Concertaankondigingen

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Zoals ik al dacht vandaag bericht gekregen dat de shows van Within Temptation en Evanescence in de Ziggo zijn verplaatst naar 17 en 18 september 2021
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.260
13.610
Zoals ik al dacht vandaag bericht gekregen dat de shows van Within Temptation en Evanescence in de Ziggo zijn verplaatst naar 17 en 18 september 2021
Zonde.
En ook nog een jaartje zonder Alanis Morisette!
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Steven Wilson maakt zojuist bekend dat de septembertour (incl. de show in Ziggo Dome) wordt afgelast.
Geen nieuwe data dus.
Wel: "I will have a further update on my live plans for you all very soon"
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.260
13.610
Steven Wilson maakt zojuist bekend dat de septembertour (incl. de show in Ziggo Dome) wordt afgelast.
Geen nieuwe data dus.
Wel: “I will have a further update on my live plans for you all very soon”
Ugh...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Steven Wilson maakt zojuist bekend dat de septembertour (incl. de show in Ziggo Dome) wordt afgelast.
Geen nieuwe data dus.
Wel: “I will have a further update on my live plans for you all very soon”

Oej, dat is balen. Hoop toch van harte dat deze meastro nog terugkomt met zijn show!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Eigenlijk te schandalig voor woorden. Volgens mij al de derde keer dat ze na hun definitieve afscheid toch weer terugkomen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.271
1.340
Eigenlijk te schandalig voor woorden. Volgens mij al de derde keer dat ze na hun definitieve afscheid toch weer terugkomen.

Dit is de officiële uitleg:

"Omwille van het coronavirus werd beslist om het laatste deel van hun afscheidstournee uit te stellen. KISS kondigt nu de nieuwe data van de uitgestelde concerten aan en voegt ook nog enkele optredens in Europa toe."
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.621
8.959
Het is nog steeds dezelfde tour. Het enige wat er bij deze tour is gezegd, is dat ze niet terug komen naar dezelfde stad. Ten opzichte van vorig jaar op Graspop is het dus niet zo zeer 'terugkomen na een definitief afscheid'.

Maar ach, zo lang ze terug blijven komen, is het allemaal prima :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Het is nog steeds dezelfde tour. Het enige wat er bij deze tour is gezegd, is dat ze niet terug komen naar dezelfde stad. Ten opzichte van vorig jaar op Graspop is het dus niet zo zeer ‘terugkomen na een definitief afscheid’.

Maar ach, zo lang ze terug blijven komen, is het allemaal prima ?

Ja, je weet er een leuke draai aan te geven. Hieronder de tekst van de site van Graspop bij KISS. Ik vind het je fans belazeren. Maar zolang het Sportpaleis straks weer volstaat hebben ze het gelijk aan hun zijde.

Biography
Na een indrukwekkende carrière die ruim 45 jaar geleden in de Verenigde Staten van start ging, heeft KISS besloten er definitief een punt achter te zetten. Maar niet zonder de miljoenen fans nog één keer te trakteren op een wervelende afscheidstournee die de naam ‘End of the Road’ kreeg. De ondertussen legendarische hardrockband werd in 1973 opgericht door zanger/gitarist Paul Stanley en bassist Gene Simmons, tot op vandaag de stuwende krachten achter het concept dat als geen ander rock-‘n-roll aan theatrale performances weet te koppelen. Na een drietal studioalbums en talloze optredens in de VS scoorde KISS in 1975 het eerste grote succes met de single ‘Rock and Roll All Nite’ en het album ‘Alive!’, nog steeds een van de beste liveplaten ooit. ‘Destroyer’ (1976) maakte van KISS een band die alleen maar de grootste zalen, stadions en festivalweiden zou vullen. Het album ‘Dynasty’ (1979) met de hits ‘I Was Made For Lovin' You’ en ‘Sure Know Something’ maakte hen ook buiten de hardrockscene wereldwijd bekend. Gitarist Ace Frehley en drummer Peter Criss verlieten begin jaren 80 de band, maar dat belette het duo Simmons/Stanley niet om immense successen te blijven scoren met opnieuw een rist goed verkopende studioalbums en tal van liveplaten en -dvd’s. Na de eeuwwisseling werd het wat rustiger met amper twee platen met nieuw werk, maar de tournees met telkens overdonderende producties wisten keer op keer miljoenen hardrockers te begeesteren. En dat zal ook bij de afscheidstournee niet anders zijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.271
1.340
Het is nog steeds dezelfde tour. Het enige wat er bij deze tour is gezegd, is dat ze niet terug komen naar dezelfde stad. Ten opzichte van vorig jaar op Graspop is het dus niet zo zeer ‘terugkomen na een definitief afscheid’.

Maar ach, zo lang ze terug blijven komen, is het allemaal prima ?

Ik heb ze nog nooit gezien. Live de moeite? Op Youtube lijken die shows vooral spectaculair.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.260
13.610
koekdoos wrote:
Het is nog steeds dezelfde tour. Het enige wat er bij deze tour is gezegd, is dat ze niet terug komen naar dezelfde stad. Ten opzichte van vorig jaar op Graspop is het dus niet zo zeer ‘terugkomen na een definitief afscheid’.

Maar ach, zo lang ze terug blijven komen, is het allemaal prima ?

Ik heb ze nog nooit gezien. Live de moeite? Op Youtube lijken die shows vooral spectaculair.
Twee keer gezien. Twee keer een spectaculaire show, dat zeker. Eerste show was één van mijn eerste concerten ooit en dat was wel aardig. Op Graspop waren ze op zich ook wel goed. Scheelt ook enorm dat ze veel klassiekers hebben die iedereen, zelfs als je niet bekend met KISS, kent. Of het nu nog de minimaal zestig euro waard is? Geen idee, verwacht van wel, maar dit gaat dus wel de laatste show van KISS worden die je gaat meemaken (en nu echt!). Lijkt me een mooie om bij te zijn (al ga ik zelf niet).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.621
8.959
koekdoos wrote:
Het is nog steeds dezelfde tour. Het enige wat er bij deze tour is gezegd, is dat ze niet terug komen naar dezelfde stad. Ten opzichte van vorig jaar op Graspop is het dus niet zo zeer ‘terugkomen na een definitief afscheid’.

Maar ach, zo lang ze terug blijven komen, is het allemaal prima
1f642.svg


Ja, je weet er een leuke draai aan te geven. Hieronder de tekst van de site van Graspop bij KISS. Ik vind het je fans belazeren. Maar zolang het Sportpaleis straks weer volstaat hebben ze het gelijk aan hun zijde.

Biography
Na een indrukwekkende carrière die ruim 45 jaar geleden in de Verenigde Staten van start ging, heeft KISS besloten er definitief een punt achter te zetten. Maar niet zonder de miljoenen fans nog één keer te trakteren op een wervelende afscheidstournee die de naam ‘End of the Road’ kreeg. De ondertussen legendarische hardrockband werd in 1973 opgericht door zanger/gitarist Paul Stanley en bassist Gene Simmons, tot op vandaag de stuwende krachten achter het concept dat als geen ander rock-‘n-roll aan theatrale performances weet te koppelen. Na een drietal studioalbums en talloze optredens in de VS scoorde KISS in 1975 het eerste grote succes met de single ‘Rock and Roll All Nite’ en het album ‘Alive!’, nog steeds een van de beste liveplaten ooit. ‘Destroyer’ (1976) maakte van KISS een band die alleen maar de grootste zalen, stadions en festivalweiden zou vullen. Het album ‘Dynasty’ (1979) met de hits ‘I Was Made For Lovin’ You’ en ‘Sure Know Something’ maakte hen ook buiten de hardrockscene wereldwijd bekend. Gitarist Ace Frehley en drummer Peter Criss verlieten begin jaren 80 de band, maar dat belette het duo Simmons/Stanley niet om immense successen te blijven scoren met opnieuw een rist goed verkopende studioalbums en tal van liveplaten en -dvd’s. Na de eeuwwisseling werd het wat rustiger met amper twee platen met nieuw werk, maar de tournees met telkens overdonderende producties wisten keer op keer miljoenen hardrockers te begeesteren. En dat zal ook bij de afscheidstournee niet anders zijn.

Het lijkt me dat zo’n uitleg geschreven wordt door de mensen van Graspop. Ik heb toch echt in interviews gelezen dat ze aangeven niet naar dezelfde stad terug te komen deze tour. Datbetekent niet dat ze in de hele tour maar een keer naar België kunnen komen. Nou lijkt het me wel wat meer een uitleg voor de Verenigde Staten, en ga ik er vanuit dat ze toch wel wat plekken meerdere shows doen. Maar de uitleg van hun komt gewoon niet overeen met hoe het op Graspop beschreven staat. Artikelen met die uitleg kan ik helaas er niet meer bij vinden.



Everyknight wrote:

koekdoos wrote:
Het is nog steeds dezelfde tour. Het enige wat er bij deze tour is gezegd, is dat ze niet terug komen naar dezelfde stad. Ten opzichte van vorig jaar op Graspop is het dus niet zo zeer ‘terugkomen na een definitief afscheid’.

Maar ach, zo lang ze terug blijven komen, is het allemaal prima
1f642.svg



Ik heb ze nog nooit gezien. Live de moeite? Op Youtube lijken die shows vooral spectaculair.

Twee keer gezien. Twee keer een spectaculaire show, dat zeker. Eerste show was één van mijn eerste concerten ooit en dat was wel aardig. Op Graspop waren ze op zich ook wel goed. Scheelt ook enorm dat ze veel klassiekers hebben die iedereen, zelfs als je niet bekend met KISS, kent. Of het nu nog de minimaal zestig euro waard is? Geen idee, verwacht van wel, maar dit gaat dus wel de laatste show van KISS worden die je gaat meemaken (en nu echt!). Lijkt me een mooie om bij te zijn (al ga ik zelf niet).

Qua show is het sowieso wel de moeite waard. Alleen is het wel altijd dezelfde show. Qua zang hoor je verder wel duidelijk de achteruitgang van Paul Stanley, Gene Simmons klinkt nog gewoon goed. Dus dat is iets wat je voor jezelf moet overwegen of dat bedrag het je waard is ten opzichte van de zangkwaliteit. Het is toch een flink bedrag namelijk.

Voor mij zou het bijvoorbeeld niks uitmaken. Ik sta er elke keer als het kan. Verschillende anderen met wie ik ze heb gezien, vonden het toch een beetje te duur
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
https://www.teleticketservice.com/nl/event/special/tts-channel-s100-1/kiss-end-of-the-road-world-tour-7E60BAECDA89FFF699C861890DB844169F7AB923DBE4065FC78A0D5A87EE1EC7

Presale KISS vanaf morgen 10:00 uur.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Boehoe. Mijn concertagenda wordt de laatste tijd bijzonder gretig schoongevoegd. Ook de concerten in de herfst zijn niet meer veilig, ik snap wel dat het relatief zekere voor het onzekere wordt genomen. DeWolff van begin september naar januari en De Staat in RTM Stage van oktober naar oktober 2021. Blijft nog erg weinig over zo.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ben ik de enige die er inmiddels helemaal zout van wordt dat alle concerten die in deze zomer wél georganiseerd worden allemaal met die 100 in een dozijn Nederlandse Concert at Sea artiesten zijn. Als ik wil kan ik elke avond Maan of Xander de Buisonje bekijken ergens in Nederland maar een fatsoenlijke band met een gitaar is nergens te bekennen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken