Corona Virus en concerten/festivals

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Kunnen we hier niet gewoon mee ophouden? De timeline met Laatste reacties staat nu vol met Corona berichten. We worden overal al doodgegooid met berichten hierover. Dit is een forum over muziek en festivals, het heeft mijn voorkeur dat Corona niet ook hier de overhand krijgt.

Dit helemaal. Corona nieuws wordt ons sowieso al (veel te veel) naar de kop geslingerd. Ik weet dat het even wat stiller is rond festivalnieuws en we natuurlijk ergens moeten over lullen, maar erg ontspannend is dit toch niet haha.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.361
5.053
Indiaantje89 wrote:

wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Processierups wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Er is nog hoop

https://www.parool.nl/kunst-media/corona-of-niet-op-het-boekenbal-wordt-ouderwets-gezoend~bfaf40bf/?fbclid=IwAR2_vs0_Nc_x1gpb1ZFxzuiqR61PCuiVShB9r95Tf81sGLshgiTsO781ZEI


Tja….
Ondertussen in Italië 133 doden in 24 uur.


En in Nederland 420 doden in diezelfde tijd. Maar niet door corona, das gewoon hoeveel mensen er per dag gemiddeld dood gaan. Natuurlijk is het kut, en het zal je oma maar zijn enzo, maar dit soort angstzaaierij schieten we niks mee op…


Iets zegt me dat je geen echte “Dr.” bent.

Maar lekker blijven roepen dat er niks aan de hand is joh. Daar schieten we wel wat mee op. Heel de wereld is gek, behalve Dr. Hanibal!


Waarom zou hij niet mogen zeggen hoe hij erover denkt?


Omdat sommige dingen in het leven niet discutabel zijn. En blijven ontkennen van dit probleem is enke gevaarlijk voor volksgezondheid. Hannibal is niet de enige, maar ik vind het schrikbarend hoeveel mensen alle advies negeren, en gewoon hoestend en proestend door werken. Omdat ze domweg niet begrijpen wat het virus inhoud en wat je er anderen mee kan doen. En echt niet enkel opa’s en oma’s.

Ook jullie kunnen in het ziekenhuis worden opgenomen met dit virus.

Ik woon niet in Noord-Brabant…
Nee, en teveel Brabanders denken precies hetzelfde als Dr. Hannibal. En lopen nog steeds hoestend en proestend door Brabant te lopen want "het is maar een griepje". En dat maakt het gevaar enkel groter, en ik vind het nogal vrij egoïstisch. De opmerking "het zou je opa/oma" maar zijn heeft niks met humor te maken. Het is puur het wegschuiven en bagatelliseren van het probleem. Het kan ook mijn dochter van 5 jaar oud zijn die tot de categorie "zwakkere" behoort. En blijkbaar is het niet zo erg als die aan dit virus dood zou gaan ofzo?

Je kan hier wel lekker op een forum "grappig" komen doen. Maar het komt nogal dommig over dit soort uitspraken. Het heeft zoveel meer effect dan enkel "een enekele dode bejaarde" (als of dat niet erg is).

"Gezonde" mensen zoals jij en ik kunnen hier ook gewoon mee in het ziekenhuis belanden aan de beademing. Dus ik blijf lekker op je reageren zolang je van dit soort dommige uitspraken doet. Net zoals iemand de reactie van Mattman aan moet pakken. Maar die sla ik over, die mag iemand anders doen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.521
6.190
Benieuwd of Coachella doorgaat.

In het gebied waar festival Coachella wordt gehouden, geldt sinds zondag een lokale noodverordening in verband met het nieuwe coronavirus. De maatregel is ingegaan nadat het eerste besmettingsgeval in Riverside County was geconstateerd.

Grote kans dat ze cancelen denk ik.

Ook enigszins bizar dat Paaspop gewoon door lijkt te gaan imo.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.521
6.190
Ik ben daarom dan ook blij dat jij niet over die beslissingen gaat. :wink: :p
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ook enigszins bizar dat Paaspop gewoon door lijkt te gaan imo.

Ik denk dat ze de (vooral) economische invloed nog niet zien. Als ik zie wat de beurzen doen en de draconische maatregelen in Italië dan denk ik dat we het onderschatten. Maar goed, de ervaring zal het leren.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.242
4.520
Laten we gewoon lekker luisteren naar de mensen die er verstand van hebben. M.i. wordt het een en ander bemoeilijkt door social media en de influencers daar die zonder enige gegronde reden door een hele hoop mensen serieus worden genomen.

Het probleem is denk ik niet eens het virus an sich op dit moment. Zoals terecht gezegd, kent een flinke griepgolf in de winter vaak heel wat slachtoffers, maar dit is een nieuw onbekend virus en het probleem gaat 'm erin zitten als te veel mensen in de gezondheidszorg ziek worden en er geen zorg meer kan worden verleend, als de trein, weg- en/of luchtverkeersleiding plat ligt en die infrastructuur plat komt te liggen etc etc.
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Ik haal al mijn corona nieuws van de Speld:
https://speld.nl/2020/03/06/opluchting-zieke-collega-heeft-builenpest-geen-corona/

Verder begrijp ik niet waar iedereen zich zo druk over maakt, hebben jullie onlangs nog World War Z of 28 Days Later gekeken?
Aan de gewone influenza griep gaan jaarlijks ongeveer 1200 mensen dood in Nederland maar dat is blijkbaar volledig geaccepteerd?
Deze griep variant is allang verspreid, dat ga je echt niet tegenhouden. Zelf vaak handen wassen en niet vol in iemands gezicht niezen is goed advies maar dat behoor je sowieso al te doen. Ik weet zeker dat veel mensen de corona griep verwarren met een normaal verkoudsheidvirus en er gewoon mee doorlopen.

Meest idiote maatregel tot nu toe vind ik het geen handen schudden met de tegenstander bij sport wedstrijden... Ja dat helpt echt als je daarna vol in contact bent en samen over het veld ligt te rollen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
M.i. wordt het een en ander bemoeilijkt door social media en de influencers daar die zonder enige gegronde reden door een hele hoop mensen serieus worden genomen.
Een beetje zoals dit topic dus.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.379
5.981
Oasiss wrote:
M.i. wordt het een en ander bemoeilijkt door social media en de influencers daar die zonder enige gegronde reden door een hele hoop mensen serieus worden genomen.

Een beetje zoals dit topic dus.

Precies. Daarom probeer ik de boel niet te serieus te nemen hier. Maar blijkbaar denkt Indiaan dan dat ik het virus graag verspreid en zn dochter in gevaar wil brengen. Je kunt niet winnen.

Edit: maar goed, nu staat de hele laatste berichten feed opnieuw vol met corona shit. Ik hou erover op. Doei!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.242
4.520
Oasiss wrote:
M.i. wordt het een en ander bemoeilijkt door social media en de influencers daar die zonder enige gegronde reden door een hele hoop mensen serieus worden genomen.

Een beetje zoals dit topic dus.

Haha true, met dien verstande dat - hopelijk - weinig mensen meekrijgen wat wij hier verkondigen of daar in ieder geval geen gevolgen aan verbinden. Het wordt een beetje vervelend als mensen de goedbedoelde adviezen van iemand die goed is met make-up gaat verkiezen boven die van de GGD en het RIVM.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.242
4.520
Yannick wrote:

Oasiss wrote:
M.i. wordt het een en ander bemoeilijkt door social media en de influencers daar die zonder enige gegronde reden door een hele hoop mensen serieus worden genomen.


Een beetje zoals dit topic dus.

Precies. Daarom probeer ik de boel niet te serieus te nemen hier. Maar blijkbaar denkt Indiaan dan dat ik het virus graag verspreid en zn dochter in gevaar wil brengen. Je kunt niet winnen.

Edit: maar goed, nu staat de hele laatste berichten feed opnieuw vol met corona shit. Ik hou erover op. Doei!

Het is natuurlijk ook niet heel netjes dat je zijn dochter in gevaar wil brengen..
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.361
5.053
Yannick wrote:

Oasiss wrote:
M.i. wordt het een en ander bemoeilijkt door social media en de influencers daar die zonder enige gegronde reden door een hele hoop mensen serieus worden genomen.


Een beetje zoals dit topic dus.

Precies. Daarom probeer ik de boel niet te serieus te nemen hier. Maar blijkbaar denkt Indiaan dan dat ik het virus graag verspreid en zn dochter in gevaar wil brengen. Je kunt niet winnen.
Nee het gaat om de dommigheid die men verspreid waardoor dit virus een stuk makkelijker zijn gang kan gaan. En het gaat niet enkel om mijn dochter. Het gaat ook om jou en mij. Of die dode opa of oma van jou of wie dan ook. En de economie, en de doorstroming van ons dagelijks leven. Ook ik wil graag festivallen deze zomer.

Je kan niet de media of social influencers maar de schuld blijven geven dat Lombardije in een lockdown zit. Je kan het niet blijven vergelijken met de griep. Het is iets opzichzelfstaande.

Ik vond je 'het zou je opa of oma maar zijn" opmerking gewoon erg egoïstisch en gewoon onrealistisch wat er in de werkelijkheid gebeurt. En het is niet enkel naar jou, het gaat ook om al die Brabanders dei ik hier zie die alles blijven negeren. Omdat ze het steeds maar vergelijken met een griepje. Het is geen griepje, anders hadden ze het wel "griep" genoemd ipv het coronavirus.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.242
4.520
Ik geef influencers daar zeker niet de schuld van. Als deskundigen besluiten dat een lockdown noodzakelijk is, dan ben ik de allerlaatste die dat soort beslissingen, of welke andere beslissing van deskundigen dan ook, in twijfel trekt. Of een festival door kan gaan is overigens een enorme bijzaak.

Mijn opmerking over influencers ziet bijvoorbeeld op het feit dat heel veel mensen angst wordt bezorgd als een influencer die (niet of ) minder deskundig is dan wij heeft besloten een supermarkt leeg te plunderen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Een medische discussie over Covid19 door non-virologen zoals wij allen hier (wil de echte viroloog nu opstaan!) is eigenlijk niet zo heel interessant. Veel interessanter is welke overheidsmaatregelen worden getroffen. Als je ziet hoe lang Wuhan al is afgesloten voordat de uitbraak stopte en welke maatregelen nu in Duitsland, Zwitserland, Italië en Frankrijk zijn of worden genomen dan is het al dan niet doorgaan van grote bijeenkomsten zoals een festival echt wel een terechte vrees. Ik begrijp wel dat het niet leuk is om over te discussiëren. maar het is wel relevant (mag het in deze context nog wel gebruikt worden?).
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik geef influencers daar zeker niet de schuld van. Als deskundigen besluiten dat een lockdown noodzakelijk is, dan ben ik de allerlaatste die dat soort beslissingen, of welke andere beslissing van deskundigen dan ook, in twijfel trekt. Of een festival door kan gaan is overigens een enorme bijzaak.

Mijn opmerking over influencers ziet bijvoorbeeld op het feit dat heel veel mensen angst wordt bezorgd als een influencer die (niet of ) minder deskundig is dan wij heeft besloten een supermarkt leeg te plunderen.

Ik geef in principe influencers overal de schuld van. De wereld was echt een betere plek toen die nog niet bestonden.

Moet overigens wel toegeven dat ik gisteren bij de boodschappen toch extra wc-papier kocht. Je weet ten slotte maar nooit wat voor idioten hier ook op zijn Australisch gaan inkopen. En jawel, daarmee heb ik een vicieuze hamstercirkel misschien niet in gang gezet, maa toch echt wel mijn bijdrage er aan geleverd en doe ik ook gewoon mee aan de gekte. Weliswaar als reactie op eventuele gekte, maar doe toch echt mee.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.361
5.053
Ik geef influencers daar zeker niet de schuld van. Als deskundigen besluiten dat een lockdown noodzakelijk is, dan ben ik de allerlaatste die dat soort beslissingen, of welke andere beslissing van deskundigen dan ook, in twijfel trekt. Of een festival door kan gaan is overigens een enorme bijzaak.

Mijn opmerking over influencers ziet bijvoorbeeld op het feit dat heel veel mensen angst wordt bezorgd als een influencer die (niet of ) minder deskundig is dan wij heeft besloten een supermarkt leeg te plunderen.
De echte deskundigen gaan over deze besluiten, of in overleg met...

Verder eens dat influencers ook in een digitale lockdown moeten.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Oasiss wrote:
Ik geef influencers daar zeker niet de schuld van. Als deskundigen besluiten dat een lockdown noodzakelijk is, dan ben ik de allerlaatste die dat soort beslissingen, of welke andere beslissing van deskundigen dan ook, in twijfel trekt. Of een festival door kan gaan is overigens een enorme bijzaak.

Mijn opmerking over influencers ziet bijvoorbeeld op het feit dat heel veel mensen angst wordt bezorgd als een influencer die (niet of ) minder deskundig is dan wij heeft besloten een supermarkt leeg te plunderen.

De echte deskundigen gaan over deze besluiten, of in overleg met…

Verder eens dat influencers ook in een digitale lockdown moeten.

Laat "digitale" maar weg.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Covid19 zou trouwens een prima bandnaam.

Ook:

https://open.spotify.com/playlist/55V6HUzPnISl7ADpE3yfUD?si=0FMA8h-USJK4W7P6_U35pg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken