw lid
29 okt 2020
4
0
Inmiddels heb ik al van 2 mensen reactie mogen ontvangen, waarvoor dank. Ik plaats de vragen hier. Indien je je geroepen voelt te antwoorden, graag.

1) Welke festivals had je normaal deze zomer op de planning staan?
2) Wanneer had je de tickets gekocht?
3) Welk bericht heb je al ontvangen van de organisatie?
4) Heb je al een voucher ontvangen (zo ja, hoeveel?)
5) Ben je nog van plan om volgend jaar, indien mogelijk, terug naar de festivals te gaan? Ook als bijv. de line-up veranderd zou zijn?

Bedankt, groeten,
Maria
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.353
5.049
1) Welke festivals had je normaal deze zomer op de planning staan?
- Paaspop, Best Kept Secret, Bospop, Electronic Family, Graspop, Lowlands + flink aantal losse concerten
2) Wanneer had je de tickets gekocht?
- Verschilt per festival, maar eind halverwege 2019 ver van de corona perikelen vandaan.
3) Welk bericht heb je al ontvangen van de organisatie?
- Voor bijna alle festivals hierboven heb ik mijn kaartje behouden voor volgend jaar. Electronic Family zal niet plaats vinden in 2021 (2020 zou de laatste editie zijn), dus daar heb ik automatisch mijn geld van terug gekregen.
4) Heb je al een voucher ontvangen (zo ja, hoeveel?)
- Ik heb 3 vouchers gehad, en 1 voucher is aangekondigd dat ik die nog krijg. Dit zijn in principe allemaal losse concerten geweest en geen festivals. Ik heb nu voor een € 300,00 nog aan vouchers over waarvan ik er al een paar gespendeetd heb voor concerten eind 2021.
5) Ben je nog van plan om volgend jaar, indien mogelijk, terug naar de festivals te gaan? Ook als bijv. de line-up veranderd zou zijn?
Ja, hoe sneller hoe beter. Al zet er iemand een cd'tje op. Ik wil weer festivallen
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.517
1) Welke festivals had je normaal deze zomer op de planning staan?
– Paaspop, Best Kept Secret, Bospop, Electronic Family, Graspop, Lowlands + flink aantal losse concerten
2) Wanneer had je de tickets gekocht?
– Verschilt per festival, maar eind halverwege 2019 ver van de corona perikelen vandaan.
3) Welk bericht heb je al ontvangen van de organisatie?
– Voor bijna alle festivals hierboven heb ik mijn kaartje behouden voor volgend jaar. Electronic Family zal niet plaats vinden in 2021 (2020 zou de laatste editie zijn), dus daar heb ik automatisch mijn geld van terug gekregen.
4) Heb je al een voucher ontvangen (zo ja, hoeveel?)
– Ik heb 3 vouchers gehad, en 1 voucher is aangekondigd dat ik die nog krijg. Dit zijn in principe allemaal losse concerten geweest en geen festivals. Ik heb nu voor een € 300,00 nog aan vouchers over waarvan ik er al een paar gespendeetd heb voor concerten eind 2021.
5) Ben je nog van plan om volgend jaar, indien mogelijk, terug naar de festivals te gaan? Ook als bijv. de line-up veranderd zou zijn?
Ja, hoe sneller hoe beter. Al zet er iemand een cd’tje op. Ik wil weer festivallen

Dit!
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
1: Paaspop - Iron Maiden/Bospop
2: Meteen bij start verkoop
3: Van alle 3 mededeling over wat er mogelijk is inzake re-fund-voucher-doorzetten ticket naar 2021
4: Nee, Re-fund voor Iron Maiden, de 2 festivals doorgeschoven naar 2021
5: Zeker ! kan niet wachten!!!!!!!!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.406
1.087
1) Welke festivals had je normaal deze zomer op de planning staan?
Lowlands en Jera on Air
Verder nog een aantal losse concerten in de Ziggo die nogal prijzig zijn.

2) Wanneer had je de tickets gekocht?
Lowlands direct bij start vvk en Jera on Air nog niet.
Losse concerten ook direct bij start vvk

3) Welk bericht heb je al ontvangen van de organisatie?
Via mail dat het werd uitgesteld en later een vervangende datum.
Alleen het concert van Madball in de Patronaat ging via iemand anders die de kaarten gekocht had. Dat werd nog een heel verhaal om je geld terug te krijgen. Dat lag vooral aan ticketmaster. Patronaat heeft dit netjes opgelost zodat we ons geld terugkregen. Helaas kwam daar geen vervangende datum voor.

4) Heb je al een voucher ontvangen (zo ja, hoeveel?)
Nee, geen vouchers ontvangen. Wel voor ruim 800,00 aan tickets uit staan. Waarvan 2 tickets Lowlands.

5) Ben je nog van plan om volgend jaar, indien mogelijk, terug naar de festivals te gaan? Ook als bijv. de line-up veranderd zou zijn?
Ik ben zeker van plan om te gaan. Misschien nog wel naar meer festivals dan wat ik van plan was. Blijkbaar weet je maar nooit wanneer het niet meer kan. Normaal ga ik blind naar Lowlands en ik zou ze 1 jaar kunnen vergeven voor een mindere line up. Andere festivals gaat e echt om de line up. Dus als dat heel erg tegenvalt, dan wacht ik nog wel een jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken