Corona Virus en concerten/festivals

We laten ons allemaal veel teveel zot maken door de pers. Die willen sensatie, want dat verkoopt. En veel mensen trappen blind in hun val, en dat veroorzaakt nog meer onnodige ongerustheid.

Het spreekt voor zich dat we met zijn alleen voorzichtig moeten zijn. De vele regeringen hebben mensen die ze in dergelijke gevallen kunnen raadplegen (Marc Van Ranst in België).

Frankrijk : https://www.lavoixdunord.fr/720420/article/2020-03-05/coronavirus-art-gims-carnaval-les-evenements-annules-dans-le-nord-et-pas-de
Bij zaal l'Aeronef te Rijsel (Lille) proberen ze het creatief op te lossen. Men stelt voor aan bands om 2 concerten te doen op één avond i.p.v. 1. Of ze dat willen doen is een andere vraag. Ook in België begint men te kijken om eventueel voor een "Italië" oplossing te kijken : https://www.hln.be/nieuws/binnenland/de-block-we-moeten-ons-voorbereiden-op-eventuele-volgende-fase-zoals-in-italie~a608a0aa/

Volgend weekend staat Prognosis op het programma. In Eindhoven.... Ik begin daar stilaan toch voor te vrezen. Maar de organisatie communiceert voorlopig dat het gewoon doorgaat.

Volgend weekend staat Prognosis op het programma. In Eindhoven…. Ik begin daar stilaan toch voor te vrezen. Maar de organisatie communiceert voorlopig dat het gewoon doorgaat.
Ben sowieso benieuwd hoe ze het gat van Sons of Apollo gaan opvullen, als het überhaupt doorgaat, maar wellicht handiger om het daar in een ander topic over te hebben. Ook een heerlijke vrijdag nu... Drie afzeggingen, als ik me niet vergis, dus ik begin ook wel te vrezen.

Coachella lijkt naar oktober te verplaatsen: https://www.hollywoodreporter.com/amp/news/coachella-stagecoach-organizers-talks-move-festivals-october-1283476?__twitter_impression=true

Is toch het festival waar veel tours beginnen. Kan een sneeuwbaleffect geven op de tours.

Coachella lijkt naar oktober te verplaatsen: https://www.hollywoodreporter.com/amp/news/coachella-stagecoach-organizers-talks-move-festivals-october-1283476?__twitter_impression=true

Is toch het festival waar veel tours beginnen. Kan een sneeuwbaleffect geven op de tours.
Mwah, als ze de april/mei festivals kunnen verzetten naar later in het jaar plaatsen dan hoef je niet zoveel te verschuiven.

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Paaspop hier in Brabant meer doorgaat. Die valt net in de verkeerde periode vrees ik.

Mwah, als ze de april/mei festivals kunnen verzetten naar later in het jaar plaatsen dan hoef je niet zoveel te verschuiven.

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Paaspop hier in Brabant meer doorgaat. Die valt net in de verkeerde periode vrees ik.

Idd, ik zou het risico niet willen lopen. Wij zitten nu op het niveau waar Italië 2 weken geleden op zat. Als dat hier zo gaat lopen dan kun je alles in april en mei sowieso afschrijven...

De besmettingen in China lopen nu terug. Initiële besmettingen begonnen 12 december. Nu zijn er vele factoren die in China anders zijn dan hier maar goed...we zijn dus nu 3 maanden verder. Ik ben bang dat het niet meer in te dammen is, ook omdat het behoorlijk besmettelijk is.

Madonna cancelt (redelijk last-minute) haar concerten in Parijs

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het virus ook wordt gebruikt om een optreden te cancellen. Madonna annuleert behoorlijk veel de afgelopen tijd. Vrijdag was er dat rare verhaal van Dont Let Daddy Know dat ineens vanwege corona terugschaalde naar de helft(!) van de capaciteit en grote acts annuleerde.

Oasiss wrote:

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het virus ook wordt gebruikt om een optreden te cancellen. Madonna annuleert behoorlijk veel de afgelopen tijd. Vrijdag was er dat rare verhaal van Dont Let Daddy Know dat ineens vanwege corona terugschaalde naar de helft(!) van de capaciteit en grote acts annuleerde.
was inderdaad ook een "prima" excuus geweest voor Boutique Pop-up met Eilish....

Oasiss wrote:

Die heb ik gemist... idd een erg vreemd verhaal. Klinkt idd als een slechte verkoop proberen te redden ofzo.

Kopen jullie overigens een annuleringsverzekering bij de concert kaartjes? Ik doe het eigenlijk nooit. Ben benieuwd of dat effect heeft op dit gedoe bij een eventuele annulering?

Kopen jullie overigens een annuleringsverzekering bij de concert kaartjes? Ik doe het eigenlijk nooit. Ben benieuwd of dat effect heeft op dit gedoe bij een eventuele annulering?
nooit eigenlijk

Annuleringsverzekering is volgensmij vooral als je zelf gewondraakt of iemadn in je omgeving overlijd ofzo (of dat misschien niet eens). Een concert dat wordt afgelast wordt bijna altijd toch gewoon terugbetaald.

Ik heb een doorlopende reisverzekering, en heb in alle mogelijke manieren recht op mijn annulering. Net een annuleringsverzekering is vaak veel moeilijker.

Annuleringsverzekering is volgensmij vooral als je zelf gewondraakt of iemadn in je omgeving overlijd ofzo (of dat misschien niet eens). Een concert dat wordt afgelast wordt bijna altijd toch gewoon terugbetaald.
Ik denk dat het echt ligt aan de status van een concert. Bij Pukkelpop (net iets anders) was het volgens mij niet?

Maar ik denk dat je het wel kan aanvragen. Standaard gaan ze idd uit van ziekte o.i.d. Maar op https://www.ticketmaster.nl/feature/allianz/?language=en-us vind je een formulier die je moet invullen. En daar staat:
"13Indien annulering van de reis niet om één van bovenstaande redenen heeft plaatsgevonden, wat is dan de reden van annulering?"

Dus je kan het mogelijk wel aanvragen. Of je het krijgt dat weet ik niet. Denk dat je ook een beetje moet kijken om welk festival het gaat. Bij een Mojo evenement zal het misschien makkelijk gaan dan een festival met lokale organisatie om maar wat te noemen.

In België gaat het in ieder geval de goede kant op. Vandaag nog maar 28 besmettingen. Nadat dit weekend ook nog maar in de 30 nieuwe gevallen per dag bij kwamen.

Op naar de nul! :-)

Users who are viewing this thread