Corona Virus en concerten/festivals

Even een positieve noot. stel de festivals in juni en juli gaan wel door, wordt dit in potentie een van de mooiste festivalzomers ooit natuurlijk. Alleen al door de opluchting haha

Ik zou vanavond naar Samantha Fish gaan in Tivoli de Helling, is ook afgelast.
Das echt maar een klein zaaltje, dus denk dat alles wel plat gaat binnenkort.

Om 14:00 uur crisisoverleg in Den Haag. Kwestie van tijd dat de maatregelen worden uitgebreid (en geïntensiveerd).

China is vooral relatief snel en kordaat bij geweest. Het is nu aan Italië, Iran, Zuid-Korea, VS en grote delen van EU om hetzelfde te doen. Misschien niet Wuhan-style maar lockdown lijkt eminent. (iets wat Denemarken bv. enkele dagen geleden dacht ik al deed)

Voor diegene welke de komende tijd naar Belgische concertzalen zouden gaan hieronder een lijst met annuleringen of verplaatsingen. Lijst wordt up to date bijgehouden.
https://www.teleticketservice.com/nl/news/detail/overheid-adviseert-evenementen-met-meer-dan-1000-bezoekers-te-schrappen

In de Amsterdamse Ziggo Dome worden meerdere concerten verplaatst vanwege het coronavirus.

Het optreden van de Colombiaanse zanger Maluma van 18 maart wordt uitgesteld naar een nader te bepalen datum, laat organisator Green House Talent weten.

De show Blue Planet II die voor aanstaande zondag gepland stond op dezelfde plek, wordt uitgesteld naar 12 mei. Die tour gaat door onder meer Duitsland. De producent geeft gehoor aan het advies van de Duitse overheid om evenementen met meer dan duizend bezoekers af te gelasten, laat Ziggo Dome weten. En besloot om de hele tour, inclusief de show in Nederland, uit te stellen.

In de Amsterdamse Ziggo Dome worden meerdere concerten verplaatst vanwege het coronavirus.

1975 ook maar Holland zingt Hazes gaan we gewoon doen......

Ik moet de komende 2 weken thuis werken. Het bedrijf waar ik werk sluit. Ik verwacht dat volgende week een heel groot deel van België lam ligt.

Goed. Hoe meer drastische maatregelingen, hoe beter in deze fase.

Schoolbesturen willen crisisoverleg afwachten

De PO-Raad, die opkomt voor schoolbesturen in het basisonderwijs, wil eerst het crisisoverleg van het kabinet afwachten voordat het iets zegt over het sluiten van scholen. "Wij zijn vooralsnog niet op de lijn van de AVS", zegt een woordvoerder. De AVS, de vereniging van schoolleiders, wil dat alle scholen worden gesloten. "Scholen worden nu onrustig, dat is logisch, maar we moeten het overleg afwachten", zegt de PO-Raad.
als de scholen gaan sluiten heb ik dus echt een probleem!

opvang zal ook wel dicht gaan en thuiswerk is no go

Ik moet de komende 2 weken thuis werken. Het bedrijf waar ik werk sluit. Ik verwacht dat volgende week een heel groot deel van België lam ligt.

Hopelijk gebeurt dat deze week nog, hoe sneller hoe liever.

mattman wrote:

Hopelijk gebeurt dat deze week nog, hoe sneller hoe liever.
Eens, het is even kut, en het gaat ons geld kosten Linksom of rechtsom. Maar misschien beter voor de toekomst. Ben positief op de cijfers in China op dit moment. Daarom zie ik een "harde" aanpak ook best positief tegemoet. Zeker met wat we allemaal zo leuk vinden... festivallen.

In Duitsland canceled de Barclaycard Arena In Hamburg alles t/m 30 april. De rest van de zalen zal snel volgen denk ik.

Mbt het sluiten van de scholen...mijn kids zijn 15 en up...die kunnen zich zelf redden.

Met kleine kinderen en geen opvang en geen mogelijkheid tot thuis is het erg kut Dennis. Maar goed. Ik denk wel dat dat gaat gebeuren

Als Nederland het voorbeeld van Barclaycard volgt zullen er een hoop shows niet doorgaan. Persoonlijk kan ik Rex Orange County, Nick Cave, Bon Iver en Snoop Dogg dan (voorlopig?) vergeten. Poppy was helaas al geschrapt.

Het is maar even niet anders maar hoop dat die shows dan worden verzet en niet gecanceld. Zou zuur zijn.

Users who are viewing this thread