Bospop 2021 - Nieuws en Geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Je zou het haast denken. Ik verwacht ook eerlijk gezegd dat festivals heel snel met nieuws gaan komen over verplaatsen of cancelen. Zeker nu ze onder dat garantiefonds vallen per 1 juli….

Dat geeft wel aan hoe onzeker het doorgaan van festivals deze zomer is, ook met het garantiefonds in het achterhoofd lijkt iedereen te wachten. Denk dat organisatoren niets liever willen dan snel duidelijkheid verschaffen. Maar het kan blijkbaar gewoon nog niet. Hoe langer het duurt, des te pessimistischer word ik.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
PJ wrote:
Je zou het haast denken. Ik verwacht ook eerlijk gezegd dat festivals heel snel met nieuws gaan komen over verplaatsen of cancelen. Zeker nu ze onder dat garantiefonds vallen per 1 juli….

Dat geeft wel aan hoe onzeker het doorgaan van festivals deze zomer is, ook met het garantiefonds in het achterhoofd lijkt iedereen te wachten. Denk dat organisatoren niets liever willen dan snel duidelijkheid verschaffen. Maar het kan blijkbaar gewoon nog niet. Hoe langer het duurt, des te pessimistischer word ik.

Tja... en je kunt ook niet alle festivals doorschuiven naar september.. geen ruimte en vaak delen van artiesten... Bospop heeft dus in dat geval dat nieuwe festival in oktober in het achterhoofd, echter met bescheidener artiesten, alleen tentstage, wel of geen camping ? slapen in tent/caravan in oktober..? én maar 2 dagen.. daar ga ik mijn duurdere weekendticket/campingticket niet aan verbrassen... ook kunnen daar maar max. 10.000 bezoekers aanwezig zijn... ik neem aan dat ze al meer weekend tickets hebben verkocht voor Bospop... hoe willen ze dat dan gaan oplossen ? Dat oktober festival zou er komen als het reguliere festival niet door zou gaan... dus weten ze al lang hoe de vlag er bij hangt, anders ga je de organisatie voor oktober niet in gang zetten... alles kost immers geld... garantiefonds of niet...
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Raskolnikov wrote:

PJ wrote:
Je zou het haast denken. Ik verwacht ook eerlijk gezegd dat festivals heel snel met nieuws gaan komen over verplaatsen of cancelen. Zeker nu ze onder dat garantiefonds vallen per 1 juli….


Dat geeft wel aan hoe onzeker het doorgaan van festivals deze zomer is, ook met het garantiefonds in het achterhoofd lijkt iedereen te wachten. Denk dat organisatoren niets liever willen dan snel duidelijkheid verschaffen. Maar het kan blijkbaar gewoon nog niet. Hoe langer het duurt, des te pessimistischer word ik.

Tja… en je kunt ook niet alle festivals doorschuiven naar september.. geen ruimte en vaak delen van artiesten… Bospop heeft dus in dat geval dat nieuwe festival in oktober in het achterhoofd, echter met bescheidener artiesten, alleen tentstage, wel of geen camping ? slapen in tent/caravan in oktober..? én maar 2 dagen.. daar ga ik mijn duurdere weekendticket/campingticket niet aan verbrassen… ook kunnen daar maar max. 10.000 bezoekers aanwezig zijn… ik neem aan dat ze al meer weekend tickets hebben verkocht voor Bospop… hoe willen ze dat dan gaan oplossen ? Dat oktober festival zou er komen als het reguliere festival niet door zou gaan… dus weten ze al lang hoe de vlag er bij hangt, anders ga je de organisatie voor oktober niet in gang zetten… alles kost immers geld… garantiefonds of niet…

Dat festival in oktober is los van de reguliere Bospop en daarmee ook de kaartverkoop. Dat heeft Bospop al aangekondigd op Facebook. Dus het is niet zo dat je je kaarten van de reguliere Bospop om moet/mag zetten in kaarten voor dat festival in oktober.

Voor de rest zullen we het zien. Ik heb ook een hard hoofd in de reguliere Bospop, maar ik heb de hoop nog niet helemaal opgegeven.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.708
1.869
Ook Passanger heeft al zijn tourdata geschrapt t/m eind augustus. Een officiele verklaring staat er niet echter op zijn tourlijst is zijn eerstvolgende concert eind augustus. Al hetgene wat daarvoor stond (dus ook Bospop) is van zijn tourlijst gehaald.

Edit: en Sinead o Conner was er zoiezo al niet bij geweest. Tour eind november al gecanceld voor 2021 vanwege verslavingsproblemathiek lees ik toevallig net.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.060
Peter Verkennis verwacht eind maart een beslissing over Bospop.

Peter Verkennis van Bospop heeft dezelfde deadline als zijn collega's bij Pinkpop. "Bospop staat van 9 tot en met 11 juli gepland. Dus we moeten weten waar we aan toe zijn. Eind maart verwachten we alles op een rijtje te hebben", zegt hij. Het kabinet heeft een garantiefonds aangekondigd voor evenementen, speciaal bedoeld voor organisatoren die willen beginnen met het opzetten van bijvoorbeeld festivals. Het kabinet trekt hier minimaal 300 miljoen euro voor uit.

Desondanks denkt Verkennis dat het heel onwaarschijnlijk is dat het festival in Weert door kan gaan. "We zijn van veel zaken afhankelijk", vertelt hij. "Bijvoorbeeld van de vaccins en of die überhaupt wel op tijd worden geleverd. Bovendien weten we nog helemaal niet of grote evenementen tegen die tijd zijn toegestaan én we hebben natuurlijk internationale artiesten geboekt. Het is nog maar de vraag of die wel naar Weert mogen komen", legt hij uit. "Maar ik kan nog niks met 100 procent zekerheid zeggen. Voorlopig is het nog even afwachten."
via 1Limburg : https://www.1limburg.nl/onzekerheid-bij-festivals-benieuwd-naar-garantiefonds
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Toch blijf ik goede hoop hebben, tegen die tijd is zowat iedereen gevaccineerd, is er wellicht een soort van paspoort en zijn er (waarschijnlijk) sneltesten... moet toch mogelijk zijn dan ? Anders gaan er velen over de kling, er MOET geld verdiend worden in de evenementen sector... die mensen staan al een jaar stil... dat maak je niet goed met een garantiefonds... ook de terrassen en kroegen moet zoetjes aan weer open kunnen straks... dit is voor niemand vol te houden.. dus ga ik voor die allen maar eens langs het kapelltje hier om een kaarsje aan te steken...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.708
1.869
Ik blijf het hopen maar eigenlijk tegen beter weten in.
De kans dat je in juni juli met 60.000 man op een festivalweide staat is gewoon heeel erg klein. Daarbij verwacht ik ook dat internationale artiesten die hun tours in juni juli door Europa op de agenda hebben staan gaan verschuiven. De onzekerheid in de verschillende landen is gewoon te groot.
Zodra het papierwerk geregeld is trekken ze denk ik gewoon de stekker eruit al kun je dat als organisatie nu nog niet zeggen omdat ze die zekerheid nog niet hebben.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.708
1.869
Via Timmetje gezien in het corona topic.
https://www.nu.nl/muziek/6120943/organisatie-north-sea-jazz-vraagt-bezoekers-naar-voorkeuren-festivalscenarios.html

Zij delen oa Lionel Ritchie met Bospop.....
Ik vraag me af in hoeverre het festivals nog lukt de line up grotendeels over te zetten naar 2022?
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Het lijkt mij dat ze nu wel wat anders aan hun hoofd hebben... zijn ze soms lid van 50plus daar in dat bestuur..?

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.708
1.869
North Sea Jazz met oa Lionel Ritchie verplaatst naar 2022.

Zie ook corona topic.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.898
Ach, hebben ze hier bij Bospop weer een jaar om de boel op de rit te krijgen qua bestuur... ;)

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.708
1.869
Bospop zal denk ik wel weer dezelfde datum aanhouden als NSJ in 2022. Dus dat wordt dan 8 t/m 10 juli.

 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Ik blijf toch een sprankje hoop houden... en Lionel Ritchie zou ik persoonlijk wel kunnen missen, desnoods een NL act inschuiven... Di-Rect ??? DeWolff ???

Als het doorgaat moeten ze toch wat namen gaan toevoegen... Hodgson komt niet... wellicht LR dus ook niet... gewoon wat namen uit NL/België toevoegen en gas er op !

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.708
1.869
Ik blijf toch een sprankje hoop houden… en Lionel Ritchie zou ik persoonlijk wel kunnen missen, desnoods een NL act inschuiven… Di-Rect ??? DeWolff ???Als het doorgaat moeten ze toch wat namen gaan toevoegen… Hodgson komt niet… wellicht LR dus ook niet… gewoon wat namen uit NL/België toevoegen en gas er op !
Gaat gewoon niet gebeuren ben ik bang. Amerikaanse artiesten lopen blijkbaar niet te springen om de oversteek te maken zo begreep ik wel uit dat interview met de directeur van Mojo. Veel tours worden dus verschoven. Datgene wat bv lowlands doet is leuk maar kan je niet op ieder festival toepassen. Ik denk dat Bospop gecanceld word en dat ze inzetten op dat nieuwe kleinschaligere festival in oktober.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.898
Holland Blues Festival dus verplaatst, maar nu is er ook een datum bekend: 9, 10 en 11 juni.

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.708
1.869
Holland Blues Festival dus verplaatst, maar nu is er ook een datum bekend: 9, 10 en 11 juni.
Naar ik begreep bij dat interview van Dersksen zou de line up mee gaan. Veel artiesten hadden ze al betaald.

Ondanks dat Bospop een maand later is volgend jaar misschien weer al rekening houden met oa Beth Hart en John Fogerty?

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken