Er komt toch wel een heel duidelijk positief punt en een heel duidelijk negatief punt naar boven bij dit interview in termen van verbreding. Het positieve in mijn ogen is dat een verbreding op muzikaal vlak ervoor gaat zorgen dat het programma van BKS zich meer gaat onderscheiden van de andere festivals. In een tijd waarin het eigenlijk niet meer loont om naar meerdere festivals te gaan in een jaar, omdat het jaar erop je waarschijnlijk 8/9/10 namen op een ander festival ziet, is het leuk dat een exclusievere boeking ook uit een andere hoek dan de indie of rock kan komen. Ben het dan ook met Maurits eens dat die zes namen aan de bovenkant een groot spectrum beslaan en dat dat eigenlijk wel erg leuk is. Werd ook erg enthousiast van de muziekcompliatie aan het eind van de podcast.
Het negatieve vind ik de verbreding door een grotere nadruk op omgeving en kunst. Ja, het terrein is prachtig en de lichten maken het ook 's nachts de moeite waard, maar ik begrijp de nadruk hierop niet. Misschien komt het omdat het niet los kan worden gezien van het verhaal over kosten van de line-up of dat het in het echt toch altijd meer tegenvalt (die poort vorig jaar was, tja... en die dansers over het terrein liepen vooral in de weg), maar ik word echt enthousiaster om te horen dat Lander & Adriaan een in-the-round-show gaat krijgen, dan dat Job Vorstenbosch een opvolger krijgt.
Edit: waar ik Lander & Adriaan zeg had ik eerst Amenra geschreven, maar terecht gewezen door Dillinger2.0, stop de tijd, ik zet geen jokers in.