Corona Virus en concerten/festivals

Walgelijk idd:

89816318_2801951376591864_8113559767537942528_n.jpg

Well: https://www.theverge.com/2020/3/11/21163570/e3-canceled-coronavirus-outbreak-xbox-nintendo

Weliswaar geen festival maar wel een groot evenement in juni. In navolging van o.a. Coachella lijkt het erop dat de Amerikanen in elk geval verder dan 7 dagen vooruit kijken. Lijkt me een verstandige keuze, want hoe dichter op het evenement je afgelast hoe hoger de kosten zullen zijn. Misschien daarom die krampachtige reactie van Paaspop...

Walgelijk idd:

Stel je toch niet zo aan man. Het is mijn smaak ook niet, maar het is niet racistisch, seksistisch, xenofoob, homofood of wat dan ook. We weten je boodschap nou wel. Kom es met iets nieuws, in plaats van de hele tijd de zelfde discussie opnieuw te willen starten.

Well: https://www.theverge.com/2020/3/11/21163570/e3-canceled-coronavirus-outbreak-xbox-nintendo

Weliswaar geen festival maar wel een groot evenement in juni. In navolging van o.a. Coachella lijkt het erop dat de Amerikanen in elk geval verder dan 7 dagen vooruit kijken. Lijkt me een verstandige keuze, want hoe dichter op het evenement je afgelast hoe hoger de kosten zullen zijn. Misschien daarom die krampachtige reactie van Paaspop…

Het gaat er toch wel heel sterk op lijken dat al het entertainment, inclusief tournee's van grote rock acts, in de VS langzaam plat gaat. Dus die acts zullen ook niet naar Europa komen. Slecht nieuws voor alle PP, BKS en DTRH liefhebbers.
Wat ik echt bizar vind is dat alle Bundesliga wedstrijden zonder publiek worden gespeeld, mara dat Frankfurt - Basel wel met publiek mag worden gespeeld. Welke boodschap willen organisaties daarmee afgeven?!

Indiaantje89 wrote:
Walgelijk idd:

Stel je toch niet zo aan man. Het is mijn smaak ook niet, maar het is niet racistisch, seksistisch, xenofoob, homofood of wat dan ook. We weten je boodschap nou wel. Kom es met iets nieuws, in plaats van de hele tijd de zelfde discussie opnieuw te willen starten.
Waar noem ik het racistisch, seksistisch, xenofoob, homofoob?

Dat je de realiteit van dit probleem niet aankan is niet mijn probleem. Ik post lekker verder zoals ik dat wil. En je hoeft ook niet op dit topic te klikken. Daarna werd er gevraagd naar wat er in die Facebook link stond. Dus dat zet ik gewoon hier neer, als reacties op de post "boven me".

Dus ja ik kwam met iets "nieuws".

Nee je kwam via je "walgelijk" voor de zoveelste keer vertellen dat heel Nederland, behalve jij, dappere strijder die je bent, dit virus ernstig onderschat. Nou volgens mij valt dat reuze mee. Jank toch niet zo als je een keer weerwoord krijgt. Je legt zelf regelmatig andere forum leden dingen in de mond. Je aanname dat ik niet met deze realiteit om kan gaan is ook helemaal nergens op gebaseerd. Ik weet dat je diep tevreden bent met je eigen meningen, maar het kan geen kwaad je te realiseren dat die niet altijd gedeeld worden. En nu voor straf de hele dag Tyler Childers luisteren.

En nu voor straf de hele dag Tyler Childers luisteren.
Defuq is er mis met Tyler Childers?

Waarom kan dit topic niet gewoon gaan over de evenementen die worden gecanceld of welke maatregelen worden getroffen gerelateerd aan muziek (zoals sommigen hier wél doen). Ik hoef niet constant dezelfde soort bagger en het gepingpong van meningen te lezen waaronder sommigen onder jullie amper kaas van hebben gegeten te hebben, het is puur circlejerking en voegt werkelijk niets toe aan het topic.

Nee je kwam via je “walgelijk” voor de zoveelste keer vertellen dat heel Nederland, behalve jij, dappere strijder die je bent, dit virus ernstig onderschat. Nou volgens mij valt dat reuze mee. Jank toch niet zo als je een keer weerwoord krijgt. Je legt zelf regelmatig andere forum leden dingen in de mond. Je aanname dat ik niet met deze realiteit om kan gaan is ook helemaal nergens op gebaseerd. Ik weet dat je diep tevreden bent met je eigen meningen, maar het kan geen kwaad je te realiseren dat die niet altijd gedeeld worden. En nu voor straf de hele dag Tyler Childers luisteren.
Als er hier iemand aan het janken is dan ben jij het wel. Wie denk jij dan wel niet dat je bent niet te zijn om mij het zwijgen op te leggen, met je grote bek altijd. Ik reageer gewoon dit topic op een reactie boven me, en plots ga je helemaal uit je plaat. En je reactie is toonagevend dat je er inderdaad niet tegen kan. Ik ga echt niet mijn mening aanpassen over dit onderwerp omdat jij een grote bek opentrekt.

Dat jij niet tegen "de negativiteit" kan van dit onderwerp vind ik juist een groot jank verhaal. News Flash: kijk godverdomme is uit je doppen man met wat er aan de hand is.

selurxela wrote:

Waarom kan dit topic niet gewoon gaan over de evenementen die worden gecanceld of welke maatregelen worden getroffen gerelateerd aan muziek (zoals sommigen hier wél doen). Ik hoef niet constant dezelfde soort bagger en het gepingpong van meningen te lezen waaronder sommigen onder jullie amper kaas van hebben gegeten te hebben, het is puur circlejerking en voegt werkelijk niets toe aan het topic.
"Forum". Een forum is een plaats waar mensen online samenkomen om berichten te plaatsen of te lezen, bestanden te delen en om te discussiëren met andere leden. Je kunt deelnemen aan discussies in een forum (via berichten of in een gesprek) of alleen meekijken. Er zijn forums voor specifieke onderwerpen en er...

Kunnen we hier niet gewoon mee ophouden? De timeline met Laatste reacties staat nu vol met Corona berichten. We worden overal al doodgegooid met berichten hierover. Dit is een forum over muziek en festivals, het heeft mijn voorkeur dat Corona niet ook hier de overhand krijgt.

Ik doe een herkansing met deze oproep!

Van mij mag er op deze manier ook een slot op dit topic. Als ik reaguurders op elkaar willen zien bashen over onderwerpen waar ze geen expert in zijn, kijk ik wel op nu.nl.

In Amerika is de drempel tot de gezondheidszorg hoog, er zijn veel mensen niet of slecht verzekerd en de zorg is er hartstikke duur. Er wordt op daar op dit moment niet of nauwelijks getest terwijl er verspreid over het land al meerdere gevallen zijn. De situatie gaat daar gigantisch uit de hand lopen.

Lijkt wel alsof autoriteiten niet begrijpen wat exponentiële groei inhoudt en kijken naar absolute gevallen.

Maatregelen zijn niet rechtlijnig, maar worden in Europa in ieder geval ingevoerd. In Nederland nog niet vergaand zoals in Italië en Azië, denk dat die binnen enkele dagen nodig zullen zijn. Een nieuwe studie suggereert dat elk virusgeval in de beginfase in China tussen de 2.24 en 3.56 nieuwe mensen besmet. De incubatietijd is ongeveer 6 dagen, een snel rekensommetje geeft dan de volgende aantallen:

400 gevallen x 2.24 = na 1 week: 896, na 2 weken: 2007, na 3 weken: 4495, na 4 weken: 10070, na 5 weken: 22558, na 6 weken: 50529, na 7 weken: 113186
400 gevallen x 3.56 = na 1 week: 1424, na 2 weken: 5069, na 3 weken: 18047, na 4 weken: 64248, na 5 weken: 228723, na 6 weken: 814254, na 7 weken: 2898744

Ergens tussen deze twee cijfers zullen volgens de huidige inschatting cijfers in Nederland uitkomen. Noodzaak om besmetting te voorkomen is er echt, maatregelen zijn niet overtrokken. Serieus ingrijpen is nodig voordat je over een maand tienduizenden of over 2 maanden honderdduizenden infecties hebt.

Als je dan bedenkt dat ongeveer 10 tot 15% van de virusgevallen in het ziekenhuis moet worden opgenomen en er in Nederland 200 isolatieplekken zijn en 1200 units op de intensive care beschikbaar zijn kun je binnen twee weken al tekorten verwachten. En die tekorten lopen alleen maar op, Lombardije roept momenteel Italië om nog verdergaande maatregelen en totale isolatie. Naïef om daar geen lering uit te trekken en te denken dat we niet in eenzelfde situatie terecht kunnen komen.

Meer ingrijpen is nu op korte termijn pijnlijk, maar echt het beste voor de lange termijn.

Joslittel wrote:
Kunnen we hier niet gewoon mee ophouden? De timeline met Laatste reacties staat nu vol met Corona berichten. We worden overal al doodgegooid met berichten hierover. Dit is een forum over muziek en festivals, het heeft mijn voorkeur dat Corona niet ook hier de overhand krijgt.

Van mij mag er op deze manier ook een slot op dit topic. Als ik reaguurders op elkaar willen zien bashen over onderwerpen waar ze geen expert in zijn, kijk ik wel op nu.nl.
Corona is gewoon hot topic op dit moment, en dus ook hier. Het staat je vrij om overal te posten waar je wil. Ik zou ook graag meer festivalnieuws willen zien, maar dat blijft redelijk uit vanwege dit topic onderwerp. Het staat ook in het Offtopic gedeelte van het forum, je hoeft hier niet te kijken.

selurxela wrote:

Voor mij helemaal niks, maar volgens mij vindt Indiaan het juist helemaal niks.

selurxela wrote:
Nee je kwam via je “walgelijk” voor de zoveelste keer vertellen dat heel Nederland, behalve jij, dappere strijder die je bent, dit virus ernstig onderschat. Nou volgens mij valt dat reuze mee. Jank toch niet zo als je een keer weerwoord krijgt. Je legt zelf regelmatig andere forum leden dingen in de mond. Je aanname dat ik niet met deze realiteit om kan gaan is ook helemaal nergens op gebaseerd. Ik weet dat je diep tevreden bent met je eigen meningen, maar het kan geen kwaad je te realiseren dat die niet altijd gedeeld worden. En nu voor straf de hele dag Tyler Childers luisteren.

Als er hier iemand aan het janken is dan ben jij het wel. Wie denk jij dan wel niet dat je bent niet te zijn om mij het zwijgen op te leggen, met je grote bek altijd. Ik reageer gewoon dit topic op een reactie boven me, en plots ga je helemaal uit je plaat. En je reactie is toonagevend dat je er inderdaad niet tegen kan. Ik ga echt niet mijn mening aanpassen over dit onderwerp omdat jij een grote bek opentrekt.

Dat jij niet tegen “de negativiteit” kan van dit onderwerp vind ik juist een groot jank verhaal. News Flash: kijk godverdomme is uit je doppen man met wat er aan de hand is.

Ga je weer. Waar staat dat ik niet tegen "de negativiteit" van dit onderwerp kan? Wijs dat nou gewoon eens aan i.p.v. je eigen veronderstellingen hier als feit te presenteren. En iedere keer als je daar op gewezen wordt probeer je dat mijn een enorme jij-bak te bestrijden. Werkt heel goed in PVV en FVD kringen, maar bij mij niet. En ik zeg ook helemaal nergens dat je je mening over dit virus niet mag hebben, maar wel dat je dat al zo vaak gezegd hebt dat ik het nu wel geloof. Iets waar jij zelf kennelijk nogal een hekel aan hebt. Behalve als je het jezelf betreft.

Yannick wrote:

selurxela wrote:

ik vind ze best ok hoor.

Joslittel wrote:

Nou ja, het heeft nogal veel potentiële impact op het festivalseizoen. Zo gek is het toch niet dat erop gereageerd wordt? Denk dat veel mensen hier nu meer bezig zijn met of een festival überhaupt doorgaat dan met de line up of een randprogramma.

The Script (19 maart) en Elbow (25 maart) in Vorst nu ook uitgesteld.
In Ziggo Dome lijken beide vooralsnog gewoon door te gaan.

Is het niet een idee dit topic open te houden maar de updates uit ''laatste reacties'' te halen? Dan kan er nog wel worden gepost maar verschijnt het niet in die laatste reacties feed.

selurxela wrote:

Yannick wrote:

selurxela wrote:

ik vind ze best ok hoor.

Op Wattes vond je er toch niets aan? Wat ik overigens ook prima zou begrijpen. Het is nogal hick music. Maar rete catchy gedaan met buitengewoon interessante teksten.

Users who are viewing this thread