Oasiss wrote:
Madonna cancelt (redelijk last-minute) haar concerten in Parijs
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het virus ook wordt gebruikt om een optreden te cancellen. Madonna annuleert behoorlijk veel de afgelopen tijd. Vrijdag was er dat rare verhaal van Dont Let Daddy Know dat ineens vanwege corona terugschaalde naar de helft(!) van de capaciteit en grote acts annuleerde.
In Frankijk zijn evenementen waar meer dan 1000 mensen bij elkaar komen verboden. Het is vreemd dat dit optreden pas nu is geannuleerd, terwijl al even bekend was dat dit geen doorgang kon vinden. Het lijkt erop dat er is gewacht tot er een officiële mededeling van lokale autoriteiten binnen was om het geheel af te blazen, wellicht in verband met de verzekeringsvoorwaarden. Ook getuige onderstaand bericht:
"Following official notification from the Office of the Police this morning prohibiting all events with an audience attendance of over 1000, Live Nation regrets to announce the final two Madame X performances previously re-scheduled to 10-March and 11-March are forced to be cancelled," reads a statement. "Tickets are refundable at point of purchase. We regret the disappointment to fans." (USATODAY)
In Polen zijn nu ook alle grote evenementen afgelast. (NOS)
Gister tijdens de persconferentie van Rutte: Evenementen in Brabant kunnen voorlopig doorgaan. Dinsdag (vandaag) volgen nadere berichten van de drie Veiligheidsregio's die per geval zullen wegen of publieke samenkomsten wel of niet doorgaan. Dat zegt premier Rutte op de persconferentie na het crisisoverleg van het kabinet. (Omroep Brabant)
Ik vrees niet zozeer voor openluchtfestivals in Juni en Juli in Nederland, denk vooralsnog dat die gewoon door kunnen gaan. Dit virus verspreidt zich met name goed bij lage luchtvochtigheid (vooral binnen) en kan slecht tegen UV-straling in zonlicht. Als er in de komende weken dusdanig veel maatregelen worden genomen dat er een scherpe daling in nieuwe gevallen komt is het virus in de 3-4 weken erna vrijwel uitgestorven. Ontwikkelingen kunnen heel snel gaan.
Denk wel dat er gevolgen zullen zijn van afgelasting van festivals in het buitenland en indoorshows voor het tourschema van bands. Kan me erg goed voorstellen dat je als band geen zin hebt in de onzekerheid om te reizen door coronagebied.