Best Kept Secret 2024

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Was Vince Staples inderdaad zo slecht als 3voor12 zegt?
Ik vond het eigenlijk wel goed, maar die lome donkere rap werkte op een festival niet zo goed. Toen hij eindigde met bekend werk van Big Fish Theory werd het wel feest voor het merendeel van de tent. Misschien dat een zaalshow beter voor hem en het publiek was geweest.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.341
Ik vind de recensies van 3voor12 dit jaar minimaal beschamend te noemen. Ze zijn met fucking 4 man (gratis) aanwezig, breng dan ook fatsoenlijk verslag uit. 11 artiesten noemen omdat het o zo goed was gisteren, maar vervolgens op 4 Paolo Nutini zetten, terwijl die recensie niet eens heel positief is. Het is gewoon lui en gemakzuchtig. Ook die 4 zinnetjes over Infinity Song, dan heb je de show simpelweg niet in z'n geheel gezien.
 

Zwaan

Playlistbediener
8 dec 2022
41
78
Infinity Song wist mij live ook niet echt te overtuigen, terwijl ik het op plaat best lekker vind. Hoogtepunten voor mij waren Osees en Porcelain id.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Brundlecat

gesp

Support act
11 jun 2018
1.129
376
Fantastische tweede dag. Memorabel mooie optredens van Slowdive en Ratboys. Kwam mede door het helemaal vooraan staan bij Slowdive en daardoor dus halverwege het veld bij Paolo Nutini niet echt in die show. Hielp niet mee dat het quasi dezelfde show was die op voorhand vorig jaar DTRH (beste show aldaar) niet ging overtreffen. Alsnog wel goed en Iron Sky blijft meesterlijk.

1. Slowdive
2. Ratboys
3. Osees
4. Paolo Nutini
5. Mildlife

Verder nog CMAT en Royel Otis en stukjes Library Card, Tramhaus, Vince Staples, Cherry Glazer en Parcels gezien.

Kijk vandaag vooral uit naar Slow Pulp en kijk verder wel wat de dag brengt. The Mysterines, Amyl & the Sniffers, Paris Paloma, Gurriers, PJ Harvey en Justice waarschijnlijk.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
481
450
Bijzonder om op 3voor12 en ook hier te lezen dat er ook mensen in Secret waren die niet overtuigd waren door Infinity Song. Ik had gisteren vooraan in de tent en bij het weglopen een vergelijkbaar gevoel met vorig jaar Young Fathers en eerdere jaren op andere festivals Kae Tempest (Itgwo) en Shortparis (Lgw?), dat iedereen elkaar aankeek van 'wow, wat hebben we hier meegemaakt!?' Dat gold deze keer dan blijkbaar toch voor een kleiner deel. Neemt niet weg dat ik het ook een dag later herinner als waanzinnig goed.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.341
Bijzonder om op 3voor12 en ook hier te lezen dat er ook mensen in Secret waren die niet overtuigd waren door Infinity Song. Ik had gisteren vooraan in de tent en bij het weglopen een vergelijkbaar gevoel met vorig jaar Young Fathers en eerdere jaren op andere festivals Kae Tempest (Itgwo) en Shortparis (Lgw?), dat iedereen elkaar aankeek van 'wow, wat hebben we hier meegemaakt!?' Dat gold deze keer dan blijkbaar toch voor een kleiner deel. Neemt niet weg dat ik het ook een dag later herinner als waanzinnig goed.
Ik denk dat het wel een beetje aan de positie in de tent ligt. Achterin werd in het begin toch wel veel gepraat (meende ik te horen vanaf de tweede rij). De show werd ook sterker naarmate het eind vond ik. Met als absoluut hoogtepunt het laatste nummer. Mensen die weg zijn gelopen hebben iets legendarisch gemist in ieder geval. Een dag later nog altijd aan het nazinderen.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
333
378
Een heerlijke dag gisteren met als hoogtepunt Infinty song. We stonden goed vooraan en gingen vanaf het eerste nummer mee. Kippenvelmomenten.
verder gisteren als erg vermakelijk hoogtepunt Faux Real in de CSBH. Royel Otis en the Parcels van genoten. En een fijne start met Grace Cummings.
Enne enorm onder de indruk van Julie Pavon. Mijn eerste act op de Floor ever.

PS: ik vergat dat ik een paar nummers van Merol heb gezien. Ze verraste me enorm op de One. In positieve zin.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Ik doe wel eens een klasje in de sportschool waar het regelmatig gebeurt dat iemand begint te klagen over de "hitte" en in no time blijkt iedereen het ineens ondraaglijk heet te hebben terwijl de temperatuur tot 3 minuten daarvoor gewoon prima te doen was voor bijna iedereen. Dat gevoel heb hier met de klachten over het pratende medepubliek. Misschien ben ik afgestompt voor gepraat, misschien werken mijn oordoppen er goed tegen, misschien gaat het praatgeluid onder me door (zelden zo veel kleine mensen bij elkaar gezien), misschien valt het allemaal gewoon wel mee. Het valt mij i.i.g. totaal niet op dat het erger zou zijn dan eerdere edities.
 

daily

Gouden Tip
23 mrt 2020
277
358
Ik doe wel eens een klasje in de sportschool waar het regelmatig gebeurt dat iemand begint te klagen over de "hitte" en in no time blijkt iedereen het ineens ondraaglijk heet te hebben terwijl de temperatuur tot 3 minuten daarvoor gewoon prima te doen was voor bijna iedereen. Dat gevoel heb hier met de klachten over het pratende medepubliek. Misschien ben ik afgestompt voor gepraat, misschien werken mijn oordoppen er goed tegen, misschien gaat het praatgeluid onder me door (zelden zo veel kleine mensen bij elkaar gezien), misschien valt het allemaal gewoon wel mee. Het valt mij i.i.g. totaal niet op dat het erger zou zijn dan eerdere edities.
Haha zijn er veel Belgen? Vind dat zo heerlijk aan festivals in België dat ik met mijn bescheiden 1.68 opeens over mensen heen kan kijken en het podium vaak genoeg kan zien. In nl verzuip ik vaker in het publiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brundlecat en selurxela

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.187
1.214
Wat ik hier lees over Slowdive, geen verrassing als ik terugdenk aan hun overweldigend optreden in het Koninklijk Circus. Pure magie was dat.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.187
1.214
Alle lovende commentaren hier over Royel Otis ... dat blijft toch één van de vreemdste festivalboekingen dit jaar in België ... staan die bizar genoeg op godbetert Suikerrock.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.897
994
Goedemorgen wat een dag gisteren. De beste BKS dag in jaren voor mij. Zoveel goede optredens gezien en een publiek dat er vol voor gaat. Echt heel erg genoten.

Begon al geweldig met Grace Cummings en daarna een werkelijk fantastische Royal Otis (al moeten ze wel snel van die covers af want eigen werk is veel beter).
Vervolgens zie ik Tramhaus de Two slopen. Wat zijn die gegroeid zeg en hoe terecht dat ze daar staan. Goed ook van BKS dat zie die daar durven neerzetten.
Daarna een geweldige set van Slowdive met veel minder bekende nummers die ik nog nooit live had gehoord. Wat een genot. Lambrini Girls was muzikaal niet het beste maar was vanwege publieksparticipatie en politieke boodschap interessant om te zien. Afsluiten met de Osees kan bijna niet beter. Wat hun muziek met je doet is ongelofelijk. Je kunt alleen maar bewegen en meegaan in hun groove die ze zo strak en briljant neerleggen. Het publiek werd gek. Top dag!
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
129
86
P
Ik doe wel eens een klasje in de sportschool waar het regelmatig gebeurt dat iemand begint te klagen over de "hitte" en in no time blijkt iedereen het ineens ondraaglijk heet te hebben terwijl de temperatuur tot 3 minuten daarvoor gewoon prima te doen was voor bijna iedereen. Dat gevoel heb hier met de klachten over het pratende medepubliek. Misschien ben ik afgestompt voor gepraat, misschien werken mijn oordoppen er goed tegen, misschien gaat het praatgeluid onder me door (zelden zo veel kleine mensen bij elkaar gezien), misschien valt het allemaal gewoon wel mee. Het valt mij i.i.g. totaal niet op dat het erger zou zijn dan eerdere edities.
Publiek op BKS heeft wel echt 2 gezichten hoor. Bij Slowdive stond de tent 15 minuten van tevoren al helemaal vol en was er echt goed aandacht voor de muziek (muziek was ook te hard om te praten). Bij Paolo Nutini was het publiek echt drama, ongelofelijk veel gepraat en mensen die met andere dingen bezig waren.

Verder ligt de waarheid van Infinity Song een beetje het midden denk ik. Met name 2e gedeelte van de show was erg goed (slow burn), maar het was voor mij niet het hoogtepunt van de dag
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.554
5.399
Onbegrijpelijk dit inderdaad. Welke uitleg kan je daaraan geven? Ik kom enkel op budgettaire redenen.
Er zullen vast geen kritische vragen over gesteld worden bij het eindinterview. Maar ik kan me niet voorstellen dat de liveshow niet contractueel vastlegt en dat ze zelf maar kunnen bepalen wat ze doen. Dagkaartje is €125.00 en dan is de headliner niet eens live? Dat zou niet mogelijk moeten zijn..
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.897
994
Er zullen vast geen kritische vragen over gesteld worden bij het eindinterview. Maar ik kan me niet voorstellen dat de liveshow niet contractueel vastlegt en dat ze zelf maar kunnen bepalen wat ze doen. Dagkaartje is €125.00 en dan is de headliner niet eens live? Dat zou niet mogelijk moeten zijn..
Hopelijk leren ze hier van. Al heeft Maurits regelmatig laten doorschemeren dat ze zelf ook niet blij waren met deze boeking.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.609
Er zullen vast geen kritische vragen over gesteld worden bij het eindinterview. Maar ik kan me niet voorstellen dat de liveshow niet contractueel vastlegt en dat ze zelf maar kunnen bepalen wat ze doen. Dagkaartje is €125.00 en dan is de headliner niet eens live? Dat zou niet mogelijk moeten zijn..
Je zal zeker een punt hebben. Maar even goed vanuit Disclosure kan je zelf het artistieke afdwingen natuurlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken