Corona Virus en concerten/festivals

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Blijkbaar is een concert van Andrea Bocelli in het Antwerps Sportpaleis dat normaal deze maand zou doorgaan, voor de zekerheid uitgesteld naar begin juni.



 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.382
5.986
Er is nog hoop

https://www.parool.nl/kunst-media/corona-of-niet-op-het-boekenbal-wordt-ouderwets-gezoend~bfaf40bf/?fbclid=IwAR2_vs0_Nc_x1gpb1ZFxzuiqR61PCuiVShB9r95Tf81sGLshgiTsO781ZEI
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.382
5.986

En in Nederland 420 doden in diezelfde tijd. Maar niet door corona, das gewoon hoeveel mensen er per dag gemiddeld dood gaan. Natuurlijk is het kut, en het zal je oma maar zijn enzo, maar dit soort angstzaaierij schieten we niks mee op...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.363
5.054
Processierups wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Er is nog hoop

https://www.parool.nl/kunst-media/corona-of-niet-op-het-boekenbal-wordt-ouderwets-gezoend~bfaf40bf/?fbclid=IwAR2_vs0_Nc_x1gpb1ZFxzuiqR61PCuiVShB9r95Tf81sGLshgiTsO781ZEI


Tja….
Ondertussen in Italië 133 doden in 24 uur.

En in Nederland 420 doden in diezelfde tijd. Maar niet door corona, das gewoon hoeveel mensen er per dag gemiddeld dood gaan. Natuurlijk is het kut, en het zal je oma maar zijn enzo, maar dit soort angstzaaierij schieten we niks mee op…
Iets zegt me dat je geen echte “Dr.” bent.

Maar lekker blijven roepen dat er niks aan de hand is joh. Daar schieten we wel wat mee op. Heel de wereld is gek, behalve Dr. Hanibal!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Het ziet er niet goed uit, zowel in Europa als in Nederland en dan met name Noord-Brabant niet.

Vooral dat er steeds nieuwe gevallen van het virus met onbekende besmettingsbron opduiken is zeer zorgelijk. In Nederland is dat met name in Noord-Brabant het geval. In Breda zijn zojuist tien medewerkers van een lokaal ziekenhuis positief getest. Dat gaat de komende dagen grote impact hebben, zowel qua te nemen maatregelen als aantal nieuwe besmettingen. Het is zo dat vanwege de incubatietijd van het virus met nieuwe gevallen de situatie van verspreiding wordt gemeten van pakweg 4-5-6 dagen terug.

Festivals zijn wel de minste zorg mocht het virus zich ongecontroleerd blijven verspreiden. In Noord-Italie dreigt al een tekort aan ziekenhuiscapaciteit en spoedeisende hulp / beademingsapparatuur. Ook is daar medisch personeel dat zelf het virus heeft opgelopen. Dat zijn echt nachtmerriescenario’s voor maatschappij en samenleving, zet de gezondheidssector en solidariteit van mensen onder druk. Brengt de vraag boven wie je wel en wie je niet moet behandelen, de vanzelfsprekendheid van goede zorg voor (toekomstig) zieken is momenteel in het geding. Dat is serieus ernstig en een maatschappelijk probleem.

Vandaar dat er in Italië zulke extreme maatregelen zijn ingevoerd. Denk dat het beleid in Europa in navolging van Italie (en ook China, Japan en Zuid-Korea) een stuk aangescherpt gaat worden in regio’s waar ongecontroleerde besmettingen zijn. In Nederland en Belgie zitten we met ongeveer 200 virusgevallen nu op het punt waar Italië 2 weken terug op zat. Het is te ver om al naar juni en afgelasting van festivals te kijken denk ik, maar het lijkt me op zeker dat het invloed gaat hebben in maart en april.

Helaas, maar waar. Die ongecontroleerde gevallen van besmetting moeten hoe dan ook terug worden gebracht. Komende 3-4 weken zijn cruciaal.

Dit is inderdaad het voornaamste probleem. Als corona niet gecontroleerd wordt, en Nederland neemt voorlopig geen echte maatregelen om daarvoor te zorgen, dan ligt de hele samenleving overhoop binnen enkele weken. Een festival meer of minder is dan de laatste zorg wel.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.302
Dr. Hannibal wrote:

Processierups wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Er is nog hoop

https://www.parool.nl/kunst-media/corona-of-niet-op-het-boekenbal-wordt-ouderwets-gezoend~bfaf40bf/?fbclid=IwAR2_vs0_Nc_x1gpb1ZFxzuiqR61PCuiVShB9r95Tf81sGLshgiTsO781ZEI


Tja….
Ondertussen in Italië 133 doden in 24 uur.


En in Nederland 420 doden in diezelfde tijd. Maar niet door corona, das gewoon hoeveel mensen er per dag gemiddeld dood gaan. Natuurlijk is het kut, en het zal je oma maar zijn enzo, maar dit soort angstzaaierij schieten we niks mee op…

Iets zegt me dat je geen echte “Dr.” bent.

Maar lekker blijven roepen dat er niks aan de hand is joh. Daar schieten we wel wat mee op. Heel de wereld is gek, behalve Dr. Hanibal!
Waarom zou hij niet mogen zeggen hoe hij erover denkt?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.382
5.986
Dr. Hannibal wrote:

Processierups wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Er is nog hoop

https://www.parool.nl/kunst-media/corona-of-niet-op-het-boekenbal-wordt-ouderwets-gezoend~bfaf40bf/?fbclid=IwAR2_vs0_Nc_x1gpb1ZFxzuiqR61PCuiVShB9r95Tf81sGLshgiTsO781ZEI


Tja….
Ondertussen in Italië 133 doden in 24 uur.


En in Nederland 420 doden in diezelfde tijd. Maar niet door corona, das gewoon hoeveel mensen er per dag gemiddeld dood gaan. Natuurlijk is het kut, en het zal je oma maar zijn enzo, maar dit soort angstzaaierij schieten we niks mee op…

Iets zegt me dat je geen echte “Dr.” bent.

Maar lekker blijven roepen dat er niks aan de hand is joh. Daar schieten we wel wat mee op. Heel de wereld is gek, behalve Dr. Hanibal!

Waar slaat deze persoonlijke aanval nou opeens op? Het enige wat ik wil zeggen, is dat angstaanjagende cijfers in het rond strooien (“133 doden in 24 uur omg”) niemand een steek vooruit helpt. Ik ontken niet dat er een probleem is, ik vind alleen de hysterie er omheen óók een probleem. Dus probeer ik wat context te geven.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.382
5.986
Hier heb ik trouwens iemand voor je die hetzelfde zegt, en wel een “echte Dr.” is (Dr. Hannibal is een verwijzing naar Dr. Hannibal Lecter uit Silence of the Lambs, niet de beste referentie op medisch gebied idd). Letterlijke quote: “ Op paniek over uit hun verband gerukte cijfers zit niemand te wachten.” Vandaar, context bij de cijfers.

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-verslaggeving-over-corona-is-schadelijker-dan-het-virus-zelf~b94f3cf8/
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Hier heb ik trouwens iemand voor je die hetzelfde zegt, en wel een “echte Dr.” is (Dr. Hannibal is een verwijzing naar Dr. Hannibal Lecter uit Silence of the Lambs, niet de beste referentie op medisch gebied idd). Letterlijke quote: “ Op paniek over uit hun verband gerukte cijfers zit niemand te wachten.” Vandaar, context bij de cijfers.

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-verslaggeving-over-corona-is-schadelijker-dan-het-virus-zelf~b94f3cf8/

Je weet dat dat artikel van een week geleden is, toen de situatie duidelijk nog anders was als nu?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Dr. Hannibal wrote:

Processierups wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Er is nog hoop

https://www.parool.nl/kunst-media/corona-of-niet-op-het-boekenbal-wordt-ouderwets-gezoend~bfaf40bf/?fbclid=IwAR2_vs0_Nc_x1gpb1ZFxzuiqR61PCuiVShB9r95Tf81sGLshgiTsO781ZEI


Tja….
Ondertussen in Italië 133 doden in 24 uur.


En in Nederland 420 doden in diezelfde tijd. Maar niet door corona, das gewoon hoeveel mensen er per dag gemiddeld dood gaan. Natuurlijk is het kut, en het zal je oma maar zijn enzo, maar dit soort angstzaaierij schieten we niks mee op…

Iets zegt me dat je geen echte “Dr.” bent.

Maar lekker blijven roepen dat er niks aan de hand is joh. Daar schieten we wel wat mee op. Heel de wereld is gek, behalve Dr. Hanibal!
Ik denk dat er nochtans heel veel mensen zijn die denken als Hannibal,maar hun mond gewoon niet open doen. Mezelf incluis. De manier van berichtgeving van de media vind ik gewoonweg degoutant met een overvloed aan clickbaitartikels die mensen onnodig angst aanjagen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.382
5.986
Dr. Hannibal wrote:
Hier heb ik trouwens iemand voor je die hetzelfde zegt, en wel een “echte Dr.” is (Dr. Hannibal is een verwijzing naar Dr. Hannibal Lecter uit Silence of the Lambs, niet de beste referentie op medisch gebied idd). Letterlijke quote: “ Op paniek over uit hun verband gerukte cijfers zit niemand te wachten.” Vandaar, context bij de cijfers.

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-verslaggeving-over-corona-is-schadelijker-dan-het-virus-zelf~b94f3cf8/

Je weet dat dat artikel van een week geleden is, toen de situatie duidelijk nog anders was als nu?

Dat weet ik ja. Is paniekzaaien nu wel behulpzaam dan? Of wat wil je precies zeggen?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Wat ik wil zeggen, dat de situatie inmiddels toch echt veranderd is.
De ons omliggende landen beginnen met drastische maatrgelen, Italie heeft duidelijk al een probleem met de capacitieit in de gezondheidszorg.
En in ons land begint het aantal besmettingen, waarvan niet bekend is hoe, inmiddels ook op te lopen.
Paniek hoeft niet, maar zo langzamerhand begint er wel, zeker in Europa een probleem te onstaan, waar je niet meer omheen kunt
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Indiaantje89 wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Processierups wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Er is nog hoop

https://www.parool.nl/kunst-media/corona-of-niet-op-het-boekenbal-wordt-ouderwets-gezoend~bfaf40bf/?fbclid=IwAR2_vs0_Nc_x1gpb1ZFxzuiqR61PCuiVShB9r95Tf81sGLshgiTsO781ZEI


Tja….
Ondertussen in Italië 133 doden in 24 uur.


En in Nederland 420 doden in diezelfde tijd. Maar niet door corona, das gewoon hoeveel mensen er per dag gemiddeld dood gaan. Natuurlijk is het kut, en het zal je oma maar zijn enzo, maar dit soort angstzaaierij schieten we niks mee op…


Iets zegt me dat je geen echte “Dr.” bent.

Maar lekker blijven roepen dat er niks aan de hand is joh. Daar schieten we wel wat mee op. Heel de wereld is gek, behalve Dr. Hanibal!

Waar slaat deze persoonlijke aanval nou opeens op? Het enige wat ik wil zeggen, is dat angstaanjagende cijfers in het rond strooien (“133 doden in 24 uur omg”) niemand een steek vooruit helpt. Ik ontken niet dat er een probleem is, ik vind alleen de hysterie er omheen óók een probleem. Dus probeer ik wat context te geven.

Prima Hannibal, maar wil je mij geen woorden in de mond leggen die ik niet heb gebruikt als 'omg'. Ik reageerde op jouw (hopelijk sarcastisch bedoelde?) bericht over het Boekenbal. Het probleemontkennende gedrag daar helpt in ieder geval niet.
Ik ben het met je eens dat we uit moeten kijken met hysterie en onnodige paniek, maar als je kijkt wat er in andere Europese landen gebeurt zullen we er in Nederland ook rekening mee moeten houden dat de situatie hier komende dagen/weken ook slechter zal worden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.382
5.986
Wat ik wil zeggen, dat de situatie inmiddels toch echt veranderd is.
De ons omliggende landen beginnen met drastische maatrgelen, Italie heeft duidelijk al een probleem met de capacitieit in de gezondheidszorg.
En in ons land begint het aantal besmettingen, waarvan niet bekend is hoe, inmiddels ook op te lopen.
Paniek hoeft niet, maar zo langzamerhand begint er wel, zeker in Europa een probleem te onstaan, waar je niet meer omheen kunt

...dus? Mag ik geen licht relativerende context geven bij een getal wat er zonder context in gegooid wordt?

