Corona Virus en concerten/festivals

Bijeenkomsten met meer dan 100 man afgelast tot en met 31 maart.

Goede maatregelen.
Niet dat ik weer hetzelfde wil doordrammen (en excuus als mensen dat zo voelen). Maar ik vind het nog steeds een soft beleid. Waarom steeds beetje bij beetje de boel afsluiten? Het is toch vrij duidelijk dat we ook aan een complete lockdown moeten gaan geloven? Waarom dat niet verspoedigen? Iedere dag is er 1 teveel naar mijn mening. Scholen zijn ook nog steeds niet gesloten.

Gewoon 1 grote skype-sessie organiseren, ongetwijfeld dat er hier een paar mensen op het forum zitten die een instrument thuis hebben. Gewoon een online muzieksessie maken voor de concerten die gemist gaan worden. Opgelost.

het blijft verbazend stil bij concertzaal kavka/zappa . wil weten als ik nog naar i prevail moet zaterdag of niet
Zou er niet op rekenen. Vanavond veiligheidsraad, vermoed dat ze dan de regels wel strikter zullen stellen (vermoed dat 100 de norm wordt).

Timmetje wrote:
Bijeenkomsten met meer dan 100 man afgelast tot en met 31 maart.

Goede maatregelen.

Niet dat ik weer hetzelfde wil doordrammen (en excuus als mensen dat zo voelen). Maar ik vind het nog steeds een soft beleid. Waarom steeds beetje bij beetje de boel afsluiten? Het is toch vrij duidelijk dat we ook aan een complete lockdown moeten gaan geloven? Waarom dat niet verspoedigen? Iedere dag is er 1 teveel naar mijn mening. Scholen zijn ook nog steeds niet gesloten.

Nu al heel ingrijpende maatregelen.

Denk dat voor (bepaalde gemeenten in) Noord-Brabant die aanvullende maatregelen die je noemt nog aangekondigd gaan worden, als je dat tijdens school- en werktijd doet krijg je ongelofelijke paniek en plotseling drukte in het OV en bij supermarkten.

https://twitter.com/gffn/status/1238112372629352450?s=21

Voor de voetbalhaters op een festival: daar zou je dit jaar zo maar eens geen last van kunnen hebben.

Gewoon 1 grote skype-sessie organiseren, ongetwijfeld dat er hier een paar mensen op het forum zitten die een instrument thuis hebben. Gewoon een online muzieksessie maken voor de concerten die gemist gaan worden. Opgelost.

ik betwijfel ten strengste als jullie mij willen horen spelen.

Indiaantje89 wrote:

Processierups wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik mis de Processierups.

Die had vanavond een evenement met meer dan 100 personen in zijn agenda staan.
Heftige maatregel hoor, maar je kunt er alleen maar begrip voor hebben.

Er zit niks anders op, we moeten het beste er van maken.

Zo is het inderdaad. Hopelijk helpt dit om de sterke stijging van afgelopen dagen om te buigen.

Nog heel even wachten:

https://www.nu.nl/dieren/6036941/eerste-eikenprocessierupsen-kruipen-waarschijnlijk-begin-april-uit-ei.html

Liep jullie Ticketswap app ook even op hol? Kreeg de ene na de andere advertentie popup die daarna meteen weer verwijdert is.

Swap ligt er nu uit lijkt.

Ook leuk: skype jam sessie. Super chill met die vertraging in de verbinding haha

https://twitter.com/gffn/status/1238112372629352450?s=21

Voor de voetbalhaters op een festival: daar zouden we dit jaar zo maar eens geen last van kunnen hebben.

Oei. Dat ga ik wel voelen. Ben benieuwd wat het gaat worden. Ikzelf heb bijvoorbeeld volgende week examens met 500 man. Ben benieuwd wat ze daarover gaan beslissen.
In ieder geval, doei Elbow... Spijtig, maar begrijpelijk. Zorg goed voor jezelf, jongens.

Nu het virus om zich heen grijpt en risicogroepen wordt gevraagd het openbaar vervoer en mensenmassa's te vermijden is het misschien goed wat meer uitleg te geven over die risicogroepen.

Dit virus treedt lichaamscellen binnen via de ACE2-receptor en die zit op meerdere plekken in het lichaam, maar geeft vooral klachten in de luchtwegen. Die ACE2-receptor speelt normaal een rol in de nieren in een complex systeem dat de vochthuishouding en bloeddruk van het lichaam regelt. Maar komt dus ook in de luchtwegen voor.

Sommige groepen in de bevolking hebben meer van die ACE2-receptoren dan anderen en lopen zodoende een groter risico op een ernstiger ziekteverloop. De hoeveelheid is gerelateerd aan de nierfunctie: mensen met een mindere nierfunctie hebben meer van die ACE2-receptoren in de longen.

- Ouderen, nierfunctie neemt namelijk af met leeftijd
- Mensen met een verminderde nierfunctie, kan als gevolg van medicijngebruik of een aandoening als diabetes
- Medicijngebruik (met name bij hartfalen of hoge bloeddruk) van ACE-remmers (captopril, enalapril, fisinopril, lisinopril, perindopril, -pril) en angiotensine-receptor-blokkers (ARB) (Irbesartan, Losartan, Valsartan, -sartan).
- Mensen met een longaandoening (zoals astma of COPD), hebben al een mindere longfunctie
- Mensen met een mindere weerstand of kwetsbare gezondheid

Het is niet nodig om in paniek te raken (is ook niet goed voor de bloeddruk). Maar het is wel verstandig om te proberen dit virus niet te krijgen: tijdelijk wat voorzichtiger te zijn in het openbaar en bij het aangaan van nieuwe sociale contacten.

En stop nooit met medicijnen zonder eerst met arts en/of apotheek te overleggen.

Jep dochtertje hier is nier patiënt, incl. de medicatie. Heb mijn dochter afgelopen vrijdag "ziek" gemeld uit voorzorg. Geen spijt van.

Kans is groter op slecht dan goed nieuws maar we zullen het zien. Verwacht met al die veranderingen in tourschemas en de cobra meeting iig geen volledige poster.

Zou best ook verzet kunnen worden.

Users who are viewing this thread