Best Kept Secret 2024

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.414
2.540
Ik heb een heel mooi weekend gehad, maar het was wel een editie waar nog wat over nagepraat zal worden.
Het terrein lag er prachtig bij, en het de inrichting was een flinke verbetering, het eten is als altijd geweldig, en vooral de zaterdag en zondag hadden voldoende goede optredens.
Ja, Nutini verdronk in het geklets en Disclosure was waardeloos (al is het de vraag of het met de live-set up veel beter was geweest). Maar daar stonden een aantal geweldige optredens tegenover.

Hier alvast mijn top 10 van het weekend en een wat uitgebreider verslag volgt.

1. PJ Harvey
2. Slowdive
3. Justice
4. Infinity Song
5. The Haunted Youth
6. Osees
7. Droom Dit
8. Mildlife
9. Neomi
10. Badbadnotgood
 
Laatst bewerkt:

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.012
168
BKS is in potentie een top festival en heeft dat al jaren bewezen imo. Echter de nieuwe koers, met meer dance, is niet voor mij, ik kan er gewoon echt niet naar luiateren, ik wordt er kats zenuwachtig van. PJ Harvey zal best n goeie siso zijn, maar is helemaal niet mijn smaak. Dus ik zat gisteren om half 10 weer thuis op de bank. Voldaan. De top 3 van gisteren: The Haunted Youth, Gurriers, Warhaus. Zoals ik al zei gaat deze diehard fan van het festival (alle 10 edities blindelings n kaartje gekocht) volgend jaar afwachten tot de volledige lineup om misschien nog n dagkaart te kopen. Gelukkig is er nog zoiets als Loose Ends waar ik mn ei driedubbel dwars kwijt kan.
 

mees

Randprogramma
9 jan 2020
128
180
PJ Harvey echt een van de beste optredens die ik ooit gezien heb, alles aan het optreden klopte gewoon. Nog goed lopen janken tijdens Angelene.
Voor dit soort dingen ga ik nou naar BKS ❤️

Justice voelde idd wel een beetje als een mcflurry na een 5 sterren menu... alsnog zeer vermakelijk als afsluiter en tof om eens gezien te hebben.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.341
Als we een toplijstjes beginnen:

(Enkel zaterdag daar)

1. Royel Otis (geweldige sfeer, ideale festivalband, alles kwam even samen)
2. Infinity Song (tot tranen geroerd op het eind, eigenlijk gewoon een gedeelde eerste plek)
3. Lézard (verrassing van de dag, laat die The Secret maar eens afbreken)
4. Paolo Nutini (met vlagen saai, met vlagen prachtig, overall dus voldoende)
5. Slowdive (ja, sorry, het pakte me te weinig. Echt mijn ding op plaat, maar er ontbrak iets. Gelukkig hebben anderen het heel anders ervaren)
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
224
255
Hoorde uit mijn omgeving ook dat er nog steeds gepraat werd door PJ maar dat vooral vanaf het (verre) midde punt in de tent was waar wat kenissen gestrand waren. Blijft jammer, ik hoop voor jullie dat ze eens kritisch gaan kijken welke kant ze op willen kwa 'ervaring festival'(zoals DTRH een beetje meer te boek staat) of toch meer focus op muziek. De line-up dit jaar was ook voor mij gevoel meer een ratjetoe van vanalles en nog wat dan de jaren ervoor met als hoogtepunt de Disclosure boeking. Genoeg erg toffe dingen maar ook wat dingen die er bijvoorbeeld in 2019 nooit zouden staan.

Heel jammer dat ik de zondag heb gemist, volgend jaar hopelijk mistens een dag ook al is het 3 dagen festivallen behalve zaal festivallen wel een beetje uit mijn systeem sinds covid tijden.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
908
625
5. Slowdive (ja, sorry, het pakte me te weinig. Echt mijn ding op plaat, maar er ontbrak iets. Gelukkig hebben anderen het heel anders ervaren)
Grappig, op plaat doet het me praktisch niks, maar omdat ik na het eind van Vince Staples direct ingebouwd stond tussen de Slowdive-fans toch maar blijven staan (was vooraf aan het twijfelen omdat ik het optreden in 2018 prima vond en ook niet zoveel heb met de nieuwe koers van Mula B.) en ik vond het juist een partij prachtig.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Hoorde uit mijn omgeving ook dat er nog steeds gepraat werd door PJ maar dat vooral vanaf het (verre) midde punt in de tent was waar wat kenissen gestrand waren. Blijft jammer, ik hoop voor jullie dat ze eens kritisch gaan kijken welke kant ze op willen kwa 'ervaring festival'(zoals DTRH een beetje meer te boek staat) of toch meer focus op muziek. De line-up dit jaar was ook voor mij gevoel meer een ratjetoe van vanalles en nog wat dan de jaren ervoor met als hoogtepunt de Disclosure boeking. Genoeg erg toffe dingen maar ook wat dingen die er bijvoorbeeld in 2019 nooit zouden staan.

Heel jammer dat ik de zondag heb gemist, volgend jaar hopelijk mistens een dag ook al is het 3 dagen festivallen behalve zaal festivallen wel een beetje uit mijn systeem sinds covid tijden.
Ik lees net de uitdrukking "mossel noch vis". En dat is BKS de laatste twee jaar m.i. geworden, een festival zonder eigen gezicht. Paaspop op de ONE en LGW op de rest van het terrein. Het eerst betaalt met het publiek dat het nu wel trekt goed beschouwd het tweede, maar ik vind het een heel ongemakkelijke combinatie waarvoor je ondertussen eigenlijk ook te veel betaalt.
 
  • Thinking
Waarderingen: wil

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Zijn er eigenlijk mensen die naar Billy Woods gaan? Of sta ik daar alleen straks?
Ik was er ook! Een kwartiertje maar, want het klonk weliswaar heel goed, maar ik had de fut niet meer voor deze zware kost. Ga er komende welen nog eens echt voor zitten.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.414
2.540
Ik lees net de uitdrukking "mossel noch vis". En dat is BKS de laatste twee jaar m.i. geworden, een festival zonder eigen gezicht. Paaspop op de ONE en LGW op de rest van het terrein. Het eerst betaalt met het publiek dat het nu wel trekt goed beschouwd het tweede, maar ik vind het een heel ongemakkelijke combinatie waarvoor je ondertussen eigenlijk ook te veel betaalt.
Ten dele herkenbaar, maar tegelijk was het ook zo dat alle tenten bij de meeste optredens ook echt goed vol stonden. Voor mij is het gezicht van dit festival toch echt dat de muziek meer centraal staat dan bij die andere grote festivals, ondanks alles wat er in de randen gebeurd. Al herken ik ook dat het wel begin te schuiven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Matthijs

Wonderwel

Playlistbediener
12 jun 2023
9
32
Heerlijk weekend gehad.

Uitblinkers: De drie avond-slots in de TWO. Aangevoerd door PJ Harvey, gevolgd door St Vincent en Slowdive.

Overperformers: Royel Otis, Jockstrap, Baxter Dury, Merol

Tegenvallers: de gehele programmering op de ONE.

Spijt: het missen van Infnity Song, en het zien van English Teacher
 

davadude

Gouden Tip
9 jan 2020
294
497
Maar puur muzikaal gezien is Justice toch ook een relic dat vooral teert op 1 album van vele jaren geleden. Langer geleden dat toen Disclosure hun enige potente plaat maakte.

Niet mee eens, het nieuwste album van Justice is ijzersterk, hun sterkste werk na Cross, en hun live remixalbums winnen keer op keer grammys, dus relevantie bij hun is zeer hoog en nieuw werk behaalt een niveau wat ze in de spotlight zet.

Dat is juist erg vergelijkbaar met PJ Harvey. Heeft dezelfde hoeveelheid "bekendeheid" en roem rondom haar laatste paar albums, en blijft daarom juist erg relevant.

De vergelijking van Justice als band die op een album moet touren en daardoor een uitgekauwde headliner is is ook best apart, zeker als dit jaar LCD soundsystem weer gaat touren. Als er nou een band is die op eerder werk moet touren en de laatste 7 jaar niks relevante hebben uitgebracht...
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Ik ben niet zo goed in lange stukjes schrijven dus een uitgebreid verslag ga ik denk ik niet doen, maar wat was het weer een onvergetelijk weekend. Inmiddels mijn 6e keer, voor m'n vriendin de 4e keer, en ook al voelt het wel alsof we elk jaar iets meer in de minderheid zijn als bezoekers die het hele weekend strak volplannen met verschillende soorten artiesten waar we aandachtig naar luisteren blijft het gewoon één van de hoogtepunten van ons jaar.

Helemaal met onze nieuwe wandelschoenen was het dit jaar ook fysiek goed te doen, wat de hele ervaring ook naar een nieuw niveau tilde. De tickets voor volgend jaar zijn al weer binnen dus het voorspellen en discussiëren kan wat mij betreft beginnen!

Hoogtepunten van dit jaar waren voor mij Mannequin Pussy, CMAT, einde van Vince Staples, Slowdive, Osees, Amyl and the Sniffers, Dorian Electra, Billy Woods.

Vanochtend de wekker al om 6 uur gezet om voor de ergste regen al in de auto te zitten, ben daar erg blij mee.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.414
2.540
Niet mee eens, het nieuwste album van Justice is ijzersterk, hun sterkste werk na Cross, en hun live remixalbums winnen keer op keer grammys, dus relevantie bij hun is zeer hoog en nieuw werk behaalt een niveau wat ze in de spotlight zet.

Dat is juist erg vergelijkbaar met PJ Harvey. Heeft dezelfde hoeveelheid "bekendeheid" en roem rondom haar laatste paar albums, en blijft daarom juist erg relevant.

De vergelijking van Justice als band die op een album moet touren en daardoor een uitgekauwde headliner is is ook best apart, zeker als dit jaar LCD soundsystem weer gaat touren. Als er nou een band is die op eerder werk moet touren en de laatste 7 jaar niks relevante hebben uitgebracht...
LCD is en blijft een geweldige live band en een must see op een festival.
Maar afgaand op hun setlist lijken hun shows een herhaling te worden van wat we al op BKS18 hebben gezien. Blijft niettemin natuurlijk wel erg goed!

Justice heeft juist een compleet nieuwe set met een mix van vooral Cross en dat nieuwe album gemaakt, met een erg vette lichtshow.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs en noid

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.049
De vergelijking van Justice als band die op een album moet touren en daardoor een uitgekauwde headliner is is ook best apart, zeker als dit jaar LCD soundsystem weer gaat touren. Als er nou een band is die op eerder werk moet touren en de laatste 7 jaar niks relevante hebben uitgebracht...
Mja, als ik LCD luister heb ik 4 geweldige albums (die bijna klassiekers geworden zijn) om uit te kiezen. Bij Justice blijft het, bij mij, toch bij Cross (en het bijbehorende live album). En die komt ook nog eens niet in de buurt bij Sound Of Silver of American Dream. Maar goed, smaken hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en noid

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.063
1.148
Ik ga vanavond naar Snõõper in Botanique.
Was dat een dingetje op BKS, of had ik me die tickets beter uitgespaard ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken