Camping ervaringen

Jean

Playlistbediener
13 apr 2023
34
36
Camping A1 viel me tegen: vuile dixi toiletten zonder wc papier, en lavabo’s / kraantjes waar amper stromend water uit kwam . Douche was ok maar betalend (enkel cash, is niet meer van deze tijd),
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Camping A1 viel me tegen: vuile dixi toiletten zonder wc papier, en lavabo’s / kraantjes waar amper stromend water uit kwam . Douche was ok maar betalend (enkel cash, is niet meer van deze tijd),
Die dixi’s zijn inderdaad vrij ranzig. Afgelopen keer over verbaast, dat mensen hun tent op 1 meter afstand ervan zetten.

Je hebt op A1 ook een betaalde wc. Die zijn doorgaans schoon en inclusief toiletpapier.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Hoe zit dat met de verkoop van campingtickets? Gaan die tegelijk in de verkoop als de toegangskaarten? Of gaan deze pas later in de verkoop?
 

c00kie

Nieuw lid
6 jun 2023
2
1
Hoe zit dat met de verkoop van campingtickets? Gaan die tegelijk in de verkoop als de toegangskaarten? Of gaan deze pas later in de verkoop?
wij hebben die vorig jaar apart gekocht dacht ik. Eerst combi, en dan later wanneer het mogelijk was campingtickets voor the hive met vooropgestelde tent. Ik zou het zo opnieuw doen. Geen last van vuile dixies, niet moeten betalen voor douchen... Enig nadeel was dat je "snel" moest zijn om te douchen. Om 10u ongeveer waren alle tickets uitgedeeld :). Dan maar stinkend naar de wei hé
 
  • Leuk
Waarderingen: D02

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
190
98
Zijn er meerdere mensen die onlang A1 tickets aangeschaft hebben en deze de datum van 2023 hebben?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Al een redelijk stuk ingelezen in dit topic, maar het vergt een hoop tijd, en ik lees veel verschillende ervaringen, waarvan sommige alweer 9 jaar geleden zijn. Dus aangezien vragen toch een stuk sneller gaat:

Wat zijn tegenwoordig de verschillen tussen The Hive en Camping Regular A1 als het gaat om:

- Stress om een fijn plekje te vinden
- Schone toiletten
- Nachtrust / Afterparty
- Aanbod aan eten en drinken

Wij willen vandaag onze weekendkaarten gaan scoren voor onze allereerste keer Werchter...
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Al een redelijk stuk ingelezen in dit topic, maar het vergt een hoop tijd, en ik lees veel verschillende ervaringen, waarvan sommige alweer 9 jaar geleden zijn. Dus aangezien vragen toch een stuk sneller gaat:

Wat zijn tegenwoordig de verschillen tussen The Hive en Camping Regular A1 als het gaat om:

- Stress om een fijn plekje te vinden
- Schone toiletten
- Nachtrust / Afterparty
- Aanbod aan eten en drinken

Wij willen vandaag onze weekendkaarten gaan scoren voor onze allereerste keer Werchter...

Afgelopen jaar op The Hive gestaan. Woensdag al die kant op, parkeren vonden wij qua afstand dikke prima. De camping op komen ging ook heel vlot. Je moet alleen ff wachten op de camping zelf omdat het vak voor vak open gaat.
Met een biertje en wat "fretsjes" er bij was dit wat oms betreft ook prima te doen.

Wij hadden een top plek. Beetje achter in het Oostelijke deel (als de ingang dan Noord is) en redelijk dichtbij de voorzieningen.
Heb echt goed geslapen door de black tent, oordoppen én het was gewoon heel erg rustig.

Toiletten worden prima schoon gehouden.
Douchen als je een beetje "vroeg" (voor 8 uur) bent kon je meteen doorlopen, daarna nummertje trekken maar ook dan nog het eerste uur dat het heel kort wachten is.

Mensen zijn gewoontedieren... voor half 11 geen kop bij het heet water/opwarm gedeelte. Dus ik zat vroeg aan de noedels.

Afterparty met die megatent is ook dik in orde. De ene avond meer naar ons smaak dan de ander maar dat hoort er bij
 
  • Geweldig
Waarderingen: RickHuissen

vanNelle_Monae

Campingartiest
1 jun 2023
55
33
Al een redelijk stuk ingelezen in dit topic, maar het vergt een hoop tijd, en ik lees veel verschillende ervaringen, waarvan sommige alweer 9 jaar geleden zijn. Dus aangezien vragen toch een stuk sneller gaat:

Wat zijn tegenwoordig de verschillen tussen The Hive en Camping Regular A1 als het gaat om:

- Stress om een fijn plekje te vinden
- Schone toiletten
- Nachtrust / Afterparty
- Aanbod aan eten en drinken

Wij willen vandaag onze weekendkaarten gaan scoren voor onze allereerste keer Werchter...

Ik kan niet oordelen over The Hive, maar heb vorig jaar voor mijn eerste keer ook adhv reacties op forum gekozen voor A1 (met A3 als back-up)

Voor de reguliere camping mag je de donderdagochtend pas arriveren, wij waren mooi op tijd: tussen half 8 en 8 uur de auto geparkeerd. Kleine file bij de ingang, controle tickets en tassen en daarna ben je vrij om een plekje uit te zoeken. Dat kan dan zo dicht mogelijk bij parkeerplaats zijn, bij festivalterrein zijn, douches etc. Het is maar wat je voorkeur is. Wij zijn op het eerste veld wat je tegenkomt beland, met faciliteiten als dixie, toiletten en (ik noem het) ontbijttent in de buurt.

Tja, schone toiletten. Voornamelijk dixies die elke ochtend werden geleegd. Advies voor een ieder die het leest, om te schijten op de toiletten op festivalpark, die spoelen namelijk wel door ;)
Douchen hetzelfde zoals Edsje benoemt, neem hiervoor wel contant geld mee. Douchemunten kon je niet pinnen. Misschien in 2024 wel.

Zelf geen gebruik gemaakt van de feesttent op A1, gewoon heerlijk aan het nagenieten geweest in de tent.

Qua aanbod aan eten en drinken voldoende. Op campingterrein, festivalterrein en daartussen. Maar neem vooral ook wat chips en drinken zelf (in blikjes) mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Subsea

Playlistbediener
21 jun 2023
6
6
Al een redelijk stuk ingelezen in dit topic, maar het vergt een hoop tijd, en ik lees veel verschillende ervaringen, waarvan sommige alweer 9 jaar geleden zijn. Dus aangezien vragen toch een stuk sneller gaat:

Wat zijn tegenwoordig de verschillen tussen The Hive en Camping Regular A1 als het gaat om:

- Stress om een fijn plekje te vinden
- Schone toiletten
- Nachtrust / Afterparty
- Aanbod aan eten en drinken

Wij willen vandaag onze weekendkaarten gaan scoren voor onze allereerste keer Werchter...

Vorig jaar op The Hive verbleven. Prima camping qua voorzieningen, dat hij woensdag open gaat is top, de afterparties zijn ook tof en het aanbod eten en drinken is goed door central park. Wat minder is, is dat we woensdagmiddag gigantisch lang in de rij gestaan voor een plekje, die je niet zelf voor het kiezen hebt gezien het vak voor vak open gaat. Daarnaast hadden we misschien pech met onze plek, maar er waren ook after-afterparties in de buurt van onze tent, dus hebben niet veel geslapen. 2 kameraden die mee waren hadden het jaar ervoor op A1 gestaan, wat volgens hun beter was, dus daar gaan we dit jaar verblijven. Kortom; als je jong bent en je wilt veel feesten is the Hive aan te bevelen, maar wij 'oudjes' (tussen de 26 en 31 jaar) vinden wat nachtrust toch ook wel fijn en gaan naar A1.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Ik heb het al eerder in dit topic geschreven, maar anders nogmaals.
Bij camping A1 is de parking dichtbij. Daarna is het maar een klein stukje lopen en heb ik niet meegemaakt dat er lange rijen zijn om je ticket te laten scannen. Controle van de bagage valt ook reuze mee, vaak kijken ze helemaal niet wat je mee hebt genomen.
Je mag dan zelf een plekje zoeken en hoeft niet achter een lint te staan en dan bijna vechtend je plekje te veroveren.
Inderdaad moet je naar het toilet op een dixi of betalend op een spoeltoilet. Douches zijn ook betalend en je kan alleen cash betalen.
Helaas kan je pas op donderdag naar camping A1.
Er zijn dus wat kleinere voordelen voor the Hive, maar die wegen niet op tegen de vrijheid en rust die je hebt wanneer je achter op camping A1 verblijft.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Ik heb het al eerder in dit topic geschreven, maar anders nogmaals.
Bij camping A1 is de parking dichtbij. Daarna is het maar een klein stukje lopen en heb ik niet meegemaakt dat er lange rijen zijn om je ticket te laten scannen. Controle van de bagage valt ook reuze mee, vaak kijken ze helemaal niet wat je mee hebt genomen.
Je mag dan zelf een plekje zoeken en hoeft niet achter een lint te staan en dan bijna vechtend je plekje te veroveren.
Inderdaad moet je naar het toilet op een dixi of betalend op een spoeltoilet. Douches zijn ook betalend en je kan alleen cash betalen.
Helaas kan je pas op donderdag naar camping A1.
Er zijn dus wat kleinere voordelen voor the Hive, maar die wegen niet op tegen de vrijheid en rust die je hebt wanneer je achter op camping A1 verblijft.
En hoe betaal je het eten en drinken op camping A1? Kun je hier de zelfde coins voor gebruiken als op het festival? Of zijn dit weer andere coins?
Goed om te weten dat je voor de douches cash moet betalen kan hier maar weinig info over vinden.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Ja, de coins op camping A1 zijn andere dan op het festivalterrein.

Zie net dat er ook een facebookpagina is van camping A1.
Ik heb geen facebook, dus ik kan niet alles zien. Maar misschien staat er nog extra info.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Ja, de coins op camping A1 zijn andere dan op het festivalterrein.

Zie net dat er ook een facebookpagina is van camping A1.
Ik heb geen facebook, dus ik kan niet alles zien. Maar misschien staat er nog extra info.
Oke, dat vind ik dat wel weer een nadeel, tenzij je met geld kan betalen. Anders zit je weer met verschillende munten.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
931
964
Op camping C3 kon je vorig jaar in elk geval al pinnen om coins te kopen.
Die heeft ongeveer dezelfde faciliteiten als camping A1 lijkt me, maar ligt wel op zo'n 20 minuten stappen van het festivalterrein.
 

Werchterfan

Randprogramma
18 mei 2022
106
86
Weet iemand of t om 8uur al druk is op A1 of kun je om bijvoorbeeld 10uur ook nog een mooi plekje krijgen?
 

Poulske

Playlistbediener
9 nov 2015
45
0
Dit jaar vrij laat (vanmorgen) combi tickets gekocht en altijd op The Hive gezeten. Gezien dat deze uitverkocht is, en ik slechte ervaringen lees over de A/B/C campings besloten om voor €20 meer een My Space plekje aan te schaffen. Is deze vergelijkbaar met The Hive qua faciliteiten? Betaal je hier ook met festival bonnen?
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
102
80
Dit jaar vrij laat (vanmorgen) combi tickets gekocht en altijd op The Hive gezeten. Gezien dat deze uitverkocht is, en ik slechte ervaringen lees over de A/B/C campings besloten om voor €20 meer een My Space plekje aan te schaffen. Is deze vergelijkbaar met The Hive qua faciliteiten? Betaal je hier ook met festival bonnen?
Zelfde voorzieningen, maar iets beter. Voor eten moet je naar zone gewone The Hive.
 
  • Leuk
Waarderingen: Poulske

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken