Best Kept Secret 2025

De laatste keer in Nederland was in 2007 (!).

Nu zou het wel echt de meest waanzinnige headliner ooit zijn natuurlijk. Maar ik zie het niet gebeuren helaas.
Zonde. Dan moet ik me vergist hebben. Meende een artikel van 3voor12 te herinneren waar ze een DJ set deed ooit achter een enorm woud aan kamerplanten (Rewire? ADE?) maar dan zal de keer in België die ik bedoelde wel 2018 in Gent zijn want weet wel zeker dat t geen concert was...

Edit: het was op Le Guess Who? in Tivoli in 2019:

• Haha
Waarderingen: fred alweer..
Bekijk bijlage 10892

Eerste namen voor Northside. LCD Soundsystem wordt wel heel serieuze kanshebber voor BKS!
Hier wordt ik wel blij van. Kansen voor LCD soundsystem, Kneecap, the Dare en Raye. Maar ook Lukas Graham en Denzel Curry prima voor mij.

Maar vorig jaar werd ik ook wel happy van Northside maar kwam van de headliners niets door naar BKS.

Met alle eerste namen voor festivals heb ik wel het idee dat er voldoende rondtourt om weer een mooi affiche mee te maken.

Hier wordt ik wel blij van. Kansen voor LCD soundsystem, Kneecap, the Dare en Raye. Maar ook Lukas Graham en Denzel Curry prima voor mij.

Maar vorig jaar werd ik ook wel happy van Northside maar kwam van de headliners niets door naar BKS.

Met alle eerste namen voor festivals heb ik wel het idee dat er voldoende rondtourt om weer een mooi affiche mee te maken.
St. Vincent, Slowdive en Vince Staples waren toch mooie namen die zij vorig jaar deelden (naast ook nog Amyl & the Sniffers, Libianca en Parcels).
Het was vooral erg frustrerend dat Massive Attack, Pulp en The Smile daar wel stonden en niet op BKS.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
Kom maar door met LCD Soundsystem! Voelt met hopelijk een nieuw album op zak volgend jaar niet als een deel 2 van hun tour van dit jaar

St. Vincent, Slowdive en Vince Staples waren toch mooie namen die zij vorig jaar deelden (naast ook nog Amyl & the Sniffers, Libianca en Parcels).
Het was vooral erg frustrerend dat Massive Attack, Pulp en The Smile daar wel stonden en niet op BKS.
Klopt, had het vooral over de gemiste headliners. Vorig jaar moest ik voor Troye Sivan en Massive Attack uitwijken naar andere kansen.

Kom maar door met LCD Soundsystem! Voelt met hopelijk een nieuw album op zak volgend jaar niet als een deel 2 van hun tour van dit jaar
Primavera Sound heeft blijkbaar laten weten dat LCD Soundsystem toch niet een nieuw album heeft ten tijde van Primavera Sound, dus onwaarschijnlijk dat het met BKS wel zal zijn.

• Verdrietig
Waarderingen: Lowlandicus
Ik hoop heel erg op LCD Soundsystem! Dan is dat ook gewoon de dance headliner toch? Hoeft niet per sé platte meuk te zijn. Vooruit, Underworld erbij kan nog, ik vind het altijd wel leuk om een headliner te skippen voor de TWO/FIVE optredens op dat moment.

Primavera Sound heeft blijkbaar laten weten dat LCD Soundsystem toch niet een nieuw album heeft ten tijde van Primavera Sound, dus onwaarschijnlijk dat het met BKS wel zal zijn.
Boodschap was toch dat het toch nog niet zeker was of het album op tijd klaar is? Was duidelijk damage control in de richting van LCD Soundsystem.

Overigens wordt op efestivals beweerd dat LCD alleen op PS Barcelona staat en niet op PS Porto.
Vraag me af of dat BKS kansrijker maakt, of dat het ook kan betekenen dat LCD na PS Barcelona en Northside terug gaan naar de VS (Bonnaroo is daar in het BKS-weekend).

Boodschap was toch dat het toch nog niet zeker was of het album op tijd klaar is? Was duidelijk damage control in de richting van LCD Soundsystem.

Overigens wordt op efestivals beweerd dat LCD alleen op PS Barcelona staat en niet op PS Porto.
Vraag me af of dat BKS kansrijker maakt, of dat het ook kan betekenen dat LCD na PS Barcelona en Northside terug gaan naar de VS (Bonnaroo is daar in het BKS-weekend).
Goeie vraag. Northside zit nu een week eerder in vergelijking met vorig jaar (dus in het PS Barcelona weekend ipv BKS/PS Porto weekend).

Blijkbaar schreef Primavera Sound (maar ik heb het van Pitchfork):

James Murphy’s band will not present a new album at Primavera Sound Barcelona 2025 but will return to the festival welcomed as a major headliner act after their new song X-Ray Eyes and of course with their impressive and influential collection of anthems.

Vliegen met al die apparatuur die ze bij zich hebben is volgens mij wel een kostbare zaak, kan me voorstellen dat ze niet voor slechts twee optredens naar Europa gaan vliegen daarmee. Tussen optredens op hetzelfde continent wordt dat per vrachtwagen vervoerd, lijkt me wel een dingetje om dan van Spanje naar Denemarken naar Portugal naar Nederland te gaan, dus ik zou zeggen dat niet op PS Porto staan positief is voor BKS.

Maar voor mij hoeft het niet zonder nieuw album. Heb ze zelf nu drie keer gezien sinds American Dream. En dan zouden ze twee keer als headliner op BKS staan met tussendoor slechts twee nieuwe nummers uitgebracht.

• Leuk
Waarderingen: Processierups
Goeie vraag. Northside zit nu een week eerder in vergelijking met vorig jaar (dus in het PS Barcelona weekend ipv BKS/PS Porto weekend).
We moeten ook Rosendal Garden Party in de gaten houden in Stockholm. Die deelden eerder ook al grote namen met BKS (o.a. The Strokes en Aphex Twin) en zitten bovendien wel in hetzelfde weekend als BKS. Maar daar lijkt ook nog niet heel snel een aankondiging aan te komen.

Daar zeg je zo wat. Ik had me al rijk gerekend met een eerste prima headliner maar het scenario Bonnaroo is natuurlijk ook niet uit te sluiten. Vorig jaar geen VS summer festivals dacht ik.

Als je de organisatie van BKS bent, dan boek je gewoon LCD Soundsystem als je die kans hebt toch? Dat Nutini een beetje mager was ben ik met je eens, maar dit is niet vergelijkbaar.
Precies, LCD is gewoon een topnaam voor BKS.

Ik wacht even de status van Underworld af, maar als je die twee als headliners neerzet dan zijn dat twee namen waar ik dik tevreden mee zou zijn.

• Leuk
Waarderingen: wil en dfrvanloon
Als je de organisatie van BKS bent, dan boek je gewoon LCD Soundsystem als je die kans hebt toch? Dat Nutini een beetje mager was ben ik met je eens, maar dit is niet vergelijkbaar.
In zijn interview met Festileaks na de 'drop' van de 2024-namen was Maurits heel duidelijk dat de deur voor LCD Soundsystem en The National altijd open staat. Als het past in de route van de band.

Nutini was een rare naam om op herhaling te laten komen, want sluit niet echt aan bij BKS. Maar LCD is voor BKS een hele mooie naam.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit en noid

Users who are viewing this thread