Bruce Springsteen

RimkoW

Randprogramma
30 mei 2023
106
117
Het is btw al gezellig druk richting de ingang. Een paar toeristen vroegen zich af of er iets te doen was….😂
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.125
505
Langzaam gereed maken voor the Boss.Is nog rustig in centrum Schaesberg.wel loei warm
bruce springsteen this is your hometown GIF by Tony Awards
 

Keyos

Playlistbediener
8 mei 2023
29
40
Ben inmiddels zelf onderweg naar Landgraaf met een maat die Springsteen voor het eerst gaat zien. Ben heel benieuwd of we nog een setlist verassing krijgen (Something in the Night?!). Heel veel plezier allemaal!
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Heel veel plezier allemaal!
Ik ga in mijn tuin hopelijk iets meekrijgen ervan. De wind staat niet heel gunstig helaas.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Ik ben binnen…. Heerlijk!!!

Maar wat kriebelt het ook al voor Pinkpop nu.

En lekker ruim en niet masaaal? Of het komt omdat ik nog redelijk vroeg ben.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Met een Weizen op het veld. Zijn er klaar voor. Heerlijk om weer eens terug re zijn hier! Geniet er van mensen met deze dure biertjes
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
925
Woaw oh woaw oh woaw. Die twee weken vakantie hebben hem goed gedaan. Zijn stem is vanavond zooo in vorm. En het geluid is top. En de Golden Circle is klein en heeft overal ruimte. Dit kan zomaar een nieuwe nummer 1 worden. Nu weer zingen, dansen, en huilen tijdens Backstreets. Geniet allemaal!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
veel klachten over het geluid (achteraan) op twitter. Blijkbaar erg zacht, niet gek als je ziet hoe ver weg mensen staan.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Omdat ik morgen niet in de emotie zit hierbij mijn verslag. Deze gaat ook naar mijn persoonlijke concert book haha!

Enjoy als je de tijd hebt!

Kwam aangefietst rond half vier. Even geklooid met de fiets en het slot en toen heeft een man uit Amsterdam mij geholpen en meteen vertelt wat voor grote fan hij is. Hij waarschuwde me wel nog even dat van de twee keer Ticketdwap zijn kaartje een keer niet werkte. Met enige spanning kaartje laten scannen maar kwam gewoon prima binnen!

Vervolgens het terrein opgelopen. Eigenlijk alsof ik het Pinkpop terrein opliep maar dan nog niet helemaal af. Wel een vertrouwd fijn gevoel.

Meteen binnen gehaald en ik hoefde nergens in de rij te staan. Even wat in de schaduw gezeten en toen begonnen met een Pinkpop frietje en kroket. Heerlijk genieten. Verder mij de hele avond geamuseerd met captain Morgan en cola en die is prima te drinken!

Na het eten toch wat onwennig naar voren gelopen want dit was de eerste keer dat ik alleen naar een concert was gegaan. Naast een mevrouw gaan zitten en toch maar het contact gezocht. Samen met haar vader , twee zussen en twee broers waren ze vanuit Utrecht naar Landgraaf gekomen.

“Mijn vader gaat al jaren en wij moeten altijd mee. Maar is super gaaf!” . De vader van de dochter gaf aan dat hij niet van de arena hield vanwege het geluid vandaar bewust Landgraaf gekozen.

“ Je weet niet wat je gaat meemaken “ zei die een paar keer tegen me. Gedurende het voorprogramma af en toe wat gestaan en gezeten maar vond het niet veel. Beetje een rocker die niet echt wist waar hij was en zich zwaar ongemakkelijk voelde.

Toen kwam Bruce. Het begin… ja…drie keer een piep …een raar geluid en die vrouw en ik keken elkaar verbaast aan. Uiteindelijk was het na 2 minuten al prima opgelost! Opluchting.

Na de eerste vijf nummers zijn we verschoven naar links van de MainStage dichtbij de golden circle. We konden Bruce de hele tijd zien inclusief de band en het geluid was echt geweldig!!

Ja ik heb een traantje gelaten vanavond en ik weet niet waarom. Ik heb de muziek van Bruce pas goed leren kennen sinds de laatste twee maanden. Maar de combinatie van de gitaren , de rauwe stem en dan de trompetten, soms de viool zijn een geweldige combinatie. Het voelde gewoon alsof muziek meer deed dan het normaal met mij deed. Niet uit te leggen.

Samen met deze mensen keihard meegezongen en gedanst. Samen foto’s gemaakt en samen gelachen. Zij hebben mijn doping meegemaakt tot de wereld van Bruce Springsteen. Zo voelde het een beetje. “ Ik maak even een foto hoe je van Bruce geniet” die eerste keer moet erop staan zei die vrouw.

Grappige is dat ik door deze live vertoning opeens nieuwe nummers van Bruce ben gaan waarderen. Badlands , Wrecking Ball maar ook het nummer dat hii schreef na 9/11.

Bruce Springsteen is een levende live legende die iedereen eens live moet hebben gezien. Misschien werd ik ook wel emotioneel door het feit dat deze muziek gewoon stervende is en de jeugd dit niet meer luistert. Dit is wat live muziek is en hoe het hoort te zijn. En ja… ik dacht 3 uur is lang maar ze vlogen als een gek voorbij. En ja… geloof het of niet. Maar deze komt in de top drie van artiesten die ik ooit live heb gezien. Kijk ik niet naar de show elementen ? Dan wint Bruce denk ik …ja…

Het moment waarbij Badlands werd gespeeld en er zeker acht vliegtuig strepen in de lucht waren te zien met de oranje gloed was ook geweldig.

Overigens was de doorstroming , logistiek goed geregeld. Geluid ook prima en ik had genoeg plek.

Bruce en de E Street band ik zal je missen en hopelijk tot ooit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken