Best Kept Secret 2025

Turnstile, Knocked Loose, Denzel Curry, Deafheaven, Fidlar, High Vis, Health, The Scratch hadden ipv op Jera on Air allemaal op BKS mogen staan van mij. Eigenlijk een pijnlijkere worp dan die van DTRH dit voor BKS.
Health ook nog? Damn Je hebt helemaal gelijk. Had ik van tevoren niet verwacht..

Wel interessant eigenlijk. Ik vind die worp van BKS niet per sé duurder lijken dan deze van Jera on Air, terwijl ze bij Jera volgens mij wel wat minder bezoekers trekken én minder voor een ticket vragen.

• Leuk
Waarderingen: splinter013
Wel interessant eigenlijk. Ik vind die worp van BKS niet per sé duurder lijken dan deze van Jera on Air, terwijl ze bij Jera volgens mij wel wat minder bezoekers trekken én minder voor een ticket vragen.
Zo goedkoop vind ik Jera On Air anno 2025 nu ook niet meer. Dagtickets zijn bijna gelijk aan die van bijvoorbeeld Graspop, terwijl de namen beduidend kleiner zijn.

EDIT: en combiticket (met camping erbij) is blijkbaar nog maar een tientje verschil met BKS. Toch benieuwd of Jera zichzelf hier niet mee in de voet schiet met die forse stijgingen.

• Leuk
Waarderingen: pongolesi
Als ik het goed begrijp ben je dus sinds 2019 een trouwe BKS bezoeker. Wat maakt BKS voor jou zo tof dat je blijft gaan en je niet meer naar LL gaat?

Ik ga zelf altijd ieder jaar naar LL of DTRH, maar zit nu te twijfelen om BKS een keer een kans te geven.
Grootste reden... geen "ren je rot" hoeven doen om iets van de acts te zien. Alpha en Bravo staan altijd back to back geprogrammeerd. Wandeling is 15 a 20 minuten. Dus altijd te vroeg weg of te laat aankomen bij volgende act. Altijd onderweg en daardoor veel minder tijd voor iets spontaans. Of, en dat kan ook, niet voor de grotere acts gaan en heel veel spontaans. In beide gevallen, niet ideaal.

Op BKS, de ONE en TWO naast elkaar. 3 minuten lopen van de een naar de ander. Daarmee al super makkelijk om het gros van de grotere bands mee te pakken. Wij starten bijna altijd met leuke kleinere bandjes bij The Secret, paar toffe kleine optredens bij de Muziekgijterij meepakken en vanaf bepaald moment een-tweetjes maken. En soms beetje tijd vullen met The Floor en of House stage in de bossen. Die Casbah kom ik eigenlijk nooit 😊

Grootste reden... geen "ren je rot" hoeven doen om iets van de acts te zien. Alpha en Bravo staan altijd back to back geprogrammeerd. Wandeling is 15 a 20 minuten. Dus altijd te vroeg weg of te laat aankomen bij volgende act. Altijd onderweg en daardoor veel minder tijd voor iets spontaans. Of, en dat kan ook, niet voor de grotere acts gaan en heel veel spontaans. In beide gevallen, niet ideaal.

Op BKS, de ONE en TWO naast elkaar. 3 minuten lopen van de een naar de ander. Daarmee al super makkelijk om het gros van de grotere bands mee te pakken. Wij starten bijna altijd met leuke kleinere bandjes bij The Secret, paar toffe kleine optredens bij de Muziekgijterij meepakken en vanaf bepaald moment een-tweetjes maken. En soms beetje tijd vullen met The Floor en of House stage in de bossen. Die Casbah kom ik eigenlijk nooit 😊
Ik vind die Casbah dan weer een onderscheidend element. Op geen enkel popfestival wat zich niet specifiek op dat gene richt tref je als alternatieve gitaar(herrie) liefhebber zo'n divers aanbod als op BKS. Shoegaze-Indie-noise-garage-post en punkrock, je vindt het vrijwel allemaal op BKS. Daarin onderscheidt het zich wat mij betreft ook van DTRH en Lowlands die dergelijke acts toch in ( veel) mindere mate programmeren.

Cat Power plays Dylan
Op dinsdag voor BKS in Utrecht.
Vrijdag van BKS in Berlijn, zaterdag nog vrij, zondag in München.
Kan dus op de zaterdag, maar betwijfel of we die nog gaan krijgen.

The Hard Quartet (met oa. Stephen Malkmus)
4 en 5 dagen na BKS in Nijmegen en Amsterdam.
De BKS vrijdag is nog vrij, maar de dag ervoor staan ze in Oslo en de dag erna in Berlijn.
Lijkt me dus afgeschreven, maar je weet natuurlijk nooit.

• Leuk
Waarderingen: raginfullon
Uit het interview met Maurits in de podcast:

Kaartverkoop gaat beter dan vorig jaar.
Begint zelf over Fontaines D.C., waren niet beschikbaar.
Erkent (niet in zoveel woorden) dat er geen grote headliners staan.
"Sinds Porto erbij is, is het veel te krap geworden qua travelling." Ook door mental health-overwegingen wordt er door artiesten minder dagen na elkaar gespeeld.
"Aanbod in verhouding tot kosten voelt minder royaal."
Nieuwe tent voor The Secret
Front of house van ONE krijgt nieuwe vorm.

"Sinds Porto erbij is, is het veel te krap geworden qua travelling." Ook door mental health-overwegingen wordt er door artiesten minder dagen na elkaar gespeeld.
Waar kan je luisteren? Ik vind hem precies niet meteen terug.

Via Spotify:

Helaas niet in België, dan via alternatieve podcast apps of via de site van KINK:

BKS start op 43:30.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs

En misschien wel de interessantste comment van allemaal:
Vraag: "Zitten de andere 2 afsluiters (naast Eefje De Visser) al bij de 6 grootste namen die nu zijn aangekondigd"
Antwoord: "daar blijven we nog even op puzzelen, zou zo maar kunnen".

Klinkt alsof ze heel hard nog een grotere vis proberen binnen halen. Benieuwd of dat nog gaat lukken (dat het Fontaines DC absoluut niet meer word, is wel duidelijk).

Beetje meegeschreven met Maurits zijn uitspraken:

BKS ligt prima op schema, gaat heel ontspannen.

Kaartverkoop beter dan vorige jaar.

Mogelijk een nieuwe area

Fontaines niet beschikbaar in dat weekend.

Over bovenkant wat vage opmerkingen. Ook geen kritische vragen daar over.

Maar financiële aspecten belangrijk, steeds belangrijkere afweging.

Grote acts definitief niet meer mogelijk. ( categorie Arctic Monkeys, Radiohead etc)

Porto is een lastige factor die er bij is gekomen. Maakt het voor BKS moeilijker om te boeken.

Vroeger Primaversound een indicatie voor wat te verwachten op BKS maar nu totaal niet meer. Verschil tussen BKS en PS groter dan ooit.

Headliners: waarschijnlijk staan ze al bij die zes ( zou zomaar kunnen) maar ze zijn nog aan het puzzelen. Draait er wat om heen. Zou wel al snel duidelijkheid over komen. Lijk toch wat te hinten naar nog iets wat er aan de bovenkant bij komt. Maar ( mijn invulling) dat is niet in de orde van grote van Nutini vorig jaar. Geen heel duidelijke ONE headliner

Verder weer een heel verhaal over kunst op BKS.

Nieuwe tent voor The Secret. Want die tent wordt steeds belangrijker.

Floor blijft zoals die is met St Paul.

Heel veel positieve reacties op Deftones.

Heel blij met TV on the Radio en Magdalena Bay.

Laatst bewerkt:
Beetje meegeschreven:

BKS ligt prima op schema, gaat heel ontspannen.

Kaartverkoop beter dan vorige jaar.

Mogelijk een nieuwe area

Fontaines niet beschikbaar in dat weekend.

Over bovenkant wat vage opmerkingen. Ook geen kritische vragen daar over.

Maar financiële aspecten belangrijk, steeds belangrijkere afweging.

Grote acts definitief niet meer mogelijk.

Porto is een lastige factor die er bij is gekomen. Maakt het voor BKS moeilijker om te boeken.

Vroeger Primaversound een indicatie voor wat te verwachten op BKS maar nu totaal niet meer. Verschil tussen BKS en PS groter dan ooit.

Headliners: waarschijnlijk staan ze al bij die zes ( zou zomaar kunnen) maar ze zijn nog aan het puzzelen. Draait er wat om heen. Zou wel al snel duidelijkheid over komen.

Verder weer een heel verhaal over kunst op BKS.

Mogelijk nieuwe tent voor The Secret. Want die tent wordt steeds belangrijker.

Floor blijft zoals die is met St Paul.

Heel veel positieve reacties op Deftones.

Heel blij met TV on the Radio en Magdalena Bay.
Heb met dit alles wel vrede. Ook goed dat Maurits zo duidelijk is over een en ander. Dan kunnen we onze verwachtingen hiero ook bijstellen.

Users who are viewing this thread