Corona Virus en concerten/festivals

tom93

Dagopener
24 apr 2019
627
299
Ben benieuwd of er nu ook artiesten komen die wel willen blijven optreden en dat steeds meer gaan livestreamen waarvoor je dan moet betalen. Zou daar wel geld voor over hebben en zo ondersteun je die artiesten ook nog eens.
 

justin1617899908

Playlistbediener
8 dec 2019
41
0
Zolang de festivals in juni/juli niet afgelast zijn houd ik nog een beetje hoop. Wel vreemd dat Paaspop de stekker er nog niet heeft uitgetrokken lijkt me het meest eerlijk om gewoon duidelijk naar je bezoekers te zijn. Iedereen weet ondertussen toch al wel dat het niet meer doorgaat
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Nou, de toespraak van Rutte was duidelijk. Dit gaat nog maanden duren. Ik durf helaas de voorspelling wel aan dat er geen een festival doorgaat deze zomer.

Wat een nachtmerrie zou dat zijn. :-(

Maar dan hebben we wel het mooiste concert najaar ooit. Een heel klein lichtpuntje.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.218
13.475
tom93 wrote:
Nou, de toespraak van Rutte was duidelijk. Dit gaat nog maanden duren. Ik durf helaas de voorspelling wel aan dat er geen een festival doorgaat deze zomer.

Wat een nachtmerrie zou dat zijn. ?

Maar dan hebben we wel het mooiste concert najaar ooit. Een heel klein lichtpuntje.
Nog voller! Dat wordt een soort walhalla.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Ik zit intussen in fase 5 van de (volstrekt onwetenschappelijke) fases van rouw. Ik heb nu vooral medelijden met de organisatie van BKS. Zo'n mooi programma weten samen te stellen en dan dikke pech hebben. Natuurlijk heeft het zorgpersoneel nog heel veel dikkere pech en de patiente nóg meer, maar toch vind ik het sneu voor Maurits en zijn mannn en vrouwen. Ook best K dat we nu weer een jaar of the Strokes gaan praten op het BKS forum.
Vind het overigens erg voor de andere festivals, maa BKS is mijn dingetje dus I got slightly carried away over BKS.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.787
12.478
Dat was een bijzonder duidelijk verhaal gisteren van Rutte. De strategie is er vooral op gericht om de besmetting zo gespreid mogelijk te laten verlopen, maar dat een groot deel van de bevolking het krijgt is inmiddels een gegeven. Lijkt me een realistisch verhaal en goed dat dit zo duidelijk wordt neergezet. Dit zegt voor mij dus ook dat we hier op 6 april nog lang niet vanaf zijn. Het dagelijks leven zal dan langzaam weer opstarten maar grote events zullen voorlopig nog uitgesloten slaan, mogelijk dat kleinere concerten al langzaam weer kunnen opstarten (ik ga dan gewoon voor elk concert in Baroeg een ticket kopen om hen en de artiesten te steunen). Houd er dus maar rekening mee dat april en mei nog verloren maanden zijn voor grote events. Mocht alles voorspoedig gaan dan hebben we in juni mogelijk geluk en kunnen de events doorgaan, maar voorlopig is dat echt nog koffiedik kijken.

In dit licht ook onbegrijpelijk dat Paaspop nog zo stil is. Ik vind het echt heel sneu voor de organisatie maar je kunt beter in één keer de pleister eraf trekken dan maar blijven wachten.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.796
5.321
Zelfs als blijkt dat het uitsmeren succesvol verloopt, en in mei weer stapsgewijs normaal leven kan beginnen, kan het toch nooit een goed idee zijn om dan in juni meerdaagse evenementen met tienduizenden mensen bij elkaar te brengen, lijkt me.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.141
Dat was een bijzonder duidelijk verhaal gisteren van Rutte. De strategie is er vooral op gericht om de besmetting zo gespreid mogelijk te laten verlopen, maar dat een groot deel van de bevolking het krijgt is inmiddels een gegeven. Lijkt me een realistisch verhaal en goed dat dit zo duidelijk wordt neergezet. Dit zegt voor mij dus ook dat we hier op 6 april nog lang niet vanaf zijn. Het dagelijks leven zal dan langzaam weer opstarten maar grote events zullen voorlopig nog uitgesloten slaan, mogelijk dat kleinere concerten al langzaam weer kunnen opstarten (ik ga dan gewoon voor elk concert in Baroeg een ticket kopen om hen en de artiesten te steunen). Houd er dus maar rekening mee dat april en mei nog verloren maanden zijn voor grote events. Mocht alles voorspoedig gaan dan hebben we in juni mogelijk geluk en kunnen de events doorgaan, maar voorlopig is dat echt nog koffiedik kijken.

In dit licht ook onbegrijpelijk dat Paaspop nog zo stil is. Ik vind het echt heel sneu voor de organisatie maar je kunt beter in één keer de pleister eraf trekken dan maar blijven wachten.
Wat mij zorgen baart is dat NL een van de weinige landen is die deze methode hanteert, tegen alle richtlijnen van de WHO (World Health Organisation) in. Je krijg een beetje het idee dat we een soort probeersel zijn. Zijn verhaal klinkt misschien wel duidelijk... maar de gevolgen die we gaan krijgen ben ik minder zeker van. Er werd in zijn speach gezegd datje het bijna zeker niet nog een keer kan krijgen. Terwijl er echt al een aantal gevallen bekend is waarbij dat is gebaseerd. Ook zijn er heel veel zwakkeren onder ons... dus dit gaat erg veel dode opleveren. Ik weet zeker dat Rutte het beste met ons voor heeft, en denk echt dat hij goed luistert naar de mensen om hem heen. Maar heb soms toch mijn twijfels over het RIVM, ze doen alles wat anderen niet doen. Dus zijn zij nu zo slim? Of is de rest van de wereld zo dom..
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.796
5.321
Ja, een lockdown lijkt me niet leuk, maar het dwarse van de RIVM vind ik ook wel vervelend worden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.194
6.667
Een groot deel van de bevolking gaat dit virus krijgen. Groepsimmuniteit moet op den duur de ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid beschermen.
Compleet onverantwoordelijke en gevaarlijke aanpak die 'herding'-methode imo, hopelijk voelen we hier in België niet de gevolgen van die methode. Ik kan trouwens niets vinden over het feit dat Duitsland die methode zou hanteren, de UK dan weer wel. Daar blijven verschillende evenementen gewoon doorgaan, obsceen is het.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Ik vond het verhaal van Rutte volstrekt logisch klinken. Maar wat ik ook meteen bedacht was dat we daarmee afwijken van ongeveer heel Europa. Zelfs als Nederland gelijk heeft (wat ik dus niet weet), gaat zij dat gelijk dan wel krijgen als de rest allemaal wat anders doet?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.329
Het was een goed geformuleerd verhaal maar dat is het dan ook. We wijken af van vrijwel elk ander land op Boris Johnson's Engeland na. Dat moet je toch niet willen?
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
https://edition.cnn.com/2020/03/16/opinions/south-korea-italy-coronavirus-survivability-sepkowitz/index.html

Als alle jonge, bij voorkeur niet rokende, vrouwen zich als eerste even als vrijwilliger willen melden, dan kunnen we veilig meters maken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.141
Het was een goed geformuleerd verhaal maar dat is het dan ook. We wijken af van vrijwel elk ander land op Boris Johnson’s Engeland na. Dat moet je toch niet willen?
Ik weet het niet.. je hoort ook verhalen dat men bang is dat Corona weer de kop op steekt als iedereen gewoon weer gaat werken of naar school gaat. Het gaat heftig worden, links of rechts om. Van de ene kant zijn we inderdaad de enige die dit doet doen samen met de Britten. Anderzijds heb ik de kennis van beide landen ook wel hoog staan. De toekomst zal het uitwijzen.. leuk gaat het in ieder geval nooit worden.

Ben het thuis zitten al helemaal zat.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.218
13.475
Timmetje wrote:
Het was een goed geformuleerd verhaal maar dat is het dan ook. We wijken af van vrijwel elk ander land op Boris Johnson’s Engeland na. Dat moet je toch niet willen?

Ik weet het niet.. je hoort ook verhalen dat men bang is dat Corona weer de kop op steekt als iedereen gewoon weer gaat werken of naar school gaat. Het gaat heftig worden, links of rechts om. Van de ene kant zijn we inderdaad de enige die dit doet doen samen met de Britten. Anderzijds heb ik de kennis van beide landen ook wel hoog staan. De toekomst zal het uitwijzen.. leuk gaat het in ieder geval nooit worden.

Ben het thuis zitten al helemaal zat.
Wat op zich logisch is, aangezien niemand een immuunsysteem tegen het virus zou hebben opgebouwd wanneer we de hele tijd thuiszitten.
Volgens mij trap ik een open deur in, maar goed.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.329
Maar er lijken in Azië alweer gevallen van mensen die voor de tweede keer positief getest worden. Dus in hoeverre kun je immuniteit tegen dit virus opbouwen?

Edit: Ze verwachten trouwens dat die mensen dan verkeerd getest zijn lees ik nu.

Laten we hoop houden. Denk wel dat we alle Nederlandse festivals t/m juni gewoon kunnen vergeten.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
503
In Duitsland heeft Angela Merkel gezegd dat tot 70% van de inwoners het virus gaat krijgen en zijn scholen in meerdere deelstaten tot voor kort open gebleven. Dat wijst op diezelfde strategie van groepsimmuniteit. Gezien de besmettelijkheid en eigenschappen van het virus lijkt het me de minst slechte keuze.

Het is een illusie dat dit virus na een lockdown in een dichtbevolkt en internationaal georiënteerd gebied niet weer de kop op steekt. Dan zou je met zijn allen binnen moeten blijven tot er een vaccin en geneesmiddel voor de gehele wereldbevolking is. Dat kan 6 tot 18 maanden duren. Bovendien brengt een niet grondig getest vaccin risico's als 'virus enhancing' (https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-vaccines-insight/as-pressure-for-coronavirus-vaccine-mounts-scientists-debate-risks-of-accelerated-testing-idUSKBN20Y1GZ) met zich mee.

Er zijn absoluut nadelen aan de gekozen strategie, maar dat geldt net zo goed voor de andere opties die op tafel liggen. Het is een keuze tussen kwaden, echt een duivels dilemma.

Wel is het goed om nu het aantal virusgevallen drastisch terug te brengen zodat enerzijds de test- en ziekenhuiscapaciteit omhoog kan en anderzijds het aantal besmettingen sterk afneemt.

Druk van omliggende landen / rest van de wereld is inderdaad niet te onderschatten, zie alsnog wel een uniforme aanpak komen en Nederland daarin volgen. Dat kan nu de scholen dicht zijn gegaan en de verspreiding een halt wordt toegeroepen ook. Maar dan zou deze situatie tot in ieder geval na de zomer (en misschien nog langer) gaan duren.

Vraag me echt af waar dit gaat eindigen.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.141
Ja op dit gebied vind ik Europa ook te kort schieten aan samenwerking. In principe moeten allen neuzen dezelfde richting op lijkt me. Als land 1 oplossing A gebruikt, en buurland 2 gebruikt optie B dan schieten we ook nog niet veel op.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Timmetje wrote:
Het was een goed geformuleerd verhaal maar dat is het dan ook. We wijken af van vrijwel elk ander land op Boris Johnson’s Engeland na. Dat moet je toch niet willen?

Ik weet het niet.. je hoort ook verhalen dat men bang is dat Corona weer de kop op steekt als iedereen gewoon weer gaat werken of naar school gaat. Het gaat heftig worden, links of rechts om. Van de ene kant zijn we inderdaad de enige die dit doet doen samen met de Britten. Anderzijds heb ik de kennis van beide landen ook wel hoog staan. De toekomst zal het uitwijzen.. leuk gaat het in ieder geval nooit worden.

Ben het thuis zitten al helemaal zat.

Ik schat het kennisniveau in de UK ook hoog in. Maar de algemene management vaardigheden van Britten zijn echt om te janken. En laat me niet beginnen over figuren als BoJo en Rees-Moog. Dus met de juiste kennis zijn ze daar nog steeds in staat alles volleidg verkeerd te laten aflopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken