Corona Virus en concerten/festivals

Joslittel wrote:
We kunnen inmiddels wel met zekerheid zeggen dat, wanneer de festivals doorgaan, de line-ups forse klappen gaan krijgen. Bbc big Weekend afgezegd met impact op tourschema’s, nu waarschijnlijk ook Pearl Jam.

Ik hoop vooral dat iedereen enigszins begripvol zal zijn naar festivals en niet onnodig geld terugvragen of ze op se socials bashen. Laten we al blij zijn als we deze zomer überhaupt bij elkaar kunnen komen om van muziek te genieten.

Ik zou eigenlijk niet zo veel begrip hebben voor PJ moesten ze nu al annuleren. Het is nog 3 maanden voor hun tourstart. Veel virologen zijn nog steeds optimistisch dat dit virus seizoensafhankelijk is en fus zichzelf zou kunnen oplossen naarmate het warmer wordt (zoals het geval was bij andere varianten van het coronavirus). Ze kunnen op zijn minst tot ergens eind mei wachten alvorens zo een ingrijpende beslissing te nemen.

Ik doel met mijn post ook met name op begrip voor de festivalorganisatoren die het beste moeten maken van de kaarten die ze gedeeld krijgen. Moet niet makkelijk zijn.

tom93 wrote:

wenteldave wrote:
Wat doen jullie nou op een normale dag, naast je werk?

Netflix, concerten kijken op Youtube, lp’s afspelen op m’n platenspeler, nieuws volgen. Kom de tijd wel door.

Iets anders ondernemen word ook lastig de komende tijd.
Ik zou niet echt weten hoe ik mijn dagen door ga komen. Dit gaat nog leuk worden.

Naast thuiswerken? Boek lezen, tv kijken, Netflixen, videogames spelen, muziek luisteren, etc etc. Genoeg te doen.

Werd tijd. Had eigenlijk donderdag al gemoeten.

Maatregelen mbt hogescholen worden verlengd tot 6 april. Wordt niet gezegd of dat ook voor concerten ed geldt.

Edit: Horeca, fitness etc allemaal dicht tot 6 april.

Naast thuiswerken? Boek lezen, tv kijken, Netflixen, videogames spelen, muziek luisteren, etc etc. Genoeg te doen.

Werd tijd. Had eigenlijk donderdag al gemoeten.

Maatregelen mbt hogescholen worden verlengd tot 6 april. Wordt niet gezegd of dat ook voor concerten ed geldt.

Edit: Horeca, fitness etc allemaal dicht tot 6 april.
Volgens mij worden alle maatregelen verlengd tot 6 april, al werd dat niet expliciet gezegd.
Als iemand nog tips heeft om deze tijd door te komen: ik houd me aanbevolen! Alleen dat boek lezen en muziek luisteren lijkt me wel prima, maar dat houd ik echt geen hele dag vol. Gaan we nu ook massaal alcohol en kaasplankjes hamsteren in de Albert Heijn/Delhaize nu de horecagelegenheden gesloten zijn?

PJ wrote:

tom93 wrote:

wenteldave wrote:

Netflix, concerten kijken op Youtube, lp’s afspelen op m’n platenspeler, nieuws volgen. Kom de tijd wel door.

Ik zou niet echt weten hoe ik mijn dagen door ga komen. Dit gaat nog leuk worden.

Wat doe jij dan precies op een gemiddelde avond? Ik ben blij dat ik op de bank zit om 19:00...

Ik werk snachts, dat is dan nog mijn geluk.

Weekends gaat een ander verhaal worden.

Zaterdag een avondje/nacht met 5 man en wat streekbieren doorgebracht.
Alle 5 mooi verspreid over de living.

wenteldave wrote:

PJ wrote:

tom93 wrote:

wenteldave wrote:

Wat doe jij dan precies op een gemiddelde avond? Ik ben blij dat ik op de bank zit om 19:00…
Ik ben best vaak op pad, voornamelijk richting concerten of ik ga met vrienden een drankje doen in de stad. En heel sporadisch leren, aangezien ik (nog gewoon) student ben.
Nou, dat laatste doe ik nu dus overdag een paar uurtjes, waardoor je dus de rest van de dag niet zoveel te doen hebt, omdat die eerste twee niet meer mogen.
Excuus als dit melo-dramatisch overkomt, maar ik ben wel blij om op stap te zijn. Totaal niet gewend om op de bank te zitten.

Misschien een leuke tip voor jou Dave:

Neem een maandje (gratis) NPO Start. Dat staat boordevol met Uur van de Wolf achtige muziekdocu's. Super interessant en de tijd vliegt voorbij.

wenteldave wrote:

Dit, maar dan met een breder youtube dieet dan alleen concerten, en af en toe ook zelf wat muziek spelen. Ben ook net weer eens in een boek begonnen (Hitchhikers Guide to the Galaxy). En reddit is altijd leuke afleiding.

Verder natuurlijk nog gewoon huishoudelijke taken, keer extra uitgebreid koken (voor zover de supermarkt niet leeggehamsterd is), dat soort dingen.

Dat NPO start proefabonnement is ook wel een goeie tip, dank daarvoor :)

Misschien een leuke tip voor jou Dave:

Neem een maandje (gratis) NPO Start. Dat staat boordevol met Uur van de Wolf achtige muziekdocu’s. Super interessant en de tijd vliegt voorbij.
Komen we toch een midweek mee door! Merci beaucoup.

Ik denk dat we nu wel kunnen concluderen dat Paaspop het eerste grote festival in Nederland is wat gaat sneuvelen ten gevolge van het coronavirus....
Die zullen van de week wel met nieuws komen dat het definitief niet door zal gaan.

Het kan altijd nog rigoreuzer... beetje groot gezin hebben en je mag niet eens meer samen eten :lol:

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/coronavirus-austria-update-symptoms-gatherings-ban-latest-a9402866.html

Black Lies wrote:

wenteldave wrote:

PJ wrote:

tom93 wrote:

wenteldave wrote:

Wat doe jij dan precies op een gemiddelde avond? Ik ben blij dat ik op de bank zit om 19:00…

Ik ben best vaak op pad, voornamelijk richting concerten of ik ga met vrienden een drankje doen in de stad. En heel sporadisch leren, aangezien ik (nog gewoon) student ben.
Nou, dat laatste doe ik nu dus overdag een paar uurtjes, waardoor je dus de rest van de dag niet zoveel te doen hebt, omdat die eerste twee niet meer mogen.
Excuus als dit melo-dramatisch overkomt, maar ik ben wel blij om op stap te zijn. Totaal niet gewend om op de bank te zitten.

Aha. Wacht maar tot je in de master zit, dan is studeren ineens geen lui leventje meer :P

hier druk bezig om autorisaties op te vragen en vpn om thuis te werken. Helaas gaat het niet zo snel bij de overheid

Users who are viewing this thread