Corona Virus en concerten/festivals

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.469
4.642
bcmrmaybe wrote:
Vijf nieuwe doden in Nederland, 190 nieuwe besmettingen


Je kunt lullen wat je wilt maar gaat gewoon hard nu

En in de werkelijkheid hebben duizenden mensen in Nederland Corona, lijkt me. Familieleden, zorgpersoneel en dergelijke worden niet meer getest. Veel andere mensen ook niet en moeten maar thuis blijven.

het totale nummer is dan eigenlijk ook niet zo heel relevant, het geeft een trend aan. Ziekenhuisopnames en doden zijn de enige cijfers die er echt toe doen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.398
5.118
bcmrmaybe wrote:
Vijf nieuwe doden in Nederland, 190 nieuwe besmettingen


Je kunt lullen wat je wilt maar gaat gewoon hard nu

En in de werkelijkheid hebben duizenden mensen in Nederland Corona, lijkt me. Familieleden, zorgpersoneel en dergelijke worden niet meer getest. Veel andere mensen ook niet en moeten maar thuis blijven.
In Brabant gaan de getallen erg hard. En vele niet officieel idd. Omgeving Utrecht en Amsterdam lijkt nu ook wel die kant op te gaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.398
5.118
Het is misschien ook wel even tijd om stil te staan bij wat voor mooi leven we "normaal" hebben. Zoveel dingen die wij "normaal" vinden wat we nu gewoon even moeten missen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
En in de werkelijkheid hebben duizenden mensen in Nederland Corona, lijkt me. Familieleden, zorgpersoneel en dergelijke worden niet meer getest. Veel andere mensen ook niet en moeten maar thuis blijven.

Toen we het gevalletje carnaval hadden gehad had alles plat gemoeten. Maar goed...dempen als het kalf al verdronken is.

Dit weekend komt nog wel de mededeling dat het voortgezet onderwijs ook op slot gaat.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
We gaan straks Spanje achterna

1200 nieuwe coronagevallen in Spanje
Het Spaanse ministerie van Volksgezondheid zegt dat het aantal vastgestelde coronabesmettingen in een dag is gestegen van 3004 naar 4209. De ziekte verspreidt zich het meest in de regio's Madrid, Rioja en Baskenland. Het dodental als gevolg van het virus is opgelopen van 84 naar 120
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Stijging van (geteste) besmettingen met ruim 30% en aantal doden met 50%.

Als je dan de grafieken van andere landen ziet, en ziet dat wij die lijnen nauwkeurig volgen, is het onvoorstelbaar dat er nog steeds niet kordaat wordt opgetreden.
Weer wordt het belang van aandeelhouders boven alles verheven.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
xydroh wrote:
voor de geïnteresseerden, fleddy melculy heeft gisteren hun releaseshow voor een lege zaal gelivestreamed en staat op facebook. Het is maar een kleine moeite om hen te steunen via een stream op spotify of dergelijke denk ik dan.

Heerlijk ludiek. Ben ‘m nu aan het kijken. Toch leuk voor die ene fotograaf.
Die ene fotograaf is mijn zoon ;-)
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.104
325
Het is misschien ook wel even tijd om stil te staan bij wat voor mooi leven we “normaal” hebben. Zoveel dingen die wij “normaal” vinden wat we nu gewoon even moeten missen.

Exact.
Het lijkt me ook goed om stil te staan bij wat artsen en verpleegkundigen momenteel en de komende weken door gaan maken.

En bij de onzekerheid bij risicogroepen die deze virusuitbraak met zich mee brengt.

De vanzelfsprekendheid van gegarandeerd goede zorg is weg, dat is erg heftig. Als je tot zo'n risicogroep behoort (dat zijn miljoenen mensen in Nederland) en deze week het virus oploopt is er gewoon een mogelijkheid dat je niet wordt behandeld.

https://www.ad.nl/binnenland/intensive-cares-raken-vol-en-houden-rekening-met-italiaans-scenario-boven-de-70-word-je-daar-niet-opgenomen~a07e03e0/

Surreëel.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.469
4.642
ik maan toch iedereen aan om pen en papier boven te halen en een brief te schrijven naar een bewoner van een rusthuis die nu enkele weken helemaal niemand meer gaat zien.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
611
283
Morgen, op 14 maart, gaan de bands DeWolff en The Grand East een optreden geven in de Muziekgieterij in Maastricht. Dit optreden is live te volgen via een live-stream en zal in het teken staan van de Corona-virus uitbraak. Door deze uitbraak zijn alle culturele instellingen als musea, maar ook poppodia en theaters gesloten. Hierdoor worden veel artiesten en podia (financieel) hard getroffen.

Om een hart onder de riem te steken gaan deze twee bands een optreden geven. Zoals inmiddels bekend mag er geen publiek bij aanwezig zijn, om deze reden is er een live-stream te volgen via deze website. Het optreden begint om 19:30 uur, met The Grand East als voorprogramma.
https://dewolff.muziekgieterij.nl/?utm_source=Muziekgieterij&utm_campaign=33428cb865-EMAIL_CAMPAIGN_2020_03_13_12_41&utm_medium=email&utm_term=0_83e1dd5578-33428cb865-307421917

Hebben we morgen ook weer wat te doen. Leuk initiatief.
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
Deze hele pandemie is echt een drama. Het is echt te merken aan hoe weinig shows er voor aankondiging volgende week op de planning staat. Ook zie je al dat er heel veel shows in april verplaatst worden na later dit jaar, terwijl die op papier gewoon wel nog doorgaan. Er wordt zeker rekening gehouden met een verlenging van het verbod.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.660
11.489
Deze hele pandemie is echt een drama. Het is echt te merken aan hoe weinig shows er voor aankondiging volgende week op de planning staat. Ook zie je al dat er heel veel shows in april verplaatst worden na later dit jaar, terwijl die op papier gewoon wel nog doorgaan. Er wordt zeker rekening gehouden met een verlenging van het verbod.
Er voor aankondiging op de planning staan? Voor welke maanden dan? Voor de zomer kan ik het wel begrijpen, daarna (nog) niet. Overigens vond ik 'm beter in het andere topic passen :wink:
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Het is misschien ook wel even tijd om stil te staan bij wat voor mooi leven we “normaal” hebben. Zoveel dingen die wij “normaal” vinden wat we nu gewoon even moeten missen.

Kijk hier ben ik het ook helemaal mee eens.
In vergelijking met veel landen in Afrika waar maandelijks duizenden mensen sterven aan AIDS, Diarree, Cholera en oorlog is dit eigenlijk peanuts. Eigenlijk moeten we ons dan een beetje schamen dat we zeiken over een paar concerten die niet doorgaan.

En zo slecht doen wij het hier toch niet met 900 besmettingen op een bevolking van 17 miljoen of zie ik dat helemaal verkeerd?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.269
2.209
Corona raakt nu ook echt Nederlandse festivals: Rewire 2020 (3 t/m 5 april) gaat niet door.
Jammer, want ze hadden een mooi programma dit jaar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.398
5.118
Indiaantje89 wrote:
Het is misschien ook wel even tijd om stil te staan bij wat voor mooi leven we “normaal” hebben. Zoveel dingen die wij “normaal” vinden wat we nu gewoon even moeten missen.

Kijk hier ben ik het ook helemaal mee eens.
In vergelijking met veel landen in Afrika waar maandelijks duizenden mensen sterven aan AIDS, Diarree, Cholera en oorlog is dit eigenlijk peanuts. Eigenlijk moeten we ons dan een beetje schamen dat we zeiken over een paar concerten die niet doorgaan.

En zo slecht doen wij het hier toch niet met 900 besmettingen op een bevolking van 17 miljoen of zie ik dat helemaal verkeerd?
Het zeiken is ergens ook wel goed hoor, daardoor streven we altijd naar meer.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.104
325
Vraag me echt af waar dit gaat eindigen. Had de vergaande maatregelen die we nu hebben al niet voor mogelijk gehouden en dan blijft het ene na het andere Europese land nog verdergaande maatregelen afkondigen. Noorwegen stuurt momenteel alle toeristen die het land binnen willen terug en vraagt iedereen die toch wil blijven om 14 dagen in quarantaine te gaan. In Oostenrijk gaat (in navolging van Italië) het hele leven op slot, met uitzondering van winkels. In Madrid worden hotelkamers klaargemaakt voor ziektegevallen. In Noord-Brabant worden ziekenhuismedewerkers met klachten niet meer standaard getest. Geeft toch aan dat de situatie veel, veel ernstiger is dan gedacht.

En vraag me af hoe lang het gaat duren.

Waarom de scholen nu niet overal dichtgaan (denk ik):

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/13/coronavirus-science-chief-defends-uk-measures-criticism-herd-immunity

Landen die nu helemaal op slot zitten krijgen straks natuurlijk een probleem als ze weer open gaan. Vraag me af hoe ze dat aan willen pakken, je kunt niet binnen blijven wachten tot er een vaccin is.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Landen die nu helemaal op slot zitten krijgen straks natuurlijk een probleem als ze weer open gaan. Vraag me af hoe ze dat aan willen pakken, je kunt niet binnen blijven wachten tot er een vaccin is.

Uiteraard. De inschatting is een lastige om te maken. Je wil op zo'n manier maatregelen nemen, dat er niet te veel maar ook niet te weinig mensen besmet raken. De kans bestaat nu eenmaal wel dat middelbare scholen behoorlijk flink bijdragen aan de verspreiding van het virus waarmee de zorgsector overbelast raakt. Het is vrijwel onmogelijk om die afweging heel precies te maken, dus begrijp ik wel dat gisteren niet direct ook de scholen zijn gesloten. Het is echter wel zo dat mochten de besmettingen nu nog een aantal dagen blijven oplopen, dat de kans groot is dat die maatregel dan alsnog genomen wordt natuurlijk.

E: Te weinig besmet raken, dat klinkt wat raar, maar zou in principe betekenen dat de maatregelen 'te zwaar' zijn geweest en dus meer schade aanrichten juist (maar dan in economische zin).
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
De economische zin zal me nu echt jeuken. Druk op het zorgstelsel lijkt mij voorlopig veel belangrijker. Hoewel het mij financieel waarschijnlijk knetterhard gaat raken.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Paaspop heeft hun opbouw tijdelijk stilgelegd.
Ik houd van dit festival en haat het om het volgende te zeggen, maar ik hoop dat ze het nu gewoon afkappen. Veel acts zullen afzeggen, veel bezoeker zullen niet komen. Het is veel te snel na die "lock down".
Als ze alles opbouwen en het afzeggen wanneer het festival voor 80% staat ofzo verliezen ze meer geld dan wanneer ze het nu afkappen.
Als Pasen zo'n 2/3 weken later was geweest was ik optimistischer geweest. Maar ik zie het voor deze editie niet goed komen...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
https://twitter.com/bbcr1/status/1238493743357059072?s=21

Stond gepland in het weekend van 22 en 24 mei...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken