Bospop 2021 - Nieuws en Geruchten

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Grolloo gaat niet meer komen,.. zou normaal gesproken de laatste editie zijn in 2020, nu met deze Corona toestand gaat Derksen er niet meer aan beginnen, vind t een te groot (financieel) risico... wel jammer, was een leuk festival daar..
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Grolloo gaat niet meer komen,.. zou normaal gesproken de laatste editie zijn in 2020, nu met deze Corona toestand gaat Derksen er niet meer aan beginnen, vind t een te groot (financieel) risico… wel jammer, was een leuk festival daar..
Is de invloed zo groot van Derksen dan? Dacht dat hij daar een beetje omheen hing, en klein beetje als personality naar buiten werd gebracht?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Fireball wrote:
Grolloo gaat niet meer komen,.. zou normaal gesproken de laatste editie zijn in 2020, nu met deze Corona toestand gaat Derksen er niet meer aan beginnen, vind t een te groot (financieel) risico… wel jammer, was een leuk festival daar..

Is de invloed zo groot van Derksen dan? Dacht dat hij daar een beetje omheen hing, en klein beetje als personality naar buiten werd gebracht?
Is ook zo. Derksen is festivaldirecteur, Mojo regelt de bands.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Indiaantje89 wrote:

Fireball wrote:
Grolloo gaat niet meer komen,.. zou normaal gesproken de laatste editie zijn in 2020, nu met deze Corona toestand gaat Derksen er niet meer aan beginnen, vind t een te groot (financieel) risico… wel jammer, was een leuk festival daar..


Is de invloed zo groot van Derksen dan? Dacht dat hij daar een beetje omheen hing, en klein beetje als personality naar buiten werd gebracht?

Is ook zo. Derksen is festivaldirecteur, Mojo regelt de bands.

klopt, Mojo regelt/levert alleen de bands.. Derksen en de stichting HBF zijn financieel verantwoordelijk voor het betalen van deze artiesten en voor zaken zoals tenthuur, terreinhuur, vergunningen, horeca enz. Derksen zal daar persoonlijk ook wel wat centjes in hebben zitten... die wil hij graag terug verdienen, wederom een canceling kost hem én de stichting gewoon te veel... verder worden de artiesten ook duurder... een Bonamassa is net zo duur voor Bospop (30.000 bezoekers) al voor HBF (15.000 bezoekers) Als dat niet wordt terug verdiend zullen ze zelf moeten bijspringen of zich failliet moeten laten verklaren... dát zie ik bij Derksen niet gebeuren!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Grolloo gaat niet meer komen,.. zou normaal gesproken de laatste editie zijn in 2020, nu met deze Corona toestand gaat Derksen er niet meer aan beginnen, vind t een te groot (financieel) risico… wel jammer, was een leuk festival daar..

Officieel is er geen nieuws dat ze de stekker eruit hebben getrokken. Sterker nog, ze hebben zelfs nieuwe data voor volgend jaar. http://www.hollandinternationalbluesfestival.com
Is het festival dan nu volledig in handen van Mojo?
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Volgens het Dagblad van het Noorden:

e editie van 2020 is de vijfde en laatste van het Holland International Blues Festival in Grolloo. Wordt dat een driedaagse met alle grote namen van de afgelopen jaren? We hebben nog wel een verlanglijstje met wat ‘nieuwe’ artiesten, namelijk. (En laat ons weten wie jij wilt zien, volgend jaar.)

Holland International Blues Festival Grolloo 2020 wordt een driedaagse, maakte festivaldirecteur Johan Derksen vrijdag bekend. In een eerder interview met DvhN zei hij al eens dat deze vijfde en laatste editie een soort van ‘ best of ’ moet worden. Topartiesten uit de vier eerdere edities moeten nog eens terugkomen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Zou misschien Muse 1 of 2 avonden een los concert geven op het terrein van Bospop…
En nu wordt het interessant, want hier heb ik totaal geen rekening mee gehouden, maar nu je het zegt, vind ik dat best realistisch.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Zou misschien Muse 1 of 2 avonden een los concert geven op het terrein van Bospop…

Dat zou zeker kunnen. Vorig jaar stond Iron Maiden daar op de planning voor een los concert en dat vind ik wel meer in de lijn liggen van het programma van Bospop. Ik weet niet of ze daar naar kijken bij Mojo....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Zou misschien Muse 1 of 2 avonden een los concert geven op het terrein van Bospop…
zou nog best kunnen inderdaad, moeten ze wel van begin juni en ook halverwege juli touren 2021. Maar dat lijkt me ook geen punt.
Wat wel tegenspreekt, is dat ze 2019 al Goffertpark en Ziggo Dome stonden. Dus in feite 2 losse eigen gigs, als ze de losse dag van Bospop pakken zou dat weer een losse gig zijn. Dan lijkt me een festivalshow toch meer kansrijk, vanuit dat opzicht.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Dat zou ik wel een hele mooie toevoeging vinden, eentje die ook wel past in de geest van Bospop. Ik vraag mij alleen af of de capaciteit van het Bospop terrein genoeg is voor Muse, gezien ze ook gewoon het Goffertpark (met bijna dubbele capaciteit) al hebben gedaan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Dat zou ik wel een hele mooie toevoeging vinden, eentje die ook wel past in de geest van Bospop. Ik vraag mij alleen af of de capaciteit van het Bospop terrein genoeg is voor Muse, gezien ze ook gewoon het Goffertpark (met bijna dubbele capaciteit) al hebben gedaan.

Muse in de geest van Bospop? Dan denk ik toch meer aan een Neil Young of Simple Minds om maar wat te noemen. Meestal zijn het toch, met alle respect, wat oudere acts. Zeker als het gaat om headliners.... Uitzondering is dan Kensington.
Desalnietemin is Muse meer dan welkom hoor, begrijp me niet verkeerd... Zo'n los concert voor aanvang van Bospop zelf, is helemaal top...
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
bas2204 wrote:
Dat zou ik wel een hele mooie toevoeging vinden, eentje die ook wel past in de geest van Bospop. Ik vraag mij alleen af of de capaciteit van het Bospop terrein genoeg is voor Muse, gezien ze ook gewoon het Goffertpark (met bijna dubbele capaciteit) al hebben gedaan.

Muse in de geest van Bospop? Dan denk ik toch meer aan een Neil Young of Simple Minds om maar wat te noemen. Meestal zijn het toch, met alle respect, wat oudere acts. Zeker als het gaat om headliners…. Uitzondering is dan Kensington.
Desalnietemin is Muse meer dan welkom hoor, begrijp me niet verkeerd… Zo’n los concert voor aanvang van Bospop zelf, is helemaal top…

Ze willen verjongen met meer bands uit de jaren 80 en 90. Dus dan kom je ook langzaam bij de categorie Muse uit, al zijn die nog niet classic genoeg. Maar ze passen qua genre natuurlijk wel bij het festival.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Dat ze willen verjongen heb ik inderdaad ook wel gelezen. Die boeken ze voornamelijk bij de nieuwere, voor het grote publiek "onbekendere" bands.
De bekendere artiesten zijn in mijn ogen toch meestal de acts met de hits uit de jaren 70-80-90 en de laatste tijd schuift het wat op meer de jaren 80-90.
Niet dat deze discussie er verder wat toe doet want het gaat natuurlijk om een los concert op het terrein van Bospop.
Maar inderdaad, langzaam kom je wel uit bij die categorie. Nog even en we hebben Muse en bv KEANE als headliners op Bospop.
:wink:
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Muse is niks mis mee, op Bospop of als los concert aldaar... Van mij mogen ze ook Vandenberg er neerzetten als een van de headliners.... classic nostalgic én met Ned. inbreng.. weer eens wat anders als Kensindinges en/of bijv. Racoon, maar ja: Die trekken de jeugd!!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Muse is niks mis mee, op Bospop of als los concert aldaar… Van mij mogen ze ook Vandenberg er neerzetten als een van de headliners…. classic nostalgic én met Ned. inbreng.. weer eens wat anders als Kensindinges en/of bijv. Racoon, maar ja: Die trekken de jeugd!!
Allereerst, best blij dat ik nog bij de jeugd hoor en het niet van die laatste twee namen moet hebben. Dat snap je toch niet? Ik vind Kensington overigens totaal geen band voor Bospop ook. Vandenberg is altijd welkom, ja.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Fireball wrote:
Muse is niks mis mee, op Bospop of als los concert aldaar… Van mij mogen ze ook Vandenberg er neerzetten als een van de headliners…. classic nostalgic én met Ned. inbreng.. weer eens wat anders als Kensindinges en/of bijv. Racoon, maar ja: Die trekken de jeugd!!

Allereerst, best blij dat ik nog bij de jeugd hoor en het niet van die laatste twee namen moet hebben. Dat snap je toch niet? Ik vind Kensington overigens totaal geen band voor Bospop ook. Vandenberg is altijd welkom, ja.
Ik heb die vraag om meer jeugd sowieso nooit begrepen bij Bospop. Ze onderscheiden zich juist van andere festivals door van die leuke oude lullen bandjes neer te zetten. Ik vind Kensington en Racoon als headliner helemaal geen toegevoegde waarde hebben voor Bospop. Had dan een Dee Purple o.i.d. neergezet.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
wenteldave wrote:

Fireball wrote:
Muse is niks mis mee, op Bospop of als los concert aldaar… Van mij mogen ze ook Vandenberg er neerzetten als een van de headliners…. classic nostalgic én met Ned. inbreng.. weer eens wat anders als Kensindinges en/of bijv. Racoon, maar ja: Die trekken de jeugd!!


Allereerst, best blij dat ik nog bij de jeugd hoor en het niet van die laatste twee namen moet hebben. Dat snap je toch niet? Ik vind Kensington overigens totaal geen band voor Bospop ook. Vandenberg is altijd welkom, ja.

Ik heb die vraag om meer jeugd sowieso nooit begrepen bij Bospop. Ze onderscheiden zich juist van andere festivals door van die leuke oude lullen bandjes neer te zetten. Ik vind Kensington en Racoon als headliner helemaal geen toegevoegde waarde hebben voor Bospop. Had dan een Dee Purple o.i.d. neergezet.

Ben het helemaal met je eens hoor. Het probleem is alleen dat de oude lullen op het podium en de oude lullen die zij als publiek trekken geen eeuwig leven hebben. Een beetje mixen is dan ook helemaal niet erg. Ik bedoel, met Lionel Richie, Sting en Roger Hodgson is het oude lullen stuk al aardig vertegenwoordigd bovenin de poster. Voeg aan deze mannen nog een stukje 90's/00's nostalgie toe op de zondag en je zou een hele mooie mix aan leeftijden aanspreken met je programma.

Maar over Kensington heb ik mij al eerder uitgesproken: prima als sub-headliner voor Bospop, geen materiaal voor de spot als headliner. Daarvoor passen ze niet in de nostalgie die een headliner van Bospop mee moet dragen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Indiaantje89 wrote:

wenteldave wrote:

Fireball wrote:
Muse is niks mis mee, op Bospop of als los concert aldaar… Van mij mogen ze ook Vandenberg er neerzetten als een van de headliners…. classic nostalgic én met Ned. inbreng.. weer eens wat anders als Kensindinges en/of bijv. Racoon, maar ja: Die trekken de jeugd!!


Allereerst, best blij dat ik nog bij de jeugd hoor en het niet van die laatste twee namen moet hebben. Dat snap je toch niet? Ik vind Kensington overigens totaal geen band voor Bospop ook. Vandenberg is altijd welkom, ja.


Ik heb die vraag om meer jeugd sowieso nooit begrepen bij Bospop. Ze onderscheiden zich juist van andere festivals door van die leuke oude lullen bandjes neer te zetten. Ik vind Kensington en Racoon als headliner helemaal geen toegevoegde waarde hebben voor Bospop. Had dan een Dee Purple o.i.d. neergezet.

Ben het helemaal met je eens hoor. Het probleem is alleen dat de oude lullen op het podium en de oude lullen die zij als publiek trekken geen eeuwig leven hebben. Een beetje mixen is dan ook helemaal niet erg. Ik bedoel, met Lionel Richie, Sting en Roger Hodgson is het oude lullen stuk al aardig vertegenwoordigd bovenin de poster. Voeg aan deze mannen nog een stukje 90’s/00’s nostalgie toe op de zondag en je zou een hele mooie mix aan leeftijden aanspreken met je programma.

Maar over Kensington heb ik mij al eerder uitgesproken: prima als sub-headliner voor Bospop, geen materiaal voor de spot als headliner. Daarvoor passen ze niet in de nostalgie die een headliner van Bospop mee moet dragen.
Er blijft toch (hopelijk) altijd jeugd opstaan die oude tijden doet herleven? Enige verschil zit 'm dan alleen in de artiesten, maar dat komt waarschijnlijk ook wel goed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken