Cactus 2024

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
148
134
De hoogte van het podium vond ik ook geen probleem en de schermen waren ook goed geplaatst.

Wel stoorde ik mij aan:
- De drukte, het leek echt oververkocht.
- De slechte signalisatie.
- 1 of 2 traag stromende drinkfonteintjes met wachtrijen van een dik halfuur die trots geafficheerd werden als gratis drinkwater.
- De smalle doorgangetjes om van het terrein bij het podium tot bij de uitgang, de eetstandjes en de toiletten te geraken. Doorheen de dag werden sommige wandelroutes dan ook nog eens schijnbaar willekeurig gesloten/geopend
- De papieren bonnetjes die je enkel per vel van x aantal bonnetjes kon kopen.
- Gebrek aan communicatie van de organisatie. Was het water bij de toiletten al dan niet drinkbaar? Volgens sommigen wel, volgens sommigen niet.

Niet dat het een organisatorisch drama was, maar op elk ander festival in België waar ik geweest ben was de organisatie beter.
Te druk, inderdaad. Komt wel vaker voor op Cactus, vooral zaterdag.
Te weinig water gratis drinkbaar water: absoluut. Gebrek aan communicatie ivm water aan de toiletten maakt er onderdeel van uit.
Smalle doorgangetjes: zal kloppen, maar voor mij hoort dat er bij als habitué. Ik heb het nog nooit als verstikkend/claustrofobisch ervaren.
Papieren bonnetjes: ik neem aan dat ze stappen zullen zetten richting 2024?
Ik doe veel festivals en ik merk weinig verschil, maar ik zal wel gekleurd zijn. Als je er zoveel bent geweest en zoveel leuke momenten hebt gekend, zal je wel automatisch wat minder kritisch zijn en organisatorische foutjes met de mantel der liefde bedekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sandow

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.025
8.665
Hoe groot is Brittany Howard, zou dit naast TWOD en Patti de 3de headliner zijn?
Ik ging ervan uit dat TWOD - Patti - Brittany - Cat Power een dagje zou zijn eigenlijk. Sluiten allemaal mooi op elkaar aan qua genre.
 

Rumour

Playlistbediener
6 dec 2023
6
1
Het werd verdomme eens tijd dat cactus zo een naam kreeg, perfecte setting voor TWOD. Cactus zit al jaren te azen op The National ook. is van mijn part een fantastisch festival, veel beter of bv Live is Live
 
  • Leuk
Waarderingen: Shuliv

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Met BKS en DTRH heeft Nederland twee indie/alternative festivals waar Cactus echt niet aan kan tippen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Mwoa. Ik vind dat Belgie dit jaar toch wel flink voorloopt wat betreft lineups.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.025
8.665
Al bekomen van de vorige aankondiging? Ready or not, hier komen, nadat we afgelopen dinsdag The War On Drugs op jullie afvuurden als eerste headliner voor Cactusfestival 2024, nog drie straffe namen! Op zaterdag 13 juli hebben we met Patti Smith een absolute muzieklegende te gast. Die dag sluiten we af met Brittany Howard, die eerder het mooie weer maakte bij Alabama Shakes. Op zondag 14 juli komt CAT POWER met een bijzonder Dylanproject naar het Minnewaterpark in Brugge.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Rumour

Playlistbediener
6 dec 2023
6
1
vrijdag meer op het dansbare gericht, mss The Streets. Of eerder belgisch getint deze dag. Compacti Disk Dummies... Brihang verwacht ik ook wel daar
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken