Bospop 2021 - Nieuws en Geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
The Struts terug op Mad Cool.
Miste volgens mij nog op de vrijdag?
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
613
315
Dat zou mooi zijn. The Struts mogen van mij zeker door naar de poster van komend jaar. Zie trouwens ook dat (voorlopige) afvaller Goodbye June op hetzelfde festival is aangekondigd.
Maar laten we even afwachten: Seasick Steve had namelijk ook al een aantal Europese data alweer staan (en nu ook weer op Mad Cool) voor de zomer 2021 en is ook nog niet aangekondigd voor Bospop.

Trouwens nog een aanvulling op mijn vorige post over vervangende activiteiten:
Zondag de hele middag op L1 radio nog thema uitzending over Bospop met ook een quiz om weekendtickets voor volgend jaar te winnen.
https://l1.nl/win-twee-driedagenkaarten-voor-bospop-2021-158300/
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Voor de echte fans en aangezien het dit aankomende weekend eigenlijk had moeten gebeuren: Bospop heeft deze week wat vervangende zaken geregeld voor het feit dat we dit weekend niet in Weert door kunnen brengen.

Vrijdagavond is er een pubquiz, waarbij prijzen zijn te winnen. Inschrijven is wel verplicht.

Verder worden op L1 verschillende zaken uitgezonden:
?????? ??????
Vrijdag 10 juli om 16:00 | 23:00
Zondag 12 juli om 11:00 | 16:00 | 23:00
Kijk samen met ons terug naar de afgelopen 39 jaar, waarin Bospop uitgroeide van een goed idee en een bescheiden feestje naar een van de grotere festivals van Nederland.

??????: ?? ???????? ??????? ??? ?????
Dinsdag 7 juli om 14:00 | 15:30 | 18:00 | 21:00
Woensdag 8 juli om 13:30
Zaterdag 11 juli om 09:30 | 14:00 | 15:30 | 18:00 | 21:00
L1 brengt dit jaar tóch een ode aan Bospop; waar de twee oprichters nog steeds dikke vrienden zijn en waar de rol van vrijwilliger steevast van ouder op kind overgaat. Muziek, hilarische anekdotes, ontluikende liefdes én bijzondere locaties.

Heb ik gezien ja, leuke docu over het ontstaan van Bospop, met interviews en oude beelden.. verder enkele vrijwilligers die nu toch even op het campingterrein bivakkeren...jammer dat we er dit jaar dus niet van kunnen genieten... hadden nu op dit moment al op de camper-camping gestaan!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.626
11.349
via DeLimburger :

Bospop mag in 2021 vijf dagen lang concerten houden op het festivalterrein langs de A2 in Weert. De gemeente heeft daar toestemming voor gegeven. Of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, is volgens Bospop-directeur Peter Verkennis nog onduidelijk. „Dat hangt af van welke grote bands zich bij concertorganisator Mojo gaan melden.”

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200723_00169076/bospop-mag-in-2021-vijf-dagen-duren
Dat klinkt alsof er iets anders in de plaats van Iron Maiden gaat komen met nog een leuk los concert.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
5 dagen...? en mogen de mensen die hun weekend ticket hebben bewaard voor volgend jaar die extra 2 dagen dan gratis ???? Denk het niet nee... zal wel zo`n constructie bijzitten zoals dit keer met Iron Maiden… als het überhaupt 5 dagen gaat duren... We gaan eerst maar eens afwachten of er wel een bospop 2021 komt... hopelijk kan het gewoon plaatsvinden, 3 dagen zowieso… die 5 dagen zien we nog wel...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.626
11.349
5 dagen…? en mogen de mensen die hun weekend ticket hebben bewaard voor volgend jaar die extra 2 dagen dan gratis ???? Denk het niet nee… zal wel zo`n constructie bijzitten zoals dit keer met Iron Maiden… als het überhaupt 5 dagen gaat duren… We gaan eerst maar eens afwachten of er wel een bospop 2021 komt… hopelijk kan het gewoon plaatsvinden, 3 dagen zowieso… die 5 dagen zien we nog wel…
Er wordt nergens gezegd dat Bospop vijf dagen moet gaan duren. Dat maak jij ervan ;) Ze hoeven er ook niet per se gebruik van te maken zoals de heer Verkennis ook zegt, maar de mogelijkheid is er dus wel.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
613
315
Zag het vanmiddag ook voorbij schieten. Ik denk inderdaad niet dat we moeten verwachten dat we nu ineens een 5 dagen lang festival krijgen. Maar als alles weer door kan gaan, mogen we denk ik wel weer hopen op een extra concert zoals Iron Maiden
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.738
1.899
Zag het vanmiddag ook voorbij schieten. Ik denk inderdaad niet dat we moeten verwachten dat we nu ineens een 5 dagen lang festival krijgen. Maar als alles weer door kan gaan, mogen we denk ik wel weer hopen op een extra concert zoals Iron Maiden

Kan natuurlijk ook zo zijn dat bv die andere 2 dagen helemaal niet rond Bospop zijn maar in juni of september of zou het de bedoeling zijn dat het dan wel rond Bospop moet plaatsvinden??
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.738
1.899
Dan had trouwens KISS misschien wel een optie geweest voor volgend jaar.........
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
Heel simpel, de Bospoporganisatie mag volgend jaar 5 dagen evenementen houden op het “Bospopterrein” of ze Bospop 5 dagen laten duren of 3 dagen en 2 losse concerten is aan de organisatie zelf. Dat is ook waar Peter Verkennis op doelt, het ligt eraan welke acts ze aangeboden krijgen door Mojo of ze hier gebruik van maken.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
613
315
bas2204 wrote:
Zag het vanmiddag ook voorbij schieten. Ik denk inderdaad niet dat we moeten verwachten dat we nu ineens een 5 dagen lang festival krijgen. Maar als alles weer door kan gaan, mogen we denk ik wel weer hopen op een extra concert zoals Iron Maiden

Kan natuurlijk ook zo zijn dat bv die andere 2 dagen helemaal niet rond Bospop zijn maar in juni of september of zou het de bedoeling zijn dat het dan wel rond Bospop moet plaatsvinden??

Ik denk niet dat ze in Weert dat hele terrein twee keer gaan opbouwen en afbreken, aangezien dat altijd voor een groot deel op vrijwilligers aan komt
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.738
1.899
PJ wrote:

bas2204 wrote:
Zag het vanmiddag ook voorbij schieten. Ik denk inderdaad niet dat we moeten verwachten dat we nu ineens een 5 dagen lang festival krijgen. Maar als alles weer door kan gaan, mogen we denk ik wel weer hopen op een extra concert zoals Iron Maiden


Kan natuurlijk ook zo zijn dat bv die andere 2 dagen helemaal niet rond Bospop zijn maar in juni of september of zou het de bedoeling zijn dat het dan wel rond Bospop moet plaatsvinden??

Ik denk niet dat ze in Weert dat hele terrein twee keer gaan opbouwen en afbreken, aangezien dat altijd voor een groot deel op vrijwilligers aan komt

Dan ligt het er net aan wat er in de dagen voor en na Bospop op tour is wat in aanmerking komt voor een concert op die locatie voor ongeveer 15.000 man of meer.. :?:

Neil Young of zo.... Ik noem maar wat....
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
613
315
Daar zal het inderdaad beperkt tot zijn, al mogen er normaal 30.000 man op het terrein. Dus daarmee kun je bijna alle artiesten, behalve de grootsten op deze aarde prima huisvesten
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
651
515
Gezien het huidige tourschema van Kiss lijkt me deze kans niet heel groot. Volgens mij spelen ze nergens 3 avonden achter elkaar en de dagen voor Bospop hebben ze op 4, 6 en 8 juli al concerten gepland staan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.738
1.899
bas2204 wrote:

PJ wrote:

bas2204 wrote:
Zag het vanmiddag ook voorbij schieten. Ik denk inderdaad niet dat we moeten verwachten dat we nu ineens een 5 dagen lang festival krijgen. Maar als alles weer door kan gaan, mogen we denk ik wel weer hopen op een extra concert zoals Iron Maiden


Kan natuurlijk ook zo zijn dat bv die andere 2 dagen helemaal niet rond Bospop zijn maar in juni of september of zou het de bedoeling zijn dat het dan wel rond Bospop moet plaatsvinden??


Ik denk niet dat ze in Weert dat hele terrein twee keer gaan opbouwen en afbreken, aangezien dat altijd voor een groot deel op vrijwilligers aan komt

Dan ligt het er net aan wat er in de dagen voor en na Bospop op tour is wat in aanmerking komt voor een concert op die locatie voor ongeveer 15.000 man of meer.. ❓

Neil Young of zo…. Ik noem maar wat….

Daar zal het inderdaad beperkt tot zijn, al mogen er normaal 30.000 man op het terrein. Dus daarmee kun je bijna alle artiesten, behalve de grootsten op deze aarde prima huisvesten

Ben toch wel benieuwd of er buitenom Bospop nog concerten gegeven gaan worden op het terrein. Dan lijkt het me logisch dat er in de komende 3 maanden wat nieuws gaat komen...
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
613
315
Niemand heeft ook gezegd of beloofd dat het zal gebeuren, ze hebben alleen de vergunning om het te doen als zich een mooie kans voor doet.
Dus ik denk dat we even goed moeten letten op grotere artiesten die hun tours aan gaan kondigen en die aan de grote kant zijn voor de Ziggo Dome maar te klein voor het Goffertpark. Die aankondigingen zullen inderdaad in de komende maanden wel gaan volgen langzaam, al weet ik niet of ze misschien liever tot begin 2021 wachten met dergelijke aankondigingen nu vanwege de hele situatie.

Je had voor afgelopen zomer bijvoorbeeld de optredens die stonden voor het Zuiderpark in Den Haag voor eind juni: Editors met De Staat op een avond en Kings of Leon, Snow Patrol, Stereophonics en Indian Askin op de andere dag. Die zijn nog niet herpland en als ik het niet mis heb, is dat een vergelijkbare capaciteit. Misschien dat zoiets wordt doorgeschoven naar het Bospop terrein
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.626
11.349
Niemand heeft ook gezegd of beloofd dat het zal gebeuren, ze hebben alleen de vergunning om het te doen als zich een mooie kans voor doet.
Dus ik denk dat we even goed moeten letten op grotere artiesten die hun tours aan gaan kondigen en die aan de grote kant zijn voor de Ziggo Dome maar te klein voor het Goffertpark. Die aankondigingen zullen inderdaad in de komende maanden wel gaan volgen langzaam, al weet ik niet of ze misschien liever tot begin 2021 wachten met dergelijke aankondigingen nu vanwege de hele situatie.

Je had voor afgelopen zomer bijvoorbeeld de optredens die stonden voor het Zuiderpark in Den Haag voor eind juni: Editors met De Staat op een avond en Kings of Leon, Snow Patrol, Stereophonics en Indian Askin op de andere dag. Die zijn nog niet herpland en als ik het niet mis heb, is dat een vergelijkbare capaciteit. Misschien dat zoiets wordt doorgeschoven naar het Bospop terrein
Kings of Leon en de daarbij behorende artiesten is al sinds mei volledig geannuleerd. Kwam geen andere datum voor terug. Bij Editors overigens ook. Dan is het alleen de vraag of ze in een later stadium (2021) alsnog ergens gaan optreden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.738
1.899
bas2204 wrote:
Niemand heeft ook gezegd of beloofd dat het zal gebeuren, ze hebben alleen de vergunning om het te doen als zich een mooie kans voor doet.
Dus ik denk dat we even goed moeten letten op grotere artiesten die hun tours aan gaan kondigen en die aan de grote kant zijn voor de Ziggo Dome maar te klein voor het Goffertpark. Die aankondigingen zullen inderdaad in de komende maanden wel gaan volgen langzaam, al weet ik niet of ze misschien liever tot begin 2021 wachten met dergelijke aankondigingen nu vanwege de hele situatie.

Je had voor afgelopen zomer bijvoorbeeld de optredens die stonden voor het Zuiderpark in Den Haag voor eind juni: Editors met De Staat op een avond en Kings of Leon, Snow Patrol, Stereophonics en Indian Askin op de andere dag. Die zijn nog niet herpland en als ik het niet mis heb, is dat een vergelijkbare capaciteit. Misschien dat zoiets wordt doorgeschoven naar het Bospop terrein

Kings of Leon en de daarbij behorende artiesten is al sinds mei volledig geannuleerd. Kwam geen andere datum voor terug. Bij Editors overigens ook. Dan is het alleen de vraag of ze in een later stadium (2021) alsnog ergens gaan optreden.

John Fogerty heeft nog steeds geen nieuwe data voor zijn Europese tour. Hij stond eigenlijk op voor oa Sportpaleis en Holland international Blues Festival.
Mocht hij niet terugkeren naar Grolloo is misschien het Bospop terrein een optie?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken