De eerste 5 staan niet echt in volgorde, de rest wel..
Porter Robinson - Pukkelpop 2015
Het album 'Worlds' dat ik zowat de helft van 2014/2015 heb grijsgedraaid, verliefd was ik op z'n nieuwe stijl, art en hele show. Het is waarschijnlijk voor velen het album van 2014 in het elektronische genre, het rukt zich los van het EDM dat toen aan het opkomen was en het werd een genre op zich, iets wat Flume deed bij z'n eerste plaat wist Porter te doen bij zijn werk. Is tot nog toe 2x naar België gekomen, en toen ik zag dat ie in februari werd aangekondigd voor PKP was hij zowat een van de redenen waarom ik wilde gaan, no doubt.De show kende ik al bijna vanbuiten omdat ik de visuals en muziek zo zo vaak had geluisterd en gezien.. Kippenvel, heel de set door. Ik herinner me dat ik wankel liep van de adrenaline en emotie na z'n set want die plaat heeft veel betekenis voor me op verschillende vakken, emotioneel en stil werd ik er even van en een set die me nog lang zal bijblijven..
Radiohead - Lollapalooza Berlin 2016
Hoogstwaarschijnlijk een van de beste shows die ik dit jaar heb gezien. De intro, het publiek, de setting.. Alles klopte gewoon, na het bekijken van de video die online was gekomen kwam pas het besef van hoeveel duizenden mensen er eigenlijk wel niet waren gekomen en hoe dicht we eigenlijk wel niet stonden. Door dit forum ben ik bekend geraakt met RH in het begin van het jaar en ben ze beginnen luisteren, eerst The King Of The Lambs, daarna OK Computer en Kid A.. Hoe meer ik luisterde, hoe meer ik ze begon te apprecieren en hoe meer ik snapte waarom het gros van het forum ze zo geweldig vind. Dan kwam dat nieuwe album en ik ben het tot op de dag vandaag nog steeds dagelijks aan het beluisteren. De songs op dat concert werden bij bijna elke song meegedreund en iedereen rondom me had duidelijk een gevoel van 'dit is het hoogtepunt van het weekend', snap je dat gevoel? De tijd ging als een sneltrein voorbij en Thom was de dirigent. Ongelooflijk om ze voor een eerste keer zo mee te maken!
Tame Impala - Rock Werchter 2016
Leerde Tame Impala een week na het concert dat ze hadden gegeven in Vorst Nationaal kennen (kut!) en begon werkelijk te hopen dat ze dit jaar nog eens zouden terugkomen naar België, Werchter werd t dus! Had ze nog nooit live gezien en Kevin blaasde me gewoon weg, hij leek wel stoned maar happy maar ook in z'n sas en het publiek had er zoveel zin in? Het was een waas van emoties en goede muziek, eerste rij en superdicht.. Ik denk dat het gewoon een combinatie van allemaal dingen was dat dit concert zo memorable maakt (vage uitleg zeg wow..)
Above & Beyond - Pukkelpop 2015
Ik kende A&B al een tijdje en zijn eigenlijk nog een overblijfsel van wat ik vroeger leuk vond qua muziek (misschien nu nog steeds zelfs..) Hoeveel livestreams ik niet heb bekeken van hen, hoe magisch hun sets wel niet zijn. Hun muziek spreekt gewoon liefde uit naar u in het publiek, naar diegene naast u, achter u.. Net als Porter Robinson hebben ze ook een belangrijke rol gespeeld om verschillende redenen en hoe blij ik maar was dat ze naar PKP zouden komen! Dit is bijna hetzelfde verhaaltje als hierboven.. Anyways ik had zo een bord gemaakt om de op de button te pushen (zoek maar is op op YT als je niet weet wat ik bedoel..) Was dat bord jammer genoeg vergeten op de camping en ben van m'n groep tussenuit gemuisd (het was Ellie Goulding anyways toen herinner ik me..) dus alleen trok ik een halfuurtje op voorhand naar de Dancehall om al een mooi plaatsje te gaan bemachtigen.. De fanclub van België had hun borden en vlaggen niet op de camping gelaten en werd er een beetje moedeloos van want ik wilde zo graag dat ik nouja werd gekozen omdat het zo ontzettend veel betekende voor me.. Stond frontrow naast een Amerikaanse vrouw en naaste een man uit Wallonië, ik heb me nog nooit zo welkom gevoeld in een publiek.. Iedereen sprak tegen elkaar alsof we vrienden waren en we dansten en maakten plezier ookal waren ver weg m'n vrienden daar op ons Ellie aan het meekreunen.. Voor een uur lang had ik de grootste glimlach op m'n gezicht en ik denk dat Tony dat wel moet hebben gemerkt na een tijdje, dansen met je ogen dicht op trance.. Je moet het is proberen als je er into bent.. Na drie kwartier kwam 'Blue Sky Action' op en iedereen wist wat dat betekende, Tony kwam naar voren om iemand uit het publiek te kiezen om die knop in te drukken! Guess what, hij koos mij..! Met de bibber op m'n lijf stond ik daar op dat immens podium voor zo'n 10.000 mensen, knuffelde met de leden van A&B en drukte uiteindelijk die knop in, onoverwinnelijk was het.. Toen security me terugzette kwamen er wel 20 mensen naar me toe om me te feliciteren dat ik gekozen was en me gewoon liefde te geven I guess.. Nog nooit zoiets meegemaakt en net zoals bij Porter Robinson zat ik met de bibber van de adrenaline en emoties (bij nader inzien is dit waarschijnlijk het beste concert waar ik naartoe ben geweest
Deadmau5 - Pukkelpop 2014
Weer helemaal alleen en 3e rij helemaal vooraan gaan staan want wie wil nu niet de mau5 zien? (hint al m'n vrienden dus die niks met progressive house/techno hebben..) Het was kiezen tussen Disclosure of Deadmau5 toendertijd, denk nog steeds dat ik de juiste beslissing heb gemaakt. Wat een show, ookal is het maar van een DJ.. Zijn visuals en zijn muziek, niemand maakt zoiets.. (weer zo'n vage uitleg, well done Yannick) Raise Your Weapon met heel de weide stil was waarschijnlijk het hoogtepunt van die avond, soms moet een publiek dat kunnen vind ik idk
PJ Harvey - Rock Werchter 2016
Al gaan wachten voor Tame Impala maar snel PJ Harvey al is meepakken omdat ik haar plaat wel oke vond was het plan, buiten PJ Harvey gerekend die er werkelijk een van de meest geweldige shows had gegeven die ik al had gezien. Met zo'n geweldige band optreden, zo'n stem hebben.. Sorry not sorry maar Florence Welsch mocht er toen een puntje aan zuigen vond ik. Die plaat die ik wel oke vond, heeft daarna wel wat meer waarde voor me gekregen want live is deze 4x beter, geen idee waarom deze zo hoog staat maar ik vond het een buitengewoon optreden dus daarom zeker?
Netsky live - Pukkelpop 2015
Bazart - Crammerock 2016
Madeon - Pukkelpop 2015
Beck - Rock Werchter 2016
James Blake - Lollapalooza Berlin 2016
The 1975 - Vorst Nationaal 2016
Odesza - Lollapalooza Berlin 2016
Oh Wonder - AB 2016
Disclosure - Rock Werchter 2016
Sigma - Pukkelpop 2015
Paul McCartney - Rock Werchter 2016
The Kooks - Crammerock 2016
Heb nog niet zoveel concerten gedaan of festivals zoals de meesten hier maar dat maakt ook niet zo echt uit he