https://www.mezz.nl/corona-virus/?fbclid=IwAR3cfS0QWmV1-YZQb38GkM3QqLd8O9NTLKzNjmscvTNk9xAlBGFVm1mxyvw
Mezz gaat ook nog wel gewoon door, vind ik toch ook niet slim.
Zolang Nick Cave & The Bad Seeds en Bon Iver in april lekker doorgaan.
Bekijk het van de zonnige kant:
Als nu alle bands alles afzeggen, dan zijn er volgend jaar heel veel bands beschikbaar voor de headlinerposities.
Geen argumenten als “die stonden er vorig jaar nog” en meer van dit soort positieve dingen.
Eens, ieder argument met “ik vind” is per direct af in deze discussie.
Het is maar de vraag hoeveel festivals zoiets gaan overleven.Bekijk het van de zonnige kant:
Als nu alle bands alles afzeggen, dan zijn er volgend jaar heel veel bands beschikbaar voor de headlinerposities.
Geen argumenten als “die stonden er vorig jaar nog” en meer van dit soort positieve dingen.
mattman wrote:
Als dit doorzet kan je dat wel vergeten. Sterker nog, misschien cancelen bands zelf wel hun tour en wachten ze beslissingen van de lokale overheden niet af.
Zolang Nick Cave & The Bad Seeds en Bon Iver in april lekker doorgaan. ?
Lol je hebt me.Indiaantje89 wrote:
Indiaantje89 wrote:
AF!
Nee maar zonder dollen, is niet meer dan 1000 man toch? Dan snap ik dat je als bedrijf gewoon doorgaat. Top dat ze extra maatregelen nemen en bezoekers informeren. Enige kritiekpunt wat ik zelf op dat bericht heb, is dat ze nogal terughoudend lijken om grieperige bezoekers te weren. Daar willen ze niks over zeggen, en verwijzen ze door naar de huisarts. Terwijl ik zou zeggen: kom voor de zekerheid als je twijfelt inderdaad maar niet, tenzij je getest bent en zeker weet geen covid-19 te hebben. Dan draag je meer uit echt je best te doen de verspreiding zoveel mogelijk tegen te gaan. Nu lijkt het toch alsof ze vooral nog steeds zoveel mogelijk publiek willen trekken: niet helemaal de juiste prioriteit, in het geval van grieperige mensen.
Dr. Hannibal wrote:
Yannick wrote:
Oasiss wrote:
M.i. wordt het een en ander bemoeilijkt door social media en de influencers daar die zonder enige gegronde reden door een hele hoop mensen serieus worden genomen.
Een beetje zoals dit topic dus.
Precies. Daarom probeer ik de boel niet te serieus te nemen hier. Maar blijkbaar denkt Indiaan dan dat ik het virus graag verspreid en zn dochter in gevaar wil brengen. Je kunt niet winnen.
Nee het gaat om de dommigheid die men verspreid waardoor dit virus een stuk makkelijker zijn gang kan gaan. En het gaat niet enkel om mijn dochter. Het gaat ook om jou en mij. Of die dode opa of oma van jou of wie dan ook. En de economie, en de doorstroming van ons dagelijks leven. Ook ik wil graag festivallen deze zomer.
Je kan niet de media of social influencers maar de schuld blijven geven dat Lombardije in een lockdown zit. Je kan het niet blijven vergelijken met de griep. Het is iets opzichzelfstaande.
Ik vond je ‘het zou je opa of oma maar zijn” opmerking gewoon erg egoïstisch en gewoon onrealistisch wat er in de werkelijkheid gebeurt. En het is niet enkel naar jou, het gaat ook om al die Brabanders dei ik hier zie die alles blijven negeren. Omdat ze het steeds maar vergelijken met een griepje. Het is geen griepje, anders hadden ze het wel “griep” genoemd ipv het coronavirus.
mattman wrote:
Als dit doorzet kan je dat wel vergeten. Sterker nog, misschien cancelen bands zelf wel hun tour en wachten ze beslissingen van de lokale overheden niet af.
Of het overdeven is laat ik in het midden.Koninklijk Circus in Brussel heeft een capaciteit van 3500 plaatsen, het concert van Agnes Obel waar ik naartoe zou gaan op 23 maart zal wel geannuleerd worden dan met die maatregel van de Brusselse regering… Ik dacht niet dat ik zo snel een gevolg zou ondervinden van het virus (mensen die er erg aan toe zijn/sterven is natuurlijk nog vele, vele malen erger!)
Maar: een spontane bedenking van mij, een leek en geen viroloog voor de duidelijkheid: als die Brusselse metro’s en treinen blijven rijden enz., is die het schrappen van die 1000+ evenementen dan niet wat overdreven van de Brusselse regering?
Dr. Hannibal wrote:
Indiaantje89 wrote:
Indiaantje89 wrote:
AF!
Nee maar zonder dollen, is niet meer dan 1000 man toch? Dan snap ik dat je als bedrijf gewoon doorgaat. Top dat ze extra maatregelen nemen en bezoekers informeren. Enige kritiekpunt wat ik zelf op dat bericht heb, is dat ze nogal terughoudend lijken om grieperige bezoekers te weren. Daar willen ze niks over zeggen, en verwijzen ze door naar de huisarts. Terwijl ik zou zeggen: kom voor de zekerheid als je twijfelt inderdaad maar niet, tenzij je getest bent en zeker weet geen covid-19 te hebben. Dan draag je meer uit echt je best te doen de verspreiding zoveel mogelijk tegen te gaan. Nu lijkt het toch alsof ze vooral nog steeds zoveel mogelijk publiek willen trekken: niet helemaal de juiste prioriteit, in het geval van grieperige mensen.
Lol je hebt me.
Ik vind het een beetje een nummertjes spel wat ze doen. En dat ze een beetje voorbij de essentie van dit verhaal gaan.