Bruce Springsteen

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
En belangrijker, zeker omdat dit bericht uit Italie komt, de Italiaanse promoter/vriend van Bruce (Claudio Trotta) is nog niet aan het hinten
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
738
443
Dit las ik in de Telegraaf, vond het een erg negatief artikel helaas.

De verborgen wereld van Bruce Springsteen​


Door FRANK WAALS
Updated Gisteren, 18:43
Gisteren, 18:30 in ENTERTAINMENT



Hij is een open boek in zijn muziek, maar vrienden van BRUCE SPRINGSTEEN onthullen nu dat hij een donker deel van zijn leven onbezongen laat. „Depressies en spijt bezorgen de zanger regelmatig nachtmerries en slopen hem van binnenuit.’’

Hitmachine Bruce Springsteen lijkt voor het grote publiek een man die het perfect voor elkaar heeft, maar toch kent zijn leven ook een duistere kant, waardoor vrienden zich nu zorgen gaan maken.
Ⓒ ANP/HH

Al sinds midden jaren zeventig is BRUCE SPRINGSTEEN (71) een van de matadors van de internationale muziekbusiness. Hij behoort tot een van dé popiconen van de laatste decennia. Alles wat hij in zijn leven aanraakte, leek te veranderen in goud.
Ook zijn privéleven bevat alle ingrediënten om lekker in zijn vel te zitten. Bruce is een trotse vader van drie kinderen, bijna dertig jaar samen met echtgenote PATTI SCIALFA, zag zijn schoorsteenmantel gevuld met twintig Grammy’s, een Tony Award, een Oscar, twee Golden Globes en ontelbare plaquettes voor meer dan 150 miljoen verkochte platen wereldwijd.
Zijn succes heeft de zanger geen windeieren gelegd. Springsteen is vandaag de dag goed voor zo’n vijfhonderd miljoen dollar. „Ik heb alles te danken aan een samenvloeiing van speciale momenten, geluk en magie”, duidt hij zijn leven en vijftigjarige carrière in de muziek.
Vrienden, die anoniem willen blijven, luiden in Amerikaanse media echter de noodklok. Het zou helemaal niet goed gaan met Springsteen. „Er bestaat een compleet tweede wereld waarin hij dagelijks het gevecht aangaat met zijn demonen en waar hij nauwelijks over praat. Bruce is nooit echt in staat geweest om te ontsnappen aan een verlammend gevoel van onzekerheid dat hem al decennia lang kwelt.”
De Born to run-zanger wordt al jaren achterna gezeten door zaken als serieuze depressieaanvallen, geruchten over affaires met andere vrouwen, een beangstigende keeloperatie in 2013 en, recentelijk, een arrestatie op verdenking van rijden onder invloed. Dat laatste deed zijn imago geen goed.
„Bruce en zijn begeleiders hebben altijd het beeld gepromoot van de hardwerkende, sportverslaafde familieman wiens motto is: ’Eet goed en drink niet’. Beetje bij beetje komt, mede door dit soort incidenten met de politie, een andere waarheid naar buiten. Naar nu blijkt, heeft hij jarenlang geheimen met zich meegedragen waar de wereld geen weet van had.”

Donkere dagen​

De succesvolle songwriter vertelde zelf al eens sinds zijn jeugd te worstelen met angsten en depressies. „Ik was een behoorlijk gevoelig en neurotisch kind.”
Als volwassene werd hij gekweld door zelftwijfel, iets dat in 1982 zelfs leidde tot zelfmoordgedachten tijdens het opnemen van zijn zesde studioalbum Nebraska. „Bruce voelde zich lange tijd een ’nobody’ die opgroeide in een klein stadje in New Jersey. Ineens was hij de grote ster om wiens aandacht werd geschreeuwd”, deelt de bezorgde insider. „Dat was, vooral in het begin, te veel om ineens tot zich te kunnen nemen. Nog altijd bezorgen depressies en spijt The Boss regelmatig nachtmerries en slopen hem van binnenuit. Bruce is altijd bang geweest dat zijn achtergrond hem op een gegeven moment serieus parten zou spelen.”
De vader van Bruce, DOUGLAS (van Iers-Nederlandse afkomst, red.), had een drankprobleem en leed aan psychische stoornissen. De geest was op een gegeven moment zodanig uit de fles, dat hij drie dagen lang verdween. Later bleek hij te zijn gearresteerd, omdat hij weigerde een boete te betalen na een auto-ongeluk. Bruce was bang dat hem hetzelfde lot zou wachten.
„Tot zijn 22e heeft hij geen druppel alcohol gedronken, maar hij verkondigde altijd dat het verslavings-dna hem op een dag ook zou pakken.”
Het bleken voorspellende gaven, want op 14 november werd hij inderdaad zelf gearresteerd wegens roekeloos rijden onder invloed en het drinken van alcohol in een afgesloten gebied waar dat niet mocht. Toen dat nieuws begin februari uitlekte, werd direct zijn commercial rondom de Super Bowl, het best bekeken sportevenement van Amerika, van de buis gehaald. Daarin is Springsteen rijdend in een jeep te zien, terwijl hij oproept tot verbinding in de samenleving. Het samenvallen van het incident en deze video brachten hem in verlegenheid en leverde zijn zorgvuldig opgebouwde imago een zichtbare deuk op.

Hongerig hart​

Naast zijn verslavingsgevoeligheid zijn ook verleidingen op amoureus vlak een zwak punt van het bühnebeest gebleken. Zijn liefdesleven heeft daardoor de nodige dramatische butsen opgelopen. Zijn eerste huwelijk was met actrice JULIANNE PHILLIPS, in 1985, maar drie jaar later werden de scheidingspapieren alweer aangevraagd. In interviews gaf hij later toe toch niet helemaal het gevoel te hebben bij haar glamoureuze Hollywood-wereld te passen. De breuk werd uiteindelijk ingeleid door zijn gevoelens voor achtergrondzangeres – en huidige vrouw – Patti.
Bruce: „Patti was muzikant, slechts vier jaar jonger dan ik en had mij tijdens de tour in al mijn gedaantes gezien. Ze kijkt me altijd aan met een veelbetekenende blik, waardoor ik voel dat ik mezelf kan zijn. Ik hoef niet te doen alsof. Toen ik weer terugkeerde naar huis, speelde ik direct open kaart tegenover Julianne, al bestond er helaas geen manier om dat fatsoenlijk of gracieus te doen. Hoewel ik niet anders kon, betreur ik het nog altijd dat ik haar destijds zoveel verdriet heb gedaan.”
In 1991 klonken er opnieuw huwelijksklokken. Ditmaal voor het laatst, want het stel is nog steeds bij elkaar. Samen met hun drie kinderen EVAN, JESSICA en SAM vormden ze lange tijd het perfecte gezin, totdat er, veertien jaar onderweg, ook in dit huwelijk scheurtjes ontstonden.
„Omdat hij een enorme flirt is naar andere vrouwen, is Bruce zelf altijd zijn grootste vijand geweest”, vervolgt de bezorgde vriend. „In 2005 leerde hij bij zijn plaatselijke sportschool de New Yorkse huisvrouw ANN KELLY kennen. Ze werden vrienden, spraken al snel ook buiten de sportschool af voor lunch en begonnen uiteindelijk een affaire. Toen haar echtgenoot daar in 2009 achter kwam, vroeg hij meteen de scheiding aan. In gerechtelijke documenten staat de naam van Bruce als reden van de breuk.
De omstandigheden waaronder de buitenechtelijke escapades plaatsvonden, werden langzaam gecreëerd. Patti was gefocust op de twee jongste kinderen, terwijl de oudste vanwege haar opbloeiende carrière in de paardensport regelmatig van huis was. Bruce en Patti groeiden uit elkaar, leefden aparte levens en dat maakte hem eenzaam. De buitenechtelijke affaire met Ann was zijn emotionele uitlaatklep om daarmee om te gaan.”

Perfect​

De zanger geeft toe niet perfect te zijn en hard aan zichzelf te werken om een betere man en echtgenoot te zijn, tot genoegen van Patti. „Ze blijft, ondanks alles, trouw aan haar man omdat er nog altijd veel liefde en toewijding tussen beiden is. Bruce is haar soulmate en wij als vrienden zijn ervan overtuigd dat hij terug zou vallen in zijn oude depressies als Patti hem verlaat.”
De bevestiging dat Bruce door zijn vrouw was vergeven kwam in 2013. In dat jaar onderging hij een noodzakelijke operatie aan zijn nek, waarbij zijn keel werd opengesneden en zijn stembanden opzij geduwd. Na die beangstigende ervaring zat hij drie maanden in spanning of hij ooit nog kon zingen. Tijdens zijn concertreeks Springsteen op Broadway in 2017 en 2018 bleek dat gelukkig het geval. Patti betrad daarbij enkele keren het podium om een duet met hem te zingen. „Welke problemen ze ook hadden, deze lijken voorbij. Ze zijn als koppel zelfs hechter dan ooit tevoren.”
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Dit is een grappig artikel, en wel heel oud nieuws.
hij heeft hier zelf al meerdere malen over gepraat
Zelfs dat stukje over het vreemdgaan is oud
Het touren is voor hem een methode om "gezond" te blijven
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Ja niks nieuws inderdaad. In zijn biografie ook erg open over zijn eigen depressies.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Stevie Van Zandt : It's hard to predict, but 2022 could have some surprises

Stevie weet niks, nooit gedaaan ook. Op BTX zeggen insiders dat het nog wel eens moeilijk kan gaan om het Amerikaanse deel van de tour te plannen ivm beschikbaarheid locaties en andere infra
Er schijnen veeel grote acts voor volgend jaar plannen te hebben oa Motely Crue/Poison/Def Leppard als package
Voor Bruce schijnt er nog niks de pijplijn te zitten, en eigenlijk zou het nu al te kort dag zijn om nog voor 2022 wat te plannen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
https://www.rollingstone.com/music/...ngsteen-new-album-plays-acoustic-set-1169649/

Bruce Springsteen was presented with the Woody Guthrie Prize Thursday night, May 13th, and during a Q&A with Guthrie’s daughter Nora and Grammy Museum Founding Executive Director Robert Santelli, Springsteen casually mentioned that he has a new album in the works. “California was an enormous influence on some of my most topical writing through my ‘90s, 2000s and even now,” he said. “We have a record coming out soon that’s set largely in the West.”

Nothing else is known about the album, but Springsteen has been unusually productive in the past couple of years
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Cultuurwethouder in Milaan hint naar Springsteen in San Siro stadion zomer 2022
Facebook post Filippo Del Corno

met een foto van een voormalig Milaan concert van The Boss en een tekst die begint met "Waitin on a sunny day.."

Let wel, het stadion San Siro is in bezit van de gemeente, wat zich dus ook bemoeid met wat zich afspeelt in het stadion...
Italiaanse media speculeert nu op volbrachte gesprekken tussen M-I Stadio (beheer stadion en evenementen) en Barley Arts van Claudio Trotta (boeker Springsteen Italie).
 
Laatst bewerkt:

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Cultuurwethouder in Milaan hint naar Springsteen in San Siro stadion zomer 2022
Facebook post Filippo Del Corno

met een foto van een voormalig Milaan concert van The Boss en een tekst die begint met "Waitin on a sunny day.."

Let wel, het stadion San Siro is in bezit van de gemeente, wat zich dus ook bemoeid met wat zich afspeelt in het stadion...
Italiaanse media speculeert nu op volbrachte gesprekken tussen M-I Stadio (beheer stadion en evenementen) en Barley Arts van Claudio Trotta (boeker Springsteen Italie).
Mooie vondst Dennis, ik zie dat Trotta het ook gedeeld heeft op zijn Facebook.
Ik krijg weer wat hoop
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Ik bereid me alvast mentaal voor op de veldslag die gaat plaatsvinden voor tickets voor de shows van Bruce. Ik hoop op een show op het Malieveld, relatief dicht bij huis :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.513
10.558
Ik bereid me alvast mentaal voor op de veldslag die gaat plaatsvinden voor tickets voor de shows van Bruce. Ik hoop op een show op het Malieveld, relatief dicht bij huis :)
Ach, jij zou, net als ik, overal in Nederland naar toe reizen om hem maar te zien. Maar doe dan, als het even mag, inderdaad toch maar het Malieveld ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Ik heb dat even gefixed voor je ;)
Haha klopt ja. Maar ik heb het nog niet gekker gemaakt dan NL, België en Duitsland. Ik sluit niet uit dat ik in 2022 weer voor 2 shows ga. Ergens denk ik toch dat dit de laatste keer gaat zijn dat de hele E-street band nog opgetuigd gaat worden. Zal best kunnen dat de hele wereldtour 2 jaar in beslag gaat nemen met nog een 2e Europese leg maar of men daarna nog een keer in staat gaat zijn om alles op te tuigen? Bruce is niet de enige die al ver voorbij de pensioengerechtigde leeftijd is.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Haha klopt ja. Maar ik heb het nog niet gekker gemaakt dan NL, België en Duitsland. Ik sluit niet uit dat ik in 2022 weer voor 2 shows ga. Ergens denk ik toch dat dit de laatste keer gaat zijn dat de hele E-street band nog opgetuigd gaat worden. Zal best kunnen dat de hele wereldtour 2 jaar in beslag gaat nemen met nog een 2e Europese leg maar of men daarna nog een keer in staat gaat zijn om alles op te tuigen? Bruce is niet de enige die al ver voorbij de pensioengerechtigde leeftijd is.
Ik denk inderdaad dat Bruce niet zozeer het probleem is, maar eerder een van de andere bandleden, ik denk dan aan een Roy Bittan of Max Weinberg
Zelf wil ik de volgende tour zoveel mogelijk shows in Europa meepakken, Zweden en Italie bovenaan de lijst.
En als de VS indoor wordt, wie weet..........
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
E Street Nation, keep your calendars clear in 2022 for a possible tour of Bruce Springsteen and the E Street Band.

The Jersey rock icons could be back on tour together for the first time in six years if circumstances surrounding the COVID-19 pandemic continue to improve, E Street Band member Steven Van Zandt said.
The musician/actor appeared Monday on the "Talking Sopranos" podcast, where he was asked by hosts Michael Imperioli and Steve Schirripa if he thought The Boss and the E Street Band would tour again.
"I think probably 2022," Van Zandt said. "That's what it feels like right now. 2021 is still a little up in the air with this new South African variant and all of this stupid sh*t. It's a little hard to predict what the hell is going to happen here. So I think 2022, I hope, is a safer bet."

phillyvoice.com/bruce-springsteen-e-street-band-tour-2022-steven-van-zandt
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
30 mei 2009
via betrue
Springsteens 1e Pinkpop-optreden. "Stiekem hopen we dat hij het nog een keer doet", zegt oud-Pinkpop-baas Jan Smeets in een interview in ons boek 'Springsteen in Nederland'. http://ow.ly/lcZf50EYJCZ

https://pbs.twimg.com/media/E2qBFkQXEAEBU1l?format=jpg&name=medium


...en nog bezorgd Badlands (het openingsnummer op Pinkpop 2009) mij dikke laag kippenvel, does it every time!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken