Bruce Springsteen

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
… nu nog een tour aankondigen in 2021 met E Street Band, please
Ik zou wel een keer een zaalshow van hem willen zien. Alleen maar op velden en in stadions gezien vooralsnog. Maar die kans lijkt me klein.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
DennisvdBr wrote:
… nu nog een tour aankondigen in 2021 met E Street Band, please

Ik zou wel een keer een zaalshow van hem willen zien. Alleen maar op velden en in stadions gezien vooralsnog. Maar die kans lijkt me klein.
er was een gerucht van 2 avonden ZIggo in november 2019 met Western Stars.
is er niet vangekomen...

met E-street band, is toch anders, denk dat hij een ArenA, Gelredome, Goffertpark of Malieveld wel weer kan vullen. TW-classic en Pinkpop lijken me ook best kansrijk.
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
235
DennisvdBr wrote:
… nu nog een tour aankondigen in 2021 met E Street Band, please

Ik zou wel een keer een zaalshow van hem willen zien. Alleen maar op velden en in stadions gezien vooralsnog. Maar die kans lijkt me klein.

Ik heb de mazzel dat ik Bruce meerdere malen in een zaal heb gezien (2 x Ahoy, 1992&2002, 1 x Carré 1996, 3 x Allphones Arena Sydney in 2013, 2014 & 2017 en 1 x Brisbane Entertainment Centre in 2017) en dat is inderdaad bizar gaaf. In Australië ging hij elke keer crowdsurfen! Op de meest recente Europese tournee trad hij wel in de Accorhotels Arena in Parijs op, schijnen twee van de beste optredens van de hele tour geweest te zijn. Kaarten waren wel tyfusduur maar er waren wel goedkope kaarten achter het podium en dat is een absolute aanrader; wij zaten in Brisbane achter het podium en alle bandleden, vooral Bruce zelf en Jake, draaiden zich de hele tijd om naar achteren om ons ook in de show te betrekken. Daar komt bij dat je achter het podium superdicht op de band zit vergeleken met alle andere zitplaatsen. Ik hoop dat Bruce volgende tour weer Parijs aandoet en dat ik dan weer plaatsen achter het podium kan scoren.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.519
10.684
Jullie mogen nog blij dat jullie hem en de band al eens hebben gezien. Ik moet mijn eerste keer nog steeds meemaken...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Er zijn weinig artiest waar ik zo veel respect voor heb als voor Bruce. Door al die jaren heen al zoveel goede muziek gemaakt, en altijd dicht bij zichzelf gebleven zonder nep te zijn. De show in Hyde Park is van mij mooiste live ervaringen ooit.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Er zijn weinig artiest waar ik zo veel respect voor heb als voor Bruce. Door al die jaren heen al zoveel goede muziek gemaakt, en altijd dicht bij zichzelf gebleven zonder nep te zijn. De show in Hyde Park is van mij mooiste live ervaringen ooit.
Same hier...

Die 2 shows op Pinkpop staan in mijn geheugen gegrift. 2009 misschien meer dan 2012. Pure perfectie vanaf de eerste tonen van Badlands over Megaland terrein. Alleen al de gedachte er aan, kippenvel.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.702
1.859
Nog maar 1 keer gezien en dat was tijdens The Rising tour in de Kuip. In 1 woord fantastisch! Ik ga zeker proberen kaarten te scoren bij zijn volgende tour... Bij voorkeur in een zaal maar is het buiten op bv festival dan so be it. Maken we er een leuk dagje van......
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Gezien in 2012 en 2016. Beide keren fenomenaal. Die eerste keer noem ik ook vaak een van de beste shows die ik ooit gezien heb. Hoe de band Spirit In The Night inzette als opener en Springsteen als in een kerk in de VS het publiek opzweepte.

Nu Prince er niet meer is, zijn Bruce Springsteen en Nick Cave wat mij betreft de beste live performers op de planeet. En hun backing bands de beste backing bands. ? Het soort artiesten die je tonen hoe goed livemuziek kan zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.702
1.859
Gezien in 2012 en 2016. Beide keren fenomenaal. Die eerste keer noem ik ook vaak een van de beste shows die ik ooit gezien heb. Hoe de band Spirit In The Night inzette als opener en Springsteen als in een kerk in de VS het publiek opzweepte.

Nu Prince er niet meer is, zijn Bruce Springsteen en Nick Cave wat mij betreft de beste live performers op de planeet. En hun backing bands de beste backing bands.
1f609.svg
Het soort artiesten die je tonen hoe goed livemuziek kan zijn.

Het betrekking tot backing bands kan ik je dan Mark Knopfler eens aanraden. Oké het is geen podiumbeest maar qua band toch wel 1 van de beste. Ook Paul Simon had een geweldige band trouwens........
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
235
Niet echt een verrassing, maar een tour van Bruce kunnen we helaas vergeten voor 2021. De plannen lagen er wel, maar daar is nu al een streep doorheen gezet:
'Were it not for the intervention of a once-in-a-century global catastrophe, Springsteen — who turns 71 on September 23rd — would right now be preparing for that world tour with the E Street Band. It was supposed to start, he reveals, in the spring of 2021. Instead, he says, “My antenna tells me, at best, 2022. And I would consider the concert industry lucky if it happens then.…"'
Aldus Bruce tegen Rolling Stone:
https://www.rollingstone.com/music/music-features/bruce-springsteen-interview-new-album-touring-e-street-band-1059109/
Afgezien van deze te verwachten tegenvaller echt een fan-tast-tisch interview trouwens, absolute aanrader voor iedere Bruce-liefhebber die een half uurtje tijd heeft.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
ik lees het meer als "de plannen zijn er, of waren er..." maar er staat vooralsnog de rem op tot mogelijk 2022, zoals hij het zelf inschat...

maar idd, uitstel voorlopig
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
235
En bam, daar is de tweede single van Letter to you, “Ghosts”:
[video]https://m.youtube.com/watch?v=Lo5QNcFioZ4[/video]
Wat een dijk van een nummer zeg, dat gaat gegarandeerd een live-kraker worden als ze weer kunnen gaan touren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ja ja ja! Dit is Bruce met de band in oude topvorm. Schitterende clip erbij met een ode aan het verleden en verloren vrienden en bandleden. Toch beetje kippenvel aan het einde als Jake Clemons erin komt met zijn sax.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Presenting 'Bruce Springsteen’s Letter To You' – a new documentary film by Thom Zimny capturing Bruce & The E Street Band recording live in studio for the first time in 35 years.

Watch the film exclusively on Apple TV and listen to the album on Apple Music on October 23. ▶️ apple.co/lettertoyoufilm
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
En hij is gelekt.
Zoals verwacht.
Heerlijk album, iets rustiger dan verwacht, maar wat een power nog in die stem
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
En hij is gelekt.
Zoals verwacht.
Heerlijk album, iets rustiger dan verwacht, maar wat een power nog in die stem
Ik ga netjes wachten tot hij fysiek, letterlijk, in mijn brievenbus zit volgende week.
Ga ik daar dan, met koptelefoon op, een momentje van maken voor mezelf...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken