Best Kept Secret 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.286
8.985
Mijn verslag komt later en ben pas net thuis, maar het eerste (headliner?) gerucht is al binnen voor 2025:

King Gizzard is van 18/5 tot 10/6 in Europa voor een 'Residency Tour', Nederland zit er niet tussen. Kunnen ze daarna mooi wat festivals doen nog!
Die lijken ook echt elk festivalseizoen shows te spelen. Het speciale is er al lang vanaf.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.517
1.708
Mijn verslag komt later en ben pas net thuis, maar het eerste (headliner?) gerucht is al binnen voor 2025:

King Gizzard is van 18/5 tot 10/6 in Europa voor een 'Residency Tour', Nederland zit er niet tussen. Kunnen ze daarna mooi wat festivals doen nog!
We hebben Fontaines D.C al met potlood genoteerd hoor voor een van die drie plekken ;) King Gizzard doet mij niets, maar zou voor BKS wel een sterke headliner zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups en noid

zworp3

Support act
17 mei 2018
898
623
Geweldig:
Slowdive, PJ Harvey, Justice

Goed:
Sammy Virji, Snõõper, Ratboys, CMAT, Royel Otis, Cherry Glazer, Osees, Ada Oda, Haunted Youth, Amyl and the Sniffers, Floating Points

Prima:
Alice Phoebe Lou, English Teacher, Mannequin Pussy, Upchuck, Labrini Girls, Pip Blom, Néomí, Hiqpy

Mwoh:
The Armed, Julie Pavon, Vince Staples

-Slechts 1 optreden op de ONE gezien
-Het nachtprogramma deed het totaal niet voor mij dit jaar
-Coney Island werkt totaal niet voor mij, hoewel er wel dingen waren die mij aanspreken in het programma ben ik er nooit langer dan 5 minuten geweest
-Op de Casbah mag er wel meer geprogrammeerd worden, telkens 75 minuten tussen optredens van 45 minuten is te lang
 
Laatst bewerkt:

zworp3

Support act
17 mei 2018
898
623
Ik ga vanavond naar Snõõper in Botanique.
Was dat een dingetje op BKS, of had ik me die tickets beter uitgespaard ?
Ik vond het leuk/goed, maar net wat minder dan ik had gehoopt. Maar het ging technisch niet helemaal lekker, hebben ook bijna een uur gesoundcheckt en toen was het eigenlijk nog niet goed. In Roodkapje scheen het beter te gaan. Ze spelen overigens maar een half uur, dat wist ik vantevoren wel, jij ook?

En ze houden van knutselen, voor de decorstukken hadden ze Gamma verhuisdozen gebruikt, dus die zijn gewoon hier gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.896
986
Heb weer een heerlijk weekend gehad. Het terrein is weer verbeterd en The Secret en met name de nieuw Casbah zijn precies zoals ze moeten zijn. Ook ik zie dat er meer randactiviteiten zijn en een programma voor een breder publiek is. Hierdoor zijn er meer mensen aanwezig die minder voor de muziek komen. Al denk ik dat in de kern BKS nog steeds om de muziek gaat en het kijken naar goede optredens. Voor mij blijft de balans nog steeds goed. Zeker als er zulke goede optredens tegenover staan met over het algemeen fijn publiek. Enige smet is voor mij Disclosure als vrijdag headliner. Als ze daar een indie headliner hadden neergezet was het perfect geweest. Al met al zeer tevreden en ik kijk nu al uit naar volgend jaar.

Mijn top 10:

1 PJ Harvey
2 Slowdive
3 Osees
4 St. Vincent
5 Royal Otis
6 Tramhaus
7 Justice
8 Texoprint
9 Mannequin Pussy
10 The Mysterines
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
147
339
Weer een hele fijne dag gisteren! Begonnen bij Thandii. Tsja. Daar blijven hangen voor Néomí. Dat was een mooi eigenlijk begin van de dag. Fijne band ook. Ik mag het altijd wel als je wat extra mensen meeneemt om alles live te spelen, want die samples hadden ook op een backingtrack gekund. Snel het tentje vast naar de auto gebracht om op tijd terug te zijn voor The Mysterines. Voor mijn gevoel bleef dat door gebrek aan interactie een beetje op het podium hangen, maar ik vond het muzikaal wel ontzettend sterk. Wat een stem heeft zij, en ogenschijnlijk zo makkelijk. Die ga ik nog wel eens zien. Slow Pulp kwam ondanks de sympathieke band wat minder binnen, maar waarschijnlijk omdat dat voor mij allemaal nieuw was. Nog een stukje Affaire meegepakt in het bos. Heel vet om die rauwe, schurende synths en overstuurde vocals op zo'n lieflijk bospodiumpje te horen. Die ga ik zeker in de gaten houden. Wederom vroeg in de Two om tussen mensen te belanden die net zo uitkeken naar PJ Harvey als ik. Zoals bij Slowdive waren mijn verwachtingen eigenlijk oneerlijk hoog. Toch werden ze opnieuw overtroffen. Wat een magisch concert was dit. Zo'n stem, zo'n performance, en die zware atmosferische nummers van het nieuwste album komen ontzettend binnen. Bij The Garden werd het even teveel en zag ik ook om me heen twintigers, zestigers en alles daartussenin met natte oogjes. Daarna was het even flink omschakelen naar Justice. Ik twijfelde van tevoren of ik hier wel heen wilde. Dat A Cross the Universe live album luister ik al 15 jaar af en toe eens op vol volume, maar sommige dingen zijn beter in je hoofd dan in het echt. Bij die voorgebakken elektronische liveshows weet ik nooit zeker of ik nou naar een concert of naar een toneelstuk met lampjes kijk. Een toneelstuk waarbij de hoofdrolspelers ook nog anderhalf uur niet bewegen, als ik de filmpjes van Coachella en Primavera mocht geloven. Bij de eerste tonen van Phantom smolt die scepcis wel weg. Wat een bizarre festivalproductie was dit, en heel vet hoe het eigenlijk anderhalf uur lang een grote mash-up van hun werk was. Hier een beetje Stress, daar een vleugje D.A.N.C.E., en heel veel Kevin Parker om het af te maken. Wie had verwacht dat een breakbeat versie van Audio, Video, Disco dat grote veld stil kon krijgen. Vergeleken hiermee leek Disclosure plotseling een nog grote aanfluiting dan vrijdag.

Al met al door de gezelligheid, nieuwe ontdekkingen, uitschieters Slowdive en PJ en het mooie weer echt een fantastisch weekend gehad. Toch koop ik niet weer blind een kaartje. Ik herken me wel in dat "vlees noch vis" verhaal hierboven. Je ziet het ook in het publiek. Bij de Mysterines sta je tussen de grijze muizen in Pinguin Radio shirts, en bij het bosfeestje een paar honderd meterop sta je ineens in Thuishaven. Ergens is die diversiteit natuurlijk juist de kracht van een festival, maar een duidelijkere lijn in de programmering zou denk ik voor iedereen fijn zijn. Ik wil meer zien dan er in mijn timetable en benen past, daar ligt het niet aan, maar omdat ik vooral bij de Secret, Casbah en soms Two blijf plakken en de One nauwelijks zie voelt het toch een beetje alsof mijn 250 euro het festival voor anderen subsidieert. Hopelijk volgend jaar weer headliners die meer in mijn straatje liggen, want ik ben er weer heel heel graag bij.

Top 5:
1. PJ Harvey
2. Slowdive
3. Mannequin Pussy
4. Royel Otis / Osees
5. The Mysterines

Verder:
- nieuwe ingang is lelijk
- nieuwe casbah is beter, maar eigenlijk nog steeds te klein
- als ik 25 euro betaal voor een parkeerkaart dan wil ik een sticker :mad:
 

Frostie_999

Playlistbediener
13 jun 2022
5
37
Zo, dit was onze 5de keer BKS, en de eerste keer als crewlid (met de Muziekgieterij mee als barmedewerker).
Daardoor niet zo heel veel optredens kunnen mepakken, maar de show die we per se wilden zien (Slowdive) maakte in ieder geval alle verwachtingen waar voor ons. Daarnaast nog lekker gedanst bij Disclosure (nee, zeer zeker niet hoogstaand of headliner waardig maar wel vermakelijk), wat tijd doorgebracht bij de Floor, Altin Gun (daar miste ik toch de zangeres) en Ki/Ki
Verder op ons "eigen" podium natuurlijk wel het een en ander meegekregen, waar Gurriers en Parker Fans positief opvielen.

Volgend jaar er gewoon weer bij, het blijft ons favoriete festival qua sfeer, setting en muziek. Dan waarschijnlijk weer als bezoeker om andere Muziekgieterij-vrijwilligers de kans te geven om mee te gaan als crewlid.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.412
2.534
Zo, dit was onze 5de keer BKS, en de eerste keer als crewlid (met de Muziekgieterij mee als barmedewerker).
Daardoor niet zo heel veel optredens kunnen mepakken, maar de show die we per se wilden zien (Slowdive) maakte in ieder geval alle verwachtingen waar voor ons. Daarnaast nog lekker gedanst bij Disclosure (nee, zeer zeker niet hoogstaand of headliner waardig maar wel vermakelijk), wat tijd doorgebracht bij de Floor, Altin Gun (daar miste ik toch de zangeres) en Ki/Ki
Verder op ons "eigen" podium natuurlijk wel het een en ander meegekregen, waar Gurriers en Parker Fans positief opvielen.

Volgend jaar er gewoon weer bij, het blijft ons favoriete festival qua sfeer, setting en muziek. Dan waarschijnlijk weer als bezoeker om andere Muziekgieterij-vrijwilligers de kans te geven om mee te gaan als crewlid.
Complimenten voor wat jullie gedaan hebben!
Het podium van de Muziekgieterij was weer geweldig. Een paar leuke optredens gezien, met Droom Dit als absolute uitschieter. En een mooie aankleding.

Volgend jaar graag weer!!

Hopelijk hebben jullie alle koekoeksklokken en lampen nog voor de regen op weten te bergen.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
480
446
Lidl, Robijn. Het zijn wel rare namens om je festival mee te associëren.
Weliswaar niet zo erg als een McDonalds die bij Mojo opduikt, maar toch...
Ja, vooral Lidl op die plek viel wel uit de toon. Ook hier moet ik de critici vooraf meer gelijk geven dan ik een week geleden deed. Al blijft natuurlijk staan dat de begroting op een manier rond moet; geen idee hoeveel Secret-acts je kunt boeken voor zo'n LIDL-stand.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.896
986
Ja, vooral Lidl op die plek viel wel uit de toon. Ook hier moet ik de critici vooraf meer gelijk geven dan ik een week geleden deed. Al blijft natuurlijk staan dat de begroting op een manier rond moet; geen idee hoeveel Secret-acts je kunt boeken voor zo'n LIDL-stand.
Primavera is voor velen het grote voorbeeld en daar is reclame ook overal aanwezig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Strandtent

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
97
220
Verslag dag 3:

Na een persoonlijk iets mindere zaterdag, waar ik er op een of andere manier niet zo lekker in kwam, besloten om wat later naar het terrein te gaan zondag en ook puur te focussen op de 5 acts die ik erg graag wilde zien. Daarmee zou ik ook mijn andere voornemen waar kunnen maken: mooie plekken verder vooraan zodat ik hopelijk minder last zou hebben van praters.

Na heerlijk ontspannen ontbeten te hebben in Tilburg (shoutout naar Buutvrij). om 13:30 op de OV-fiets gestapt en rond 14:00 liep ik het terrein op om direct naar de TWO te lopen voor een mooi plekje vooraan bij Jockstrap! Hun album was voor mij een van de platen van 2022 (alweer) en wilde ze vorig jaar heel graag live zien. Op PS toen overgeslagen omdat ze op BKS voor mijn nergens mee clashten. En toen zegden ze af... Gelukkig kwamen ze dat dit jaar goedmaken en ik heb er ontzettend van genoten. Details zijn inmiddels wat vager omdat er nog zoveel meer moois gebeurde gisteren, maar het was een fantastische show om de dag mee te beginnen!!

Vervolgens mijn tweede voornemen toch even over boord gegooid om stukje van The Mysteries te gaan zien in the Secret. Onderweg was Warhaus al bezig. Sterke live act vind ik dat, maar heb ze al een paar keer gezien, dus blik vooruit en doorlopen. Vervolgens liep ik langs de FLOOR en op dat moment werd net geniaal "Everybody Dance Now" in "Sweet Dreams" gemixt. Ik kwam enorm in de verleiding om daar te blijven hangen, maar toch niet gedaan. Vingers in de oren en straf doorgelopen. Maar dacht wel bij mezelf: poeh...dit zou zomaar eens een mooi dagje kunnen worden. Ik zat er lekker in! The Mysteries stond als een huis, maar het pakte mij gewoon weg niet zo, dus na een 20 minuten weer terug richting TWO.

Daar aangekomen was het al te vol om een mooi plekje vooraan te bemachtigen voor The Haunted Youth, maar ik heb een prima plekje halverwege de tent gevonden. Man man man, waarom wist ik dit niet eerder? Wat een goede (live) band is dit zeg. Ik werd echt compleet meegezogen in de lang uitgesponnen nummers tot in bijna een soort trance. GE-WEL-DIG. Toen na afloop iedereen zich net omdraaide om de tent te verlaten zette de DJ België van Het Goede Doel in en je zag iedereen naar elkaar kijken en seconden later ontstond er een soort spontane collectieve euforie. Iedereen bleef en zong collectief mee en er ontstond iets wat het midden heeft tussen een polonaise en een grote moshpit. Echt zo'n moment dat je eens in de zoveel jaar meemaakt op een festival. Het festival moment van het jaar voor mij, MAGISCH. Ik heb arm in arm gesprongen met compleet vreemden en na afloop keek iedereen elkaar zo aan van HOLY SHIT, wat is er net gebeurd!

Om dit te laten bezinken even mijn rust gepakt en een heerlijk pizza van Old Scuola zitten eten op een bankje in het bos. Daarna weer terug naar de TWO voor een mooi plekje vooraan bij Amyl & The Sniffers. Ik bleek mijn plekje goed uitgezocht te hebben, net op de rand van waar de moshpit eindigde. Zo kon ik mijn momenten kiezen om daar even goed aan mee te doen. Wat een energie en wat een Mayhem zeg! HEERLIJK. Goed bezweet en gelukkig ongedeerd de tent weer kunnen verlaten.

Eventjes bij Tamino gekeken. Heb hem maken gezien en vond hem telkens super goed, maar ik vond het nu wat gezapig, maar, dat gezegd hebbende, niet lang genoeg blijven hangen om goed te kunnen beoordelen. Erg op tijd weer terug gegaan naar TWO voor PJ Harvey. Ik had een erg mooi plekje midden voor het podium net achter de eerste palen. Wat was dit mooi zeg! En wat een fijn en aandachtig publiek om me heen! Inderdaad hoorde ik ook wat gepraat tijden dat rustige nummer (ken de namen niet zo goed), maar ik had sterk het idee dat dat geroezemoes van buiten de tent was en dat kan je mensen nou ook weer niet kwalijk nemen...

Ten slotte, na de trans staat tijden The Haunted Youth, de Mayhem van Amyl en de pracht van PJ, nu dansen bij Justice! Ik vind het nieuwe album dus erg goed en met name het nummer met Name Impale: One Night/All Night vind ik echt fantastisch. Ik heb relatief achteraan, maar nog wel op de vlonders, het hele optreden hard staan dansen en bij dit nummer werd ik echt even helemaal leip. Super goed opgebouwd en hele vette Visuals. Voor mij echt de ultieme kers op de taart van deze dag!

Heel erg moeilijk om een rangschikking van de optredens te geven, maar hierbij mijn Top 5 van het weekend:
1. Justice
2. The Haunted Youth
3. St. Vincent
3. PJ Harvey
5. Slowdive / Mannequin Pussy / Jockstrap / Amyl

Al met al toch weer een fantastisch weekend gehad en OHHHHHH, als ik nu naar buiten kijk, wat hebben we ontzettend geluk gehad met het weer zeg! Eten was zoals altijd super, ik vind die Beyond burgen van de Wood Grill ZO lekker! Gelukkig heeft mijn tactiek van de zondag geholpen en heb ik zeer weinig last gehad van praters. Ga woensdag toch maar weer gelijk een kaartje kopen denk ik in de pre-sale. Ik heb mijn Airbnb in Tilburg in ieder geval alweer geboekt!

Deze zondag was oprecht een van de beste festival dagen die ik ooit gehad heb denk ik (al zit hier wellicht wat recency bias in...)!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.731
6.464
Primavera is voor velen het grote voorbeeld en daar is reclame ook overal aanwezig.
Dat maakt het er alsnog niet beter op toch? Het valt toch wat uit de toon. Het is niet zo erg als McDonalds op Pinkpop maar toch tikkie weird.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.896
986
Dat maakt het er alsnog niet beter op toch? Het valt toch wat uit de toon. Het is niet zo erg als McDonalds op Pinkpop maar toch tikkie weird.
Dat klopt maar wil maar aangeven dat je dit overal ziet en het dus niet zo gek is dat BKS dit ook doet. Zonder zal de toch al hoge ticketprijs nog hoger zijn. Dan kan ik wat reclame prima accepteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
208
233
Volgend jaar de Van Bommel schoenen(komt ieder geval uit de regio) stage als ze gaan Primavera-en met hun ray-ban stage
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Gebruikers die dit onderwerp bekijken