Corona Virus en concerten/festivals

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.428
6.088
Zou nog moeten mogen volgens mij. Dit staat op de site van de Rijksoverheid:

Wat is er toegestaan bij de (amateur)beoefening van kunst, zoals toneelspelen, dansen, musiceren en acteren?
Kinderen en volwassen (professionals en amateurkunstbeoefenaars), zoals toneelspelers, dansers en acteurs, mogen kunst beoefenen, repeteren en optreden. Hier gelden dan dezelfde regels als voor andere activiteiten ‘binnen’ of ‘buiten’.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/openbaar-en-dagelijks-leven/cultuur
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Maar uiteindelijk is het weer helemaal kut met peren. Wat is 2020 gewoon een extreem kut jaar. En dan zijn de vooruitzichten voor 2021 ook niet bijster goed. Extreem vermoeiend.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Zou nog moeten mogen volgens mij. Dit staat op de site van de Rijksoverheid:

Wat is er toegestaan bij de (amateur)beoefening van kunst, zoals toneelspelen, dansen, musiceren en acteren?
Kinderen en volwassen (professionals en amateurkunstbeoefenaars), zoals toneelspelers, dansers en acteurs, mogen kunst beoefenen, repeteren en optreden. Hier gelden dan dezelfde regels als voor andere activiteiten ‘binnen’ of ‘buiten’.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/openbaar-en-dagelijks-leven/cultuur

nou, dat is dan prima nieuws.. ga ik gelijk even door appen naar de rest... gewoon lekker rammelen vrijdag !!!!! Thanx voor de info !!!!!!!!!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.874
8.491
Ik moet zeggen dat ik nog totaal geen besef heb wat ik kan/ga zien. Zoals het nu is heb ik er geen zin in. Hoe hard de zalen hun best doen, ik kies toch eieren voor mijn geld even. Heb nog kaartjes voor wat verzette acts van volgend jaar, maar mijn vertrouwen in de eerste concert na corona heeft een paar stevige knallen gekregen waardoor ik heel moeilijk enthousiast kan worden.

Bij mij is de reden waarom ik nog geen tickets kocht ook een groot deel te wijten aan dat ik nog veel op de planning heb staan.

Bon Iver, Nick Cave, Thom Yorke, The Weeknd, Kim Gordon, Best Kept Secret, Rock Werchter, Primavera (allemaal combi). En een reis die al betaald is, maar uitgesteld naar volgend jaar. Naar al deze dingen kijk ik nu enorm uit, maar moet ook eerlijk gezegd bekennen dat ik alleen mijn combiticket voor Primavera gekocht heb na 16 maart...

De playlists van deze festivals draaien wel overuren. :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
Indiaantje89 wrote:
Ik moet zeggen dat ik nog totaal geen besef heb wat ik kan/ga zien. Zoals het nu is heb ik er geen zin in. Hoe hard de zalen hun best doen, ik kies toch eieren voor mijn geld even. Heb nog kaartjes voor wat verzette acts van volgend jaar, maar mijn vertrouwen in de eerste concert na corona heeft een paar stevige knallen gekregen waardoor ik heel moeilijk enthousiast kan worden.

Bij mij is de reden waarom ik nog geen tickets kocht ook een groot deel te wijten aan dat ik nog veel op de planning heb staan.

Bon Iver, Nick Cave, Thom Yorke, The Weeknd, Kim Gordon, Best Kept Secret, Rock Werchter, Primavera (allemaal combi). En een reis die al betaald is, maar uitgesteld naar volgend jaar. Naar al deze dingen kijk ik nu enorm uit, maar moet ook eerlijk gezegd bekennen dat ik alleen mijn combiticket voor Primavera gekocht heb na 16 maart…
Same here, nog veel verzette concertjes op de planning, ben het overzicht zelfs een beetje kwijt. Ik ga komende zondag wel naar Lewsberg in het Paard. Twee aan twee zitten, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn. In ieder geval weer eens live muziek aanschouwen!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Ja dat overzicht kwijt zijn heb ik ook erg. Heb nog wel her en der tickets, maar eigenlijk niet eens de zin om uit te zoeken hoe en wat omdat ik nog niet veel vertrouwen heb in volgend jaar. Vooralsnog bezoek ik ook even geen concerten. Playlisten luisteren van festivals is nu bij minder. Enkel Graspop en BKS zijn bekend voor mij. En die zijn nagenoeg hetzelfde als vorig jaar, dus dat heb ik nu wel een beetje gehoord. Ben juist oude shit nu aan het herontdekken en zo af en toe wat nieuwe releases checken.

Gisteren met vrienden besproken om naar Brakrock te gaan volgend jaar... maar die enthousiasme ben ik dan ook weer snel weer kwijt gezien steeds het besef komt dat mogelijk ook 2021 niet veel gaat worden. Maar misschien ben ik te negatief.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Ja dat overzicht kwijt zijn heb ik ook erg. Heb nog wel her en der tickets, maar eigenlijk niet eens de zin om uit te zoeken hoe en wat omdat ik nog niet veel vertrouwen heb in volgend jaar. Vooralsnog bezoek ik ook even geen concerten. Playlisten luisteren van festivals is nu bij minder. Enkel Graspop en BKS zijn bekend voor mij. En die zijn nagenoeg hetzelfde als vorig jaar, dus dat heb ik nu wel een beetje gehoord. Ben juist oude shit nu aan het herontdekken en zo af en toe wat nieuwe releases checken.

Gisteren met vrienden besproken om naar Brakrock te gaan volgend jaar… maar die enthousiasme ben ik dan ook weer snel weer kwijt gezien steeds het besef komt dat mogelijk ook 2021 niet veel gaat worden. Maar misschien ben ik te negatief.

Hier helemaal niets op de planning staan, de gekochte kaarten voor Deep Purple en Bospop zijn doorgezet naar 2021, Iron Maiden helaas een re-fund voor ingediend... valt nu samen met Bospop.. verder voorlopig niets op de rol staan. Ben zelf op dit moment van mening dat het allemaal langer gaat duren dan verwacht was... ben zelf bang dat Paaspop 2021 de klos is... hopelijk is dit niet het geval maar ik vrees het ergste....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Oja Paaspop heb ik ook nog een zaterdag kaart van. Dat bedoel ik dus... Er komen wat zaalshows ook van 013 o.i.d. waar ik best heen wel. Maar mijn verstand zegt me even geen kaarten te kopen.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
En die zijn nagenoeg hetzelfde als vorig jaar, dus dat heb ik nu wel een beetje gehoord. Ben juist oude shit nu aan het herontdekken en zo af en toe wat nieuwe releases checken.

Heb hetzelfde, de afgelopen tijd teruggevallen op oude albums en met plezier wat verder de muziekgeschiedenis ingedoken. Weinig zin om nieuwe releases en festivalplaylists te luisteren, is toch iets te pijnlijk nog.

Afgelopen weekend wel voor het eerst sinds begin maart naar het lokale poppodium (Vera) geweest. Vrijdag Hans Dulfer (de beste man is 80) en zaterdag Apneu (aardig Amsterdams bandje). Denk dat het niet volledig coronaveilig is, er werd nogal veel gepraat en die 1.5 meter is in de praktijk niet altijd te hanteren. Al beviel live-muziek en de opzet dusdanig goed dat ik voor alle shows waar nog kaarten te koop waren kaarten heb aangeschaft.

Al zie ik eigenlijk niet in hoe dat te combineren valt met de nieuwe maatregelen van sluitingstijden van horeca en de teruggeschroefde capaciteit (van 50 naar 30) in zalen kan worden gecombineerd. Al lees je dat er hier en daar uitzonderingen kunnen worden gemaakt. Afwachten maar, dat doen we immers nog maar een halfjaar...


 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Ik vraag me echt af hoelang alles nog gaat duren. Dat maakt het ook zo cut. Hetgeen wij allemaal tof vinden, concerten en festivals, staan ook nog eens als laatste in de rij wanneer de boel weer wordt vrij gegeven....
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
Waarom toch steeds weer die horeca een kloot aftrekken.
In heel Nederland café's dicht om 22uur, eerder in Antwerpen en nu in heel Brussels gewest om 23uur.
Het is voor heel veel zaken bijna niet meer de moeite om zo nog open te houden terwijl ik me toch sterk afvraag of die cafés heel veel besmettingen voortbrengen.

 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
In Nederland zijn alle contacten teruggebracht, niet alleen die in de horeca. En dat is toch hoe het virus vooral overgebracht wordt: dichtbij van mens tot mens. En waar je met maatregelen effect sorteert. Begrijp zeker de maatregelen in de horeca, helemaal als je wel eens na 22:00 in de stad bent geweest. Die 1.5 meter is dan echt een illusie, helemaal na wat alcoholische contactmomenten.

En we zitten al een tijdje voorbij de grenzen die het coronadashboard aangaf en lopen weer tegen de grenzen van de zorg aan, maatregelen konden niet uitblijven. Vind het vooral jammer dat groepsgrootte van 50 naar 30 is gegaan, zo raak je grotere horecazaken en concert / theater / bioscoopzalen buitenproportioneel hard, als er lokaal geen uitzonderingen mogelijk zijn (met misschien de bar om 22:00 dicht?).

Ik vraag me echt af hoelang alles nog gaat duren. Dat maakt het ook zo cut. Hetgeen wij allemaal tof vinden, concerten en festivals, staan ook nog eens als laatste in de rij wanneer de boel weer wordt vrij gegeven….

Nieuwste steunpakket voor ondernemers loopt tot 1 juli 2021. Geeft wel aan dat we hier nog lang niet vanaf zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Noem mij dan maar negatief maar dan wordt het volgend jaar weer niks. Alleen durven ze dat nog niet hardop uit te spreken.....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.514
10.560
In Nederland zijn alle contacten teruggebracht, niet alleen die in de horeca. En dat is toch hoe het virus vooral overgebracht wordt: dichtbij van mens tot mens. En waar je met maatregelen effect sorteert. Begrijp zeker de maatregelen in de horeca, helemaal als je wel eens na 22:00 in de stad bent geweest. Die 1.5 meter is dan echt een illusie, helemaal na wat alcoholische contactmomenten.

En we zitten al een tijdje voorbij de grenzen die het coronadashboard aangaf en lopen weer tegen de grenzen van de zorg aan, maatregelen konden niet uitblijven. Vind het vooral jammer dat groepsgrootte van 50 naar 30 is gegaan, zo raak je grotere horecazaken en concert / theater / bioscoopzalen buitenproportioneel hard, als er lokaal geen uitzonderingen mogelijk zijn (met misschien de bar om 22:00 dicht?).


PJ wrote:
Ik vraag me echt af hoelang alles nog gaat duren. Dat maakt het ook zo cut. Hetgeen wij allemaal tof vinden, concerten en festivals, staan ook nog eens als laatste in de rij wanneer de boel weer wordt vrij gegeven….

Nieuwste steunpakket voor ondernemers loopt tot 1 juli 2021. Geeft wel aan dat we hier nog lang niet vanaf zijn.
Geloof dat daar binnen een paar dagen sowieso duidelijkheid over is. De zalen waar ik tot nu toe ben geweest doen het allemaal wel netjes, dus ik denk dat die sector sowieso door mag blijven gaan op de manier zoals ze het nu doen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
gesp wrote:
In Nederland zijn alle contacten teruggebracht, niet alleen die in de horeca. En dat is toch hoe het virus vooral overgebracht wordt: dichtbij van mens tot mens. En waar je met maatregelen effect sorteert. Begrijp zeker de maatregelen in de horeca, helemaal als je wel eens na 22:00 in de stad bent geweest. Die 1.5 meter is dan echt een illusie, helemaal na wat alcoholische contactmomenten.

En we zitten al een tijdje voorbij de grenzen die het coronadashboard aangaf en lopen weer tegen de grenzen van de zorg aan, maatregelen konden niet uitblijven. Vind het vooral jammer dat groepsgrootte van 50 naar 30 is gegaan, zo raak je grotere horecazaken en concert / theater / bioscoopzalen buitenproportioneel hard, als er lokaal geen uitzonderingen mogelijk zijn (met misschien de bar om 22:00 dicht?).


PJ wrote:
Ik vraag me echt af hoelang alles nog gaat duren. Dat maakt het ook zo cut. Hetgeen wij allemaal tof vinden, concerten en festivals, staan ook nog eens als laatste in de rij wanneer de boel weer wordt vrij gegeven….


Nieuwste steunpakket voor ondernemers loopt tot 1 juli 2021. Geeft wel aan dat we hier nog lang niet vanaf zijn.

Geloof dat daar binnen een paar dagen sowieso duidelijkheid over is. De zalen waar ik tot nu toe ben geweest doen het allemaal wel netjes, dus ik denk dat die sector sowieso door mag blijven gaan op de manier zoals ze het nu doen.

Ik hoopte dat ook maar Amsterdam heeft al uitgesproken geen uitzonderingen te maken. Dus pech voor oa Melkweg, Paradiso en Carré. Dit soort uitspraken doen geen recht aan alle energie die dit soort venues in hun nieuwe beleid hebben gestoken en gaan voorbij aan het feit dat het goed werkt. Helpt niet mee om draagvlak te behouden in de maatschappij. Ik hoop dat Rotterdam iets flexibeler gaat zijn aangezien oktober mijn eerste maand in tijden was met enkele culturele uitjes.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.549
7.194
Ik ben vooral benieuwd of nieuwe concerten nu allemaal ‘corona-proof’ worden ingedeeld. Afgelopen week voor twee concerten tickets gekocht voor juli en november 2021. Zouden ze dat al weer op volle capaciteit verkopen of niet?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.514
10.560
Ik ben vooral benieuwd of nieuwe concerten nu allemaal ‘corona-proof’ worden ingedeeld. Afgelopen week voor twee concerten tickets gekocht voor juli en november 2021. Zouden ze dat al weer op volle capaciteit verkopen of niet?
Ja, geloof van wel. Dat wordt gewoon verplaatst als het nog niet kan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
wenteldave wrote:

gesp wrote:
In Nederland zijn alle contacten teruggebracht, niet alleen die in de horeca. En dat is toch hoe het virus vooral overgebracht wordt: dichtbij van mens tot mens. En waar je met maatregelen effect sorteert. Begrijp zeker de maatregelen in de horeca, helemaal als je wel eens na 22:00 in de stad bent geweest. Die 1.5 meter is dan echt een illusie, helemaal na wat alcoholische contactmomenten.

En we zitten al een tijdje voorbij de grenzen die het coronadashboard aangaf en lopen weer tegen de grenzen van de zorg aan, maatregelen konden niet uitblijven. Vind het vooral jammer dat groepsgrootte van 50 naar 30 is gegaan, zo raak je grotere horecazaken en concert / theater / bioscoopzalen buitenproportioneel hard, als er lokaal geen uitzonderingen mogelijk zijn (met misschien de bar om 22:00 dicht?).


PJ wrote:
Ik vraag me echt af hoelang alles nog gaat duren. Dat maakt het ook zo cut. Hetgeen wij allemaal tof vinden, concerten en festivals, staan ook nog eens als laatste in de rij wanneer de boel weer wordt vrij gegeven….


Nieuwste steunpakket voor ondernemers loopt tot 1 juli 2021. Geeft wel aan dat we hier nog lang niet vanaf zijn.


Geloof dat daar binnen een paar dagen sowieso duidelijkheid over is. De zalen waar ik tot nu toe ben geweest doen het allemaal wel netjes, dus ik denk dat die sector sowieso door mag blijven gaan op de manier zoals ze het nu doen.

Ik hoopte dat ook maar Amsterdam heeft al uitgesproken geen uitzonderingen te maken. Dus pech voor oa Melkweg, Paradiso en Carré. Dit soort uitspraken doen geen recht aan alle energie die dit soort venues in hun nieuwe beleid hebben gestoken en gaan voorbij aan het feit dat het goed werkt. Helpt niet mee om draagvlak te behouden in de maatschappij. Ik hoop dat Rotterdam iets flexibeler gaat zijn aangezien oktober mijn eerste maand in tijden was met enkele culturele uitjes.
En dat met een links bestuur :( . Geen idee waarom Nederlandse politici zelden cultuur kunnen omarmen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.514
10.560
wenteldave wrote:

gesp wrote:
In Nederland zijn alle contacten teruggebracht, niet alleen die in de horeca. En dat is toch hoe het virus vooral overgebracht wordt: dichtbij van mens tot mens. En waar je met maatregelen effect sorteert. Begrijp zeker de maatregelen in de horeca, helemaal als je wel eens na 22:00 in de stad bent geweest. Die 1.5 meter is dan echt een illusie, helemaal na wat alcoholische contactmomenten.

En we zitten al een tijdje voorbij de grenzen die het coronadashboard aangaf en lopen weer tegen de grenzen van de zorg aan, maatregelen konden niet uitblijven. Vind het vooral jammer dat groepsgrootte van 50 naar 30 is gegaan, zo raak je grotere horecazaken en concert / theater / bioscoopzalen buitenproportioneel hard, als er lokaal geen uitzonderingen mogelijk zijn (met misschien de bar om 22:00 dicht?).


PJ wrote:
Ik vraag me echt af hoelang alles nog gaat duren. Dat maakt het ook zo cut. Hetgeen wij allemaal tof vinden, concerten en festivals, staan ook nog eens als laatste in de rij wanneer de boel weer wordt vrij gegeven….


Nieuwste steunpakket voor ondernemers loopt tot 1 juli 2021. Geeft wel aan dat we hier nog lang niet vanaf zijn.


Geloof dat daar binnen een paar dagen sowieso duidelijkheid over is. De zalen waar ik tot nu toe ben geweest doen het allemaal wel netjes, dus ik denk dat die sector sowieso door mag blijven gaan op de manier zoals ze het nu doen.

Ik hoopte dat ook maar Amsterdam heeft al uitgesproken geen uitzonderingen te maken. Dus pech voor oa Melkweg, Paradiso en Carré. Dit soort uitspraken doen geen recht aan alle energie die dit soort venues in hun nieuwe beleid hebben gestoken en gaan voorbij aan het feit dat het goed werkt. Helpt niet mee om draagvlak te behouden in de maatschappij. Ik hoop dat Rotterdam iets flexibeler gaat zijn aangezien oktober mijn eerste maand in tijden was met enkele culturele uitjes.
Ik lees juist alleen deze uitspraak van Halsema:
Halsema laat weten dat het wachten is op een gezamenlijke lijn voor ontheffingen op deze maatregelen. Maar tot deze lijn er is, mogen er in Amsterdam maximaal 30 man publiek toegelaten bij voorstellingen.
Daar haal ik niet uit dat ze heeft aangegeven dat er geen uitzonderingen komen. Alleen dat het tot een gezamenlijke richtlijn maar voor dertig man kan worden gespeeld.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Joslittel wrote:

wenteldave wrote:

gesp wrote:
In Nederland zijn alle contacten teruggebracht, niet alleen die in de horeca. En dat is toch hoe het virus vooral overgebracht wordt: dichtbij van mens tot mens. En waar je met maatregelen effect sorteert. Begrijp zeker de maatregelen in de horeca, helemaal als je wel eens na 22:00 in de stad bent geweest. Die 1.5 meter is dan echt een illusie, helemaal na wat alcoholische contactmomenten.

En we zitten al een tijdje voorbij de grenzen die het coronadashboard aangaf en lopen weer tegen de grenzen van de zorg aan, maatregelen konden niet uitblijven. Vind het vooral jammer dat groepsgrootte van 50 naar 30 is gegaan, zo raak je grotere horecazaken en concert / theater / bioscoopzalen buitenproportioneel hard, als er lokaal geen uitzonderingen mogelijk zijn (met misschien de bar om 22:00 dicht?).


PJ wrote:
Ik vraag me echt af hoelang alles nog gaat duren. Dat maakt het ook zo cut. Hetgeen wij allemaal tof vinden, concerten en festivals, staan ook nog eens als laatste in de rij wanneer de boel weer wordt vrij gegeven….


Nieuwste steunpakket voor ondernemers loopt tot 1 juli 2021. Geeft wel aan dat we hier nog lang niet vanaf zijn.


Geloof dat daar binnen een paar dagen sowieso duidelijkheid over is. De zalen waar ik tot nu toe ben geweest doen het allemaal wel netjes, dus ik denk dat die sector sowieso door mag blijven gaan op de manier zoals ze het nu doen.


Ik hoopte dat ook maar Amsterdam heeft al uitgesproken geen uitzonderingen te maken. Dus pech voor oa Melkweg, Paradiso en Carré. Dit soort uitspraken doen geen recht aan alle energie die dit soort venues in hun nieuwe beleid hebben gestoken en gaan voorbij aan het feit dat het goed werkt. Helpt niet mee om draagvlak te behouden in de maatschappij. Ik hoop dat Rotterdam iets flexibeler gaat zijn aangezien oktober mijn eerste maand in tijden was met enkele culturele uitjes.

Ik lees juist alleen deze uitspraak van Halsema:

Halsema laat weten dat het wachten is op een gezamenlijke lijn voor ontheffingen op deze maatregelen. Maar tot deze lijn er is, mogen er in Amsterdam maximaal 30 man publiek toegelaten bij voorstellingen.

Daar haal ik niet uit dat ze heeft aangegeven dat er geen uitzonderingen komen. Alleen dat het tot een gezamenlijke richtlijn maar voor dertig man kan worden gespeeld.

Klopt. Maar het zou netter zijn geweest om het om te draaien in mijn opinie. We gaan door op de huidige voet omdat dit goed werkt totdat er een nieuwe richtlijn is waar iedereen zich naar moet conformeren. Nu moet alles op de laatste seconde afgelast of verplaatst worden terwijl misschien over enkele dagen/weken meer ruimte is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken