Corona Virus en concerten/festivals

https://www.mezz.nl/corona-virus/?fbclid=IwAR3cfS0QWmV1-YZQb38GkM3QqLd8O9NTLKzNjmscvTNk9xAlBGFVm1mxyvw

Mezz gaat ook nog wel gewoon door, vind ik toch ook niet slim.

In Brussels gewest alle indoor evenementen met +1000 aanwezigen verboden.

Zolang Nick Cave & The Bad Seeds en Bon Iver in april lekker doorgaan. ;-)

Zolang Nick Cave & The Bad Seeds en Bon Iver in april lekker doorgaan.
1f609.svg

Als dit doorzet kan je dat wel vergeten. Sterker nog, misschien cancelen bands zelf wel hun tour en wachten ze beslissingen van de lokale overheden niet af.

Bekijk het van de zonnige kant:

Als nu alle bands alles afzeggen, dan zijn er volgend jaar heel veel bands beschikbaar voor de headlinerposities.
Geen argumenten als "die stonden er vorig jaar nog" en meer van dit soort positieve dingen.

Als nu alle bands alles afzeggen, dan zijn er volgend jaar heel veel bands beschikbaar voor de headlinerposities.
Geen argumenten als “die stonden er vorig jaar nog” en meer van dit soort positieve dingen.

2021 dikste festival jaar OOIT!

Eens, ieder argument met “ik vind” is per direct af in deze discussie.

AF!

Nee maar zonder dollen, is niet meer dan 1000 man toch? Dan snap ik dat je als bedrijf gewoon doorgaat. Top dat ze extra maatregelen nemen en bezoekers informeren. Enige kritiekpunt wat ik zelf op dat bericht heb, is dat ze nogal terughoudend lijken om grieperige bezoekers te weren. Daar willen ze niks over zeggen, en verwijzen ze door naar de huisarts. Terwijl ik zou zeggen: kom voor de zekerheid als je twijfelt inderdaad maar niet, tenzij je getest bent en zeker weet geen covid-19 te hebben. Dan draag je meer uit echt je best te doen de verspreiding zoveel mogelijk tegen te gaan. Nu lijkt het toch alsof ze vooral nog steeds zoveel mogelijk publiek willen trekken: niet helemaal de juiste prioriteit, in het geval van grieperige mensen.

Geen argumenten als “die stonden er vorig jaar nog” en meer van dit soort positieve dingen.
Het is maar de vraag hoeveel festivals zoiets gaan overleven.
In worst case scenario gaat het dus een dodelijk saaie zomer worden en hebben we volgende jaren een hoop festivals minder.
Hopen dat Italië toestanden hier wegblijven dus.

mattman wrote:
1f609.svg

Als dit doorzet kan je dat wel vergeten. Sterker nog, misschien cancelen bands zelf wel hun tour en wachten ze beslissingen van de lokale overheden niet af.

Zeg zo'n geen dingen. Ik kijk elke dag, 24/24 actief uit naar die Cave show.

Prognosis festival post een uurtje terug deze update trouwens. Festival gaat wel door, maarrrrr:

Because of the Covid 19 virus we get a lot of questions about safety and if the festival will continue? ?? ???? ??? ??? ?? ???? ??? ????? ???????? ???? ??????? ?? ???????.

Obviously we will follow the instruction our government is giving and if there will be a point where we are not allowed to continue the festival, we will communicate this immediately.

To minimize the risks of infection we are asking our guests to just keep calm and be realistic about your health. If you're coughing or not feeling well, please stay at home. Not because you're not welcome but simply not to upset your fellow visitors.

On our behalf we have decided to cancel the conference and clinics. We do this with a heavy heart because we know a lot of people were looking forward to this. ??? ??? ??????? ??????? ?? ???? ?? ??????? ??? ???????? ?? ??? ???????? ??? ????? ?? ??? ???? ?????? ???’?? ??? ??????; ??? ?????.

If you bought a ticket for a clinic or the conference, please fill in this form to get a refund: https://forms.gle/xyJhFSfkGLWwFCBf8

The exhibition of Costin Chioreanu will move to Effenaar. Because Sons of Apollo has cancelled we are working on a new timetable. This will be released soon!

Dus alles op andere locaties gecanceld, zodat iedereen in de Effenaar blijft. En zij ontmoedigen dus wél expliciet iedereen met kuchjes of griep thuis te blijven: lijkt me beter dan de boodschap die Mezz geeft.

Ik zou dat toch voorzichtig gaan afbouwen. Voorkomt een hoop teleurstelling. Dit virus is eind april nog niet weg.

Zolang Nick Cave & The Bad Seeds en Bon Iver in april lekker doorgaan. ?

Ik help het je hopen, maar ga er maar vanuit dat die niet doorgaan. Simpelweg omdat er aan het begin van die tournee nog flinke beperkingen zijn in een aantal landen waar hij zou spelen. Maar het goede nieuws: dat zijn concerten, dus die worden gewoon uitgesteld. Is voor BKS volgens mij vrijwel onmogelijk. Dat wordt afstel. Oom Nick en Bon Iver komen gewoon wat later.

Koninklijk Circus in Brussel heeft een capaciteit van 3500 plaatsen, het concert van Agnes Obel waar ik naartoe zou gaan op 23 maart zal wel geannuleerd worden dan met die maatregel van de Brusselse regering... Ik dacht niet dat ik zo snel een gevolg zou ondervinden van het virus (mensen die er erg aan toe zijn/sterven is natuurlijk nog vele, vele malen erger!)

Maar: een spontane bedenking van mij, een leek en geen viroloog voor de duidelijkheid: als die Brusselse metro's en treinen blijven rijden enz., is die het schrappen van die 1000+ evenementen dan niet wat overdreven van de Brusselse regering?

Indiaantje89 wrote:

Indiaantje89 wrote:

AF!

Nee maar zonder dollen, is niet meer dan 1000 man toch? Dan snap ik dat je als bedrijf gewoon doorgaat. Top dat ze extra maatregelen nemen en bezoekers informeren. Enige kritiekpunt wat ik zelf op dat bericht heb, is dat ze nogal terughoudend lijken om grieperige bezoekers te weren. Daar willen ze niks over zeggen, en verwijzen ze door naar de huisarts. Terwijl ik zou zeggen: kom voor de zekerheid als je twijfelt inderdaad maar niet, tenzij je getest bent en zeker weet geen covid-19 te hebben. Dan draag je meer uit echt je best te doen de verspreiding zoveel mogelijk tegen te gaan. Nu lijkt het toch alsof ze vooral nog steeds zoveel mogelijk publiek willen trekken: niet helemaal de juiste prioriteit, in het geval van grieperige mensen.
Lol je hebt me.

Ik vind het een beetje een nummertjes spel wat ze doen. En dat ze een beetje voorbij de essentie van dit verhaal gaan.

Dr. Hannibal wrote:

Yannick wrote:

Oasiss wrote:
M.i. wordt het een en ander bemoeilijkt door social media en de influencers daar die zonder enige gegronde reden door een hele hoop mensen serieus worden genomen.

Een beetje zoals dit topic dus.

Precies. Daarom probeer ik de boel niet te serieus te nemen hier. Maar blijkbaar denkt Indiaan dan dat ik het virus graag verspreid en zn dochter in gevaar wil brengen. Je kunt niet winnen.

Nee het gaat om de dommigheid die men verspreid waardoor dit virus een stuk makkelijker zijn gang kan gaan. En het gaat niet enkel om mijn dochter. Het gaat ook om jou en mij. Of die dode opa of oma van jou of wie dan ook. En de economie, en de doorstroming van ons dagelijks leven. Ook ik wil graag festivallen deze zomer.

Je kan niet de media of social influencers maar de schuld blijven geven dat Lombardije in een lockdown zit. Je kan het niet blijven vergelijken met de griep. Het is iets opzichzelfstaande.

Ik vond je ‘het zou je opa of oma maar zijn” opmerking gewoon erg egoïstisch en gewoon onrealistisch wat er in de werkelijkheid gebeurt. En het is niet enkel naar jou, het gaat ook om al die Brabanders dei ik hier zie die alles blijven negeren. Omdat ze het steeds maar vergelijken met een griepje. Het is geen griepje, anders hadden ze het wel “griep” genoemd ipv het coronavirus.

Ik hoorde het een viroloog wel gewoon griep noemen. Het is nl een griepvariant. Kennelijk is wat wij griep noemen ook niet één type virus maar een hele verzamelbak, waarvan Covid19 op termijn ook gewoon deel van gaat uitmaken. Kortom ze noemen het geen griep, maar dat is het wel.

mattman wrote:
1f609.svg

Ik denk idd dat het zo maar zou kunnen dat steeds meer bands hun optredens zelf zullen cancellen..

Koninklijk Circus in Brussel heeft een capaciteit van 3500 plaatsen, het concert van Agnes Obel waar ik naartoe zou gaan op 23 maart zal wel geannuleerd worden dan met die maatregel van de Brusselse regering… Ik dacht niet dat ik zo snel een gevolg zou ondervinden van het virus (mensen die er erg aan toe zijn/sterven is natuurlijk nog vele, vele malen erger!)

Maar: een spontane bedenking van mij, een leek en geen viroloog voor de duidelijkheid: als die Brusselse metro’s en treinen blijven rijden enz., is die het schrappen van die 1000+ evenementen dan niet wat overdreven van de Brusselse regering?
Of het overdeven is laat ik in het midden.
Maar het is een typische politieke halfslachtige maatregel waar niet goed over nagedacht is.
De bekerfinale voor 50.000 man in datzelfde gewest gaat voorlopig wel nog door, zoals je aangeeft openbaar vervoer ook.
Het virus heeft dus gewoon nog steeds vrij spel.

Politiekers he, alles behalve bekwaam in dit land.

Dagcollege Eindhoven gaat zaterdag gewoon door...
Ik snap niks van die maatregelen, is alles nou wel of niet gecancelled?
Slaat op deze manier ook nergens op.

Dr. Hannibal wrote:

Indiaantje89 wrote:

Indiaantje89 wrote:

AF!

Lol je hebt me.

Ik vind het een beetje een nummertjes spel wat ze doen. En dat ze een beetje voorbij de essentie van dit verhaal gaan.

Door de manier waarop ze het verwoorden heb ik die indruk inderdaad ook. Mijn grootste vraag op dit moment is waar die magische grens van 1000 man vandaan komt, en zoals eerder genoemd lijken overheden daar ook niet echt een antwoord op te hebben. Als die grens ergens op slaat, is het dus inderdaad gewoon veilig Mezz open te houden. Als die grens nergens op slaat (of in ieder geval heel arbitrair is, wat mij waarschijnlijker lijkt) is het inderdaad een nummertjes spel. Maar wel een spel waarvan ik het zeer begrijpelijk vind dat een lokale ondernemer dat speelt. De toon zou iets meer "gezondheid voorop" mogen, maar dat ze wel gewoon open blijven zolang het mag snap ik volledig. Als het echt niet meer kan wordt het vanzelf zo voorgeschreven van hogerhand.

Mail ontvangen van teleticketservice België mbt concerten.

Corona advies van de overheid: wat betekent dit voor jouw ticket(s)?
Gepubliceerd op DI 10.03.2020
Naar aanleiding van de uitbraak van het coronavirus in ons land adviseert de Belgische overheid om evenementen met meer dan duizend bezoekers over heel het land te schrappen.

Tele Ticket Service is momenteel in nauw overleg met organisatoren en lokale overheid om te bekijken welke geplande evenementen alsnog kunnen doorgaan, verplaatst of geannuleerd zullen worden.

Het zijn de provinciegouverneurs die een beslissing nemen wat onze zalen betreft. Zodra we hierover meer nieuws ontvangen, kan je op deze pagina terecht voor meer informatie.

Alle ticketkopers worden via e-mail op de hoogte gebracht van zodra meer nieuws beschikbaar is.

Lijst van updates:

- The Wilink Game, 20 maart, Vorst Nationaal: Verplaatst naar 26 april 2020

- Andrea Bocelli, 21 maart, Sportpaleis: Verplaatst naar 9 juni 2020 - REFUND

- Les Cowboys Fringants, 21 maart, Vorst Nationaal: Verplaatst naar 16 oktober 2020 - REFUND

- Ludovico Einaudi, 24 maart, Capitole Gent: Verplaatst naar latere datum - datum nog niet gekend

- Santana, 24 maart, Sportpaleis: Verplaatst naar latere datum - datum nog niet gekend

- Vitaa & Slimane, 2 april, Vorst Nationaal: Verplaatst naar 6 oktober 2020

Er volgen nog meer updates.
Ik zou zelf naar Simple Minds gaan 10 april.
Dat zal wel verzet worden.....

Users who are viewing this thread