Cactus 2024

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.832
bedankt aan de dm's en tags hier

heerlijk nieuws wat ik nodig had na waar ik gisteren privé wise even nieuws kreeg die niemand wil horen.

wat zou een kaartje kosten?
hoe groot is cactus qua capaciteit.
Dagticket is 70 euro geloof ik. Capaciteit 20.000.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
257
167
De hoogte van het podium vond ik ook geen probleem en de schermen waren ook goed geplaatst.

Wel stoorde ik mij aan:
- De drukte, het leek echt oververkocht.
- De slechte signalisatie.
- 1 of 2 traag stromende drinkfonteintjes met wachtrijen van een dik halfuur die trots geafficheerd werden als gratis drinkwater.
- De smalle doorgangetjes om van het terrein bij het podium tot bij de uitgang, de eetstandjes en de toiletten te geraken. Doorheen de dag werden sommige wandelroutes dan ook nog eens schijnbaar willekeurig gesloten/geopend
- De papieren bonnetjes die je enkel per vel van x aantal bonnetjes kon kopen.
- Gebrek aan communicatie van de organisatie. Was het water bij de toiletten al dan niet drinkbaar? Volgens sommigen wel, volgens sommigen niet.

Niet dat het een organisatorisch drama was, maar op elk ander festival in België waar ik geweest ben was de organisatie beter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.975
8.623
Blijft een pracht van een naam om op je affiche te hebben, goed gewerkt van Cactus.
Ja, precies. Deze band tourt nu 3 jaar na elkaar, dus dat schept kansen voor een kleiner festival als Cactus. Eerst RW (groot), Live Is Live (middelgroot) en nu Cactus (kleinschalig).
 

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
187
166
1702369912586.png
Ik zie dit staan wanneer ik tickets opzoek, is dus wel extra voor hun grote headliner. Online staat ook wel dat het een 2 uur durende show is, dus ik zal er hoogstwaarschijnlijk weer bij zijn
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.100
924
totaal geen idee wie er dit jaar stond
maar in de google page overzicht staat er onder het 2de resultaat van zoeken op catcusfestival een link naar de website
met daar in data THE War on drugs • Patti smith quartet • Brittany Howard • Cat Power Sings Dylan '66 ·...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.170
5.500
Ja, precies. Deze band tourt nu 3 jaar na elkaar, dus dat schept kansen voor een kleiner festival als Cactus. Eerst RW (groot), Live Is Live (middelgroot) en nu Cactus (kleinschalig).
Natuurlijk, ze touren momenteel iets te veel naar mijn zin.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.975
8.623
totaal geen idee wie er dit jaar stond
maar in de google page overzicht staat er onder het 2de resultaat van zoeken op catcusfestival een link naar de website
met daar in data THE War on drugs • Patti smith quartet • Brittany Howard • Cat Power Sings Dylan '66 ·...
Lijkt me legit, want die namen touren. Wel een eg mooi rijtje als dit klopt.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.170
5.500
totaal geen idee wie er dit jaar stond
maar in de google page overzicht staat er onder het 2de resultaat van zoeken op catcusfestival een link naar de website
met daar in data THE War on drugs • Patti smith quartet • Brittany Howard • Cat Power Sings Dylan '66 ·...
Ja dan gaan je iets gevonden hebben.
 

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
187
166
Madrugada, netjes. Kan ook wel kloppen, want Sivert Høyem tour in april solo. Zou wel de eerste show zijn die voor de mannen is aangekondigd, dus da's wel weer apart. Voor de rest, mager rijtje al is Patti Smith natuurlijk top en gaat Tamino ook nog wel.
Madrugada stond er vorig jaar, zijn enkel de eerste 4 ih lijstje
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
257
167
Tamino stond er ook vorig jaar, dus die zal ook niet terugkomen (hoop ik). Madrugada gaf echt een schitterende show, maar zal wel niet op herhaling komen.
 

Sakke

Playlistbediener
3 jan 2016
48
32
Ben er in 2012 en in 2015 een dagje geweest.
In 2012 stonden o.m. Chris Cornell, Daniel Lanois, The Kills, Absynthe Minded, Blonde Redhead en Wovenhand op de zondag geprogrameerd.
In 2015 waren dat dEUS, Thurston Moore, Anna Calvi en Two Gallants op zondag.
Fijne en erg mooie locatie, vaak ook exclusieve boekingen en op zich wel een gezellige sfeer.
Ware het niet dat de gezellige sfeer veel meer weg heeft van een familiefestival dan van een 'regulier' festival.
Voor een uitbundig, (dol)enthousiast publiek ben je hier inderdaad niet aan het juiste adres.
dEUS heb ik intussen wel een keer of 8 gezien en Cactus 2015 was kwalitatief gezien misschien wel hun beste, of toch minstens op 1 na beste show die ik van hen gezien heb.
Zonde van het nogal tamme publiek want dat heeft niet bepaald een gunstig effect op de totaalbeleving.
Verder weinig op aan te merken, was een prima festival met destijds geen lange wachtrijen aan eet & drankstanden en toiletten.
 
Laatst bewerkt:

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
187
166
Hoe groot is Brittany Howard, zou dit naast TWOD en Patti de 3de headliner zijn?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken