Concertaankondigingen

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Thanks Dave voor alle mooie jaren. Niet elke post voorzien van een duimpje, maar wel (nagenoeg) elke dag jouw berichten met bovengemiddelde belangstelling tot me genomen.

Helaas heeft Paradiso het op deze wijze aangepakt na klachten / het wegvallen van toch één bandje / persoon in de muziekwereld. Sluit me helemaal aan bij jouw bericht dat de poppodia in Nederland jarenlang hebben geprofiteerd van jouw schitterende werk op dit forum. Nogmaals dank! 🙌🙌🙌
Aangezien de post waarop je reageert weg is mis ik nu context.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
Poging twee.

Staakt-het-Vuren

Lieve mensen,

Niet het grote nieuws waar velen op zaten te wachten, maar het is wel degelijk groot nieuws. Excuus...

Uit mijn hoofd doe ik deze aankondigingen nu zo'n vier jaar, waarvan er iets meer dan twee in de kenmerkende lijstjesvorm worden gedeeld. Daar zitten, jullie welbekend, ook optredens tussen die nog moeten woeden aangekondigd door de artiest en zaal zelf. Dit is in al die tijd nog nooit een probleem geweest. Nooit. Tot gisteren.

Ik heb hier op 11 april een try-outshow van KANE in een zekere zaal gedeeld die vandaag in de verkoop had moeten gaan en ik vermoed dat dat de poppen aan het dansen heeft gekregen. Voor zover ik weet krijgen mijn berichten in principe weinig tractie buiten het forum, maar deze keer was blijkbaar, achteraf gezien, een vervelende uitzondering. De fanclub van de band heeft dit bericht gezien en heeft de show, begrijpelijkerwijs, met veel enthousiasme onder haar leden gedeeld. Echter is het vermoedelijk daardoor ook tot de attentie van KANE gekomen die daar, op z'n zachtst gezegd, niet over te spreken waren. Je kan ook wel zeggen dat Dinand woest(hoff) was. Sorry, vond ik zelf een leuk grapje. Ik weet niet alle ins en outs, maar die zullen wel contact met de zaal hebben opgenomen.

Ik vermoed dat KANE de show in die zaal heeft geannuleerd en dat er nu een beetje om zich heen geslagen wordt, maar bon, da's speculatie. Er wordt vanuit de zaal aangegeven dat de informatie op onrechtmatige manier is verkregen, en dat 'voortzetting van plaatsing van deze informatie kan leiden tot vervolgstappen wegens computervredebreuk'. Laat ik helder zijn: dat is absoluut niet het geval. Alles wat ik ooit heb gedeeld is op een volledig rechtmatige en legale manier verkregen. Dat zalen hun systemen niet op orde hebben, is op z'n minst verbazingwekkend. Het heeft echter wel vervelende gevolgen.

Ik vind het simpelweg heel bijzonder en ben ook wel een tikkeltje gefrustreerd dat er zo'n ontzettend lange tijd geen enkel probleem van wordt gemaakt door geen enkele zaal, maar dat dat nu opeens wel het geval is. Als het een probleem was, want je gaat me niet vertellen dat het volledig onbekend is bij (medewerkers van) zalen, dan was er wel eerder aan de bel getrokken. Ik vind het dan ook een klein zwaktebod dat het gaat over 'computervredebreuk' en dreigende taal hanteert om me een halt toe te roepen. Voor zover ik weet, heb ik geen contract met de zalen over het feit dat geen van de shows eerder naar buiten mag komen dan gepland. Ik ben tenslotte geen medewerker, dus ik vind die dreigende taal nogal overdreven, maar ze zullen er bij de stichting wel over hebben nagedacht.

Ik had er nogmaals een keertje over nagedacht. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze berichten de zaal in kwestie windeieren hebben gelegd. Sterker nog, ik denk dat ze er baat bij hebben gehad om meer hype te creëren voor bepaalde shows. Of dat jullie en meelurkers (ik kreeg gisteren te horen dat het topic 3000 unieke bezoelers per maand heeft) tickets hebben gekocht voor die shows die anders niet op jullie radar waren gekomen. Tot dusver de halve frustratie gecombineerd met wat begrip voor de situatie.

In ieder geval, dit leidt allemaal tot de conclusie dat ik op deze manier met de lijstjes stop. Ik ben blij voor de erkenning die ik na jaren hard ploeteren eindelijk heb gekregen van een gerenommeerd instituut als een concertzaal (haha), al is de uitkomst wat minder... Na overleg met Festileaks, die ook niet heel blij zijn met de onstane situatie (maar voor de duidelijkheid, wel blij zijn met alles wat ik doe en daar ben ik dan wel weer dankbaar voor) stopt het op deze manier. Ik heb een vermoeden dat ik niet de enige ben die daarvan baalt, maar het is niet anders.

Het waren vier mooie jaren en ik zou jullie allemaal graag willen bedanken voor de support! In het bijzonder @Black Lies die het tot zijn missie heeft gemaakt om (bijna) iedere post van mij in dit topic een duimpje te geven. Thanks pikkebaas!

Groeten,
Dave
 
Laatst bewerkt:

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Dat is wel heel jammer! Al was het me nooit per se om de inside info te doen. Heel handige lijstjes om gewoon te volgen wat er zoal aangekondigd is. Scheelt abonneren op 50 nieuwsbrieven.

Edit: enorm bedankt uiteraard, was een fijne manier om de concertaankondigingen te volgen, moet een enorm werk zijn geweest. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk dacht dat je ergens in de boekerswereld actief was, niet dat de concertzalen zelf gewoon IT-foutjes maakten.

De likes waren natuurlijk een bedankje voor je inzet maar stiekem ook handig voor mij om te volgen hoever ik terug moest voor het oudste nieuwe bericht ;)
 
Laatst bewerkt:

Gnargel

Playlistbediener
29 jan 2024
6
29
De wat met wat met wat. Geen lijstjes van Dave meer? Pfoe, om te zeggen dat ik dat daar verschrikkelijk van baal is nog een enorm understatement.

Publicatie van de lijstjes nadat het officieel bekend is gemaakt - maar voordat de vvk start - is geen optie? Zou ik in ieder geval al heel erg blij mee zijn (maar snap dat ook dat veel werk is).

Dave's lijstjes hebben ervoor gezorgd dat ik naar - ook niet uitverkochte - concerten ben gegaan, waar ik anders niet heen gegaan zou zijn (omdat ik er dan simpelweg niet van had geweten). Anders gezegd: Dit gaat de concertzalen opbrengsten kosten...

En dat het dan ook nog Kane moet zijn... Je zou toch zeggen dat zij al meer dan voldoende kwaad hebben aangericht..
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.588
591
We gaan de lijstjes van Dave zeker missen! Heb er regelmatig mijn voordeel uit gehaald. Waarvoor dank.
Hopelijk blijft het pre-sale topic nog wel in leven!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Je hebt ze in feite allemaal een dienst bewezen doordat ze in die zaal niet nu meer naar het gekweel van Dinand hoeven te luisteren. Heel flauw.

Maar alle gekheid op een stokje: de lui van die zaal die je zo hebben bejegend zijn pokkevervelend, net als de lui achter die band. Dank voor al dat harde werk de afgelopen jaren @wenteldave!

Laten we met z'n allen afspreken dat we vanaf nu helemaal geen concerten in die zaal meer aankondigen, dan maar helemaal niet.
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
290
248
Thanks Dave voor alle mooie jaren. Niet elke post voorzien van een duimpje, maar wel (nagenoeg) elke dag jouw berichten met bovengemiddelde belangstelling tot me genomen.

Helaas heeft Paradiso het op deze wijze aangepakt na klachten / het wegvallen van toch één bandje / persoon in de muziekwereld. Sluit me helemaal aan bij jouw bericht dat de poppodia in Nederland jarenlang hebben geprofiteerd van jouw schitterende werk op dit forum. Nogmaals dank! 🙌🙌🙌
Ik zie dat het oorspronkelijke bericht weg is, dus hopelijk heeft Wenteldave zich bedacht. Zou ook te zot zijn als nota bene door toedoen van Kane, het Hollandse equivalent van Nickelback, de Concertaankondigingen moeten stoppen?! Wel geweldige grap dat Dinant Woest(hoff) was. En als @wenteldave toch bij dit besluit blijft, dan hartelijk dank voor al het harde speurwerk!!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Zwaan

Playlistbediener
8 dec 2022
38
72
Ik post niet veel op het forum, maar dit topic bekijk ik dagelijks vanwege de lijstjes van Dave. Al een hoop mooie concerten gevonden waar ik anders geen weet van had gehad.

Dave, bedankt voor alles!
 
  • Leuk
Waarderingen: Elphie en wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken