Joslittel wrote:
wenteldave wrote:
gesp wrote:
In Nederland zijn alle contacten teruggebracht, niet alleen die in de horeca. En dat is toch hoe het virus vooral overgebracht wordt: dichtbij van mens tot mens. En waar je met maatregelen effect sorteert. Begrijp zeker de maatregelen in de horeca, helemaal als je wel eens na 22:00 in de stad bent geweest. Die 1.5 meter is dan echt een illusie, helemaal na wat alcoholische contactmomenten.
En we zitten al een tijdje voorbij de grenzen die het coronadashboard aangaf en lopen weer tegen de grenzen van de zorg aan, maatregelen konden niet uitblijven. Vind het vooral jammer dat groepsgrootte van 50 naar 30 is gegaan, zo raak je grotere horecazaken en concert / theater / bioscoopzalen buitenproportioneel hard, als er lokaal geen uitzonderingen mogelijk zijn (met misschien de bar om 22:00 dicht?).
PJ wrote:
Ik vraag me echt af hoelang alles nog gaat duren. Dat maakt het ook zo cut. Hetgeen wij allemaal tof vinden, concerten en festivals, staan ook nog eens als laatste in de rij wanneer de boel weer wordt vrij gegeven….
Nieuwste steunpakket voor ondernemers loopt tot 1 juli 2021. Geeft wel aan dat we hier nog lang niet vanaf zijn.
Geloof dat daar binnen een paar dagen sowieso duidelijkheid over is. De zalen waar ik tot nu toe ben geweest doen het allemaal wel netjes, dus ik denk dat die sector sowieso door mag blijven gaan op de manier zoals ze het nu doen.
Ik hoopte dat ook maar Amsterdam heeft al uitgesproken geen uitzonderingen te maken. Dus pech voor oa Melkweg, Paradiso en Carré. Dit soort uitspraken doen geen recht aan alle energie die dit soort venues in hun nieuwe beleid hebben gestoken en gaan voorbij aan het feit dat het goed werkt. Helpt niet mee om draagvlak te behouden in de maatschappij. Ik hoop dat Rotterdam iets flexibeler gaat zijn aangezien oktober mijn eerste maand in tijden was met enkele culturele uitjes.
Ik lees juist alleen deze uitspraak van Halsema:
Halsema laat weten dat het wachten is op een gezamenlijke lijn voor ontheffingen op deze maatregelen. Maar tot deze lijn er is, mogen er in Amsterdam maximaal 30 man publiek toegelaten bij voorstellingen.
Daar haal ik niet uit dat ze heeft aangegeven dat er geen uitzonderingen komen. Alleen dat het tot een gezamenlijke richtlijn maar voor dertig man kan worden gespeeld.