Corona Virus en concerten/festivals

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.147
Volgens Efest zijn de volgende 2020 festivals gecancelled.

CANCELLED
BBC Radio 1 Big Weekend: 22 - 24 May
Hideaway Festival : 14 - 16 August
Ireby Festival: 22-23 May

Meeste andere UK festivals gaan vooralsnog gewoon door.

Goeie pagina om te blijven volgen voor updates:

https://www.efestivals.co.uk/festivals/coronavirus2020.shtml
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Het coronavirus heeft talloze tourschema's van bands en dj's overhoop gehaald. Sommige artiesten geven daarom online optredens. Hier volgt een overzicht.

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/muziek/6037495/deze-bands-en-djs-geven-zaterdag-gratis-optredens-online.amp
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Het aantal ziekenhuisopnames in Brabant daalt nu. Kan wijzen dat daar de ergste piek geweest is en dat we een wat mee uitgespreide verspreiding voor Nederland hebben. Zou Carnaval toch nog ergens goed voor zijn geweest.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
278
Ronald Molendijk heeft gehoord dat de concerten van Pearl Jam in het Ziggodome eind juni zijn afgelast ivm Corona.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.100
323
Ronald Molendijk heeft gehoord dat de concerten van Pearl Jam in het Ziggodome eind juni zijn afgelast ivm Corona.

Zou voor Werchter heel slecht nieuws zijn.

Onvermijdelijk dat veel bands hun tour uitstellen of in het geheel afgelasten met de huidige reisrestricties en onzekerheid over quarantaine. Gaat veel festivals raken :(
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ronald Molendijk heeft gehoord dat de concerten van Pearl Jam in het Ziggodome eind juni zijn afgelast ivm Corona.
Had wel verwacht dat PJ de eerste van de Amerikaanse bands zou zijn die in een vroeg stadium dit soort beslissing zou nemen. Maar dit is wel erg vroeg.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
tom93 wrote:
Ronald Molendijk heeft gehoord dat de concerten van Pearl Jam in het Ziggodome eind juni zijn afgelast ivm Corona.

Zou voor Werchter heel slecht nieuws zijn.

Onvermijdelijk dat veel bands hun tour uitstellen of in het geheel afgelasten met de huidige reisrestricties en onzekerheid over quarantaine. Gaat veel festivals raken
1f641.svg

Ik had hier al rekening mee gehouden. Zeker met Pearl Jam.
Dan maar hopen dat ze later terug komen.....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.571
11.105
Ronald Molendijk heeft gehoord dat de concerten van Pearl Jam in het Ziggodome eind juni zijn afgelast ivm Corona.
Hoe vaak heeft hij het bij het goede eind? Heb een hekel aan hem, dus ik zou het niet weten. Daar zou ik stevig van balen... PJ stelt hun tours/touren/? altijd wel makkelijk uit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.039
Het aantal ziekenhuisopnames in Brabant daalt nu. Kan wijzen dat daar de ergste piek geweest is en dat we een wat mee uitgespreide verspreiding voor Nederland hebben. Zou Carnaval toch nog ergens goed voor zijn geweest.
Ze zijn wel beetje huiverig voor een "second wave" heb ik begrepen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:
Het aantal ziekenhuisopnames in Brabant daalt nu. Kan wijzen dat daar de ergste piek geweest is en dat we een wat mee uitgespreide verspreiding voor Nederland hebben. Zou Carnaval toch nog ergens goed voor zijn geweest.

Ze zijn wel beetje huiverig voor een “second wave” heb ik begrepen.

Maar zoals ik het begreep bedoelen ze daar de besmettingen boven de grote rivieren mee.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.164
10.487
We kunnen inmiddels wel met zekerheid zeggen dat, wanneer de festivals doorgaan, de line-ups forse klappen gaan krijgen. Bbc big Weekend afgezegd met impact op tourschema's, nu waarschijnlijk ook Pearl Jam.

Ik hoop vooral dat iedereen enigszins begripvol zal zijn naar festivals en niet onnodig geld terugvragen of ze op se socials bashen. Laten we al blij zijn als we deze zomer überhaupt bij elkaar kunnen komen om van muziek te genieten.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.228
2.178
Op eFestivals gaat nu een bericht (kennelijk van een Britse boeker) dat Primavera Sound overweegt de (jubileum-)editie naar eind augustus te verplaatsen. De meeste (of alle?) headliners van BKS en DTRH en een groot deel van de namen daaronder worden gedeeld met Primavera Sound, dus als tournees worden aangepast is er een kans dat dit effect gaat hebben op de programma's van de Nederlandse festivals.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.571
11.105
We kunnen inmiddels wel met zekerheid zeggen dat, wanneer de festivals doorgaan, de line-ups forse klappen gaan krijgen. Bbc big Weekend afgezegd met impact op tourschema’s, nu waarschijnlijk ook Pearl Jam.

Ik hoop vooral dat iedereen enigszins begripvol zal zijn naar festivals en niet onnodig geld terugvragen of ze op se socials bashen. Laten we al blij zijn als we deze zomer überhaupt bij elkaar kunnen komen om van muziek te genieten.
Ben bang van niet. Dat soort gedrag zit gewoon in het aard van het beestje.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
278
tom93 wrote:
Ronald Molendijk heeft gehoord dat de concerten van Pearl Jam in het Ziggodome eind juni zijn afgelast ivm Corona.

Hoe vaak heeft hij het bij het goede eind? Heb een hekel aan hem, dus ik zou het niet weten. Daar zou ik stevig van balen… PJ stelt hun tours/touren/? altijd wel makkelijk uit.

Durf ik niet te zeggen. Hoorde het toevallig voorbijkomen op Shownieuws. Wel een eikel van een vent ja, maar volgens mij wel verstand van zaken.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
We kunnen inmiddels wel met zekerheid zeggen dat, wanneer de festivals doorgaan, de line-ups forse klappen gaan krijgen. Bbc big Weekend afgezegd met impact op tourschema’s, nu waarschijnlijk ook Pearl Jam.

Ik hoop vooral dat iedereen enigszins begripvol zal zijn naar festivals en niet onnodig geld terugvragen of ze op se socials bashen. Laten we al blij zijn als we deze zomer überhaupt bij elkaar kunnen komen om van muziek te genieten.
Ik zou eigenlijk niet zo veel begrip hebben voor PJ moesten ze nu al annuleren. Het is nog 3 maanden voor hun tourstart. Veel virologen zijn nog steeds optimistisch dat dit virus seizoensafhankelijk is en fus zichzelf zou kunnen oplossen naarmate het warmer wordt (zoals het geval was bij andere varianten van het coronavirus). Ze kunnen op zijn minst tot ergens eind mei wachten alvorens zo een ingrijpende beslissing te nemen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Joslittel wrote:
We kunnen inmiddels wel met zekerheid zeggen dat, wanneer de festivals doorgaan, de line-ups forse klappen gaan krijgen. Bbc big Weekend afgezegd met impact op tourschema’s, nu waarschijnlijk ook Pearl Jam.

Ik hoop vooral dat iedereen enigszins begripvol zal zijn naar festivals en niet onnodig geld terugvragen of ze op se socials bashen. Laten we al blij zijn als we deze zomer überhaupt bij elkaar kunnen komen om van muziek te genieten.


Ik zou eigenlijk niet zo veel begrip hebben voor PJ moesten ze nu al annuleren. Het is nog 3 maanden voor hun tourstart. Veel virologen zijn nog steeds optimistisch dat dit virus seizoensafhankelijk is en fus zichzelf zou kunnen oplossen naarmate het warmer wordt (zoals het geval was bij andere varianten van het coronavirus). Ze kunnen op zijn minst tot ergens eind mei wachten alvorens zo een ingrijpende beslissing te nemen.

Dat zullen ze ook doen mochten ze de tour cancelen. Overigens is er op internet nog helemaal niets over te vinden. Dus Molendijk wordt niet echt serieus genomen... Alleen hier wordt er over gesproken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.147
Joslittel wrote:
We kunnen inmiddels wel met zekerheid zeggen dat, wanneer de festivals doorgaan, de line-ups forse klappen gaan krijgen. Bbc big Weekend afgezegd met impact op tourschema’s, nu waarschijnlijk ook Pearl Jam.

Ik hoop vooral dat iedereen enigszins begripvol zal zijn naar festivals en niet onnodig geld terugvragen of ze op se socials bashen. Laten we al blij zijn als we deze zomer überhaupt bij elkaar kunnen komen om van muziek te genieten.


Ik zou eigenlijk niet zo veel begrip hebben voor PJ moesten ze nu al annuleren. Het is nog 3 maanden voor hun tourstart. Veel virologen zijn nog steeds optimistisch dat dit virus seizoensafhankelijk is en fus zichzelf zou kunnen oplossen naarmate het warmer wordt (zoals het geval was bij andere varianten van het coronavirus). Ze kunnen op zijn minst tot ergens eind mei wachten alvorens zo een ingrijpende beslissing te nemen.

Ik snap het wel. Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen en hoe eerder je cancelt hoe eerder je publiek weet waar ze aan toe zijn. Hoop daarom ook dat bv RHCP ook snel ff een statement post.

In warme landen is er trouwens toch ook gewoon corona? Hoe zit dat dan precies met dat seizoensgebondenheid? En komt het dan niet na de zomer weer kneiterhard terug?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
En vooralsnog gaat de tour in Europa gewoon door.
https://www.pearljamonline.it/en/pearl-jam-will-the-european-shows-get-postponed/
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.147
Dat bericht van PJ was van 11 maart. Er is een hoop verandert in die paar dagen.

Maar even afwachten allemaal.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.225
4.489
We kunnen inmiddels wel met zekerheid zeggen dat, wanneer de festivals doorgaan, de line-ups forse klappen gaan krijgen. Bbc big Weekend afgezegd met impact op tourschema’s, nu waarschijnlijk ook Pearl Jam.

Ik hoop vooral dat iedereen enigszins begripvol zal zijn naar festivals en niet onnodig geld terugvragen of ze op se socials bashen. Laten we al blij zijn als we deze zomer überhaupt bij elkaar kunnen komen om van muziek te genieten
.

Sommige festivals hebben hier al op ingespeeld door op voorhand een bout line-up te boeken. Misschien dat ik toch naar Pinkpop zou gaan als bepaalde namen cancelen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken