Bospop 2021 - Nieuws en Geruchten

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Er blijft toch (hopelijk) altijd jeugd opstaan die oude tijden doet herleven? Enige verschil zit ‘m dan alleen in de artiesten, maar dat komt waarschijnlijk ook wel goed.[/quote]

Er zijn mijn inziens genoeg jeugdige artiesten die prima op bospop passen, als het maar geen hip hop, R&B en rapcrap is... daar zijn al genoeg festivals voor..zo,n Billie Eilish op Bospop zou bijv. een ramp zijn.. sta je de ganse dag tussen die schreeuwende trutjes van 15 a 16 jaar... over de muziek nog maar te zwijgen...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Er blijft toch (hopelijk) altijd jeugd opstaan die oude tijden doet herleven? Enige verschil zit ‘m dan alleen in de artiesten, maar dat komt waarschijnlijk ook wel goed.

Er zijn mijn inziens genoeg jeugdige artiesten die prima op bospop passen, als het maar geen hip hop, R&B en rapcrap is… daar zijn al genoeg festivals voor..zo,n Billie Eilish op Bospop zou bijv. een ramp zijn.. sta je de ganse dag tussen die schreeuwende trutjes van 15 a 16 jaar… over de muziek nog maar te zwijgen…[/quote]
Ik zie Greta van Fleet op termijn toch wel op Bospop als headliner staan bijvoorbeeld.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Dan komen er gewoon nieuwe oude lullen voor in de plaats. Overigens genoeg jongeren die ook van die muziek houden. Snow Patrol is ook voor de 30’ers onder ons. Er zijn festivals die zich moeten richten op jongeren/vernieuwing. Maar sommige festivals hebben een eigen smoel door een eigenzinnig affiche neer te zetten. De identiteit van Bospop is dus wat oudere muziek, en daarmee dat ik ook regelmatig naar Bospop ga. Omdat ik dat aanbod niet snel elders in het land kan vinden. Festivals waar Kensington headliner is zijn er honderden van.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Ik zie Greta van Fleet op termijn toch wel op Bospop als headliner staan bijvoorbeeld.
ik ben voor...
alhoewel headliner mij iets te vroeg in de cariere lijkt, nu nog
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Snow Patrol Muse Maroon 5 KEANE LIVE Krezip Alanis Morissette Anouk.
Zijn in mijn ogen allemaal prima (sub) headliners voor een festival als Bospop. Sommige hebben er ook al gestaan natuurlijk. Langzaam maar zeker vallen toch acts als bv John Fogerty Roger Hodgson buiten beeld en zul je denk ik over een aantal jaren (nog) meer bands uit jaren 90-00 zien op Bospop. Ook logisch natuurlijk......
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Als je Kensington neerzet als headliner, dan pleit ik ervoor om Greta ook gewoon als headliner te zetten. Geen nieuwe wat grotere band die zo prima in het plaatje van Bospop past naar mijn mening dan Greta van Fleet. Geef ze nu het vertrouwen en zet ze gewoon hoog op het affiche. Want het zou wel eens kunnen dat ze nog groter worden en dan enkel festivals Pinkpop, RW etc. aan zullen doen..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
DennisvdBr wrote:

wenteldave wrote:
Ik zie Greta van Fleet op termijn toch wel op Bospop als headliner staan bijvoorbeeld.


ik ben voor…
alhoewel headliner mij iets te vroeg in de cariere lijkt, nu nog

Ik ben ook voor… zet er dan gelijk ook Dewolff bij en het gaat los…

Ik denk dat dit soort acts het grotere publiek te weinig aanspreekt en daardoor mogelijk minder tickets doet verkopen. Kan er volledig naast zitten natuurlijk.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Fireball wrote:

DennisvdBr wrote:

wenteldave wrote:
Ik zie Greta van Fleet op termijn toch wel op Bospop als headliner staan bijvoorbeeld.


ik ben voor…
alhoewel headliner mij iets te vroeg in de cariere lijkt, nu nog


Ik ben ook voor… zet er dan gelijk ook Dewolff bij en het gaat los…

Ik denk dat dit soort acts het grotere publiek te weinig aanspreekt en daardoor mogelijk minder tickets doet verkopen. Kan er volledig naast zitten natuurlijk.
Daarom zeg ik ook op termijn. Al verkopen ze de AFAS wel uit, als dat natuurlijk al iets zegt.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
PJ wrote:

Fireball wrote:

DennisvdBr wrote:

wenteldave wrote:
Ik zie Greta van Fleet op termijn toch wel op Bospop als headliner staan bijvoorbeeld.


ik ben voor…
alhoewel headliner mij iets te vroeg in de cariere lijkt, nu nog


Ik ben ook voor… zet er dan gelijk ook Dewolff bij en het gaat los…


Ik denk dat dit soort acts het grotere publiek te weinig aanspreekt en daardoor mogelijk minder tickets doet verkopen. Kan er volledig naast zitten natuurlijk.

Daarom zeg ik ook op termijn. Al verkopen ze de AFAS wel uit, als dat natuurlijk al iets zegt.

Denk dat ze inderdaad als headliner nog te weinig aantrekkingskracht hebben voor Bospop. Maar dat ze er perfect zouden passen, ben ik met jullie allemaal helemaal eens. Maar dan zijn er nog wel een heel aantal andere acts die oude (rock)tijden doen herleven en dit in een jeugdiger jasje hebben gestoken. Zo vond ik bijvoorbeeld Rival Sons op de editie van 2019 een echt schot in de roos en heb ik voor de komende editie ook al hoge verwachtingen van Robert Jon & The Wreck, Gin Lady en The Allman Betts Band.

We hebben in ieder geval nog ongeveer 8 namen tegoed voor de komende editie, waarbij er naar mijn idee nog wel plaats is voor 1 of 2 subheadliners. En dan hebben we nog altijd de mogelijkheid voor een los concert voor/na Bospop zelf.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
wenteldave wrote:

PJ wrote:

Fireball wrote:

DennisvdBr wrote:

wenteldave wrote:
Ik zie Greta van Fleet op termijn toch wel op Bospop als headliner staan bijvoorbeeld.


ik ben voor…
alhoewel headliner mij iets te vroeg in de cariere lijkt, nu nog


Ik ben ook voor… zet er dan gelijk ook Dewolff bij en het gaat los…


Ik denk dat dit soort acts het grotere publiek te weinig aanspreekt en daardoor mogelijk minder tickets doet verkopen. Kan er volledig naast zitten natuurlijk.


Daarom zeg ik ook op termijn. Al verkopen ze de AFAS wel uit, als dat natuurlijk al iets zegt.

Denk dat ze inderdaad als headliner nog te weinig aantrekkingskracht hebben voor Bospop. Maar dat ze er perfect zouden passen, ben ik met jullie allemaal helemaal eens. Maar dan zijn er nog wel een heel aantal andere acts die oude (rock)tijden doen herleven en dit in een jeugdiger jasje hebben gestoken. Zo vond ik bijvoorbeeld Rival Sons op de editie van 2019 een echt schot in de roos en heb ik voor de komende editie ook al hoge verwachtingen van Robert Jon & The Wreck, Gin Lady en The Allman Betts Band.

We hebben in ieder geval nog ongeveer 8 namen tegoed voor de komende editie, waarbij er naar mijn idee nog wel plaats is voor 1 of 2 subheadliners. En dan hebben we nog altijd de mogelijkheid voor een los concert voor/na Bospop zelf.
Rival Sons is één van mijn favoriete bands, dus misschien niet helemaal eerlijk om te zeggen, maar daar ben ik ook zeker met je eens. Met die acts voor dit jaar overigens ook. Denk dat Larkin Poe ook wel een mooie gaat zijn. Ben er niet bij helaas (NSJ en Van Morrison), maar ze hebben toch een aardig programma neergezet. Robert Jon & The Wreck gaan we dan maar met een losse show zien. Dat is ook het probleem niet.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
597
572
Heb 'n mail gekregen dat Roger Hodgson zijn tour 2021 ivm covid canceled, dus ik denk ook geen Bospop dan... ?
Tjonge jonge, de eerste tourcanceling is alweer 'n feit...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Heb ’n mail gekregen dat Roger Hodgson zijn tour 2021 ivm covid canceled, dus ik denk ook geen Bospop dan…
1f614.svg

Tjonge jonge, de eerste tourcanceling is alweer ’n feit…

Godver, dat is de eerste. Hodgson tourt bijna non stop ieder jaar een aantal maanden door Europa en Amerika. Ik vrees dat velen het risico niet gaan nemen met de mogelijkheid dat ze hun tours op het laatste moment moeten afzeggen. Er zal wel weer het nodige verzet gaan worden.....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
September, toch? Allemachtig. Ja, dan zal hij inderdaad ook niet op Bospop komen. Zonde!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Heb ’n mail gekregen dat Roger Hodgson zijn tour 2021 ivm covid canceled, dus ik denk ook geen Bospop dan… ?
Tjonge jonge, de eerste tourcanceling is alweer ’n feit…

Wat stom! Vanwege hem overwoog ik een dagkaartje, zou m nog graag eens zien.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Dat zou wel heel jammer zijn. Vond hem nu juist een echte toevoeging voor de vrijdag. Gelukkig heb ik hem een paar jaar terug op Bospop al eens gezien. Maar het feit dat hij nu al zijn tour cancelled, is inderdaad misschien wel een slecht voorteken.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Dat zou wel heel jammer zijn. Vond hem nu juist een echte toevoeging voor de vrijdag. Gelukkig heb ik hem een paar jaar terug op Bospop al eens gezien. Maar het feit dat hij nu al zijn tour cancelled, is inderdaad misschien wel een slecht voorteken.
Wie weet ligt hij al vast voor Bospop 2022......
Al word er op de website van Hodgson niet gesproken over het verplaatsen van data. De hele 2021 wereldtour is gecanceld. Echt jammer dit maar ik ga ervan uit dat hij vast nog wel een keer op Bospop staat in de toekomst.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Wel vreemd trouwens dat er vanuit Bospop zelf geen enkel bericht komt dat een van de artiesten heeft afgezegd, zelfs geen berichtje op Facebook. Niet dat ik hoop heb dat Roger toch naar Weert komt hoor, maar dat betekent in mijn hoofd dat ofwel de Bospop organisatie in diepe winterslaap is, of dat er ander nieuws op komst is waarmee ze dit willen combineren.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Wel vreemd trouwens dat er vanuit Bospop zelf geen enkel bericht komt dat een van de artiesten heeft afgezegd, zelfs geen berichtje op Facebook. Niet dat ik hoop heb dat Roger toch naar Weert komt hoor, maar dat betekent in mijn hoofd dat ofwel de Bospop organisatie in diepe winterslaap is, of dat er ander nieuws op komst is waarmee ze dit willen combineren.

Inderdaad, wie weet wachten ze op de bevestiging van een mogelijke vervanger, doen ze deze mededeling in 1 keer.... dat kan nog wel even duren vrees ik... wel jammer dat Hodgson niet komt, was goed en gezellig in de tent de laatste keer...
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Inmiddels toch het bericht van de afzegging van Bospop zelf. Verder weinig schokkends: ze beslissen pas (ergens) in 2021 over het doorgaan van Bospop op basis van de ontwikkelingen rondom testen en vaccins (en natuurlijk regelgeving vanuit de overheid). Geen echt nieuws dus verder
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken