Best Kept Secret 2024

Fantastische tweede dag. Memorabel mooie optredens van Slowdive en Ratboys. Kwam mede door het helemaal vooraan staan bij Slowdive en daardoor dus halverwege het veld bij Paolo Nutini niet echt in die show. Hielp niet mee dat het quasi dezelfde show was die op voorhand vorig jaar DTRH (beste show aldaar) niet ging overtreffen. Alsnog wel goed en Iron Sky blijft meesterlijk.

1. Slowdive
2. Ratboys
3. Osees
4. Paolo Nutini
5. Mildlife

Verder nog CMAT en Royel Otis en stukjes Library Card, Tramhaus, Vince Staples, Cherry Glazer en Parcels gezien.

Kijk vandaag vooral uit naar Slow Pulp en kijk verder wel wat de dag brengt. The Mysterines, Amyl & the Sniffers, Paris Paloma, Gurriers, PJ Harvey en Justice waarschijnlijk.
 
Bijzonder om op 3voor12 en ook hier te lezen dat er ook mensen in Secret waren die niet overtuigd waren door Infinity Song. Ik had gisteren vooraan in de tent en bij het weglopen een vergelijkbaar gevoel met vorig jaar Young Fathers en eerdere jaren op andere festivals Kae Tempest (Itgwo) en Shortparis (Lgw?), dat iedereen elkaar aankeek van 'wow, wat hebben we hier meegemaakt!?' Dat gold deze keer dan blijkbaar toch voor een kleiner deel. Neemt niet weg dat ik het ook een dag later herinner als waanzinnig goed.
 
Bijzonder om op 3voor12 en ook hier te lezen dat er ook mensen in Secret waren die niet overtuigd waren door Infinity Song. Ik had gisteren vooraan in de tent en bij het weglopen een vergelijkbaar gevoel met vorig jaar Young Fathers en eerdere jaren op andere festivals Kae Tempest (Itgwo) en Shortparis (Lgw?), dat iedereen elkaar aankeek van 'wow, wat hebben we hier meegemaakt!?' Dat gold deze keer dan blijkbaar toch voor een kleiner deel. Neemt niet weg dat ik het ook een dag later herinner als waanzinnig goed.
Ik denk dat het wel een beetje aan de positie in de tent ligt. Achterin werd in het begin toch wel veel gepraat (meende ik te horen vanaf de tweede rij). De show werd ook sterker naarmate het eind vond ik. Met als absoluut hoogtepunt het laatste nummer. Mensen die weg zijn gelopen hebben iets legendarisch gemist in ieder geval. Een dag later nog altijd aan het nazinderen.
 
Een heerlijke dag gisteren met als hoogtepunt Infinty song. We stonden goed vooraan en gingen vanaf het eerste nummer mee. Kippenvelmomenten.
verder gisteren als erg vermakelijk hoogtepunt Faux Real in de CSBH. Royel Otis en the Parcels van genoten. En een fijne start met Grace Cummings.
Enne enorm onder de indruk van Julie Pavon. Mijn eerste act op de Floor ever.

PS: ik vergat dat ik een paar nummers van Merol heb gezien. Ze verraste me enorm op de One. In positieve zin.
 
Ik doe wel eens een klasje in de sportschool waar het regelmatig gebeurt dat iemand begint te klagen over de "hitte" en in no time blijkt iedereen het ineens ondraaglijk heet te hebben terwijl de temperatuur tot 3 minuten daarvoor gewoon prima te doen was voor bijna iedereen. Dat gevoel heb hier met de klachten over het pratende medepubliek. Misschien ben ik afgestompt voor gepraat, misschien werken mijn oordoppen er goed tegen, misschien gaat het praatgeluid onder me door (zelden zo veel kleine mensen bij elkaar gezien), misschien valt het allemaal gewoon wel mee. Het valt mij i.i.g. totaal niet op dat het erger zou zijn dan eerdere edities.
 
Ik doe wel eens een klasje in de sportschool waar het regelmatig gebeurt dat iemand begint te klagen over de "hitte" en in no time blijkt iedereen het ineens ondraaglijk heet te hebben terwijl de temperatuur tot 3 minuten daarvoor gewoon prima te doen was voor bijna iedereen. Dat gevoel heb hier met de klachten over het pratende medepubliek. Misschien ben ik afgestompt voor gepraat, misschien werken mijn oordoppen er goed tegen, misschien gaat het praatgeluid onder me door (zelden zo veel kleine mensen bij elkaar gezien), misschien valt het allemaal gewoon wel mee. Het valt mij i.i.g. totaal niet op dat het erger zou zijn dan eerdere edities.
Haha zijn er veel Belgen? Vind dat zo heerlijk aan festivals in België dat ik met mijn bescheiden 1.68 opeens over mensen heen kan kijken en het podium vaak genoeg kan zien. In nl verzuip ik vaker in het publiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brundlecat en selurxela
Wat ik hier lees over Slowdive, geen verrassing als ik terugdenk aan hun overweldigend optreden in het Koninklijk Circus. Pure magie was dat.
 
Alle lovende commentaren hier over Royel Otis ... dat blijft toch één van de vreemdste festivalboekingen dit jaar in België ... staan die bizar genoeg op godbetert Suikerrock.
 
Goedemorgen wat een dag gisteren. De beste BKS dag in jaren voor mij. Zoveel goede optredens gezien en een publiek dat er vol voor gaat. Echt heel erg genoten.

Begon al geweldig met Grace Cummings en daarna een werkelijk fantastische Royal Otis (al moeten ze wel snel van die covers af want eigen werk is veel beter).
Vervolgens zie ik Tramhaus de Two slopen. Wat zijn die gegroeid zeg en hoe terecht dat ze daar staan. Goed ook van BKS dat zie die daar durven neerzetten.
Daarna een geweldige set van Slowdive met veel minder bekende nummers die ik nog nooit live had gehoord. Wat een genot. Lambrini Girls was muzikaal niet het beste maar was vanwege publieksparticipatie en politieke boodschap interessant om te zien. Afsluiten met de Osees kan bijna niet beter. Wat hun muziek met je doet is ongelofelijk. Je kunt alleen maar bewegen en meegaan in hun groove die ze zo strak en briljant neerleggen. Het publiek werd gek. Top dag!
 
P
Ik doe wel eens een klasje in de sportschool waar het regelmatig gebeurt dat iemand begint te klagen over de "hitte" en in no time blijkt iedereen het ineens ondraaglijk heet te hebben terwijl de temperatuur tot 3 minuten daarvoor gewoon prima te doen was voor bijna iedereen. Dat gevoel heb hier met de klachten over het pratende medepubliek. Misschien ben ik afgestompt voor gepraat, misschien werken mijn oordoppen er goed tegen, misschien gaat het praatgeluid onder me door (zelden zo veel kleine mensen bij elkaar gezien), misschien valt het allemaal gewoon wel mee. Het valt mij i.i.g. totaal niet op dat het erger zou zijn dan eerdere edities.
Publiek op BKS heeft wel echt 2 gezichten hoor. Bij Slowdive stond de tent 15 minuten van tevoren al helemaal vol en was er echt goed aandacht voor de muziek (muziek was ook te hard om te praten). Bij Paolo Nutini was het publiek echt drama, ongelofelijk veel gepraat en mensen die met andere dingen bezig waren.

Verder ligt de waarheid van Infinity Song een beetje het midden denk ik. Met name 2e gedeelte van de show was erg goed (slow burn), maar het was voor mij niet het hoogtepunt van de dag
 
Onbegrijpelijk dit inderdaad. Welke uitleg kan je daaraan geven? Ik kom enkel op budgettaire redenen.
Er zullen vast geen kritische vragen over gesteld worden bij het eindinterview. Maar ik kan me niet voorstellen dat de liveshow niet contractueel vastlegt en dat ze zelf maar kunnen bepalen wat ze doen. Dagkaartje is €125.00 en dan is de headliner niet eens live? Dat zou niet mogelijk moeten zijn..
 
Er zullen vast geen kritische vragen over gesteld worden bij het eindinterview. Maar ik kan me niet voorstellen dat de liveshow niet contractueel vastlegt en dat ze zelf maar kunnen bepalen wat ze doen. Dagkaartje is €125.00 en dan is de headliner niet eens live? Dat zou niet mogelijk moeten zijn..
Hopelijk leren ze hier van. Al heeft Maurits regelmatig laten doorschemeren dat ze zelf ook niet blij waren met deze boeking.
 
Er zullen vast geen kritische vragen over gesteld worden bij het eindinterview. Maar ik kan me niet voorstellen dat de liveshow niet contractueel vastlegt en dat ze zelf maar kunnen bepalen wat ze doen. Dagkaartje is €125.00 en dan is de headliner niet eens live? Dat zou niet mogelijk moeten zijn..
Je zal zeker een punt hebben. Maar even goed vanuit Disclosure kan je zelf het artistieke afdwingen natuurlijk.
 
Vond Vince ook tegenvallen. Begrijpelijk dat het met het nieuwe album niet zo intens is als in 2018, maar hij had het gewoon op een betere manier moeten brengen. Vond het einde ook zeker niet episch, het waren gewoon de energiekere oude hits.

En de recensenten van 3voor12 kijken gewoon het hele optreden hoor, wat is dat voor feitenvrije onzin?
Vorig jaar zag ik Timo Pisart bij Japanese Breakfast een paar nummers verveeld in het publiek staan en toen liep ie weg, en later kwam zijn recensie online waarin hij zei dat het optreden begon met hits en daarna inkakte. Sindsdien snap ik de recensies waar ze de plank soms misslaan iets beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Tobuzzter
Je zal zeker een punt hebben. Maar even goed vanuit Disclosure kan je zelf het artistieke afdwingen natuurlijk.
Ik mag toch hopen dat het niet zo amateuristisch is. Dit heeft ook niks meer met artistieke vrijheid te maken naar mijn mening. Je legt tonnen neer om zo’n act te laten komen.. dan moet er de hele package erbij zitten.
 
even zuren over 3voor12 coverage

Het probleem met 3voor12 en bks is dat ze zo nodig de eindredactie moeten sturen als reviewers wat mensen zijn die gewoon niet vaak meer schrijven/erg in een bubbel zitten dus veels te veel hun eigen smaak er door heen komt in die stukken terwijl ze eigenlijk veel meer over de 'algemene show moeten schrijven' als journalist. Zie ook het Japanese Breakfast stuk van vorig jaar wat gewoon niet klopte, de hits zaten goed verspreid over heel de set maar het was duidelijk dat de schrijver heel de show niet heeft gekeken.

Ik vindt de teksten ook dit jaar oprecht nog vreselijker dan ze hiervoor waren, ze noemden Mannquin Pussy niet ironisch Pitchfork-darlings waarbij je als 40+ jarige man eens moet gaan nadenken waarom je dit schrijft.
 

Users who are viewing this thread