Best Kept Secret 2025

Vampire Weekend was inderdaad enorm goed en net als anderhalf jaar terug bij Blur dacht ik aan het begin nog even: wat jammer dat ze in zo'n hal staan en niet op de ONE. Dat gevoel ebde vanaf Ice Cream Piano gelukkig wel snel weg, maar inderdaad: hoe begrijpelijk en voor mij op zich ook wel acceptabel het ook is dat grotere headliners niet meer kunnen op BKS (al is Vampire Weekend als alles routetechnisch meezit misschien ooit nog wel een optie?), het is toch wel jammer dat de kans op dat soort namen laat op de ONE een stuk kleiner is geworden.

• Leuk
Waarderingen: hanam0t0 en yeaghi
Ja Vampire Weekend lijkt mij nog een prima kanshebber qua grootte / prijs hoor. Ik schat Kiwanuka eigenlijk groter in.

• Leuk
Waarderingen: zero
Ja Vampire Weekend lijkt mij nog een prima kanshebber qua grootte / prijs hoor. Ik schat Kiwanuka eigenlijk groter in.
Die zal in ieder geval in Nederland inderdaad niet kleiner zijn nee. Jammer dan dat Vampire Weekend dit jaar in augustus pas in Europa is.

Ik zat naar een geschikt topic te zoeken om dit te sturen, maar er is niet echt een 'Festivals algemeen' topic. Maar dit heeft enige relevantie voor BKS. Martijn Mulder van de Hogeschool Rotterdam heeft onderzoek gedaan naar de festivalprogrammering van 2024. Hier blijkt onder andere uit dat BKS en DTRH redelijk naar elkaar toe aan het bewegen zijn in programmering qua diversiteit aan artietsen en het onderscheidendheid.
1734341366650.png

Ik zat naar een geschikt topic te zoeken om dit te sturen, maar er is niet echt een 'Festivals algemeen' topic. Maar dit heeft enige relevantie voor BKS. Martijn Mulder van de Hogeschool Rotterdam heeft onderzoek gedaan naar de festivalprogrammering van 2024. Hier blijkt onder andere uit dat BKS en DTRH redelijk naar elkaar toe aan het bewegen zijn in programmering qua diversiteit aan artietsen en het onderscheidendheid.
Bekijk bijlage 12069
Dit is echt vrij briljant! Even t onderzoek lezen want heb nog niet helemaal door wat een festival nou "laag onderscheidend" maakt...

Edit: hoe lager in de grafiek, hoe groter de kans dat je een act op dat festival al eerder op dat festival of op een ander festival hebt gezien. Hoe meer naar rechts, hoe meer non-NL/BE/UK/US/CA/AUS artiesten.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jaigalaar en Joris
Ook opvallend dat 5 van de 6 festivals diverser geworden zijn. En BKS het enige festival dat echt substantieel minder onderscheidend werd (maar nog steeds wel het beste scoort daarin).

Gisteren tijdens concert weer bemerkt dat m’n oordoppen (alpine music safe pro) niet bevallen. Ze lijken de hoge tonen meer te dempen dan de lage waardoor de gitaar minder goed te horen is. Uiteindelijk doe ik ze dan maar uit maar echt relaxt is dat ook niet sinds mr tinniutus me ( gelukkig nog in lichte mate) gezelschap houdt. Is dat herkenbaar en weet iemand oordoppen die dat probleem (hoge tonen teveel dempen) niet hebben?

Gisteren tijdens concert weer bemerkt dat m’n oordoppen (alpine music safe pro) niet bevallen. Ze lijken de hoge tonen meer te dempen dan de lage waardoor de gitaar minder goed te horen is. Uiteindelijk doe ik ze dan maar uit maar echt relaxt is dat ook niet sinds mr tinniutus me ( gelukkig nog in lichte mate) gezelschap houdt. Is dat herkenbaar en weet iemand oordoppen die dat probleem (hoge tonen teveel dempen) niet hebben?
Is altijd met dit soort doppen, het antwoord is otoplastieken.

Ook opvallend dat 5 van de 6 festivals diverser geworden zijn. En BKS het enige festival dat echt substantieel minder onderscheidend werd (maar nog steeds wel het beste scoort daarin).
En tegelijkertijd ook een en grotere diversiteit. Het laat inderdaad wel zien waar de waarde van BKS zit.

Voor de referentie zou het nog aardig zijn als ook LGW? in dit overzicht zou zitten.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Users who are viewing this thread