Corona Virus en concerten/festivals

Ik ben overigens erg positief over de huidige cijfers van China “maar” 8 nieuwe gevallen. Hoorde net op de radio dat ze gezien de koers van China verwachten rond Juni het wereldwijd wel een beetje te hebben gehad.

Rond juni........Ik vind dat wel een behoorlijke tijd nog.

Ik ben overigens erg positief over de huidige cijfers van China “maar” 8 nieuwe gevallen. Hoorde net op de radio dat ze gezien de koers van China verwachten rond Juni het wereldwijd wel een beetje te hebben gehad.

Rond juni……..Ik vind dat wel een behoorlijke tijd nog.
"Wereldwijd" he... de daling zal eerder wel komen.

Ben benieuwd hoe dit alles effect gaat hebben op concerten, toernees en festivals t/m juni. Kan me voorstellen dat er achter de schermen ook een hoop paniek is of affiches wel intact kunnen blijven ed. Alles in juli zit hopelijk wel al safe.

Snap niet echt waarom scholen in alle omringende landen sluiten maar in NL niet.

In België lijken ze toch een stuk verder te gaan. Alle scholen toe, zo ook de cafés, restaurants en niet noodzakelijke winkels in het weekend. Geen enkel evenement (dus ook geen enkel concert) gaat nog door.

Veel verder kan niet gegaan worden, lijkt me.
Toch even iets rechtzetten hier: Scholen gaan niet toe, maar de lessen worden wel opgeschort. De school moet wel nog zorgen voor opvang indien nodig, dit om te vermijden dan kinderen bij grootouders terecht komen (risicovolle situatie) of dat ouders die in belangrijke sectoren werken (zorgsector, veiligheid, openbare diensten...) ook thuis zouden blijven.

Snap niet echt waarom scholen in alle omringende landen sluiten maar in NL niet.

Er moet wel gewerkt worden. Als de kinderen niet naar school kunnen blijven de ouder(s) thuis.
Met Rutte had ik niet anders verwacht.......

Ben benieuwd hoe dit alles effect gaat hebben op concerten, toernees en festivals t/m juni. Kan me voorstellen dat er achter de schermen ook een hoop paniek is of affiches wel intact kunnen blijven ed. Alles in juli zit hopelijk wel al safe.
Ik had tickets voor Eric Clapton en John Fogerty in juni. Ik reken nergens meer op. Hopelijk komen ze met andere data later dit jaar of in 2021.
Zelf denk ik gewoon dat alle grote evenementen eruit gaan t/m juni. Kwam net al een bericht tegen dat de Formule 1 vermoedelijk ook in juli pas van start gaat.
De eerste 6 races worden verzet. Ook het EK voetbal wordt waarschijnlijk verplaatst. Songfestival gaat er vermoedelijk ook uit.
Dus ik denk niet dat ze concerten gaan geven in april mei juni.......Laat staan dat festivals nog door zullen gaan. Het is helaas niet anders.

Rond juni……..Ik vind dat wel een behoorlijke tijd nog.
Hangt heel erg af van hoe elk land dit gaat aanpakken

blijft bang afwachten, ik heb tickets voor my chemical romance op 3 juli in Praag, hotel en tickets kunnen waarschijnlijk wel gerefund worden maar vrees toch voor die vlucht van ryanair.

Alle cafés dicht. ?

Saaie weekenden gaan dat worden zeg….
Dan maar bij elkaar afspreken zekers?

Nog een "geluk" dat we nu deze ziekte hebben en niet in juli.
Met 35 graden en mooi weer vragen of iedereen thuis blijft is toch lastiger dan met 12 graden en regen.

Ik heb genoeg introverte hobby's dus ik vermaak me wel.
Voor de extroverte mensen is het even afzien.

Timmetje wrote:

Ik had tickets voor Eric Clapton en John Fogerty in juni. Ik reken nergens meer op. Hopelijk komen ze met andere data later dit jaar of in 2021.
Zelf denk ik gewoon dat alle grote evenementen eruit gaan t/m juni. Kwam net al een bericht tegen dat de Formule 1 vermoedelijk ook in juli pas van start gaat.
De eerste 6 races worden verzet. Ook het EK voetbal wordt waarschijnlijk verplaatst. Songfestival gaat er vermoedelijk ook uit.
Dus ik denk niet dat ze concerten gaan geven in april mei juni…….Laat staan dat festivals nog door zullen gaan. Het is helaas niet anders.
Zou echt een ramp zijn voor Graspop...
Echt hopen we dat tegen dan weer mogen leven en eventueel nog Rammstein mee mogen pikken.

Voordeel van thuiswerken is dat ik fucking veel tijd heb om mijn eigen muziek te luisteren ipv die standaard radiozenders. Heerlijk

Er moet wel gewerkt worden. Als de kinderen niet naar school kunnen blijven de ouder(s) thuis.
Met Rutte had ik niet anders verwacht…….

Alleen relevant voor het basisonderwijs. Vanaf 12 jaar kun je kids gerust alleen thuis laten

Ik denk niet dat je nu al iets kan zeggen over wat er in juni doorgaat. Eerst maar eens afwachten hoe we er 1 april voorstaan

Als ze nu al overleggen om oa het EK de Formule 1 en het songfestival te verplaatsen denk je dan dat een concertje wel doorgaat?
Zulke grote evenementen kun je ook niet 1 week van tevoren aflasten. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt.
Dinsdag valt de beslissing over het EK en komende week nemen ze vermoedelijk ook een beslissing over de Formule 1.
Het songfestival neemt uiterlijk begin april een beslissing. We hebben natuurlijk ook nog te maken met andere landen.
Stel dat concerten hier wel doorgaan heb je ook weer te maken met tourschema’s en reisschema’s van de artiesten.
En die gaan echt niet op tour als half europa plat ligt.

justin wrote:
Ik denk niet dat je nu al iets kan zeggen over wat er in juni doorgaat. Eerst maar eens afwachten hoe we er 1 april voorstaan

Als ze nu al overleggen om oa het EK de Formule 1 en het songfestival te verplaatsen denk je dan dat een concertje wel doorgaat?
Zulke grote evenementen kun je ook niet 1 week van tevoren aflasten. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt.
Dinsdag valt de beslissing over het EK en komende week nemen ze vermoedelijk ook een beslissing over de Formule 1.
Het songfestival neemt uiterlijk begin april een beslissing. We hebben natuurlijk ook nog te maken met andere landen.
Stel dat concerten hier wel doorgaan heb je ook weer te maken met tourschema’s en reisschema’s van de artiesten.

EK en formule1 liggen wel wat anders . EK zou verplaatst worden om alle nog in te halen champions league matchen etc te kunnen inhalen, formule1 is niet 1 race maar zijn er 22 , als het enkel een race geweest in juni had er geen sprake geweest van een uitstel dus, tot nu toe is enkel de race in australië uitgesteld.

Deze evenementen die toch wel heel lang duren zijn wel een pak anders dan een concert of een festival die 1 weekend in beslag nemen.

Tot nu geen paniek dus.

PJ wrote:

justin wrote:

EK en formule1 liggen wel wat anders . EK zou verplaatst worden om alle nog in te halen champions league matchen etc te kunnen inhalen, formule1 is niet 1 race maar zijn er 22 , als het enkel een race geweest in juni had er geen sprake geweest van een uitstel dus, tot nu toe is enkel de race in australië uitgesteld.

Deze evenementen die toch wel heel lang duren zijn wel een pak anders dan een concert of een festival die 1 weekend in beslag nemen.

Tot nu geen paniek dus.

Paniek is een groot woord, ik denk alleen dat er heel veel verplaatst gaat worden. Je kan het niet allemaal los zien van elkaar.
En zoals ik al zei, je hebt ook te maken met complete tour en reischema’s die ( gedeeltelijk) op de schop gaan.

Users who are viewing this thread