Corona Virus en concerten/festivals

Voetbalwedstrijden, dancefestivals verboden

Alle betaald voetbalwedstrijden dit weekend worden verboden, zegt burgemeester John Jorritsma van Eindhoven. Ook dancefestivals, concerten en carnavalsoptochten worden geschrapt om de verspreiding van het coronavirus te beperken.

Vind het niet per se overdreven, redelijk logisch, maar ik baal er wel van…

Misschien had ik het beter zo kunnen verwoorden.....
Enfin, Noord Brabant gaat op slot lees ik net.

Erg goed dat de verantwoordelijkheid wordt gepakt en dat deze maatregelen nu worden genomen. Die noodzaak is er echt, dat begint bij iedereen nu hopelijk wel door te dringen naar aanleiding van de chaos in Italie en de oplopende besmettingen in Nederland. Ook goed dat de situatie per week wordt bekeken.

Uiteraard niet leuk, maar hiermee wordt echt erger voorkomen.

Zou me niet verbazen als deze maatregelen de komende dagen in meer provincies worden ingevoerd, als de komende dagen de besmettingen buiten Noord-Brabant toenemen (en dat is onvermijdelijk).

wenteldave wrote:
Vind het niet per se overdreven, redelijk logisch, maar ik baal er wel van…

Misschien had ik het beter zo kunnen verwoorden…..
Enfin, Noord Brabant gaat op slot lees ik net.
Die heren zitten heel de tijd te benadrukken dat Brabant niet op slot gaat, alleen sommige evenementen worden verboden.

Ik hoop dat ze snel een vaccin vinden tegen het virus. Anders kan dit nog wel eens even gaan duren.....

Ik hoop dat ze snel een vaccin vinden tegen het virus. Anders kan dit nog wel eens even gaan duren…..

aantal infecties in China is al terug aan het dalen, helemaal weg zal het nooit zijn maar zal wel minder worden. Expert voorspellen dat 70% van de hele wereldbevolking ooit in zijn leven corona zal krijgen.

Mogen we hopen dat het bij ons nooit zo ver moet komen. https://www.hln.be/nieuws/buitenland/taferelen-op-italiaanse-spoedafdeling-doen-naar-adem-happen-dat-is-net-de-bedoeling-zwijgen-is-geen-optie-meer~a2089eed/

Situatie in Italië is echt heel ernstig en in zeer korte tijd ernstig geëscaleerd. Zie ook deze: https://www.ad.nl/buitenland/italiaanse-gomorra-acteur-is-wanhopig-mijn-dode-zus-47-ligt-hier-bij-mij-niemand-helpt-ons~ac4d81f40/

Rechtvaardigt de meest vergaande maatregelen die worden genomen naar mijn mening.

Ik hoop dat ze snel een vaccin vinden tegen het virus. Anders kan dit nog wel eens even gaan duren…..

Een vaccin gaat nog op zich laten wachten, moet getest worden en aan veiligheidsvoorschriften voldoen. Zal dit jaar niet in massaproductie beschikbaar zijn. Misschien overbodig om te benoemen maar een vaccin is geen geneesmiddel en werkt alleen goed bij mensen die het virus nog niet hebben gehad. Dat is een van de redenen waarom nu het vertragen van de verspreiding van het coronavirus zo belangrijk is.

Expert voorspellen dat 70% van de hele wereldbevolking ooit in zijn leven corona zal krijgen.

Die (40 tot) 70% van de wereldbevolking die besmet gaat worden met dit coronavirus is in een worst-case scenario zonder menselijk ingrijpen. Is veel te vroeg (en onnodig paniekzaaien imo) om je daar bij neer te leggen.

Ik vraag me af of Livenation ticketmaster nu ook tours on hold zet mbt bekendmakingen. Het is al een paar dagen redelijk stil op dat vlak...

Vreemd... 2 weken geleden twijfelde ik nog of ik dit topic wel moest aanmaken. En kijk waar we nu staan... Ik merk nu dat hier in Brabant toch "echt" de boodschap nu eindelijk wel duidelijk is. Dat heeft te lang moeten duren eigenlijk naar mijn mening.

Ik vind De Speld meestal best gevat, maar deze is wel van bijzonder laag niveau.

Wat het overige nieuws betreft: er lijkt mij adequaat gereageerd te worden op de huidige ontwikkelingen, dat het zorg personeel zelf besmet raakt is wel zorgelijk natuurlijk. Uit eigenbelang zou ik zeggen: nu zoveel mogelijk cancelen in besmette gebieden, zodat de boel snel onder controle is en de zomer festivals gewoon door kunnen gaan :-D

Al hoop ik daarnaast ook dat regio Amsterdam vrij blijft van dit soort noodmaatregelen, want als Paradiso dicht moet ben ik opeens werkeloos haha. Of de concerten gewoon 2x achter elkaar plannen met half publiek (max 750 per keer)? Benieuwd hoe het verder gaat.

Users who are viewing this thread