Best Kept Secret 2024

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Infinity Song vond ik dan weer weinig bijzonder. Maar dat zal vooral smaak zijn. Gingen zeker in het begin wat lang door op dezelfde nummers die niet per se om een verlenging vroegen wmb.

Slowdive: geweldige show. Ik twijfelde vooraf even of het een dagkaart van 130 euro en nog eens tientallen euro's aan eten ging verantwoorden. Maar toch wel, die had ik niet willen missen!

Paolo Nutini daarna verder naar achter gezien, ik herken de reacties hier. Allemaal praters overal. Nou had ik me daar al op ingesteld, maar toch jammer. Had een veel betere show kunnen zijn met een spot verder naar voren toe.

Osees leuke afsluiter, gewoon strak. Hadden wat meer oude nummers morgen zijn van mij, maar goed, nieuwe album is ook wel leuk.

En het kan toeval zijn, maar het viel me op hoeveel er gerookt werd. Ik heb de hele dag voor/achter/naast rokende mensen gestaan, is dat altijd zo geweest? Terwijl het in de tenten niet eens is toegestaan. Idee om het terrein rookvrij te maken? Zelfs als het moeilijk te handhaven is op het terrein, kan security in elk geval sigaretten innemen bij de ingang.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.346
4.281
Twee schrijvers en twee fotografen (zal bij andere blogs en kranten ook wel zoiets zijn, denk ik)? Weet natuurlijk niet hoe groot hun mankracht is, ik geef maar aan dat het niet per se de fout is van de schrijver is dat er een hoge werkdruk is. Betaald of niet.

Heb BKS vorig jaar gecoverd en qua werkdruk viel dat alleszins beter te doen (ook kleiner terreinà dan iets als een PKP waar je gemakkelijk zo'n 9-10 artiesten op een dag ziet.
4 schrijvers. Kom op, kijk de verslagen, dat is echt eronder hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

elo

Headliner
3 dec 2013
5.346
4.281
Sowieso dat Infinity Song lastiger is qua smaak hoor. Een Nation of Language (vergelijkbaar qua onthaal vorig jaar) is toch iets wat meer in het gehoor ligt van de gemiddelde BKS ganger. Maar mooi toch, het verschil in beleving. Ik werd dan weer niet echt meegezogen bij Slowdive (frontrow nochtans), dus ik kan ook wel zeggen dat mensen elkaar een beetje napraten wat betreft Slowdive, maar het zal gewoon een verschil in beleving zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Matthijs

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
480
446
Ik denk dat een aantal mensen Infinity Song waanzinnig goed vond en een groot deel van die mensen hier mee babbelt, waardoor ze hier misschien wat oververtegenwoordigd zijn.
Dat zeker, zo druk was het volgens mij ook niet. Ook Festileaks is maar een bubbeltje in het grote geheel van het publiek. Ik hoorde vrijdagmiddag mijn buren op de camping hun route doornemen, die bestond uit alle acts die hier het minst genoemd zijn (maar wel vaak op wat grotere podia spelen)
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
532
Wat ik fascinerend vind aan de Disclosure boeking is dat Westrik kennelijk een aantal keer heeft laten blijken ongelukkig te zijn met die boeking. Waarom staan ze er dan?! Je bent de baas, dan hou je het toch gewoon tegen? Overigens was ik één van de grote criticasters van die boeking en ben ik het eens met alles wat hier boven wordt gezegd, maar ik vond de drie kwartier die ik heb gezien/gehoord stiekem best lekker klinken (sssshhh, niet verder vertellen).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.006
6.396
Ik had mbt Disclosure begrepen dat ze op PS (en diverse andere festivals) gewoon een nieuwe live show hadden ineengebokst. Niet dan? Jammer.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.346
4.281
Dat zeker, zo druk was het volgens mij ook niet. Ook Festileaks is maar een bubbeltje in het grote geheel van het publiek. Ik hoorde vrijdagmiddag mijn buren op de camping hun route doornemen, die bestond uit alle acts die hier het minst genoemd zijn (maar wel vaak op wat grotere podia spelen)
Het is echt een genot om gesprekken van anderen te beluisteren hè. Voor Paolo Nutini begon: "Morgen is Tamino, maar wie is dat? Die staat nog ná De Jeugd. Dat is toch raar?" of van die mensen die door een hele set heenlullen maar wel om de zoveel minuten tegen elkaar zeggen "wel goed he, dit? Wat een stem!" Gehoord tijdens Grace Cummings. Als je het zo goed vind, shut your fucking mouth.
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
147
339
Gisteren echt een hele fijne dag gehad. The Amazons zitten al jaren als primabandje™ in mijn Spotify lijstjes, dus zonder al te hoge verwachtingen wilde ik ze eens zien, maar ik vond ze live veel sterker dan ik had verwacht. Fijne frontman die er ook voor die anderhalve (brakke) paardenkop vol voor ging, en een ijzersterke gitarist. En eigenlijk gebeurde datzelfde weer bij Royel Otis. Ik had ze aangevinkt omdat het me een gezellige festivalband leek, en dat was ook zo, maar dan wel in het kwadraat. Echt een heel fijn feestje met een publiek dat er ook duidelijk zin in had. Lang getwijfeld over Tramhaus / Infinity Song, maar onder het motto “Tramhaus kan altijd nog ergens” werd het toch die laatste. Daar heb ik zeker geen spijt van, maar ik ben ook niet zo overdonderd als anderen hier. Als je als trotse vader het podium op komt om je kinderen aan te kondigen sta je bij mij al 3-0 voor (zo makkelijk ja), muzikaal vond ik het erg sterk, vooraan ging iedereen er ook echt voor. Helaas waren die uitgespannen songs voor mij toch net niet lang genoeg interessant. Zeuren op 3voor12 altijd goed, maar beginnen met een cover van 10 minuten (!) vond ik ook ballsy. Stukje Mildlife en een stukje Parcels meegepakt, en op tijd naar binnen voor een mooie plek bij Slowdive. Dat bleek nodig, zelden zo vroeg een volle Two gezien. Na Paradiso vorig jaar waren mijn verwachtingen hoog, en toch werd ik weer opnieuw overdonderd en meegezogen. Wat een fantastische band is dit. En wat was iedereen stil! Stukje Paolo, en toen door naar Osees. Frontman die verpakt in humor snauwt naar de sound engineers meteen 3-0 achter (zo makkelijk ja), maar ik vond het toch heel erg vet. Ietsje minder divers dan King Gizz. Precies daarom juist meer in mijn straatje, en die dubbele drummers blijven een magisch gezicht. Nog een stuk Tjade voor de laatste restjes energie meegepakt, en het was een topdag.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
649
502
Wat ik fascinerend vind aan de Disclosure boeking is dat Westrik kennelijk een aantal keer heeft laten blijken ongelukkig te zijn met die boeking. Waarom staan ze er dan?! Je bent de baas, dan hou je het toch gewoon tegen? Overigens was ik één van de grote criticasters van die boeking en ben ik het eens met alles wat hier boven wordt gezegd, maar ik vond de drie kwartier die ik heb gezien/gehoord stiekem best lekker klinken (sssshhh, niet verder vertellen).
Ik vraag me dit ook af eigenlijk. Dan boek je ze gewoon niet? Zijn genoeg andere bands, zeker op BKS, die je op die ONE kan zetten op de vrijdag om ze een extra groot podium te geven.

Voor volgend jaar, zijn al groot natuurlijk, zou ik Fontaines D.C. echt een perfecte headliner voor de vrijdag vinden. Dan Vampire Weekend op de zaterdag en een of andere electronische acts als afsluiter. We mogen dromen toch?
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
480
446
Het is echt een genot om gesprekken van anderen te beluisteren hè. Voor Paolo Nutini begon: "Morgen is Tamino, maar wie is dat? Die staat nog ná De Jeugd. Dat is toch raar?" of van die mensen die door een hele set heenlullen maar wel om de zoveel minuten tegen elkaar zeggen "wel goed he, dit? Wat een stem!" Gehoord tijdens Grace Cummings. Als je het zo goed vind, shut your fucking mouth.
In de nogal lange rij voor de pendelbus: 'gelukkig speelt Disclosure pas laat, die zullen we wel halen. De rest ken ik toch niet.'

Overigens ben ik zelf jaren geleden ook met een grote groep naar Sziget gegaan. De dag voor het festival zaten we in een badhuis en speelden we een spel waarbij je om de beurt iets uit een categorie moet noemen, bijvoorbeeld een hoofdstad, tot er maar 1 over is. Toen ik voorstelde de categorie 'acts op Sziget' te spelen, haakte de helft van de groep direct al af. Een ander begon gelijk enthousiast 'Oasis!' te roepen en daarna 'Pearl Jam', om daadwerkelijk op dat moment pas d'r horen dat die er niet stonden..

(Vraag me achteraf af door hoeveel optredens ik met die groep dan heen heb geluld..)
 
  • Leuk
Waarderingen: timbo en selurxela

Tobuzzter

Campingartiest
2 feb 2023
85
134
Rokers. Ik heb er dit jaar ook veel meer last van dan voorgaande jaren. Begrijp dat de nicotineverslaving je logische denken kan vertroebelen (geldt ook voor andere substanties natuurlijk), maar ik vind dat deze mensen wel wat meer rekening mogen houden met de medemens. Viel me ook op dat er geen ‘niet roken’-bordjes meer in de TWO hangen. Onbedoelde vrijbrief?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.346
4.281
Have fun mensen die vandaag nog gaan. Ada Oda checken is een klein tipje van me. Ik zet alvast €10 op PJ Harvey op 1 bij de toplijstjes :)
 
  • Leuk
Waarderingen: timbo en Matthijs

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.234
5.596
Ik vraag me dit ook af eigenlijk. Dan boek je ze gewoon niet? Zijn genoeg andere bands, zeker op BKS, die je op die ONE kan zetten op de vrijdag om ze een extra groot podium te geven.

Voor volgend jaar, zijn al groot natuurlijk, zou ik Fontaines D.C. echt een perfecte headliner voor de vrijdag vinden. Dan Vampire Weekend op de zaterdag en een of andere electronische acts als afsluiter. We mogen dromen toch?
Vampire Weekend Afas show is via Mojo?
 

LTF

Playlistbediener
23 apr 2024
5
15
Wat vond iedereen van Paolo (buitenom het irritante publiek)? Denk dat veel liveislive gangers nieuwsgierig zijn, ik in ieder geval wel😉
Ik stond redelijk vooraan en heb genoten! Hele goede band, nummers mooi opgebouwd. Ik vond Paolo wel te zacht klinken. Geluid had wat harder gemogen. Verder totaal geen last gehad van praters.
 
  • Geweldig
Waarderingen: gerrie

elo

Headliner
3 dec 2013
5.346
4.281
Het geluid op de ONE is sowieso erg zacht vind ik. Hopelijk draait Justice dat flink open.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
532
Ik ga de hond nog even een rondje door het park jagen en dan afreizen richting BB. Veel plezier weer iedereen en ik zie iedereen en zijn moeder wel bij PJ!
 
  • Geweldig
Waarderingen: dfrvanloon

scorpion29

Playlistbediener
30 nov 2018
29
19
Is de bottom line met een wat tegenvallende Nuttini en discutabele headliners vorig jaar niet de conclusie dat Maurits als festivaldirecteur niet geschikt is? Voor mijn gevoel gaat t bergafwaarts met bks sinds hij is aangesteld
 
  • Leuk
Waarderingen: dimitri90

Gebruikers die dit onderwerp bekijken