Coldplay

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
zeker nu er twee nieuwe nummers zijn verschenen die betrekking hebben tot het nieuwe album Ghost Stories. wat vinden jullie van deze twee nummers? en komen er tourdata voor deze zomer?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Allebei behoorlijk slechte nummers, hoewel ik de basslijn in Magic wel gaaf vind. Verder klinkt het gewoon erg simpel (instrumentaal gezien).
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Midnight vind ik echt een zaadnummer, het komt op mij over als ongemeend interessant doen. Proberen een Radiohead-achtige sound neer te zetten en dat vind ik echt niet geslaagd. Magic is wel wat beter, maar Coldplay blijft heel ver verwijderd van de kwaliteit van de eerste twee albums.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Midnight is denk ik album opener en ik weet niet echt wat ik er van vind. Het heeft wel wat, maar je zit de hele tijd op iets te wachten dat totaal niet komt. Magic is wel een tof nummer, maar niet de hit waar Coldplay Mylo Xyloto mee vol had staan. Ik vraag me dan ook af hoe het album gaat zijn. Als het allemaal van dit soort nummers zijn gaat denk ik een hit uitblijven(op de radio). Ik ben heel benieuwd naar het album.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
1926634_10153894172205253_1197796097_n.jpg
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
ik vind het beide wel interessante nummmers, beide zijn inderdaad simplistisch muzikaal gezien. maar ik vind het beter dan de Mylo nummers. bij Magic heb ik een beetje hetzelfde gevoel wat ik bij Madness van Muse had.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Hele concert van iTunes festival is terug te kijken via deze link en dan even openen in iTunes. https://itunes.apple.com/us/artist/coldplay/id471744

Setlist:
Always In My Head
Charlie Brown
Paradise
Magic (14:05)
Clocks
Anothers Arms (23:34)
Viva la Vida
Atlas
Every Teardrop Is a Waterfall
Fix You
Midnight (48:00)

Die nieuwe nummers moeten nog even wennen live.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
8/11 Nummers dus van de vorige 2 albums. Vind het toch wel vreemd dat ze nu ineens al het oude werk lijken te droppen. Maar ja als ze dit najaar echt een tour gaan doen met 20-25 nummers in de setlist, zal die verhouding wel weer anders gaan lopen hoop ik.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
https://www.youtube.com/watch?v=zp7NtW_hKJI

Wat een slecht nummer. Magic vond ik nog wel goed maar de rest wat ik gehoord heb valt behoorlijk tegen.
Denk ook niet dat ik het album heel goed ga vinden als dit de kant is die ze op gaan.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ik vind dit nummer persoonlijk beter dan Magic en die andere. Maar dat kan ook zijn omdat ik er nu wat meer gewend aan ben. Ik vind het nog steeds enorm jammer dat ze helemaal van Mylo Xyloto's sound zijn afgestapt, dat album was zo goed!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
dit is dan wel weer een aardige Mylo Xyloto sound hoor Black Lies, wat dus helemaal niks voor mij is. ik vind dit verschrikkelijk. Magic en Midnight vond ik nog best goed.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
dit is dan wel weer een aardige Mylo Xyloto sound hoor Black Lies, wat dus helemaal niks voor mij is. ik vind dit verschrikkelijk. Magic en Midnight vond ik nog best goed.

Vind je Sky Full of Stars de Mylo sound hebben? Hm vind ik juist niet eigenlijk.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>
dit is dan wel weer een aardige Mylo Xyloto sound hoor Black Lies, wat dus helemaal niks voor mij is. ik vind dit verschrikkelijk. Magic en Midnight vond ik nog best goed.

Vind je Sky Full of Stars de Mylo sound hebben? Hm vind ik juist niet eigenlijk.

Tot Avicii een schop tegen het nummer geeft, heeft het een redelijk Mylo Xyoto achtige sound vind ik. in ieder geval poppy genoeg. Of ik dat tof vind: nee. Magic was redelijk interessant, omdat de positie van dat nummer op het album niet bekend was(wie weet als intro), maar wat ik met dit nummer hoor is niet veel soeps. Waardefack zijn johnny Buckland en Will Champion op dit album... Een paar mechanische beats en wat nep-synths en als klap op de vuurpijl een Avicii...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Mylo Xyloto was toch op een andere manier poppy. Die nummers hadden leuke deuntjes en melodie, dat was inderdaad poppy. Star Full of Skies heeft zoals jij zegt mechanische beats en nep-synths, ook dat is poppy inderdaad. Maar wel twee enorm verschillende soorten poppy. Mylo Xyloto was geweldig en dit niet.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Mylo Xyloto was toch op een andere manier poppy. Die nummers hadden leuke deuntjes en melodie, dat was inderdaad poppy. Star Full of Skies heeft zoals jij zegt mechanische beats en nep-synths, ook dat is poppy inderdaad. Maar wel twee enorm verschillende soorten poppy. Mylo Xyloto was geweldig en dit niet.

Het komt bij dit album(of wat er van bekend is althans) op mij over alsof ze dezelfde weg willen inslaan als MX, maar daarbij ook nog eens volledig de plank misslaan. Iemand maakte hier een tijd geleden de vergelijking met Radiohead, maar dan slechter(daarmee werd/wordt bedoeld dat ze interessant proberen te doen door Radiohead te 'kopiëren), en daar kan ik me wel in vinden. Ik vind dat de melodieën weer te poppy/gemakkelijk zijn, net als op Mylo Xyloto, maar als ik eerlijk moet zijn kan jij daar denk ik beter over oordelen. Ik heb mylo xyloto 2 gedraaid en in de kast gelegd, in tegenstelling tot alle andere albums. Misschien dat ik het dus niet genoeg geluisterd heb, om de vergelijking geheel te maken met Ghost Stories. Wat ik wel weet is dat ik niet geamuseerd ben met wat er tot dusverre aan nummers bekend is.

Wat ik nog even wilde vermelden is dat ik de nummers textueel ook ongelofelijk slecht vind. Daar was het hier volgens mij nog niet over gegaan. Bij magic heb ik het idee alsof ik naar de facking soundtrack van Winxclub zit te luisteren, en de rest van de nummers spreekt ook niks uit. Kortom: er zijn leuke dingetjes te bespeuren, maar het grote deel van de muziek bevalt me niet...

 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
A Sky full of Stars vind ik echt een vreselijk nummer, ik heb een bloedhekel aan Avicii..
Oceans daarin tegen vind ik wel erg goed. Midnight vind ik ook wel erg nice. Magic vind ik teveel lijken op Madness van Muse (ja sorry, minus gitaarsolo is het bijna hetzelfde idee) al vind ik niet heel onaardig.
die andere nummers kan nog niet echt over oordelen.
ik heb zelf beetje haat/liefde relatie met Coldplay...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Fellow fansite, Coldplay France have been told by Phil Harvey, the band’s creative director and fifth member that Coldplay will visit France, before the end of 2015! Rumours of a European tour this November/December have been rife and this is set to happen, as Coldplay are close to the release of their seventh record.

Coldplay performed a few shows in Stade De France, Paris during their Mylo Xylotour in 2012, which ended up as the famous filming location for ‘Coldplay Live 2012’.

An arena tour, followed by a stadium tour next summer is likely to happen. We’ll keep you updated as soon as we know any details of upcoming shows.
http://www.coldplaying.com/coldplay-set-for-european-tour-at-the-end-of-2015/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken