Concertaankondigingen

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.260
13.610
Ow damn. Dat is vaag. Al die andere Ziggo concerten zijn wel met publiek toch?
Klopt. Weet niet waarom ze het zo hebben gedaan. Klanten van Vodafone maken wel kans om er bij te zijn. Wat een grap.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.463
7.459
En overmorgen is er dan Walk the Line Heavy in Tivoli. Misschien is dat wat?
Ga jij ook heen toch Dave?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.260
13.610
En overmorgen is er dan Walk the Line Heavy in Tivoli. Misschien is dat wat?
Ga jij ook heen toch Dave?
Ja, dat dan weer wel, is wel uitverkocht al (zelfde geldt voor Walk The Line Medieval). Maar wat is 't? Krijg je drie keer een half uur voorgeschoteld. Tuurlijk is het beter dan niks, maar het voelt nog niet helemaal geweldig. Je had pas natuurlijk DeWolff in Tivoli, maar die kan je ook tien keer in het jaar zien.
Ik snap Jos wel, alleen het is natuurlijk niet alleen voor gitaarwerk. Genoeg mensen zitten met dit probleem, omdat er best wat mensen klaar zijn met die dertien-in-een-dozijnartiesten. Er is zat kwaliteit in Nederland, alleen die trekken nog niet een dusdanig groot publiek helaas. Zou wel leuker zijn als ze het daarmee aandurven. In ieder geval, wanneer is Vrienden van Amstel LIVE ook alweer...?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik kan me nog goed herinneren dat we hier vorig jaar augustus/september hebben zitten klagen over hoe ver vooruit concerten aangekondigd werden. Rammstein meer dan een jaar vooruit. Dan moet je midden in het dure festivalseizoen alweer geld uittrekken voor nieuwe kaarten. En nu. Nu zit ik klaar voor de kaartverkoop van Lamb of God in de 013 halverwege december 2021. Nog meer dan 16 maanden maar ik ben zo blij als een kind. Het perspectief van nieuwe concerten en tours doet me goed.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.260
13.610
Ik denk dat we de eerste artiest te pakken hebben die in 2022 gaat optreden. Steve Hackett heeft zijn tour verplaatst van september dit jaar naar maart 2022... Gekkenwerk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
Ik kan me nog goed herinneren dat we hier vorig jaar augustus/september hebben zitten klagen over hoe ver vooruit concerten aangekondigd werden. Rammstein meer dan een jaar vooruit. Dan moet je midden in het dure festivalseizoen alweer geld uittrekken voor nieuwe kaarten. En nu. Nu zit ik klaar voor de kaartverkoop van Lamb of God in de 013 halverwege december 2021. Nog meer dan 16 maanden maar ik ben zo blij als een kind. Het perspectief van nieuwe concerten en tours doet me goed.
Toch wacht ik nog even met kaartje kopen. Wel mooi affiche die dag. Human League is ook al bekend gemaakt door 013.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Ik denk dat we de eerste artiest te pakken hebben die in 2022 gaat optreden. Steve Hackett heeft zijn tour verplaatst van september dit jaar naar maart 2022… Gekkenwerk.

Inderdaad. Niet normaal eigenlijk. Ik vermoed dat meerdere concerten na de zomer wel bekend zullen worden gemaakt. Er zijn er volgens mij nog wel een paar die nog steeds geen vervangende data bekend hebben gemaakt. Daarbij krijg je ook weer een lading nieuwe artiesten die weer op tour gaan volgend jaar.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Bon Iver wordt nog een keer verschoven. Was al verschoven van 24 april dit jaar naar 18 januari, en wordt nu verschoven naar 9 november (!) 2021.

EDIT: Dit is twee dagen voor Le Guess Who? Bon Iver zou eerder hebben aangeboden om een van de curatoren te zijn op LGW?. Zou het??
Nee dus, want Amsterdam is halverwege de tour
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Bon Iver wordt nog een keer verschoven. Was al verschoven van 24 april dit jaar naar 18 januari, en wordt nu verschoven naar 9 november (!) 2021.

EDIT: Dit is twee dagen voor Le Guess Who? Bon Iver zou eerder hebben aangeboden om een van de curatoren te zijn op LGW?. Zou het??

Ik vind het absoluut geen goed nieuws dat de concerten van begin 2021 nu ook doorgeschoven beginnen te worden. De huidige stand van de Corona crisis geeft weinig reden tot optimisme maar toch.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Processierups wrote:
Bon Iver wordt nog een keer verschoven. Was al verschoven van 24 april dit jaar naar 18 januari, en wordt nu verschoven naar 9 november (!) 2021.

EDIT: Dit is twee dagen voor Le Guess Who? Bon Iver zou eerder hebben aangeboden om een van de curatoren te zijn op LGW?. Zou het??

Ik vind het absoluut geen goed nieuws dat de concerten van begin 2021 nu ook doorgeschoven beginnen te worden. De huidige stand van de Corona crisis geeft weinig reden tot optimisme maar toch.

Eens, maar ik kan me op dit moment moeilijk voorstellen dat in januari een concert in een volle Ziggo alweer mogelijk zal zijn. Concerten binnen zullen echt nog een tijd lastig blijven, al is dit experiment wel interessant:
https://nos.nl/video/2345064-concert-zonder-afstand-duitse-wetenschappers-testen-coronagevaar-tijdens-evenement.html

Ik denk dat we al heel blij mogen zijn als volgend jaar voorjaar concerten en festivals in de open lucht weer mogelijk zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Joslittel wrote:

Processierups wrote:
Bon Iver wordt nog een keer verschoven. Was al verschoven van 24 april dit jaar naar 18 januari, en wordt nu verschoven naar 9 november (!) 2021.

EDIT: Dit is twee dagen voor Le Guess Who? Bon Iver zou eerder hebben aangeboden om een van de curatoren te zijn op LGW?. Zou het??


Ik vind het absoluut geen goed nieuws dat de concerten van begin 2021 nu ook doorgeschoven beginnen te worden. De huidige stand van de Corona crisis geeft weinig reden tot optimisme maar toch.

Eens, maar ik kan me op dit moment moeilijk voorstellen dat in januari een concert in een volle Ziggo alweer mogelijk zal zijn. Concerten binnen zullen echt nog een tijd lastig blijven, al is dit experiment wel interessant:
https://nos.nl/video/2345064-concert-zonder-afstand-duitse-wetenschappers-testen-coronagevaar-tijdens-evenement.html

Ik denk dat we al heel blij mogen zijn als volgend jaar voorjaar concerten en festivals in de open lucht weer mogelijk zijn.

Echt klotenieuws.

Baal hier enorm van, want die Bon Iver show was lang een lichtpuntje aan het eind van de tunnel. Aan de andere kant zat het er ook wel aan te komen. Januari zat echt op de schopstoel positie. Februari en maart ook vrees ik. Hoop alleen dat we met april de ontlading krijgen, want dan komt Nick Cave met zijn slechte zaadjes.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Ik ben bang dat er weer een hele reeks concerten verschoven gaan worden. Ik zou er niet van staan te kijken dat alles wat gepland staat van januari tot mei gewoon weer wordt doorgeschoven. Of nog erger, misschien worden tours nu wel gecanceld....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
Wat mis ik dat ook zeg... dat gewoon op ene plain dinsdagochtend er bij je locale concertzaal een leuke band bekend maken. Klote Corona
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.260
13.610
Wat mis ik dat ook zeg… dat gewoon op ene plain dinsdagochtend er bij je locale concertzaal een leuke band bekend maken. Klote Corona
Speelt er bij jou ook niks meer in die zaal? Dat is mooi ruk, ja. Ben een paar dagen terug nog geweest naar mijn lokale zaal en dat was toch best leuk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
Indiaantje89 wrote:
Wat mis ik dat ook zeg… dat gewoon op ene plain dinsdagochtend er bij je locale concertzaal een leuke band bekend maken. Klote Corona

Speelt er bij jou ook niks meer in die zaal? Dat is mooi ruk, ja. Ben een paar dagen terug nog geweest naar mijn lokale zaal en dat was toch best leuk.
Mweh niets heel bijzonders meer. En ik hou me zelf ook even koest in deze situatie. Zou volgende maand naar Roosbeef gaan maar die sla ik nog even over.

013 heeft wel wat leuke dingen bekend gemaakt voor eind volgend jaar (Lamb Of God, Human League) maar dat is nog te ver om op te verheugen. En om een of ander manier ben nog niet in staat om een kaartje voor dit soort concerten te kopen. Ik ben nogal terughoudend op dit moment. Terwijl ik voor de Corona veel te impulsief een kaartje kocht voor dit soort shows.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Op zn vroegst is er een vaccin beschikbaar begin volgend jaar aldus de minister zelf. Daarna moet de bevolking nog gevaccineerd worden. Nu kan dat snel gaan echter er zijn meer landen....... Grootschalige evenementen staat wel helemaal achteraan in de rij voor ze dat weer gaan toelaten. Ik wil niet pessimistisch doen maar als we in juni weer naar concerten kunnen gaan in de Ziggo mogen we al blij zijn........
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.260
13.610
wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:
Wat mis ik dat ook zeg… dat gewoon op ene plain dinsdagochtend er bij je locale concertzaal een leuke band bekend maken. Klote Corona


Speelt er bij jou ook niks meer in die zaal? Dat is mooi ruk, ja. Ben een paar dagen terug nog geweest naar mijn lokale zaal en dat was toch best leuk.

Mweh niets heel bijzonders meer. En ik hou me zelf ook even koest in deze situatie. Zou volgende maand naar Roosbeef gaan maar die sla ik nog even over.

013 heeft wel wat leuke dingen bekend gemaakt voor eind volgend jaar (Lamb Of God, Human League) maar dat is nog te ver om op te verheugen. En om een of ander manier ben nog niet in staat om een kaartje voor dit soort concerten te kopen. Ik ben nogal terughoudend op dit moment. Terwijl ik voor de Corona veel te impulsief een kaartje kocht voor dit soort shows.
Dat heb ik toch ook wel gekregen. Ga dit jaar alleen nog voor volgend jaar kaartjes kopen voor grote acts of festivals waar ik graag heen wil. Die kleine laat ik dan even schieten, maar die zullen toch juist wel sneller terugkomen, lijkt me.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
In principe heb ik nog zoveel staan van vorig jaar dat ik even niets meer koop. Het gemis begint groter en groter te worden hier.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken