Bospop 2020 - Nieuws en Geruchten

UITLEG BOSPOP 2020

Naar aanleiding van vele vragen en reacties over Bospop 2020 volgt hier een nadere uitleg.

Wij begrijpen dat er angst bestaat voor verdere groei en de gevolgen daarvan voor de sfeer op Bospop. Afgelopen jaar was het op zondag erg druk, vooral in het gebied tussen main- en tentstage. Daarom gaan we het festivalterrein ruimer opzetten. Niet met de bedoeling om meer bezoekers te trekken, maar vooral om bezoekers meer ruimte te geven. Die extra ruimte creëren we rondom de festivaltent en in het entree gebied. Daarmee krijgen we ook meer meters beschikbaar voor het uitbreiden van het aanbod van food- en drankvoorzieningen zodat de “filevorming”, die in de piekmomenten plaatsvinden, zoveel mogelijk worden beperkt. De campingruimte wordt vergroot en voorzieningen uitgebreid, zodat we iedereen van een mooi plekje kunnen voorzien met voldoende douches en toiletten.

Sinds enkele jaren is de programmering aangepast omdat de ouderwetse “classicrock” bands minder beschikbaar zijn. De line up wordt bepaald door pop, rock en blues bands. Het festival is al lang niet meer afhankelijk van een enkele headliner. Wij bieden een uitgebreid en breed driedaags programma met veel hits, kwaliteit en hier en daar een verrassing. Deze 40ste editie zal een waardige jubileumeditie worden.

Het concert op donderdag 9 juli staat los van Bospop. Het wordt afzonderlijk gepromoot en er is geen link met de ticketverkoop van Bospop. Er zullen ongetwijfeld bezoekers zijn die EN naar dit concert EN naar Bospop gaan. De camping zal dan ook op donderdag al geopend zijn.

Wij gaan er, samen met onze 1.700 vrijwilligers, alles aan doen om onze 40ste editie voor jullie onvergetelijk te maken! Zaterdag 14 december start de voorverkoop en in de week ervoor maken we het eerste deel van ons programma bekend. Houdt onze sociale media dus in de gaten.

*van facebookpagina Bospop

wel heel opvallend dat ze dit blijven benadrukken, dat het een los event is.
of ze onderschatten hun publiek, of er moet wel heel erg benadrukt worden dat het los is...

eigenlijk verstrekt dat mijn vermoeden dat Neil Young hier staat, kan me weinig artiesten voorstellen die hier erg mee bezig zijn. Kijk bijvoorbeeld naar het gedoe rond Hyde Park afgelopen jaar. Bospop neemt duidelijk geen risico, gezien de communicatie nu al...

Fijn dat ze de bezoekerscapaciteit niet gaan vergroten!

Heb me er niet in verdiept, maar deelt Bospop wel eens artiesten met Mad Cool? Dan zouden de Pixies wel door mogen komen van mij!

Wat mij nou niet helemaal duidelijk is. Is de vrijdag nou weer een dag met internationale acts of een dag met enkel coverbands? Vorig jaar was het vanwege Show Patrol anders maar is dat nu weer zo,?

Wat mij nou niet helemaal duidelijk is. Is de vrijdag nou weer een dag met internationale acts of een dag met enkel coverbands? Vorig jaar was het vanwege Show Patrol anders maar is dat nu weer zo,?
Denk wel dat ze gewoon hetzelfde als vorig jaar hebben. Daar hoop ik ook ontzettend op, aangezien ik denk dat ze weer drie keurige headliners hebben weten vast te leggen.

wel heel opvallend dat ze dit blijven benadrukken, dat het een los event is.
of ze onderschatten hun publiek, of er moet wel heel erg benadrukt worden dat het los is…

eigenlijk verstrekt dat mijn vermoeden dat Neil Young hier staat, kan me weinig artiesten voorstellen die hier erg mee bezig zijn. Kijk bijvoorbeeld naar het gedoe rond Hyde Park afgelopen jaar. Bospop neemt duidelijk geen risico, gezien de communicatie nu al…

Dat komt omdat er veel mensen over vallen, als ik hun Facebook zo eens lees, dat het niet bij de 'waarden' van Bospop hoort. Velen denken dat het onderdeel van het festival is, terwijl het dus een los concert is. Ze zijn bang dat er dusdanig veel mensen op af komen dat ze niet meer hun 'kleinschalige' Bospop krijgen (omdat ze dus denken dat het bij Bospop zelf hoort).

eigenlijk verstrekt dat mijn vermoeden dat Neil Young hier staat, kan me weinig artiesten voorstellen die hier erg mee bezig zijn. Kijk bijvoorbeeld naar het gedoe rond Hyde Park afgelopen jaar. Bospop neemt duidelijk geen risico, gezien de communicatie nu al…

Ik sluit me hier volledig bij aan. Misschien is het wel weer samen met Bob Dylan. Iets anders zou ik op dit moment echt niet weten met de info die we tot dusver hebben over hetgeen op tour is.

Het is in ieder geval wel goed van de organisatie om wat meer ruimte te creëren, in de piekuren is het niet te doen om wat eten te scoren... de laatste editie heb ik op het terrein welgeteld 3 koffiebars geteld met elk een rij ervoor van hier tot Tokyo... die rij staat ook nog eens dwars op de aanloop route naar de mainstage... niet zo handig..., maar ach: we drinken niet de hele dag koffie hè...

AC/DC komt bijna zeker naar Werchter volgend jaar, goeie kandidaat om de groep te zijn op donderdag denk ik.
Zou super zijn, eerst machtig concert van AC/DC, dan nog 3 dagen bospop....bring it on :)

AC/DC komt bijna zeker naar Werchter volgend jaar, goeie kandidaat om de groep te zijn op donderdag denk ik.
Zou super zijn, eerst machtig concert van AC/DC, dan nog 3 dagen bospop….bring it on
1f642.svg

Waar baseer je dat op, dat ze bijna zeker op Werchter staan?? En ten tweede, zij kunnen makkelijk 50.000 kaarten aan de man brengen. Ik denk dus niet dat Mojo ze wegzet op weide van max 30.000.

AC/DC is wel erg groot ja voor dit veld, ook al kunnen er dan 40.000 bezoekers op, die zijn net een maatje te groot... wat al wel hier eerder gemeld werd is dat Deep Purple zich negatief zou hebben uitgelaten over BP, misschien daarom dit extra losse concert ? ze zijn rond die tijd in de weer in Duitsland en kunnen dan makkelijk even overwippen.. aldaar staan Uriah Heep en the Sweet ook op die festivals.. 1 van die 2 als support act wellicht ?? Maar ik ben bang dat Deep Purple geen 30.000 man op de been gaan brengen...

ken iemand in de organisatie van graspop, zijn in overleg met AC/DC, maar zij verkiezen voorlopig een optreden op de weide van Werchter.
Maar inderdaad, had niet gedacht aan publiek gehalte, 30.000 is idd veel te weinig voor hen

Da's toch ook wel laat om nu nog in overleg te zijn of ben ik nou mis? Je zou verwachten dat die tour van hen al helemaal rond is en dat ze enkel nog een moment moeten kiezen om het naar buiten brengen.........

ken iemand in de organisatie van graspop, zijn in overleg met AC/DC, maar zij verkiezen voorlopig een optreden op de weide van Werchter.
Maar inderdaad, had niet gedacht aan publiek gehalte, 30.000 is idd veel te weinig voor hen

Dat zou dan een los concert moeten zijn of een dag van RW. Ik meende dat er vergunningsgewijs niets meer buiten RW 2020 gezet zou kunnen worden.

Dat zou dan een los concert moeten zijn of een dag van RW. Ik meende dat er vergunningsgewijs niets meer buiten RW 2020 gezet zou kunnen worden.

Ik denk eerder TW classics, of misschien op de nieuwe concert weide van Oostende (max 70.000 toeschouwers), maar we wijken af :)

uhum...

misschien verkeerde topic ;)
ik weet iemand die er een hoge pet van op heeft

Ik drop hier nog even naam welke nog niet voorbij gekomen is maar welke wel naar ik neem aan op tour zal gaan met een nieuw album welke vrijdag uitkomt.
Jeff Lynne van ELO. Zou dat ook geen mogelijkheid zijn voor het losse concert op de donderdag? Ziggo Dome was met gemak uitverkocht een jaar geleden...
ELO speelt geloof ik ook nooit op festivals maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Dat zou wel wat zijn ja, met een acceptabele Support Act mag het van mij hoor... wel een reden om een dag vroeger af te reizen naar Bospop... laat maar komen!

Journey gaat samen met The Pretenders op een uitgebreide tour door Amerika volgend jaar zomer.
Zijn dus allebei niet op Bospop. Journey was al even geleden. Was wel weer leuk geweest.
http://www.journeymusic.com/pages/news/journey-sets-extensive-2020-north-american-tour-pretenders

Users who are viewing this thread