Bospop 2020 - Nieuws en Geruchten

What if Slipknot, staat eind juli op Wacken.
Voor het losse concert of het festival zelf? Festival zelf gaan ze natuurlijk niet doen.
Voor dat losse concert schat ik de kansen ook laag in. Staan in januari nog in Amsterdam. Waarom zouden ze er dan in juli weer staan?
Desalniettemin zou ik het natuurlijk gewoon toejuichen als het wel zo is.

Ik zie alleen niet hoe jij dit wel als een reële optie ziet.

Indiaantje89 wrote:

Voor het losse concert of het festival zelf? Festival zelf gaan ze natuurlijk niet doen.
Voor dat losse concert schat ik de kansen ook laag in. Staan in januari nog in Amsterdam. Waarom zouden ze er dan in juli weer staan?

in die periode, act die past bij het aantal bezoekers, valt net iets te veel buiten de boot voor Bospop zelf en daarom logisch dat ze die apart willen zetten? Toegegeven, het is een beetje out of the box. Maar waarom eigenlijk ook niet, lijkt me realistischer dan AC/DC of Coldplay wat hier al is gevallen ;).

Indiaantje89 wrote:

Dat maakt toch niks uit, of ze in Nederland staan of niet? Ze staan in dezelfde tour ook maar liefst 6 keer in Duitsland. Waarbij ook een keer in Hamburg, dat ligt zelfs naast Wacken. Kans is dan redelijk groot dat ze ergens op een festival in Nederland staan lijkt mij.

wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:

Dat maakt toch niks uit, of ze in Nederland staan of niet? Ze staan in dezelfde tour ook maar liefst 6 keer in Duitsland. Waarbij ook een keer in Hamburg, dat ligt zelfs naast Wacken. Kans is dan redelijk groot dat ze ergens op een festival in Nederland staan lijkt mij.

Nederland past dan ook tientallen keren in Duitsland. Ik zie niet bepaald wat je daarom bedoelt. Het is toch hartstikke logisch dat ze vaker in een groter land staan dan vaker in een aanmerkelijk kleiner land?
Maar goed, laatste Nederlandse van Slipknot dateert alweer uit 2015 (Fortarock), dus ze mogen er na vijf jaar wel weer staan.

Met die redenering kan het nog wel logisch zijn, Indiaantje.

mdekens wrote:

wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:

Nederland past dan ook tientallen keren in Duitsland. Ik zie niet bepaald wat je daarom bedoelt. Het is toch hartstikke logisch dat ze vaker in een groter land staan dan vaker in een aanmerkelijk kleiner land?
Maar goed, laatste Nederlandse van Slipknot dateert alweer uit 2015 (Fortarock), dus ze mogen er na vijf jaar wel weer staan.

Met die redenering kan het nog wel logisch zijn, Indiaantje.

Dat klopt inderdaad. Qua grootte van het land/inwoners zal het niet echt uitmaken hoor, zo staan ze in Frankrijk maar 1 keer bijvoorbeeld. Mijn punt is meer dat er echt geen onderscheid wordt gemaakt met of ze met een tour in het begin van het jaar in een bepaald land hebben gedaan. :-)

Anyway, is Slipknot wel een optreden voor Bospop? Weet niet hoe duur ze zijn, maar ik zie ze ook wel op Into The Grave staan.

Anyway, is Slipknot wel een optreden voor Bospop? Weet niet hoe duur ze zijn, maar ik zie ze ook wel op Into The Grave staan.
Zou voor het losse concert op de donderdag voor Bospop zijn en niet voor Bospop zelf. We weten niet of er een band in hetzelfde genre als Bospop komt of niet.
Zou wel een meesterlijke zet voor Into The Grave zijn. Echter zou dat wel spijtig zijn voor de andere headliners, die daardoor geheel in het niet vallen. Maar dat is weer een ander topic...

wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:

in die periode, act die past bij het aantal bezoekers, valt net iets te veel buiten de boot voor Bospop zelf en daarom logisch dat ze die apart willen zetten? Toegegeven, het is een beetje out of the box. Maar waarom eigenlijk ook niet, lijkt me realistischer dan AC/DC of Coldplay wat hier al is gevallen ;).
Volgens mij is Slipknot in Nederland een stuk minder populair dan in andere landen en is het huidige Bospop-terrein met een caoaciteit van 25.000 bezoekers te groot voor een los concert van die band. Zeker als ze in die periode ook nog een Vlaams festival zouden bezoeken (waar de Belgische fans dan naar toe kunnen gaan).

Dat de capaciteit van het Bospop-terrein normaal gesproken dan juist veel weer te klein is voor AC/DC en Coldplay, ben ik met je eens. Ik zou daarom gokken op een act die in Nederland een stuk meer publiek trekt dan Slipknot en Neil Young, maar geen stadion kan vullen zoals AC/DC en Coldplay. Zo'n band als Kensington, zeg maar. :-P

Gewoon iets wat met gemak de Ziggo Dome 1 keer doet uitverkopen maar waarvoor 2 keer toch net wat te veel gevraagd is. Plus iets wat eigenlijk liever eigen concerten geeft en niet op festivals wil staan. Anders waren ze wel op Bospop zelf geprogrammeerd. Ik kom dan toch uit op Neil Young of ELO. Noem nog eens wat op wat beide eisen voldoet. Niet op festivals en zonder moeite 20.000 kaarten verkopen??
En wat op tour is volgend jaar natuurlijk.......

Indiaantje89 wrote:

wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:

Volgens mij is Slipknot in Nederland een stuk minder populair dan in andere landen en is het huidige Bospop-terrein met een caoaciteit van 25.000 bezoekers te groot voor een los concert van die band. Zeker als ze in die periode ook nog een Vlaams festival zouden bezoeken (waar de Belgische fans dan naar toe kunnen gaan).

Dat de capaciteit van het Bospop-terrein normaal gesproken dan juist veel weer te klein is voor AC/DC en Coldplay, ben ik met je eens. Ik zou daarom gokken op een act die in Nederland een stuk meer publiek trekt dan Slipknot en Neil Young, maar geen stadion kan vullen zoals AC/DC en Coldplay. Zo’n band als Kensington, zeg maar.
1f61b.svg
Nouja misschien met leukje sub er bij (Volbeat) kan het best. Het was gewoon een gedachtespinsel. Waarschijnlijk doen ze enkel Ziggo, die ze wel ver uitverkocht hebben op een aantal kaartjes na op de slechtere plekken. Ze hebben wel een opmars gemaakt, vorige keer verkochten ze de HMH (nu AFAS) niet eens uit.

Ik denk niet dat een headliner van Rock am Ring als subje in het voorprogramma van Slipknot komt spelen...

Kiss in ieder geval nog geen Benelux datum.

Dit zijn de data rond Bospop:
7/07 – Lisbon, Portugal
7/10 – Frankfurt, Germany
7/11 – Stuttgart, Germany
7/13 – Verona, Italy
7/15 – Gilwice, Poland
lijkt me krap en niet meer te kunnen op de 12e, kan een streepje door

Kiss in ieder geval nog geen Benelux datum.

Dit zijn de data rond Bospop:

7/07 – Lisbon, Portugal
7/10 – Frankfurt, Germany
7/11 – Stuttgart, Germany
7/13 – Verona, Italy
7/15 – Gilwice, Poland

lijkt me krap en niet meer te kunnen op de 12e, kan een streepje door
KISS moet er gewoon lekker mee stoppen.

Eerste datum komende zomer voor James Blunt. Week voor Bospop in the UK. Daar zullen dus nog wel veel meer data bijkomen. Mogelijk iets voor Bospop? Al hoeft het voor mij niet!

Ook eerste festival voor Roger Hodgson is een feit. Ver voor Bospop, begin juni staat hij in Spanje. Als afsluiter in de tent zou fantastisch zijn en gezien het jubileum en het gegeven dat hij al vaker geweest is sluit ik het zeker niet uit.

Hodgson was de laatste keer in de tent prima op dreef, lekker nostalgion... was prima sfeertje toen.. van mij mag dat herhaald worden hoor. James Blunt is natuurlijk goed voor de jongere bezoekers... voor mij hoeft het ook niet maar men moet ook hier verjongen hé... dus zet m maar op het buitenpodium, gaan ik het wel aanschouwen en evt. iets anders doen... i.i.g. zal hij beter zijn dan Ringo Starr een paar jaar geleden... dat was tenenkrommend slecht hoor... jammer van The romantics, die deden het prima.. maar toen Ome Ringo ging zingen....HELP!

Roger Hodgson komt op 8 augustus naar Oostende (Nostalgie Beach Festival), dus Bospop is zeker een mogelijkheid !

Diana Ross staat eind juni op Glastonbury. Zou zij een kandidaat zijn voor Bospop (en TW Classic)?

Zoals verwacht heeft ze data toegevoegd in de UK rondom Glastonbury. Allemaal in Arena's. Haar laatste datum een dag voor Bospop. Ik verwacht ze echt niet maar je weet maar nooit.....
https://www.google.com/amp/s/www.list.co.uk/article/112276-diana-ross-announces-2020-uk-arena-tour-find-out-how-to-get-tickets/amp/

Users who are viewing this thread