Bruce Springsteen

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
GERUCHT: 19 juli 2022 Florence Stadio Franchi met E street


Image
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Nice find!
Dit is precies waarom ik nog helemaal niks vast leg aan concerten/festivals voor 2022
Bruce gaat bij mij voor alles
Ik hebvoor alle zekerheid maar vast een hotel gereserveerd
Het gaat trouwens om onderhandelingen en ook in Franrijk wordt er momenteel onderhandeld.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.506
10.846
Nice find!
Dit is precies waarom ik nog helemaal niks vast leg aan concerten/festivals voor 2022
Bruce gaat bij mij voor alles
Ja, kon het zelf toch niet laten. Zijn zat grote namen die ik volgend jaar wil zien. Ga er zelf gewoon vanuit dat het met niks samenvalt. Hoe groot is die kans nou?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Kleine aanvulling, er zijn momenteel onderhandelingen gaande en Florence zou een van de opties zijn.
Vier keer Milaan lijkt onwaarschijnlijk.
Ook in Frankrijk en Spanje wordt momenteel onderhandeld, dus vast ook met Mojo denk ik zo
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Kleine aanvulling, er zijn momenteel onderhandelingen gaande en Florence zou een van de opties zijn.
Vier keer Milaan lijkt onwaarschijnlijk.
Ook in Frankrijk en Spanje wordt momenteel onderhandeld, dus vast ook met Mojo denk ik zo
vond nog wel interessant dat Bruce zelf aangaf dat een E Street tour in 2021 zo goed als gepland was...
Neem aan dat de "onderhandelingen" voor 2022 slechts puntjes op de i zijn, met enkele verschuivingen her en der.

Zal komende maanden wel meer geruchten opduiken, daar ga ik absoluut van uit.
...en ter zijde, imo wel prima dat er een stadion concert tussen de geruchten zit in juli voor Florence, dan betekent dat géén Firenze Rocks (zou imo weer mogelijkheden voor Pinkpop / TW Classic open laten dat zelfde weekend)

Daarbij lijkt mij niet onwaarschijnlijk, van eind mei tot eind juli door Europa met ca 30 shows in 2022. Met een flinke rits aan stadions.
 
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.506
10.846
De ArenA was in 2020 toch ook bezig met allerlei evenementen? Neem aan dat Bruce daar zeker kandidaat is geweest.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Ja, goede. Zou zomaar kunnen. Al hoop ik echt dat ze die galmbak definitief links laten liggen als concertlocatie.
Ik denk ook dat Springsteen ArenA niet gaat doen.
Laatste keer was 2008.
Daarna eigenlijk alleen maar voor open-air gekozen zonder zitplekken, dus Pinkpop, Malieveld, Goffertpark.
Tussendoor ook Gelredome afgeketst daardoor, vandaar dat ik meer op 1 van de open-air velden let voor NL en voor Belgie valt heel erg mijn oog op het Werchter terrein, waar ik TW als zeer groot kanshebber zie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Gelredome afgeketst??????
Daar heeft ie in 2007 gestaan hoor
2009, Leon Ramakers (Mojo) heeft hem destijds naar Pinkpop gekregen

edit: moet daar wel bij zeggen dat Gelredome 2007 een december show was. Wellicht dat dat mee speelt met een indoor stadion. Het gerucht nu gaat over een zomertour.
 
Laatst bewerkt:

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
2009, Leon Ramakers (Mojo) heeft hem destijds naar Pinkpop gekregen

edit: moet daar wel bij zeggen dat Gelredome 2007 een december show was. Wellicht dat dat mee speelt met een indoor stadion. Het gerucht nu gaat over een zomertour.
Ik reageer even op je edit: Het is inmiddels een publiek geheim dat voor Bruce een zomertour het meest lucratief is, omdat ie dan de outdoor shows, met een capaciteit van >50.00 kan spelen, en dus meer geld in het laatje kan krijgen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Ah, dat wist ik dan weer niet, zo hoor je nog eens wat ;)

misschien wel even leuk een kleine TB naar 2009 :

Nu stond er al een tournee van Bruce gepland en een optreden in het Gelredome. Maar belangrijker: het gerucht ging dat hij op het Glastonbury Festival zou optreden. Leon Ramakers (Mojo), kwam met het idee en die is er op verzoek Smeets mee aan de slag gegaan. Die belde met de manager: 'What about Pinkpop?' ... 'We never do festivals', was het resolute antwoord.
Ramakers was degene die Springsteen overhaalde om in 2009 voor het eerst een festival te doen.

RAMAKERS WIST dat het goed zou komen, zowel van zijn kant als die van Springsteen. ‘Hij heeft echt een geweldig management. Geen bullshit, je weet waar je aan toe bent. Altijd hetzelfde team: Jon Landau, Barbara Carr, Barry Bell als agent en de beste tourmanager ter wereld, George Travis.’

Ramakers in OOR: ‘Hij wilde eigenlijk nooit, maar ik heb tegen Landau en Bell gezegd: he’ll come off that stage with the biggest smile in his career. Ze hebben me daarop vertrouwd en zijn akkoord gegaan met Pinkpop. Tijdens het optreden was het al snel duidelijk dat hij het vreselijk naar zijn zin had, maar die opgestoken duim naar me toen hij van het podium kwam, was toch een geruststelling.’

via Pinkpop.org:
Hij kan weer rustig slapen. Jan Smeets heeft zijn grote vis binnengehaald. Na weken koortsachtig onderhandelen kwam gisteren een verlossend antwoord van het management van The Boss uit de Verenigde Staten. Bruce Springsteen start zijn Europese tournee in Landgraaf zaterdag 30 mei, de eerste dag van Pinkpop.

Afgelopen zondag speelde Bruce Springsteen in Washington nog tijdens het muzikaal feestje van de nieuwe president Barack Obama. Pinkpopbaas Jan Smeets zag de beelden op televisie, maar had nog geen groen licht gekregen. Gisteren, tijdens de inauguratie van Obama, kwam dan toch de bevestiging uit Amerika. Voor Smeets een dubbel feest. "We zijn al weken in onderhandeling. Eindelijk is het gelukt. Bruce is voor Pinkpop de biggest ever. Ik ben hartstikke blij."

Enkele weken worden op internet veelvuldig namen genoemd van bands die naar Pinkpop zouden komen. Bruce Springsteen was daar niet bij. Smeets slaagde er in de naam van de rocklegende zorgvuldig geheim te houden. "We zaten wel verlegen om een cadeautje voor de jubileumeditie van Pinkpop. De namen van Paul McCartney, Neil Young en Bob Dylan kwamen regelmatig voorbij. Ook Coldplay en AC/DC. Het zijn echter geen festivalacts. Bruce Springsteen normaal ook niet. Hij maakt echter een uitzondering door naar Pinkpop te komen."

Springsteen is ook makkelijker in te plannen bij een festival dan een band of artiest die een grote show bij zich heeft. De concerten van de rockzanger zijn doorgaans vrij sober van opzet. Buiten de lichtshow draait bij Springsteen alles om de muziek zelf.
Het concert in Landgraaf is het enige optreden van de 59-jarige artiest met zijn beroemde E-Street Band in de Benelux. Springsteen speelt de rest van zijn tournee nagenoeg alleen maar in grote stadions. Hij wordt naar Landgraaf gehaald dankzij de contacten en invloed van Leon Ramakers, oud-directeur van Mojo Concerts. Ramakers is nog steeds als chairman en adviseur aan de evenementenorganisatie uit Delft verbonden. "Leon belde me op een gegeven moment op. Hij zei 'Jan, ik heb je geschenk'. Dat was voor mij werkelijk prachtig nieuws. Van een artiest van het kaliber Springsteen kun je alleen maar dromen", glimlacht Jan Smeets.

Nog een leuk weetje, Jan Smeets wilde Springsteen hebben als afsluiter op 1 juni 2009, maar dat was tourtechnisch niet haalbaar, waardoor de openingsdag 30 mei was afgetikt.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
De vrouw van Bruce staat op 18 september 2021 op het festival Sea.Hear.Now fest.

Ik wist niet dat ze ook solo concerten geeft, of zou Bruce ook een paar nummers meezingen?

 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
De vrouw van Bruce staat op 18 september 2021 op het festival Sea.Hear.Now fest.

Ik wist niet dat ze ook solo concerten geeft, of zou Bruce ook een paar nummers meezingen?

Dat doet ze normaal gesproken ook niet, en dat Bruce mee gaat doen, lijkt mij 100%, zeker ook omdat het in Asbury Park is.
Pearl Jam en Patti Smith ook op die dag.
Ik zou hier bijna naar toe gaan als er geen Corona zou zijn.
Als de VS minimaal code geel wordt ga ik dit serieus overwegen
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken