Bospop 2020 - Nieuws en Geruchten

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Pfffft... voor mij persoonlijk liever niet... zal ook nog wel wat kosten vrees ik... Daarbij is de glans er wel een beetje af bij mevrouw Ross.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Nee, die gaan ze nooit boeken. Wees gerust. Staat echt nooit op festivals in Europa. Ik denk dat ze voor Glastonbury een uitzondering maakt. Zal wel een tour aan vast zitten maar de rest zal toch zalen zoals Ziggo Dome zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Eerste data voor Lenny Kravitz begin juli.
http://www.lennykravitz.com
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
Dan ga ik een gebruiker op het forum van Rock Werchter quoten (Oh Well): "Neen dank u. Heeft fantastische nummers & de kwaliteiten om een topshow neer te zetten maar laatste keer heeft hij in 1,5 uur maximaal tien nummers gespeeld. Sommige nummers werden tot in het belachelijke uitgerekt. Hoeft voor mij niet meer.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.104
325
Dan ga ik een gebruiker op het forum van Rock Werchter quoten (Oh Well): “Neen dank u. Heeft fantastische nummers & de kwaliteiten om een topshow neer te zetten maar laatste keer heeft hij in 1,5 uur maximaal tien nummers gespeeld. Sommige nummers werden tot in het belachelijke uitgerekt. Hoeft voor mij niet meer.

Was in 2015 ook op Werchter en herken die kritiek op de show van Lenny Kravitz wel, had destijds hetzelfde gevoel.

11 nummers in 90 minuten waarbij met name de tragere nummers werden uitgerekt, kwam maar geen einde aan it ain't over till it's over en let love rule: https://www.setlist.fm/setlist/lenny-kravitz/2015/festival-park-werchter-werchter-belgium-4bc95f3e.html

Op Pinkpop dit jaar stond zijn show wel als een huis, meer nummers en meer uptempo. 15 nummers in 75 minuten: https://www.setlist.fm/setlist/lenny-kravitz/2019/megaland-landgraaf-netherlands-73918a25.html

Lijkt me een perfecte headliner voor Bospop 2020.

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
DennisvdBr wrote:
Crowded House is één van de namen voor Bluesfest 2020 in april in Australie.
Ik denk, groot kanshebber voor Bospop.

Neil Finn is denk ik dan weer op tour met Fleetwood Mac aangezien Mick Fleetwood sterk hintte naar een optreden op Glastonbury volgende jaar.

Vandaag bevestigd dat Fleetwood Mac niet op Glastonbury zal staan. Hun tour wordt dus niet meer verlengd. Dat bied dan dus mogelijkheden voor Neill Finn om op tour te gaan met Crowded House.
https://www.efestivals.co.uk/news/19/191014a.shtml
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Crowded House is allemaal aardig en wel, leuke naam om op je affiche te hebben maar toch niet als afsluiter..? Bij een jubileum editie als 2020 horen echt grote namen vind ik... en die zijn hier al voldoende genoemd. Daar valt voor mij zelfs Snow Patrol nog niet onder... van hetzelfde kaliber als Crowded House.. Ik hoop op 2 echt grote klappers en de rest kun je invullen met de iets mindere goden....
Verder denk ik dat het ook 3 festivaldagen gaat worden, de cover-avond werd in het verleden nooit aangeduid als festival dag, nu heeft men het over 3 datums/dagen, dus 3 festivaldagen lijkt mij.. en dus géén Coverband vrijdag. is op zich wel jammer.. was altijd wel gezellig in de tent met de cover bands... maar ach, we zien wel wat er uit de hoge hoed van Mojo komt...
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Dit jaar stond John Fogerty er alweer, dus statistisch gezien is in 2020 ZZ Top opnieuw aan de beurt als een van de hoofdacts. :p

Verder snap ik dat "jubileum"-editie argument niet. Festivals proberen elk jaar weer de beste line-up te krijgen binnen het beschikbare budget en zijn elk jaar weer afhankelijk van wat er toevallig in de juiste periode op tournee en beschikbaar is. Kijk naar Pinkpop afgelopen jaar, daar beweerden sommigen op dit forum ook dat er vanwege het jubileum een extra speciale line-up, een vierde dag en een sowieso uitverkochte editie zouden volgen, en niets van dat alles bleek waar te zijn.

Nou had Bospop dit jaar pech met de late afzeggingen van Snow Patrol en Sting, maar op papier hadden ze de sterkste line-up sinds jaren en verkochten ze volgens mij ook meer tickets dan ooit tevoren. Dus het lijkt me dat we al blij mogen zijn met een gelijkwaardige affiche voor 2020 (inclusief Snow Patrol en/of Sting), laat staan dat er nu nog grotere/duurdere acts gaan komen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
DennisvdBr wrote:

Cootje wrote:

PJ wrote:
Eerste data voor Lenny Kravitz begin juli.
http://www.lennykravitz.com


Zou een mooie headliner zijn voor Bospop!


Kravitz naar Ziggo 24-06, streepje door

Had jij ‘m opgeschreven dan? Had het vermoeden dat hij sowieso niet op festivals ging staan.

Leek me een ideale headliner voor Bospop, past perfect op dat festival. Dus ja, ik had hem daar wel verwacht. Sowieso verbazend dat hij zowel in Nederland als België geen festival doet.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Staat wel in Frankrijk op een festival. Maar ik denk dat we hem wel kunnen afschrijven nu.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Ik heb trouwens nog steeds zomaar een vermoeden dat Bospop The Who wel eens zou kunnen hebben.
Gewoon een wilde gok en nergens op gebaseerd. Zou voor mij ideale headliner zijn. Net als Sting en Fogerty samen met Snow Patrol dat vorig jaar waren.
Als ik moet gokken op hetgeen we nu weten zou ik hopen dat Sting ondanks zijn drukke schema toch nog naar Europa komt. En als tweede headliner The Who.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Lijkt me echt een paar maatjes te groot voor het hedendaagse Bospop.
Zou dat echt zo zijn? Als je ziet welke headliners ze vorig jaar hadden. Zou The Who zoveel meer kosten dan Fogerty of Sting?
Geen idee hoor maar ik denk dat het qua kaartverkoop hetzelfde zal opleveren, denk ik................ :roll:
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Mochten ze the Who kunnen strikken dan zal dat wel een boost geven aan de kaartverkoop, samen met Sting heb je dan gegarandeerd 2 publiekstrekkers..
Qua kosten zullen ze niet onder doen voor Sting... hopelijk gaat dat dan niet ten koste van de verdere invulling van het festival....
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
615
317
De aankondiging dat er binnenkort nieuwe name komen staat inmiddels alweer op de frontpage, maar gezien de data dat afgelopen jaren de eerste namen kwamen, verwacht ik pas begin december op zijn vroegst het eerste echte nieuws.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
The Who Sting Kings of Leon Keane van Morrison Scorpions Neil Young zijn de eerste namen die bij mij boven komen om mogelijk te headlinen.
Iemand aanvullingen van wat op tour is en mogelijk op Bospop zou kunnen headlinen??
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
De aankondiging dat er binnenkort nieuwe name komen staat inmiddels alweer op de frontpage, maar gezien de data dat afgelopen jaren de eerste namen kwamen, verwacht ik pas begin december op zijn vroegst het eerste echte nieuws.

tja... en dat noemen ze dan ,,binnenkort".... zou er al gelijk een Headliner bij zitten ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken