Corona Virus en concerten/festivals

Dat stuk vol grafieken over verspreiding is wel rete interessant om te lezen (voor een geek als ik dan ten minste).

Helder verhaal inderdaad, maar weinig opwekkend allemaal.

Denemarken gooit letterlijk alles op slot de komende 2 weken. Bijeenkomsten met meer dan 100 man (!) worden verboden.

Tja, met de kennis van dat artikel wordt dit ook een begrijpelijkere maatregel...

selurxela wrote:
Dat stuk vol grafieken over verspreiding is wel rete interessant om te lezen (voor een geek als ik dan ten minste).

Helder verhaal inderdaad, maar weinig opwekkend allemaal.

Timmetje wrote:
Denemarken gooit letterlijk alles op slot de komende 2 weken. Bijeenkomsten met meer dan 100 man (!) worden verboden.

Tja, met de kennis van dat artikel wordt dit ook een begrijpelijkere maatregel…
Maar als wij gewoon stoppen met handen geven, komt alles goed...

De Amerikaanse president Donald Trump heeft donderdag aangekondigd dat al het personenverkeer vanuit heel Europa vanaf vrijdag middernacht voor dertig dagen zal worden stilgelegd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Reizigers vanuit het Verenigd Koninkrijk zijn nog wel welkom in de VS.

Daar gaan een hele hoop Europese tours en concerten sneuvelen.

De Amerikaanse president Donald Trump heeft donderdag aangekondigd dat al het personenverkeer vanuit heel Europa vanaf vrijdag middernacht voor dertig dagen zal worden stilgelegd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Reizigers vanuit het Verenigd Koninkrijk zijn nog wel welkom in de VS.

Daar gaan een hele hoop Europese tours en concerten sneuvelen.
was ook mijn gedachte

edit: al zit er nog een klein lichtpuntje : Amerikanen en mensen met een permanente verblijfsvergunning mogen na een grondige controle wel hun land weer in. Reizen vanuit het Verenigd Koninkrijk naar de VS blijft wel toegestaan.

Dagcollege toch afgelast: https://www.facebook.com/events/849752722141626/permalink/944577912659106/

RIVM-baas Jaap van Dissel vindt het nu niet nodig om de Brabantse maatregelen tegen het coronavirus uit te breiden naar de rest van het land. De coronapatiënten in de andere provincies zijn vaak in het buitenland besmet geraakt en infecteren vervolgens met name gezinsleden, benadrukt hij donderdag tegen de Volkskrant.

Verbazingwekkend....

RIVM-baas Jaap van Dissel vindt het nu niet nodig om de Brabantse maatregelen tegen het coronavirus uit te breiden naar de rest van het land. De coronapatiënten in de andere provincies zijn vaak in het buitenland besmet geraakt en infecteren vervolgens met name gezinsleden, benadrukt hij donderdag tegen de Volkskrant.

Verbazingwekkend….
Nou, volgende week zullen we zien in welke mate hij ongelijk heeft gehad...

Het is toch te bizar voor woorden dat ze over de hele wereld strenge maatregelen nemen maar dat in Nederland

Vanwege de oproep aan Brabanders om bij milde klachten sociaal contact te beperken, vindt Van Dissel dat in deze provincie nu niet meer maatregelen nodig zijn. "Ik denk dat het ook aan de Brabanders is om dat in acht te nemen, en niet massaal elders naar een evenement te gaan."

De RIVM-baas stelt dat nergens uit blijkt dat Nederland te weinig doet om het aantal nieuwe besmettingen in te dammen. "Je kunt wel allerlei heel ingrijpende maatregelen nemen en denken dat je veilig bent, maar het is zeer de vraag of dat wel zin heeft", zegt hij over de eventuele uitbreiding van de Brabantse regels naar heel Nederland.

Je hiermee zit.

Van Dissel zei ook over carnaval...Och dan ben je met je eigen groepje....hahahahaha...echt.

Black Lies wrote:
Schiet mij maar lek als dit geen invloed op concerten gaat hebben: https://nos.nl/l/2326774

Ik ben nu alleen nog benieuwd hoelang dit gaat duren.
De eerst komende 4 weken wordt het niks natuurlijk.
Alles ligt/gaat plat. Van voetbal tot concert/festival. Ook scholen gaan straks dicht als je dat artikel moet geloven. Dat zal de volgende stap zijn.
Ik hoop echter dat eea snel onder controle is. Zo niet gaat het hele festivalseizoen eraan. Daarvan ben ik inmiddels wel overtuigd…

Dit is ook mijn grootste vraag: hoe lang gaat dit duren?
En hoe lang blijft de bevolking hier rustig onder?

Een weekje of 2 geen evenementen kan wel maar blijft straks in mei iedereen nog steeds kalmpjes thuis zitten?
Scholen dicht: waar gaan al die kinderen heen en hoe zit het met de werkende ouders?

Die maatregelen van Denemarken zijn wel erg draconisch. Alles boven de 100 mensen verbieden.. Euhm we zitten hier in de bedrijfskantine al boven de 100 mensen bij elkaar. In de bioscoop ook. In het theater ook. Ga je dan de hele bevolking bevelen de komende maanden binnen te zitten?
Ik vraag me af wanneer de eerste "corona rellen" een feit zijn.

Hoe is de verbetering in China te plaatsen?

Biedt dit hoop, in die zin dat wij over een maand ook "eroverheen" zijn? Of werken maatregelen in China beter. Heel generaliserend denk ik dat de bevolking daar meer luistert naar maatregelen van de overheid dan in NL/Westerse samenlevingen.

(@Gesp met name eigenlijk. Geheel ter zijde, wat is jouw achtergrond?)

Lees het artikel op de vorige pagina, is een serieus goed en informatief artikel. De eerste resultaten (als in afname van het aantal positieve gevallen) van lockdown-achtige maatregelen zullen pas te zien zijn na pakweg 12 dagen à twee weken.

Voor verdere vragen denk ik dat je je beter richt tot andere media, Oasiss.

Als daar al sprake van is. Dat regime is gewoon niet te vertrouwen mbt de infovoorziening. Zelfde geldt ook voor Iran. Ik geloof er geen fuck van.

Verbazingwekkend….

Dit verhaal kan ik op zich volgen. Maar het is onnavolgbaar dat zondag de ArenA weer stampvol zit, Heel Holland Zing Hazes etc doorgaat etc. Alsof Brabanders daar niet op af komen.

Timmetje wrote:

Verbazingwekkend….

Dit verhaal kan ik op zich volgen. Maar het is onnavolgbaar dat zondag de ArenA weer stampvol zit, Heel Holland Zing Hazes etc doorgaat etc. Alsof Brabanders daar niet op af komen.

Brabanders voelen zich geen Hollanders en zingen alleen mee met Guus Meeuwis. Dus dit kan prima door gaan.

Timmetje wrote:

Verbazingwekkend….

Om de Brabo's onder de grote rivieren te houden doet Guus Meeuwis hier en daar verrassingsoptredens in Brabant onder het mom van "Groots met een zachte C".

Als daar al sprake van is. Dat regime is gewoon niet te vertrouwen mbt de infovoorziening. Zelfde geldt ook voor Iran. Ik geloof er geen fuck van.

Ik geloof wel dat het in china aan het beteren is, kan ook niet anders want heel het land staat stil, we zullen vooral moeten zien wat er gebeurt al de cinema's en winkels etc weer open gaan.

2

mgbss wrote:

Timmetje wrote:

Verbazingwekkend….

Brabanders voelen zich geen Hollanders en zingen alleen mee met Guus Meeuwis. Dus dit kan prima door gaan.

Zijn ook veel te druk bezig met de weet, xtc en labradoodle productie om helemaal naar A'dam te rijden om mee te zingen met de meuk van Een Hollander.

2

Joslittel wrote:

mgbss wrote:

Timmetje wrote:

Verbazingwekkend….

Zijn ook veel te druk bezig met de weet, xtc en labradoodle productie om helemaal naar A’dam te rijden om mee te zingen met de meuk van Een Hollander.
Dat zijn intelligente mensen. Die waren al lang aan het "thuis werken" voordat de ellende begon.

Normaal gesproken kijk ik altijd rond de befaamde 10.00 11.00 of 16.00 uren of er nog muziek/festivals nieuws is. Zelfs dat doe ik niet meer...

Users who are viewing this thread