Ik ben geen feiten aan het ontkennen heh. Het enige wat ik doe is een beetje relativeren, en er af en toe een grapje in gooien om het luchtig te houden. Het is namelijk nog steeds een forum voor muziekliefhebbers, dus we kunnen wel super serieus doen alsof we alle verantwoordelijkheid dragen het probleem op de lossen, maar dat is niet zo. Die 133 doden in Italië hebben weinig met onze festivals te maken. Chill out...

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.363
5.054
Indiaantje89 wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Processierups wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Er is nog hoop

https://www.parool.nl/kunst-media/corona-of-niet-op-het-boekenbal-wordt-ouderwets-gezoend~bfaf40bf/?fbclid=IwAR2_vs0_Nc_x1gpb1ZFxzuiqR61PCuiVShB9r95Tf81sGLshgiTsO781ZEI


Tja….
Ondertussen in Italië 133 doden in 24 uur.


En in Nederland 420 doden in diezelfde tijd. Maar niet door corona, das gewoon hoeveel mensen er per dag gemiddeld dood gaan. Natuurlijk is het kut, en het zal je oma maar zijn enzo, maar dit soort angstzaaierij schieten we niks mee op…


Iets zegt me dat je geen echte “Dr.” bent.

Maar lekker blijven roepen dat er niks aan de hand is joh. Daar schieten we wel wat mee op. Heel de wereld is gek, behalve Dr. Hanibal!

Waarom zou hij niet mogen zeggen hoe hij erover denkt?
Omdat sommige dingen in het leven niet discutabel zijn. En blijven ontkennen van dit probleem is enke gevaarlijk voor volksgezondheid. Hannibal is niet de enige, maar ik vind het schrikbarend hoeveel mensen alle advies negeren, en gewoon hoestend en proestend door werken. Omdat ze domweg niet begrijpen wat het virus inhoud en wat je er anderen mee kan doen. En echt niet enkel opa’s en oma’s.

Ook jullie kunnen in het ziekenhuis worden opgenomen met dit virus.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.302
wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Processierups wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Er is nog hoop

https://www.parool.nl/kunst-media/corona-of-niet-op-het-boekenbal-wordt-ouderwets-gezoend~bfaf40bf/?fbclid=IwAR2_vs0_Nc_x1gpb1ZFxzuiqR61PCuiVShB9r95Tf81sGLshgiTsO781ZEI


Tja….
Ondertussen in Italië 133 doden in 24 uur.


En in Nederland 420 doden in diezelfde tijd. Maar niet door corona, das gewoon hoeveel mensen er per dag gemiddeld dood gaan. Natuurlijk is het kut, en het zal je oma maar zijn enzo, maar dit soort angstzaaierij schieten we niks mee op…


Iets zegt me dat je geen echte “Dr.” bent.

Maar lekker blijven roepen dat er niks aan de hand is joh. Daar schieten we wel wat mee op. Heel de wereld is gek, behalve Dr. Hanibal!


Waarom zou hij niet mogen zeggen hoe hij erover denkt?

Omdat sommige dingen in het leven niet discutabel zijn. En blijven ontkennen van dit probleem is enke gevaarlijk voor volksgezondheid. Hannibal is niet de enige, maar ik vind het schrikbarend hoeveel mensen alle advies negeren, en gewoon hoestend en proestend door werken. Omdat ze domweg niet begrijpen wat het virus inhoud en wat je er anderen mee kan doen. En echt niet enkel opa’s en oma’s.

Ook jullie kunnen in het ziekenhuis worden opgenomen met dit virus.
Ik woon niet in Noord-Brabant...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.196
10.575
Kunnen we hier niet gewoon mee ophouden? De timeline met Laatste reacties staat nu vol met Corona berichten. We worden overal al doodgegooid met berichten hierover. Dit is een forum over muziek en festivals, het heeft mijn voorkeur dat Corona niet ook hier de overhand krijgt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.382
5.986
Processierups, sorry voor het woorden in je mond leggen, dat was niet mijn bedoeling. Ik wilde schetsen hoe je reactie op mij overkwam, maar dat had ik anders kunnen en moeten doen. En uiteraard was dat boekenbal artikel sarcastisch bedoeld.

Indiaantje, ga lekker je frustraties op iemand anders uitleven, ik ontken geen enkel probleem en volg alle adviezen op. Af en toe maak ik daar een grapje bij, of relativeer ik waar ik dat nodig vind. So what.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken