Corona Virus en concerten/festivals

gesp

Support act
11 jun 2018
1.104
325
Vraag me echt af waar dit gaat eindigen. Had de vergaande maatregelen die we nu hebben al niet voor mogelijk gehouden en dan blijft het ene na het andere Europese land nog verdergaande maatregelen afkondigen. Noorwegen stuurt momenteel alle toeristen die het land binnen willen terug en vraagt iedereen die toch wil blijven om 14 dagen in quarantaine te gaan. In Oostenrijk gaat (in navolging van Italië) het hele leven op slot, met uitzondering van winkels. In Madrid worden hotelkamers klaargemaakt voor ziektegevallen. In Noord-Brabant worden ziekenhuismedewerkers met klachten niet meer standaard getest. Geeft toch aan dat de situatie veel, veel ernstiger is dan gedacht.

En vraag me af hoe lang het gaat duren.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.749
1.910
tom93 wrote:
Elbow verplaatst naar zondag 21 juni, de dag dat ik naar TW Classic ga. Jammer weer.

The Script naar 17 + 18 juni

Ze verwachten denk ik dat alles in juni dan weer normaal is.
Zo niet wordt het weer gecanceld. Ik vind ze vrij optimistisch eerlijk gezegd...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.399
5.126
Hier in Brabant worden enkel ernstige gevallen nog getest joh. Ik ken redelijk wat mensen die naar de huisarts hebben gebeld die niet langs hoeven te komen bij de dokter "blijf maar uitzieken". Van een weet ik dat die voor haar leven aan het vechten is in het ziekenhuis. Dat is weer een ander perspectief. Het is ook wel een virus met 2 gezichten hoor.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.399
5.126
Bericht van Ruisrock zegt dat in Finaland alle evenementen van 500 of meer man tot 31 mei stil gelegd is. Voor dat festival wil dat zeggen dat ze vooralsnog door kunnen gaan.

Maar ook weer een ander perspectief hoe het elders gaat.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.274
2.209
Bericht van Ruisrock zegt dat in Finaland alle evenementen van 500 of meer man tot 31 mei stil gelegd is. Voor dat festival wil dat zeggen dat ze vooralsnog door kunnen gaan.

Maar ook weer een ander perspectief hoe het elders gaat.

Zo zeg... 31 mei...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.399
5.126
Gelukkig ligt niet de gehele muziek scene plat: https://www.nu.nl/muziek/6037237/veroordeelde-rapper-djaga-djaga-maakt-vanuit-gevangenis-nieuwe-ep.html

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.470
4.642
voor de geïnteresseerden, fleddy melculy heeft gisteren hun releaseshow voor een lege zaal gelivestreamed en staat op facebook. Het is maar een kleine moeite om hen te steunen via een stream op spotify of dergelijke denk ik dan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
PJ wrote:

justin wrote:
Ik denk niet dat je nu al iets kan zeggen over wat er in juni doorgaat. Eerst maar eens afwachten hoe we er 1 april voorstaan


Als ze nu al overleggen om oa het EK de Formule 1 en het songfestival te verplaatsen denk je dan dat een concertje wel doorgaat?
Zulke grote evenementen kun je ook niet 1 week van tevoren aflasten. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt.
Dinsdag valt de beslissing over het EK en komende week nemen ze vermoedelijk ook een beslissing over de Formule 1.
Het songfestival neemt uiterlijk begin april een beslissing. We hebben natuurlijk ook nog te maken met andere landen.
Stel dat concerten hier wel doorgaan heb je ook weer te maken met tourschema’s en reisschema’s van de artiesten.
En die gaan echt niet op tour als half europa plat ligt.

EK en formule1 liggen wel wat anders . EK zou verplaatst worden om alle nog in te halen champions league matchen etc te kunnen inhalen, formule1 is niet 1 race maar zijn er 22 , als het enkel een race geweest in juni had er geen sprake geweest van een uitstel dus, tot nu toe is enkel de race in australië uitgesteld.

Deze evenementen die toch wel heel lang duren zijn wel een pak anders dan een concert of een festival die 1 weekend in beslag nemen.

Tot nu geen paniek dus.

En de GP’s van Bahrein en Vietnam...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Timmetje wrote:
Inderdaad. Half juni is vrij dichtbij.

90 dagen?
dat is ver weg nog

EK en F1 waarschijnlijk verzet, Eurovisie op losse schroeven, niet boven 500 in Finland tot eind mei.... het mag dan nog lang lijken maar zo ver weg is juni dan niet.

Klotesituatie dit allemaal.

Per vandaag zijn 190 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus, zegt het RIVM. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen volgens het instituut op 804.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.662
11.509
voor de geïnteresseerden, fleddy melculy heeft gisteren hun releaseshow voor een lege zaal gelivestreamed en staat op facebook. Het is maar een kleine moeite om hen te steunen via een stream op spotify of dergelijke denk ik dan.
Heerlijk ludiek. Ben 'm nu aan het kijken. Toch leuk voor die ene fotograaf.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.599
660
Vijf nieuwe doden in Nederland, 190 nieuwe besmettingen

Je kunt lullen wat je wilt maar gaat gewoon hard nu
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.470
4.642
xydroh wrote:
voor de geïnteresseerden, fleddy melculy heeft gisteren hun releaseshow voor een lege zaal gelivestreamed en staat op facebook. Het is maar een kleine moeite om hen te steunen via een stream op spotify of dergelijke denk ik dan.

Heerlijk ludiek. Ben ‘m nu aan het kijken. Toch leuk voor die ene fotograaf.

Dat noem ik nu gewoon er het beste van maken. Ben het laatste jaar ook heel actief aan het proberen om concerten van belgische bands bij te wonen om toch al is het maar een klein beetje de scene te steunen.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
611
283
Vijf nieuwe doden in Nederland, 190 nieuwe besmettingen

Je kunt lullen wat je wilt maar gaat gewoon hard nu

En in de werkelijkheid hebben duizenden mensen in Nederland Corona, lijkt me. Familieleden, zorgpersoneel en dergelijke worden niet meer getest. Veel andere mensen ook niet en moeten maar thuis blijven.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.274
2.209
bcmrmaybe wrote:
Vijf nieuwe doden in Nederland, 190 nieuwe besmettingen


Je kunt lullen wat je wilt maar gaat gewoon hard nu

En in de werkelijkheid hebben duizenden mensen in Nederland Corona, lijkt me. Familieleden, zorgpersoneel en dergelijke worden niet meer getest. Veel andere mensen ook niet en moeten maar thuis blijven.

Aantal gevallen zal ook echt nog wel een aantal dagen flink toenemen voordat het effect van de maatregelen van gisteren zichtbaar wordt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken