Bruce Springsteen

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
De soundcheck is inderdaad voordat het publiek binnen is, dan wordt gezorgd voor een goed klinkende mix voor het publiek en (minstens zo belangrijk) voor een goed podiumgeluid zodat de muzikanten zichzelf goed kunnen horen. Alle testgeluiden (gitaren, drums, etc.) die je hoort vlak voor de show zijn onderdeel van de linecheck. Dan wordt gekeken of het signaal van alle instrumenten/mics nog steeds correct doorkomen op de mengtafel en de geluidinstallatie. Zou lullig zijn als Bruce aftelt en zijn mic of gitaar werken niet, of de drums van Max zijn onhoorbaar.

(Sorry, ben zelf ook beetje muzikant dus kon deze toevoeging niet laten ;))
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
De soundcheck is inderdaad voordat het publiek binnen is, dan wordt gezorgd voor een goed klinkende mix. Alle testgeluiden (gitaren, drums, etc.) die je hoort vlak voor de show zijn onderdeel van de linecheck. Dan wordt gekeken of het signaal van alle instrumenten/mics nog steeds correct doorkomen op de mengtafel en de geluidinstallatie. Zou lullig zijn als Bruce aftelt en zijn mic of gitaar werken niet, of de drums van Max zijn onhoorbaar.

(Sorry, ben zelf ook beetje muzikant dus kon deze toevoeging niet laten ;))
Dank voor deze correctie, wist niet dat dat zo heette.
Maar goed, voordat van iedereen de instrumenten, dan wel microfoon`s gecheckt zijn, ben je wel ff wat verder.
Geloof dat ik laatst las dat er 19 mensen op het podium staan nu
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Geloof dat ik laatst las dat er 19 mensen op het podium staan nu
En dan hebben die 19 mensen ook nog meerdere kanalen. Er komen meer dan 100 verschillende kanalen binnen op de mixing desk van John Cooper (die al heel wat jaren Bruce mixt, hij staat ook deze tour weer achter de desk, zag ik in Barcelona). Voor de muzikant/audioliefhebber is dit een leuke korte reportage over zijn werk:
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Vraag mij af of hij ook deze tour weer mixt.
Het geluid was in Barcelona namelijk aanzienlijk beter dan de voorgaande tours
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
merk wel, het is lastig om een support act te achterhalen welke zou kunnen.
het zijn maar een paar shows door de tour waar support is en het is niet overal de zelfde act(s)
van de acts die al bekend zijn voor (een zeldzaam set) andere shows, is heel veel uitgesloten voor Landgraaf.
Ik heb zelfs bij de TW Classic acts nagezocht, ook Triggerfinger en Jack Johnson. In theorie zou Simply Red kunnen, maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk qua grote van de act en omdat ze al op Bospop headlinen. (zelfde verhaal eigenlijk waarom John Fogerty minst waarschijnlijk is).
Nou, viel mijn oog ook wel op de Italiaanse show support Teskey Brothers.
Ze staan wel in Grollo de 9e juni, daarna wat ruimte in de tour tot een UK show 16 juni, maand later ook nog NSJ.
Dat gaatje in de tour is wel opvallend en het is niet een al te grote act, op Rock Werchter zie ik een settijd van 0:50 (fyi, zou dus nagenoeg passen in het tijdschema in Landgraaf).
Teskey Brothers imo wel een kanshebber...

met meer tijd die vergaat (het is nog 5 weken), lijkt de kans op een NL act steeds groter te worden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
366
296
Ik blijf hoop houden op Gaslight Anthem of Tash Sultana (kan ik tijdens Pinkpop met gerust hart naar I Prevail)

Maar de kans op een Guus Meeuwis, Ilse Delange, Waylon oid wordt wel steeds groter zo...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik blijf hoop houden op Gaslight Anthem of Tash Sultana (kan ik tijdens Pinkpop met gerust hart naar I Prevail)

Maar de kans op een Guus Meeuwis, Ilse Delange, Waylon oid wordt wel steeds groter zo...
ja, maar ik vraag me dan af of Tash Sultana al in EU is?
Zoals het er naar uit ziet start haar tour een paar dagen later in Noorwegen.

ik hoop ook stiekem op Gaslight Anthem, maar of die nu nog een tour in juni door Europa gaan aankondigen betwijfel ik ten zeerste!

1 van die 3 NL acts die je noemt zijn imo niet eens heel onwaarschijnlijk eigenlijk?
Echter, bij nader inzien van deze ochtend, The Teskey Brothers is mijn suspect nr 1 voor deze support in Landgraaf momenteel.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.190
merk wel, het is lastig om een support act te achterhalen welke zou kunnen.
het zijn maar een paar shows door de tour waar support is en het is niet overal de zelfde act(s)
van de acts die al bekend zijn voor (een zeldzaam set) andere shows, is heel veel uitgesloten voor Landgraaf.
Ik heb zelfs bij de TW Classic acts nagezocht, ook Triggerfinger en Jack Johnson. In theorie zou Simply Red kunnen, maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk qua grote van de act en omdat ze al op Bospop headlinen. (zelfde verhaal eigenlijk waarom John Fogerty minst waarschijnlijk is).
Nou, viel mijn oog ook wel op de Italiaanse show support Teskey Brothers.
Ze staan wel in Grollo de 9e juni, daarna wat ruimte in de tour tot een UK show 16 juni, maand later ook nog NSJ.
Dat gaatje in de tour is wel opvallend en het is niet een al te grote act, op Rock Werchter zie ik een settijd van 0:50 (fyi, zou dus nagenoeg passen in het tijdschema in Landgraaf).
Teskey Brothers imo wel een kanshebber...

met meer tijd die vergaat (het is nog 5 weken), lijkt de kans op een NL act steeds groter te worden.
Ze zijn alleen wel een stuk groter hier dan in welk ieder Europees land. Ik denk dat TTB zich moeiteloos aanpassen aan die vijftig minuten, maar zou toch denken dat die, net als Fogerty ook al te groot zijn. En ik word een beetje TTB-moe, maar dat even terzijde.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Ze zijn alleen wel een stuk groter hier dan in welk ieder Europees land. Ik denk dat TTB zich moeiteloos aanpassen aan die vijftig minuten, maar zou toch denken dat die, net als Fogerty ook al te groot zijn. En ik word een beetje TTB-moe, maar dat even terzijde.
Dat is 1 T te veel hoor, TTB is Tedeschi Trucks Band, en die gaan het zeker niet worden ;)
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Ze heten toch The Teskey Brothers? Tedeschi mag van mij ook, wereldse band, maar die zijn inderdaad een maatje groot!
Zou we heel gaaaf zijn, Susan heeft ooit aanggeven graaag nog een nr met Bruce te willen opnemen.
Oh, en de suggestie Rowen Heze; Die passen niet echt bij deze tour, haddne wel bij de Seeger Sessions gepast
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.891
Ik blijf hoop houden op Gaslight Anthem of Tash Sultana (kan ik tijdens Pinkpop met gerust hart naar I Prevail)

Maar de kans op een Guus Meeuwis, Ilse Delange, Waylon oid wordt wel steeds groter zo...
Krezip 🤔
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken