Beste optredens ooit

Thomas1617899544

Playlistbediener
12 okt 2014
19
0
Voorheen hielden meerdere mensen dit lijstje via Last.fm bij, maar misschien wel leuk om nu een topic te hebben waarin je je lijstje elk moment aan kunt passen. Wat voor lijstje? De beste concerten waar jij bent geweest, ook al heeft de een al 30 jaar ervaring en de ander "pas" 3 jaar op de teller staan: Share it :)

Leuk idee! Heb wel een aantal jaartjes door te spitten, dus ga er even goed over nadenken...

Is het de bedoeling om een top 5 of top 10 oid te maken? Of maakt het niet uit hoeveel?

Goed dat je me hier aan hebt herinnerd!
Heb gelijk mijn lijstje eventjes aangepast.

Hier die van mij. Misschien wat lang maar dan kan men er mooi inspiratie uit halen misschien.

1. Arcade Fire Pinkpop 2014
3. Blur Rock Werchter 2014
4. Rolling Stones Pinkpop 2014
5. LCD Soundsystem Lowlands 2016
6. Damien Rice Rock Werchter 2015
7. Radiohead Heineken Music Hall 2016
8. The XX Pukkelpop 2013
9. Pearl Jam Rock Werchter 2014
10. Paolo Nutini Mc Theater 2014
11. Damien Rice Koninklijk theater Carré 2014
12. Biffy Clyro Rock Werchter 2013
13. Bloc Party Rock Werchter 2013
14. The National Pukkelpop 2014
15. The Libertines Heineken Music Hall 2014
16. Royal Blood Paradiso 2014
17. Neutral Milk Hotel Paradiso 2014
18. Slowdive Pukkelpop 2014
19. John Coffey Pinkpop 2015
20. Death Cab For Cutie Tivoli Vredenburg 2015
21. Paolo Nutini Pukkelpop 2015
22. Paul Simon & Sting Ziggo Dome 2015
23. Florence & The Machine Rock Werchter 2015
24. Angus & Julia Stone Rock Werchter 2015
25. Arcade Fire NOS Alive 2016
26. Editors Ziggo Dome 2013
27. Queens Of The Stoneage Pukkelpop 2014
28. Rødhåd Lowlands 2016
29. Underworld Paaspop 2016
30. Death Cab For Cutie Rock Werchter 2015
31. Biffy Clyro Lowlands 2016
32. Explosions in the Sky Best Kept Secret 2016
33. Foals Melkweg 2015
34. Brand New Melkweg 2015
35. Chase & Status Rock Werchter 2014
36. Ben Howard Pinkpop 2012
37. Linkin Park Pinkpop 2012
38. Asap Rocky Best Kept Secret 2015
39. Lionel Richie Pinkpop 2016
40. FFS (Franz Ferdinand & Sparks) Pukkelpop 2015
41. Biffy Clyro Poppodium 013 2013
42. Paul McCartney Pinkpop 2016
43. Ben Howard Paradiso 2014
44. The Black Keys Ziggo Dome 2012
45. Brandon Flowers Paradiso 2015
46.Mumford & Sons Werchter 2015
47. Bruce Springsteen & The E-Street Band Pinkpop 2012
48. The Lumineers Rock Werchter 2013
49. Gesaffelstein Rock Werchter 2014
50. Ho99o9 Pukkelpop 2015
51. Ryan Adams Rock Werchter 2015
52. Paul Kalkbrenner Lowlands 2016
53. AC/DC Keulen 2015
54. Rammstein Rock Werchter 2013
55. El Vy Melkweg 2015
56. The Killers Pinkpop 2013
57. Slaves Pukkelpop 2015
58. Faith No More Rock Werchter 2015
59. Echo & The Bunnymen Bruis Festival 2015

Merk dat vooral festival optredens tijdens de laatste dag van het weekend het goed doen. Van die epische afsluitingen van je festival.

Ok, here goes, in volstrekt willekeurige volgorde (en uit het hoofd, dus ik vergeet ongetwijfeld nog een hoop). Om het lijstje nog enigszins behapbaar te maken, heb ik per artiest max. één optreden (tenzij er meerdere écht memorabele bij waren)

Manu Chao - Lowlands 2001 (http://www.lowlove.nl/2012/aftelserie/legendarisch-lowlandsconcert-manu-chao-2001/)
Daft Punk - HMH 2007
Radiohead - NOS Alive 2016
Arctic Monkeys - Lowlands 2006 (http://www.lowlove.nl/2012/aftelserie/legendarisch-lowlandsconcert-arctic-monkeys-2006/)
Arctic Monkeys - Paradiso 2011
Muse - Lowlands 2001
Muse - Ahoy 2009
Arcade Fire - NOS Alive 2016
Editors - Paard van Troje 2007
Infadels - Lowlands 2008
Kyteman - Paard van Troje 2011
Amy Winehouse - Werchter 2007 (niet heel goed, wel memorabel)
Metallica - Werchter 2007
Sigur Ros - Werchter 2013
Bon Iver - HMH 2012
The Black Keys - HMH 2011
Fleet Foxes - Paradiso 2009
Elbow - Lowlands 2008 (http://www.lowlove.nl/2012/aftelserie/legendarisch-lowlandsconcert-elbow-2008/)
Them Crooked Vultures - Lowlands 2009 (http://www.lowlove.nl/2012/aftelserie/2009-them-crooked-vultures/)
dEUS - Paradiso 2014
James Vincent McMorrow - Werchter 2012
Björk - Werchter 2007
Beastie Boys - Werchter 2007
Band of Horses - Paradiso 2011
Massive Attack - Lowlands 2006
Bloc Party - Werchter 2013
Amon Tobin - Lowlands 2011
DeWolff - Paard van Troje 2011
Typhoon - Supermarkt 2014
Balthazar - Annabel 2015
Interpol - Werchter 2015

Ok, dat is het even voor nu... Mocht me nog meer te binnen schieten, zal ik het nog toevoegen. Iemand toevallig ook aanwezig geweest bij bovenstaande? En net zo genoten?

Mijn absolute nummer 1: Prince in De Melkweg 2011: Een epische avond waarop alles klopte.

Vanaf nu op willekeurige volgorde;
- Daft Punk in de HMH 2007: Terugkijkend muzikaal niet eens zo speciaal (want voorgeprogrammeerd), maar toch had die avond een geweldige vibe
- The War On Drugs Tivoli Oudegracht 2014: Mijn afscheid van Tivoli Oudegracht.
- Phantom Limb in Club Ziggo 2012: Muzikaal niet mijn favoriete band, maar nog nooit ben ik ter plekke (op max 10m afstand) zo geïmponeerd door een zangeres.
- Pearl Jam op Rock Werchter 2014: Geweldige lange set met een Vedder in vorm
- Interpol op Sziget 2015: Interpol stond op de perfecte tijd (rond middernacht) in een donkere tent een top setlist te spelen
- Neil Young in Ziggo Dome 2016: Ruim 3 uur spelen en hoe. Fucking briljant.
- Beach House op BKS 2016: Was niet goed op de hoogte van hun goede live reputatie, waardoor ik er zonder verwachtingen in ging. Compleet in hun trip gezogen.
- Iggy Pop (met Josh Homme etc) in HMH 2016: Het leek alsof Iggy nog 1 keer alles wilde geven. Qua energie, stem en live performance van het nieuwe album klopte alles eigenlijk.

Dit is wat me zo als eerste te binnen schiet :)

– Interpol op Sziget 2015: Interpol stond op de perfecte tijd (rond middernacht) in een donkere tent een top setlist te spelen

Interpol gaf op Werchter 2015 ook al een top optreden weg, die waren echt in vorm op dat moment... Denk dat ik die ook maar even toevoeg aan mijn lijstje.

Leuk topic, Thomas.

Hoppaaa:

1. Nick Cave & The Bad Seeds
/ Lotto Arena 2013
Meesterlijke performance met The Mercy Seat, Jubilee Street, Tupelo en Papa Won't Leave You Henry als hoogtepunten. Cave steeg boven zichzelf uit en het publiek steeg mee. De sfeer in de lucht was te snijden.

2. Prince / Sportpaleis 2014
Laatste concert van de man in België (afterparty niet meegerekend). 3+ uur lang zweten, dansen, kippevel krijgen en verbaasd worden over het talent van de meester.

3. Arcade Fire / Hallen van Schaarbeek 2013
Concert vlak na de release van Reflektor. Iedereen kende elk woord. Door een foute vertaling was iedereen in galekledij gekleed, wat voor een vette hight school party vibe zorgde.

4. Radiohead / Pukkelpop 2006
Eén van mijn eerste concerten als jonge 16 jarige knaak en eigenlijk de reden waarom ik van concerten, Radiohead en muziek in het algemeen houd. Er hing magie in de lucht.

Gorillaz / Sportpaleis 2010
Portishead / Rivierenhof 2012
Swans / Ancienne Belgique 2014
Bruce Springsteen & the E Street Band / TW Classic 2013
Beck / Vorst Nationaal 2014
Hot Chip / Rock Werchter 2008
PJ Harvey / Rock Werchter 2016
Belle & Sebastian / Lokerse Feesten 2014
Radiohead / Lollapalooza Berlijn 2016
Damon Albarn / Rock Werchter 2014
Atoms For Peace / Lotto Arena
Paul McCartney / Rock Werchter 2016
Ariel Pink / Vooruit Gent 2015
Mark Ronson & the Business Intl. / AB 2010
Bloc Party / Rock Werchter 2009
Nine Inch Nails / Pukkelpop 2013

sigus ros lowlands 2008
muse pinkpop 2004
Tool pinkpop 2006
Pearl Jam pinkpop 2000

Zonder dubbele artiesten

The Last Shadow Puppets Paradiso 2016
Twenty One Pilots Melkweg 2014
Radiohead Heineken Music Hall 2016
Wolf Alice Bitterzoet 2015
Gorillaz Heineken Music Hall 2010
Mac DeMarco Paradiso 2015
Tame Impala Heineken Music Hall 2016
Foals Heineken Music Hall 2016
The 1975 Paradiso 2014
FIDLAR TivoliVredenburg 2015
Oscar and the Wolf Paradiso 2015
DIIV Best Kept Secret 2016
Arctic Monkeys Rock Werchter 2014
Alt-J Heineken Music Hall 2015
Rat Boy Best Kept Secret 2016
Föllakzoid Best Kept Secret 2015
Royal Blood London Calling 2014
Paramore Heineken Music Hall 2013
Yak Paradiso 2016
Ezra Furman Best Kept Secret 2016
King Gizzard and the Lizard Wizard Oedipus 2016
The Garden Paradiso 2015
M83 Lowlands 2016
Robert Plant Rock Werchter 2014
Slaves London Calling 2015
The Lemon Twigs Indiestadt 2016
Peace Bitterzoet 2015

Eerste 2 steken er ver boven uit, daarna in willekeurige volgorde.

Green Day, Parc des Princes, Parijs, 2010
Na mijn middelbare school diploma gehaald te hebben, nam mijn vader me mee voor een weekendje Parijs. Hierbij ook voor het eerst naar een concert geweest, Green Day. Eigenlijk is hier mijn liefde voor live muziek begonnen. Ik werd helemaal overrompeld door het muzikale geweld, de passie, de sfeer, eigenlijk door alles. Green Day was ook in uitstekende vorm. Ze speelden 3,5 uur en alle hits die ik toen kende kwamen langs.

Bruce Springsteen, Goffertpark, 2013
Eerste concert waarbij ik mijn vriendin heb meegenomen. Vroeg naar toegegaan zodat we mooie plaatsen vooraan zouden komen (wat ook goed lukte). Daarna 3,5 uur non-stop dansen en meezingen. Met zijn live reputatie is het terecht dat hij the Boss is. Nog nooit zo genoten van regen tijdens een optreden. Bruce stond helemaal vooraan op het podium met zijn armen gespreid in de regen, keek het publiek in "It's still not raining hard enough" en zette weer een nummer in. Kippenvel.

Tame Impala Rock Werchter 2016
PJ Harvey Rock Werchter 2016
Gogol Bordello Pinkpop 2014
Fiddler's Green Nirwana Tuinfeest 2015
John Coffey Homecoming Tivoli Vredenburg 2016
Volbeat Fortarock 2016
Robert Plant Pinkpop 2014
Roger Hodgson Nieuwe Luxor 2016
Mark Knopfler Ziggo Dome 2015
Golden Earring Ijsselhallen 2012
Blackberry Smoke Metropool 2014
Paul McCartney Rock Werchter 2016
Acda en de Munnik Wilmink theater 2014

De eerste 5 staan niet echt in volgorde, de rest wel..
Porter Robinson - Pukkelpop 2015
Het album 'Worlds' dat ik zowat de helft van 2014/2015 heb grijsgedraaid, verliefd was ik op z'n nieuwe stijl, art en hele show. Het is waarschijnlijk voor velen het album van 2014 in het elektronische genre, het rukt zich los van het EDM dat toen aan het opkomen was en het werd een genre op zich, iets wat Flume deed bij z'n eerste plaat wist Porter te doen bij zijn werk. Is tot nog toe 2x naar België gekomen, en toen ik zag dat ie in februari werd aangekondigd voor PKP was hij zowat een van de redenen waarom ik wilde gaan, no doubt.De show kende ik al bijna vanbuiten omdat ik de visuals en muziek zo zo vaak had geluisterd en gezien.. Kippenvel, heel de set door. Ik herinner me dat ik wankel liep van de adrenaline en emotie na z'n set want die plaat heeft veel betekenis voor me op verschillende vakken, emotioneel en stil werd ik er even van en een set die me nog lang zal bijblijven..

Radiohead - Lollapalooza Berlin 2016
Hoogstwaarschijnlijk een van de beste shows die ik dit jaar heb gezien. De intro, het publiek, de setting.. Alles klopte gewoon, na het bekijken van de video die online was gekomen kwam pas het besef van hoeveel duizenden mensen er eigenlijk wel niet waren gekomen en hoe dicht we eigenlijk wel niet stonden. Door dit forum ben ik bekend geraakt met RH in het begin van het jaar en ben ze beginnen luisteren, eerst The King Of The Lambs, daarna OK Computer en Kid A.. Hoe meer ik luisterde, hoe meer ik ze begon te apprecieren en hoe meer ik snapte waarom het gros van het forum ze zo geweldig vind. Dan kwam dat nieuwe album en ik ben het tot op de dag vandaag nog steeds dagelijks aan het beluisteren. De songs op dat concert werden bij bijna elke song meegedreund en iedereen rondom me had duidelijk een gevoel van 'dit is het hoogtepunt van het weekend', snap je dat gevoel? De tijd ging als een sneltrein voorbij en Thom was de dirigent. Ongelooflijk om ze voor een eerste keer zo mee te maken!

Tame Impala - Rock Werchter 2016
Leerde Tame Impala een week na het concert dat ze hadden gegeven in Vorst Nationaal kennen (kut!) en begon werkelijk te hopen dat ze dit jaar nog eens zouden terugkomen naar België, Werchter werd t dus! Had ze nog nooit live gezien en Kevin blaasde me gewoon weg, hij leek wel stoned maar happy maar ook in z'n sas en het publiek had er zoveel zin in? Het was een waas van emoties en goede muziek, eerste rij en superdicht.. Ik denk dat het gewoon een combinatie van allemaal dingen was dat dit concert zo memorable maakt (vage uitleg zeg wow..)

Above & Beyond - Pukkelpop 2015
Ik kende A&B al een tijdje en zijn eigenlijk nog een overblijfsel van wat ik vroeger leuk vond qua muziek (misschien nu nog steeds zelfs..) Hoeveel livestreams ik niet heb bekeken van hen, hoe magisch hun sets wel niet zijn. Hun muziek spreekt gewoon liefde uit naar u in het publiek, naar diegene naast u, achter u.. Net als Porter Robinson hebben ze ook een belangrijke rol gespeeld om verschillende redenen en hoe blij ik maar was dat ze naar PKP zouden komen! Dit is bijna hetzelfde verhaaltje als hierboven.. Anyways ik had zo een bord gemaakt om de op de button te pushen (zoek maar is op op YT als je niet weet wat ik bedoel..) Was dat bord jammer genoeg vergeten op de camping en ben van m'n groep tussenuit gemuisd (het was Ellie Goulding anyways toen herinner ik me..) dus alleen trok ik een halfuurtje op voorhand naar de Dancehall om al een mooi plaatsje te gaan bemachtigen.. De fanclub van België had hun borden en vlaggen niet op de camping gelaten en werd er een beetje moedeloos van want ik wilde zo graag dat ik nouja werd gekozen omdat het zo ontzettend veel betekende voor me.. Stond frontrow naast een Amerikaanse vrouw en naaste een man uit Wallonië, ik heb me nog nooit zo welkom gevoeld in een publiek.. Iedereen sprak tegen elkaar alsof we vrienden waren en we dansten en maakten plezier ookal waren ver weg m'n vrienden daar op ons Ellie aan het meekreunen.. Voor een uur lang had ik de grootste glimlach op m'n gezicht en ik denk dat Tony dat wel moet hebben gemerkt na een tijdje, dansen met je ogen dicht op trance.. Je moet het is proberen als je er into bent.. Na drie kwartier kwam 'Blue Sky Action' op en iedereen wist wat dat betekende, Tony kwam naar voren om iemand uit het publiek te kiezen om die knop in te drukken! Guess what, hij koos mij..! Met de bibber op m'n lijf stond ik daar op dat immens podium voor zo'n 10.000 mensen, knuffelde met de leden van A&B en drukte uiteindelijk die knop in, onoverwinnelijk was het.. Toen security me terugzette kwamen er wel 20 mensen naar me toe om me te feliciteren dat ik gekozen was en me gewoon liefde te geven I guess.. Nog nooit zoiets meegemaakt en net zoals bij Porter Robinson zat ik met de bibber van de adrenaline en emoties (bij nader inzien is dit waarschijnlijk het beste concert waar ik naartoe ben geweest :)

Deadmau5 - Pukkelpop 2014
Weer helemaal alleen en 3e rij helemaal vooraan gaan staan want wie wil nu niet de mau5 zien? (hint al m'n vrienden dus die niks met progressive house/techno hebben..) Het was kiezen tussen Disclosure of Deadmau5 toendertijd, denk nog steeds dat ik de juiste beslissing heb gemaakt. Wat een show, ookal is het maar van een DJ.. Zijn visuals en zijn muziek, niemand maakt zoiets.. (weer zo'n vage uitleg, well done Yannick) Raise Your Weapon met heel de weide stil was waarschijnlijk het hoogtepunt van die avond, soms moet een publiek dat kunnen vind ik idk

PJ Harvey - Rock Werchter 2016
Al gaan wachten voor Tame Impala maar snel PJ Harvey al is meepakken omdat ik haar plaat wel oke vond was het plan, buiten PJ Harvey gerekend die er werkelijk een van de meest geweldige shows had gegeven die ik al had gezien. Met zo'n geweldige band optreden, zo'n stem hebben.. Sorry not sorry maar Florence Welsch mocht er toen een puntje aan zuigen vond ik. Die plaat die ik wel oke vond, heeft daarna wel wat meer waarde voor me gekregen want live is deze 4x beter, geen idee waarom deze zo hoog staat maar ik vond het een buitengewoon optreden dus daarom zeker?

Netsky live - Pukkelpop 2015
Bazart - Crammerock 2016
Madeon - Pukkelpop 2015
Beck - Rock Werchter 2016
James Blake - Lollapalooza Berlin 2016
The 1975 - Vorst Nationaal 2016
Odesza - Lollapalooza Berlin 2016
Oh Wonder - AB 2016
Disclosure - Rock Werchter 2016
Sigma - Pukkelpop 2015
Paul McCartney - Rock Werchter 2016
The Kooks - Crammerock 2016

Heb nog niet zoveel concerten gedaan of festivals zoals de meesten hier maar dat maakt ook niet zo echt uit he :)

run dmc, beastie boys, jaap eden hal
the birthday party, the smiths, de meervaart
guns n roses, soundgarden, faith no more, de kuip
prince, perugia, tivoli, bercy, melkweg, en ....
radiohead, beeckestijnpop, firenze, hmh...
neil young, stopera, nimes+ patty smith
depeche mode, nimes
rem paradiso, pinkpop,.,
bowie, kuip
springsteen, kuip
en nog 3000
the cure, vilar de mouros
stetsasonic

Radiohead - Lollapalooza Berlijn 2016
- -
Deadmau5 - Pukkelpop 2016
Netsky Live - Pukkelpop 2015
Bazart - Crammerock 2016
James Blake - Lollapalooza Berlijn 2016
Madeon - Pukkelpop 2015
PJ Harvey - Rock Werchter 2016
Ed Sheeran - Pukkelpop 2014
The 1975 - Vorst Nationaal 2016
The Kooks - Crammerock 2016
Odesza - Lollapalooza Berlijn 2016
New Order - Lollapalooza Berlijn 2016
Disclosure - Rock Werchter 2016
Paul McCartney - Rock Werchter 2016
The Last Shadow Puppets - Rock Werchter 2016
Oh Wonder - AB 2016
Beck - Rock Werchter 2016
Sigma - Pukkelpop 2015

Een van mijn meeste magische optredens: REM op Werchter '99:

http://www.hbvl.be/cnt/oid24123/archief-r-e-m-breit-droomslot-aan-memorabele-t-w-editie
Vuurwerk hoort er bij, wanneer de laatste noten van Rock Werchter wegsterven. De bliksem en donder, samen met een urenlange stortbui, kreeg het festival er gisteren gratis bij. Een zondvloed die R.E.M. extra leek te motiveren om er een onvergetelijk concert van te maken. Met minder had deze onvergetelijke editie van T/W '99 dan ook geen genoegen genomen. En zeggen dat R.E.M. niet van plan was om te touren na hun recente cd 'Up'. Dat ware jammer geweest, want de vierde T/W-passage van de Amerikaanse rockgroep was ongetwijfeld hun beste. Een opmerkelijk goedgeluimde Michael Stipe had daar veel mee te maken. Nooit hebben we de man meer zien lachen, nooit zagen we hem communicatiever tegenover het publiek. Zelden molenwiekte hij zo over het podium. De regen kon hem niet deren. Het woord 'Rain' stond op zijn hand geschreven en in het begin van het concert zong Stipe een flard 'Who'll Stop The Rain'. Even later toonde hij zich solidair met het publiek en ging hij op de uithoeken van het podium middenin de plensbui staan. «Jullie zien er nat nog mooier uit,» liet hij weten.
Het concert zou twee uur duren, en werd er eentje dat zowel de fan als de minder fervente R.E.M.-adept kon bekoren. De grote hits waren er (zoals een massaal meegezongen 'Losing My Religion'), maar ook een greep uit nummers die de groep al jaren niet meer had gespeeld. Het nieuwe 'The Great Beyond' belooft het beste voor de toekomst, en in de bissen werd zelfs geïmproviseerd. Regenconcerten zijn vaak de mooiste en dit was geen uitzondering. Over dit concert wordt over tien jaar nog gepraat door de tienduizenden dapperen die het tot het einde hebben meegemaakt. In ons dagboek hebben we de data 2, 3 en 4 juli 1999 alvast met een gouden stift omcirkeld. U wellicht ook.

stevie wonder vienne
Scraping Foetus Off the Wheel paradiso
bad brains, tegentonen festival
antony and the johnsons, cascais

Er was ook al een topic ongeveer zoals deze. Misschien leuk om wat reacties terug te lezen, ben erg benieuwd of @black-lies in de tussentijd al wat beters heeft gezien.
http://forum.festileaks.com/forums/topic/beste-concert/

Voor mij zijn deze het meest bijgebleven denk ik:
Muse @ Goffertpark 2010
Radiohead @ Ziggo Dome 2012
Neutral Milk Hotel @ Paradiso 2014
Godspeed You! Black Emperor @ Paradiso 2015
Follakzoid @ Paradiso 2015
The Last Shadow Puppets @ Paradiso 2016
Tame Impala @ HMH 2016
Blur @ Rock Werchter 2013
Damon Albarn @ Rock Werchter 2014
Bloc Party @ Rock Werchter 2014
PJ Harvey @ Rock Werchter 2016
Arctic Monkeys @ BKS 2013
Mogwai @ BKS 2014
The Notwist @ BKS 2014

Kan zo nog een ganse lijst geven qua optredens etc maar dit is zowat top 5.. Echt naar zaalshows ben ik maar vanaf dit jaar beginnen doen dusja idk

Radiohead - Lolla Berlijn 2016
Deadmau5 - Pukkelpop 2014

Damien Rice - Werchter 2015
Ik had nog niet veel van zijn muziek gehoord en had me van te voren ook niet echt goed ingeluisterd voor zijn concert, maar wist wel dat een concert van hem altijd goed is. En holy shit, werd ik daar weggeblazen. Die man weet echt te raken met zijn teksten, hij wist zelfs zichzelf te emotioneren. Hoogtepunt was 'It Takes a Lot to Know a Man' waarin hij met loopstation steeds meer instrumenten aan het nummer toevoegde om later tot vuurwerk te komen.

John Coffey - Café de Vrijbuiter, Goes 19-12-14
Zo'n optreden dat je voor het leven tekent. Met je beste vrienden naar je stamkroeg waar je favoriete band komt spelen. Max. 80 man in de kroeg, waarvan je ongeveer iedereen kent. 2 euro voorverkoop, anderhalf uur moshen, bar-diven en meebrullen. Legendarisch concert.

White Lies - Vestrock 2014
Misschien wel het beste White Lies concert ooit. White Lies staat bekend om hun saaie optredens, maar toen ze op Vestrock het festival afsloten gebeurde er iets moois. Ze speelden goed, waren enthousiast, het publiek ging volledig uit hun dak. Ik sprak een van hun vaste fans die bijna elk concert heeft meegemaakt en ook zij zei dat deze avond zeer bijzonder was. Om dan te eindigen met 'Bigger Than Us' met een flinke lasershow, ballonnen en een publiek in extase, dat is toch een van de mooiste dingen ooit.

Pearl Jam - Werchter 2014
Dat je Pearl Jam ziet 'Alive' ziet spelen en een paar rijen achter je gaan een hoop landgenoten uit hun dak omdat Nederland weer een potje voetbal had gewonnen, dat was best een mooi contrast. PJ speelde een mooie set en verraste mij met een cover van mijn favoriete Pink Floyd-nummer 'Mother'.

Muse - Werchter 2015
Eindelijk na ik weet niet hoe lang wachten zag ik dé band waar ik al zo lang fan van ben! En dat ze dan ook nog 'Citizen Erased' speelden! Mijn avond kon niet meer stuk.

Verder:
Underworld - Paaspop 2016
Mister and Mississippi - N9, Eeklo (BE)
broeder Dieleman - 'Uut de Bron'-albumrelease Kloveniersdoelen, Middelburg
Foster the People - Werchter 2014 (Heetste concert ooit)
Intergalactic Lovers - 't Beest, Goes
Queen + Adam Lambert - Ziggo Dome
It It Anita - Klomppop 2016

Users who are viewing this thread