wenteldave wrote:
selurxela wrote:
Oasiss wrote:
bcmrmaybe wrote:
121 besmettingen erbij….topje van de ijsberg….Ik zou echt de boel gewoon sluiten. Alles dicht.
Amsterdam is binnen afzienbare tijd aan de beurt en zal alle andere steden inhalen, met hun tigduizend man de km2 en al hun evenementen. Zie Ziggo Afas etc
“Bizar staaltje demagogie van het RIVM trouwens, door oorzaak en gevolgd om te keren: Er wordt gedaan alsof het toegenomen aantal besmettingen veroorzaakt is door het intensiever testen, terwijl elke idioot nog zou moeten snappen dat het aantal positieve testen natuurlijk veroorzaakt is door het toegenomen aantal besmettingen.”
Of dat het allemaal nog problematischer is dan wordt geschetst. Als blijkbaar intensief testen meer besmettingen aan het licht brengt, betekent dat dus dat er te weinig testcapaciteit is en het werkelijke aantal (veel) hoger ligt. Dit kan ook haast niet anders.
Is inderdaad een kwestie van tijd voordat men (waarschijnlijk te laat) strengere maatregelen voor de rest van het land gaat invoeren. Vooralsnog ben ik bijvoorbeeld zondag gewoon welkom bij Ajax-Twente, met nog een goeie 50.000 bezoekers.
Ik dacht dat ze juist minder testen. Ze nemen nu gewoon aan dat als één iemand in een huishouden besmet is, iedereen dat is.
Wat is dat voor vreemd iets?
Heeft volgens mij vooral met het aantal beschikbare tests te maken. Die is namelijk niet onbeperkt. Van huisgenoten van geregistreerde gevallen wordt dus aangenomen dat ze het virus ook opgelopen en zij moeten ook in thuisisolatie. Het gros ziekt vervolgens ‘gewoon’ thuis uit.