Best Kept Secret 2024

Haha zijn er veel Belgen? Vind dat zo heerlijk aan festivals in België dat ik met mijn bescheiden 1.68 opeens over mensen heen kan kijken en het podium vaak genoeg kan zien. In nl verzuip ik vaker in het publiek.
Nou eigenlijk had ik juist het idee dat er relatief minder Vlamingen waren dan normaal. Maar Nederlanders worden steeds kleiner (deels door autochtonen, deels door slechter eten) en ik meen het serieus: hoe jonger het publiek hoe beter mijn zicht. Niet dat dat met 1.93m ooit echt een issue is, maar het is wel grappig. Overigens is mijn vrouw maar 1.64m en als ik dan wel eens buk om wat te zeggen valt me altijd op dat ze niet alleen veel minder ziet, maar ook echt minder hoort.
 
Hopelijk leren ze hier van. Al heeft Maurits regelmatig laten doorschemeren dat ze zelf ook niet blij waren met deze boeking.
Maar waarom dan toch die boeking, al in een vroeg stadium (eerste lichting)? Kan je dan niet beter toch wat langer doorzoeken, het risico nemende dat je een kleinere naam die wat minder kaarten verkoopt moet plaatsen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutchman
Bijzonder om op 3voor12 en ook hier te lezen dat er ook mensen in Secret waren die niet overtuigd waren door Infinity Song. Ik had gisteren vooraan in de tent en bij het weglopen een vergelijkbaar gevoel met vorig jaar Young Fathers en eerdere jaren op andere festivals Kae Tempest (Itgwo) en Shortparis (Lgw?), dat iedereen elkaar aankeek van 'wow, wat hebben we hier meegemaakt!?' Dat gold deze keer dan blijkbaar toch voor een kleiner deel. Neemt niet weg dat ik het ook een dag later herinner als waanzinnig goed.
Waarom is het raar dat mensen soms een andere smaak of mening hebben?
 
even zuren over 3voor12 coverage
Dat is het probleem een beetje met die live-coverage, is jaren geleden begonnen met enkele kranten hier ook. Stukken moet metéén na het optreden online staan op de 'liveblog'. Kom je vaak uit op stukken die summier zijn dan wel onvolledig. Werkdruk is vrij hoog op zo'n festival hoor, heel de tijd heen-en-weer rennen, achteraf schrijven en dan weer op naar het volgende.. 't Moet allemaal meteen, nu, op de socials staan terwijl de reviews van de dag nadien, vind ik, iets waardevoller zijn maarja.. Wat levert het meeste clicks op?
 
Maar waarom dan toch die boeking, al in een vroeg stadium (eerste lichting)? Kan je dan niet beter toch wat langer doorzoeken, het risico nemende dat je een kleinere naam die wat minder kaarten verkoopt moet plaatsen?
Eens. Zet er dan St. Vincent of PJ Harvey neer maar niet iets wat waarvan je al weet dat het niet passend is.
 
Zelf niet op BKS te vinden, maar gister in de Trix bij Jeff Rosenstock. Echt jammer dat BKS die niet heeft kunnen boeken, die had ik iedereen zeer gegund en worden volgens mij ook met open armen ontvangen op BKS. Wat een liveband ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid
Volgensmij lag jij vorig jaar nachten wakker van Timo Pisart, laat ons dan nu ook even zeiken joh.
Ik laat me dit ene momentje waarop ik het met Timo eens ben niet afpakken!

EDIT: ik had het over mijn eigen mening, die afwijkt van de meerderheid hier. Maar als door een godswonder hebben TP en ik een keer een vergelijkbare mening. Verder blijft TP afzagen natuurlijk gewoon de norm 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: noid
Dat is het probleem een beetje met die live-coverage, is jaren geleden begonnen met enkele kranten hier ook. Stukken moet metéén na het optreden online staan op de 'liveblog'. Kom je vaak uit op stukken die summier zijn dan wel onvolledig. Werkdruk is vrij hoog op zo'n festival hoor, heel de tijd heen-en-weer rennen, achteraf schrijven en dan weer op naar het volgende.. 't Moet allemaal meteen, nu, op de socials staan terwijl de reviews van de dag nadien, vind ik, iets waardevoller zijn maarja.. Wat levert het meeste clicks op?
Ze zijn met VIER man aanwezig. Als je dan betaald krijgt om daar te zijn, kun je ook wat meer energie erin steken. We zeuren vaak over Dansende Beren, maar die hebben om 02:00 uur 's nachts gewoon een volledige recensie van de hele dag online staan. Ook niet allemaal even uitgebreid, maar belangrijk om te noemen is dat daar weinig tot geen betaalde krachten bij zitten.
 
Jouw beleving is het enige dat telt. Tuurlijk is het prettig als je die bevestigd ziet in een recensie maar als het niet zo is maakt het jouw beleving niet minder valide.
 
Disclosure was al echt een blamage van een boeking voor dit festival. Dat die lui dan bij de shows eromheen wel die live set spelen en op BKS niet is een trap na. Hoop dat de directie hier van leert. Volgens mij kun je beter een iets kleinere naam neerzetten die wat beter bij het festival past. Ik denk namelijk niet dat de goede kaartverkoop de afgelopen twee jaar komt door het boeken van dit soort kwalitatief laagstaande doch (semi)populaire acts maar doordat festivals nou eenmaal rete populair zijn en DTRH en Lowlands al zijn uitverkocht. BKS mag wat mij betreft eerder iets meer de showcase kant op door een Run The Jewels of Christine and the Queens te boeken dan dit soort uitgekauwde headliners, op Justice na dit jaar.
 
Ik mag toch hopen dat het niet zo amateuristisch is. Dit heeft ook niks meer met artistieke vrijheid te maken naar mijn mening. Je legt tonnen neer om zo’n act te laten komen.. dan moet er de hele package erbij zitten.
Nee ik bedoel. Als Disclosure het zelf had gewillen, hadden ze het live kunnen doen.
Dat BKS die boeking niet goed heeft aangepakt lijkt me duidelijk. Maar even goed het gebrek aan eergevoel bij Disclosure steek me tegen.
 
Ze zijn met VIER man aanwezig. Als je dan betaald krijgt om daar te zijn, kun je ook wat meer energie erin steken. We zeuren vaak over Dansende Beren, maar die hebben om 02:00 uur 's nachts gewoon een volledige recensie van de hele dag online staan. Ook niet allemaal even uitgebreid, maar belangrijk om te noemen is dat daar weinig tot geen betaalde krachten bij zitten.
Twee schrijvers en twee fotografen (zal bij andere blogs en kranten ook wel zoiets zijn, denk ik)? Weet natuurlijk niet hoe groot hun mankracht is, ik geef maar aan dat het niet per se de fout is van de schrijver is dat er een hoge werkdruk is. Betaald of niet.

Heb BKS vorig jaar gecoverd en qua werkdruk viel dat alleszins beter te doen (ook kleiner terreinà dan iets als een PKP waar je gemakkelijk zo'n 9-10 artiesten op een dag ziet.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid
Ik denk dat een aantal mensen Infinity Song waanzinnig goed vond en een groot deel van die mensen hier mee babbelt, waardoor ze hier misschien wat oververtegenwoordigd zijn. Maar bevestig elkaar vooral, want als je iets goed vindt, vind je het goed. Ik zou me door Timo Pisart (en zelfs niet door mij) de les niet laten lezen over wat je goed moet vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nizjni
Infinity Song vond ik dan weer weinig bijzonder. Maar dat zal vooral smaak zijn. Gingen zeker in het begin wat lang door op dezelfde nummers die niet per se om een verlenging vroegen wmb.

Slowdive: geweldige show. Ik twijfelde vooraf even of het een dagkaart van 130 euro en nog eens tientallen euro's aan eten ging verantwoorden. Maar toch wel, die had ik niet willen missen!

Paolo Nutini daarna verder naar achter gezien, ik herken de reacties hier. Allemaal praters overal. Nou had ik me daar al op ingesteld, maar toch jammer. Had een veel betere show kunnen zijn met een spot verder naar voren toe.

Osees leuke afsluiter, gewoon strak. Hadden wat meer oude nummers morgen zijn van mij, maar goed, nieuwe album is ook wel leuk.

En het kan toeval zijn, maar het viel me op hoeveel er gerookt werd. Ik heb de hele dag voor/achter/naast rokende mensen gestaan, is dat altijd zo geweest? Terwijl het in de tenten niet eens is toegestaan. Idee om het terrein rookvrij te maken? Zelfs als het moeilijk te handhaven is op het terrein, kan security in elk geval sigaretten innemen bij de ingang.
 
Twee schrijvers en twee fotografen (zal bij andere blogs en kranten ook wel zoiets zijn, denk ik)? Weet natuurlijk niet hoe groot hun mankracht is, ik geef maar aan dat het niet per se de fout is van de schrijver is dat er een hoge werkdruk is. Betaald of niet.

Heb BKS vorig jaar gecoverd en qua werkdruk viel dat alleszins beter te doen (ook kleiner terreinà dan iets als een PKP waar je gemakkelijk zo'n 9-10 artiesten op een dag ziet.
4 schrijvers. Kom op, kijk de verslagen, dat is echt eronder hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick
Sowieso dat Infinity Song lastiger is qua smaak hoor. Een Nation of Language (vergelijkbaar qua onthaal vorig jaar) is toch iets wat meer in het gehoor ligt van de gemiddelde BKS ganger. Maar mooi toch, het verschil in beleving. Ik werd dan weer niet echt meegezogen bij Slowdive (frontrow nochtans), dus ik kan ook wel zeggen dat mensen elkaar een beetje napraten wat betreft Slowdive, maar het zal gewoon een verschil in beleving zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Matthijs

Users who are viewing this thread