Corona Virus en concerten/festivals

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Waar je met evenementen nog in de buitenlucht zit zie ik echt niet in hoe clubs en discotheken weer open zouden moeten kunnen. Dat gaat op 1,5 meter toch echt niet werken?Vraag me ook af hoe de overheid daarin zou kunnen helpen / wat ze zouden kunnen doen naast geld geven.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Waar je met evenementen nog in de buitenlucht zit zie ik echt niet in hoe clubs en discotheken weer open zouden moeten kunnen. Dat gaat op 1,5 meter toch echt niet werken?Vraag me ook af hoe de overheid daarin zou kunnen helpen / wat ze zouden kunnen doen naast geld geven.
Natuurlijk kan 1,5 meter clubben wel. Maar dan moet je wel eens aan tafel gaan zitten met mensen uit de sector die al bewezen hebben creatief te zijn. Geld strooien en je handen omhoog doen ?‍♂️ Is geen beleid. Je hebt een plan van aanpak nodig, zoeken in oplossingen, vooruitzichten stellen, onderzoek doen. Niet reageren maar een situatie voor zijn. Zowel NL en België lopen echt achter op dat gebied.

We hoeven zeker niet blind alles open te gooien. Maar er zit nog altijd iets tussen Ab Ostethaus en Willem Engel
in. We moeten progressiever gaan denken,

De laatste keer dat we met een stappenplan kwamen deden we omdat anderen dat ook deden. Daarom moet er meer beleid komen. We hebben al te laat gereageerd op dit virus, maar we moeten ook niet te laat wachten met de bijkomstige gevolgen er van.

Politici moeten echt met de cultuur en evenementen sector om tafel (wel op 1,5 meter afstand met een biertje erbij ;)). En probeer samen naar een oplossing te werken. Want ondanks het nieuwe infuus ligt het op sterven helaas.


 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
Natuurlijk kan 1,5 meter clubben wel.

Hoe zie je dat voor je?!?!
Iedereen in zo'n pak die ze gebruiken voor radioactieve straling... Of inderdaad, zoals Indiaantje zegt (al bedoelt ie dat niet), aan tafel zitten met mensen. Anders lijkt het me zeker niet haalbaar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Natuurlijk kan 1,5 meter clubben wel.

Hoe zie je dat voor je?!?!
Hoe zie je een café voor je, hoe zie je een hoerentent voor je? Hoe zie je een supermarkt voor je? Hoe zie je een kantoor voor je? Hoe zie je een voetbal stadion voor je? Hoe zie je een drukke stad voor je? Hoe zie je een kleuterschool voor je. Hoe zie je een vol vliegtuig voor je?

Ik zou ook niet bedenken dat iedereen een karretje bij de supermarkt zou geven ter extra veiligheid. Daarom moet je eerst met mensen uit de sector aan tafel. Begin daar eens mee.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Timmetje wrote:
Natuurlijk kan 1,5 meter clubben wel.


Hoe zie je dat voor je?!?!

Iedereen in zo’n pak die ze gebruiken voor radioactieve straling… Of inderdaad, zoals Indiaantje zegt (al bedoelt ie dat niet), aan tafel zitten met mensen. Anders lijkt het me zeker niet haalbaar.
Nouja je hebt bijvoorbeeld anti-corona schermen om maar wat te noemen. Bubbles maken in een tent moet echt wel haalbaar zijn, om maar een klein voorbeeldje te noemen. Daar zal wel weer een ja maar tegenover staan, maar ook dat kan weer beantwoord worden.

Het probleem is dat er geen communicatie is. Sector > wij denk het te kunnen organiseren. Overheid/RIVM > nee kan niet want, punt!

Het probleem is ook dat ik het (bij wijze van spreken) maar ter plekken moet bedenken. Terwijl er niet met mensen die hun beroep daar in hebben überhaupt niet eens bij betrokken worden.

En gekscherend. Zou het met bepaalde pakken kunnen. Waarom niet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
In bijna alle voorbeelden die je daar noemt is 1,5 meter mogelijk. In het voorbeeld van het vliegtuig dragen mensen een mondkapje. In de drukke straat zijn mensen in de buitenlucht.

Nogmaals: Hoe is het in een club of discotheek mogelijk de 1,5 te waarborgen?

Zijn er voorbeelden van ideeen die de sector (clubs en discotheken) hebben om veilig open te kunnen gaan?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
wenteldave wrote:

Timmetje wrote:
Natuurlijk kan 1,5 meter clubben wel.


Hoe zie je dat voor je?!?!


Iedereen in zo’n pak die ze gebruiken voor radioactieve straling… Of inderdaad, zoals Indiaantje zegt (al bedoelt ie dat niet), aan tafel zitten met mensen. Anders lijkt het me zeker niet haalbaar.

Nouja je hebt bijvoorbeeld anti-corona schermen om maar wat te noemen. Bubbles maken in een tent moet echt wel haalbaar zijn, om maar een klein voorbeeldje te noemen. Daar zal wel weer een ja maar tegenover staan, maar ook dat kan weer beantwoord worden.

Het probleem is dat er geen communicatie is. Sector > wij denk het te kunnen organiseren. Overheid/RIVM > nee kan niet want, punt!

Het probleem is ook dat ik het (bij wijze van spreken) maar ter plekken moet bedenken. Terwijl er niet met mensen die hun beroep daar in hebben überhaupt niet eens bij betrokken worden.

En gekscherend. Zou het met bepaalde pakken kunnen. Waarom niet.
Dan moeten die schermen zo wat om je heen, lijkt me. Anders sta je alsnog dicht op elkaar zonder enige bescherming. En is het wel zo dat dat weer beantwoord kan worden? Is natuurlijk ook maar een aanname.
Ik ben ook gewoon voorstander van die pakken ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
In bijna alle voorbeelden die je daar noemt is 1,5 meter mogelijk. In het voorbeeld van het vliegtuig dragen mensen een mondkapje. In de drukke straat zijn mensen in de buitenlucht.

Nogmaals: Hoe is het in een club of discotheek mogelijk de 1,5 te waarborgen?

Zijn er voorbeelden van ideeen die de sector (clubs en discotheken) hebben om veilig open te kunnen gaan?
Op zich is het in een discotheek ook wel mogelijk om 1,5 meter te houden. Er moeten alleen een stuk minder mensen naar binnen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
In bijna alle voorbeelden die je daar noemt is 1,5 meter mogelijk. In het voorbeeld van het vliegtuig dragen mensen een mondkapje. In de drukke straat zijn mensen in de buitenlucht.

Nogmaals: Hoe is het in een club of discotheek mogelijk de 1,5 te waarborgen?

Zijn er voorbeelden van ideeen die de sector (clubs en discotheken) hebben om veilig open te kunnen gaan?
Nou opgelost toch?

Nee ik hoef hier die oplossingen hier niet aan te geven. Nogmaals laat het over aan mensen uit het vak die al bewezen hebben creatief te kunnen zijn. Experimenteer eens met mondkapjes en analyseer, zoals ze bijvoorbeeld in Duitsland ook doen.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Ik zag gisteren dat parenclubs weer open zijn danwel gaan, als die open kunnen, dan een nachtclub ook.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
322
In navolging van het Nederlandse coronalied (Zon, laten we die snel vergeten..) is er in het VK afgelopen week een remake van het nummer Tower of Strength van the Mission uitgebracht. Dit nummer werd eerder in de crisis al geadopteerd door medewerkers van de NHS en dat bracht zanger Wayne Hussey op het idee wat bekenden te bellen en een remake te maken. De opbrengsten ervan gaan volledig naar Covid-gerelateerde goede doelen.

Medewerking van onder meer Andy Rourke (The Smiths), Billy Duffy (The Cult), Budgie (Siouxsie and the Banshees), Gary Numan, James Alexander Graham (The Twilight Sad), Julianne Regan (All About Eve), Kevin Haskins (Bauhaus), Lol Tolhurst (The Cure), Martin Gore (Depeche Mode), Midge Ure (Visage, Ultravox, Band/Live Aid), Rachel Goswell (Slowdive), Richard Fortus (Guns N' Roses), Robin Finck (Nine Inch Nails) en Trentemøller (remix).

Namen geven aan dat de muziek hier misschien in de smaak valt, het is in ieder geval minder zonnig dan het Nederlandse lied.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=VE1I6q-s6Vo[/video]
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Vanmiddag laten testen. Heb last van een loopneus (en een ontstoken oog) denk eerlijk gezegd dat ik het niet heb. Maar meten is weten :).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken