Corona Virus en concerten/festivals

Is het niet een idee dit topic open te houden maar de updates uit ”laatste reacties” te halen? Dan kan er nog wel worden gepost maar verschijnt het niet in die laatste reacties feed.

of het gewoon bij relevante discussie houden, of relevant muziekaal/corona gerelateerde berichten?

The Script (19 maart) en Elbow (25 maart) in Vorst nu ook uitgesteld.
In Ziggo Dome lijken beide vooralsnog gewoon door te gaan.

Dit snap ik dan ook niet. Heul veul mensen uit heel Nederland bij elkaar in de Ziggo gepropt. We noemen het dan wel de Corona-Dome. Je bent dus gewoon haarden aan het creeeren.

Ik heb Anneke van Giersbergen en Rammstein in Berlijn nog staan. Ik ga voor de rest helemaal geen kaartjes voor wat dan ook kopen dit jaar.

Joslittel wrote:
Kunnen we hier niet gewoon mee ophouden? De timeline met Laatste reacties staat nu vol met Corona berichten. We worden overal al doodgegooid met berichten hierover. Dit is een forum over muziek en festivals, het heeft mijn voorkeur dat Corona niet ook hier de overhand krijgt.

Ik doe een herkansing met deze oproep!

Van mij mag er op deze manier ook een slot op dit topic. Als ik reaguurders op elkaar willen zien bashen over onderwerpen waar ze geen expert in zijn, kijk ik wel op nu.nl.

Dat is een ander probleem. Corona is gewoon volop relevant voor concerten en festivals.

Het Pinkpop-topic staat ook altijd vol onzin en ik doe ook geen oproep om dat te sluiten...

Indiaantje89 wrote:
Walgelijk idd:

89816318_2801951376591864_8113559767537942528_n.jpg

Stel je toch niet zo aan man. Het is mijn smaak ook niet, maar het is niet racistisch, seksistisch, xenofoob, homofood of wat dan ook. We weten je boodschap nou wel. Kom es met iets nieuws, in plaats van de hele tijd de zelfde discussie opnieuw te willen starten.

Ik moest er zelfs wel om lachen eigenlijk...

selurxela wrote:

Indiaantje89 wrote:
Walgelijk idd:

89816318_2801951376591864_8113559767537942528_n.jpg

Stel je toch niet zo aan man. Het is mijn smaak ook niet, maar het is niet racistisch, seksistisch, xenofoob, homofood of wat dan ook. We weten je boodschap nou wel. Kom es met iets nieuws, in plaats van de hele tijd de zelfde discussie opnieuw te willen starten.

Ik moest er zelfs wel om lachen eigenlijk…

Ik vind het er nochtans meer uitzien als kritiek op het festival :P

Dit snap ik dan ook niet. Heul veul mensen uit heel Nederland bij elkaar in de Ziggo gepropt. We noemen het dan wel de Corona-Dome. Je bent dus gewoon haarden aan het creeeren.

Ik heb Anneke van Giersbergen en Rammstein in Berlijn nog staan. Ik ga voor de rest helemaal geen kaartjes voor wat dan ook kopen dit jaar.

Vraag me ook af hoeveel mensen uit Belgie dan maar naar Ziggo Dome gaan omdat ze het concert niet willen missen.

Indiaantje89 wrote:

selurxela wrote:

Yannick wrote:

selurxela wrote:
En nu voor straf de hele dag Tyler Childers luisteren.

Defuq is er mis met Tyler Childers?

Waarom kan dit topic niet gewoon gaan over de evenementen die worden gecanceld of welke maatregelen worden getroffen gerelateerd aan muziek (zoals sommigen hier wél doen). Ik hoef niet constant dezelfde soort bagger en het gepingpong van meningen te lezen waaronder sommigen onder jullie amper kaas van hebben gegeten te hebben, het is puur circlejerking en voegt werkelijk niets toe aan het topic.

Voor mij helemaal niks, maar volgens mij vindt Indiaan het juist helemaal niks.

ik vind ze best ok hoor.

Op Wattes vond je er toch niets aan? Wat ik overigens ook prima zou begrijpen. Het is nogal hick music. Maar rete catchy gedaan met buitengewoon interessante teksten.
Ik zou het niet 24 uur opzetten nee ;), doe je hond nog de groeten van me.Peace

bcmrmaybe wrote:

Vraag me ook af hoeveel mensen uit Belgie dan maar naar Ziggo Dome gaan omdat ze het concert niet willen missen.
Je zal versteld staan hoeveel Nederlanders naar concerten gaan in Antwerpen en Brussel. Ook andersom gebeurt dat best veel. Ziggo Dome heeft ook ideale ligging en is makkelijk met allerlei soorten van openbaar vervoer te bereiken.

Black Lies wrote:
Ik vind het er nochtans meer uitzien als kritiek op het festival ?

Ook dat ja… Zou toch precies in Indiaan zn straatje moeten zijn?
Nee, maar als ik dat tegen beargumenteer dan veel ik weer in herhaling ;). Het is niet zozeer enkel de afbeelding, maar denkwijze die daar achter zit. Maar ik copy/pasten enkel de afbeelding waar het om ging geloof ik, en gaf er enkel heer kort mijn mening bij met 1 woord (en ik heb het terug gezocht, het was de eerste keer in 13 pagina's dat ik dat woord gebruikte ;)). Geen enkel bedoeling om daarmee een discussie te starten. Er werd enkel gevraagd naar wat er stond, en dat plaatste ik hier. Dat is mijn uitspraak, en hier moet u het mee doen!

31999.jpg

https://speld.nl/2020/03/11/chinese-radio-dj-brengt-lied-uit-voorkomen-is-beter-dan-brabanders/

Ik kan wat humor over het onderwerp wel waarderen. :)

Ik ben benieuwd hoe lang Nederland (en andere landen) bereid is om de huidige maatregelen zoals in Brabant opgelegd vol kan houden.
Gaan we dit 2/4/6 maanden doen? Alle evenementen aflassen?
En wij zijn geen China, jJe ziet nu al organisaties die er lak aan hebben. Krijgen die boetes opgelegd? Politie inval?

Heldere info is nu echt nodig.

Het RIVM meldt dat op dit moment 121 nieuwe mensen positief zijn getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positieve testen op 503. Het aantal nieuwe positieve testen is hoger dan de afgelopen dagen. Een deel van de toename is te verklaren door het zorgonderzoek dat de afgelopen dagen in Noord-Brabant is uitgevoerd. Daarnaast is er een vijfde persoon aan de ziekte overleden. Het gaat om een persoon van 68 met onderliggend lijden.

Van de 503 gemelde gevallen wonen er 223 in de provincie Noord-Brabant en 66 in de provincie Utrecht. Daarnaast wonen er 57 in de provincie Zuid-Holland en 48 in de provincie Limburg. 199 van de 503 personen hadden een bron van besmetting in het buitenland. Bij 92 gevallen is dit nog in onderzoek. De meerderheid van de patiënten met een onbekende bron woont in Noord-Brabant.

De maatregelen in Noord-Brabant zullen vandaag of morgen wel ingevoerd worden in de hierboven genoemde provincies en wellicht het hele land. Het virus is verder verspreidt dan tot voor kort gedacht.

De grote vraag is nu of ik wel of geen goedkoop kaartje voor Elbow in Ziggo Dome op 24 maart ga scoren via Ticketswap. Staanplaatsen al onder 30 euro. Als ze het verplaatsen heb ik mooi een goedkoop kaartje voor het verplaatste concert :)

De grote vraag is nu of ik wel of geen goedkoop kaartje voor Elbow in Ziggo Dome op 24 maart ga scoren via Ticketswap. Staanplaatsen al onder 30 euro. Als ze het verplaatsen heb ik mooi een goedkoop kaartje voor het verplaatste concert ?

Roll the dice zou ik zeggen. In het ergste geval ben je 3 tientjes kwijt (sterven aan bij het concert opgelopen Corona daargelaten). Lijkt me te overzien.

"Zeg, dat Coronavirus, hoe zou het daar nog mee zijn?"

Een zin die we hopelijk kunnen uitspreken wanneer de zomer er is. :-)

Of je wacht nog even dat het nog goedkoper is ;).
Of juist niet, als het alsnog uitgesteld wordt. Dan kan je namelijk geen kaartjes meer kopen via TicketSwap. Wanneer dat weer mogelijk is, zit je weer met duurdere kaarten. Oftewel Jos, altijd doen!

“Zeg, dat Coronavirus, hoe zou het daar nog mee zijn?”

Een zin die we hopelijk kunnen uitspreken wanneer de zomer er is. ?
Ik zit letterlijk 10 jaar te wachten op The Strokes in NL. :roll:. Soms heb je jaren bij dat je niet superveel mist, maar ik heb dit jaar best wel een aantal musts erbij staan :D.

Een handelaar die op de kunst- en antiekbeurs Tefaf in Maastricht was, is positief getest op het coronavirus, meldt de regionale omroep 1Limburg. Volgens de GGD Zuid Limburg vertoonde de handelaar geen verschijnselen van het virus tijdens de kunstbeurs en is er daarom geen besmettingsgevaar geweest voor medewerkers en bezoekers.

Volgens GGD-woordvoerder Klaasen is het nog verantwoord om de beurs open te houden.

@gesp: Snap jij deze? Vind het een beetje een bizar verhaal.

Users who are viewing this thread