Best Kept Secret 2024

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Vond Vince ook tegenvallen. Begrijpelijk dat het met het nieuwe album niet zo intens is als in 2018, maar hij had het gewoon op een betere manier moeten brengen. Vond het einde ook zeker niet episch, het waren gewoon de energiekere oude hits.

En de recensenten van 3voor12 kijken gewoon het hele optreden hoor, wat is dat voor feitenvrije onzin?
Vorig jaar zag ik Timo Pisart bij Japanese Breakfast een paar nummers verveeld in het publiek staan en toen liep ie weg, en later kwam zijn recensie online waarin hij zei dat het optreden begon met hits en daarna inkakte. Sindsdien snap ik de recensies waar ze de plank soms misslaan iets beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Tobuzzter

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.554
5.399
Je zal zeker een punt hebben. Maar even goed vanuit Disclosure kan je zelf het artistieke afdwingen natuurlijk.
Ik mag toch hopen dat het niet zo amateuristisch is. Dit heeft ook niks meer met artistieke vrijheid te maken naar mijn mening. Je legt tonnen neer om zo’n act te laten komen.. dan moet er de hele package erbij zitten.
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
224
255
even zuren over 3voor12 coverage

Het probleem met 3voor12 en bks is dat ze zo nodig de eindredactie moeten sturen als reviewers wat mensen zijn die gewoon niet vaak meer schrijven/erg in een bubbel zitten dus veels te veel hun eigen smaak er door heen komt in die stukken terwijl ze eigenlijk veel meer over de 'algemene show moeten schrijven' als journalist. Zie ook het Japanese Breakfast stuk van vorig jaar wat gewoon niet klopte, de hits zaten goed verspreid over heel de set maar het was duidelijk dat de schrijver heel de show niet heeft gekeken.

Ik vindt de teksten ook dit jaar oprecht nog vreselijker dan ze hiervoor waren, ze noemden Mannquin Pussy niet ironisch Pitchfork-darlings waarbij je als 40+ jarige man eens moet gaan nadenken waarom je dit schrijft.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Haha zijn er veel Belgen? Vind dat zo heerlijk aan festivals in België dat ik met mijn bescheiden 1.68 opeens over mensen heen kan kijken en het podium vaak genoeg kan zien. In nl verzuip ik vaker in het publiek.
Nou eigenlijk had ik juist het idee dat er relatief minder Vlamingen waren dan normaal. Maar Nederlanders worden steeds kleiner (deels door autochtonen, deels door slechter eten) en ik meen het serieus: hoe jonger het publiek hoe beter mijn zicht. Niet dat dat met 1.93m ooit echt een issue is, maar het is wel grappig. Overigens is mijn vrouw maar 1.64m en als ik dan wel eens buk om wat te zeggen valt me altijd op dat ze niet alleen veel minder ziet, maar ook echt minder hoort.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
481
450
Hopelijk leren ze hier van. Al heeft Maurits regelmatig laten doorschemeren dat ze zelf ook niet blij waren met deze boeking.
Maar waarom dan toch die boeking, al in een vroeg stadium (eerste lichting)? Kan je dan niet beter toch wat langer doorzoeken, het risico nemende dat je een kleinere naam die wat minder kaarten verkoopt moet plaatsen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutchman

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Bijzonder om op 3voor12 en ook hier te lezen dat er ook mensen in Secret waren die niet overtuigd waren door Infinity Song. Ik had gisteren vooraan in de tent en bij het weglopen een vergelijkbaar gevoel met vorig jaar Young Fathers en eerdere jaren op andere festivals Kae Tempest (Itgwo) en Shortparis (Lgw?), dat iedereen elkaar aankeek van 'wow, wat hebben we hier meegemaakt!?' Dat gold deze keer dan blijkbaar toch voor een kleiner deel. Neemt niet weg dat ik het ook een dag later herinner als waanzinnig goed.
Waarom is het raar dat mensen soms een andere smaak of mening hebben?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
even zuren over 3voor12 coverage
Dat is het probleem een beetje met die live-coverage, is jaren geleden begonnen met enkele kranten hier ook. Stukken moet metéén na het optreden online staan op de 'liveblog'. Kom je vaak uit op stukken die summier zijn dan wel onvolledig. Werkdruk is vrij hoog op zo'n festival hoor, heel de tijd heen-en-weer rennen, achteraf schrijven en dan weer op naar het volgende.. 't Moet allemaal meteen, nu, op de socials staan terwijl de reviews van de dag nadien, vind ik, iets waardevoller zijn maarja.. Wat levert het meeste clicks op?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.897
994
Maar waarom dan toch die boeking, al in een vroeg stadium (eerste lichting)? Kan je dan niet beter toch wat langer doorzoeken, het risico nemende dat je een kleinere naam die wat minder kaarten verkoopt moet plaatsen?
Eens. Zet er dan St. Vincent of PJ Harvey neer maar niet iets wat waarvan je al weet dat het niet passend is.
 

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
127
127
Zelf niet op BKS te vinden, maar gister in de Trix bij Jeff Rosenstock. Echt jammer dat BKS die niet heeft kunnen boeken, die had ik iedereen zeer gegund en worden volgens mij ook met open armen ontvangen op BKS. Wat een liveband ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Volgensmij lag jij vorig jaar nachten wakker van Timo Pisart, laat ons dan nu ook even zeiken joh.
Ik laat me dit ene momentje waarop ik het met Timo eens ben niet afpakken!

EDIT: ik had het over mijn eigen mening, die afwijkt van de meerderheid hier. Maar als door een godswonder hebben TP en ik een keer een vergelijkbare mening. Verder blijft TP afzagen natuurlijk gewoon de norm 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.341
Dat is het probleem een beetje met die live-coverage, is jaren geleden begonnen met enkele kranten hier ook. Stukken moet metéén na het optreden online staan op de 'liveblog'. Kom je vaak uit op stukken die summier zijn dan wel onvolledig. Werkdruk is vrij hoog op zo'n festival hoor, heel de tijd heen-en-weer rennen, achteraf schrijven en dan weer op naar het volgende.. 't Moet allemaal meteen, nu, op de socials staan terwijl de reviews van de dag nadien, vind ik, iets waardevoller zijn maarja.. Wat levert het meeste clicks op?
Ze zijn met VIER man aanwezig. Als je dan betaald krijgt om daar te zijn, kun je ook wat meer energie erin steken. We zeuren vaak over Dansende Beren, maar die hebben om 02:00 uur 's nachts gewoon een volledige recensie van de hele dag online staan. Ook niet allemaal even uitgebreid, maar belangrijk om te noemen is dat daar weinig tot geen betaalde krachten bij zitten.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.897
994
Jouw beleving is het enige dat telt. Tuurlijk is het prettig als je die bevestigd ziet in een recensie maar als het niet zo is maakt het jouw beleving niet minder valide.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Disclosure was al echt een blamage van een boeking voor dit festival. Dat die lui dan bij de shows eromheen wel die live set spelen en op BKS niet is een trap na. Hoop dat de directie hier van leert. Volgens mij kun je beter een iets kleinere naam neerzetten die wat beter bij het festival past. Ik denk namelijk niet dat de goede kaartverkoop de afgelopen twee jaar komt door het boeken van dit soort kwalitatief laagstaande doch (semi)populaire acts maar doordat festivals nou eenmaal rete populair zijn en DTRH en Lowlands al zijn uitverkocht. BKS mag wat mij betreft eerder iets meer de showcase kant op door een Run The Jewels of Christine and the Queens te boeken dan dit soort uitgekauwde headliners, op Justice na dit jaar.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.241
5.609
Ik mag toch hopen dat het niet zo amateuristisch is. Dit heeft ook niks meer met artistieke vrijheid te maken naar mijn mening. Je legt tonnen neer om zo’n act te laten komen.. dan moet er de hele package erbij zitten.
Nee ik bedoel. Als Disclosure het zelf had gewillen, hadden ze het live kunnen doen.
Dat BKS die boeking niet goed heeft aangepakt lijkt me duidelijk. Maar even goed het gebrek aan eergevoel bij Disclosure steek me tegen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Ze zijn met VIER man aanwezig. Als je dan betaald krijgt om daar te zijn, kun je ook wat meer energie erin steken. We zeuren vaak over Dansende Beren, maar die hebben om 02:00 uur 's nachts gewoon een volledige recensie van de hele dag online staan. Ook niet allemaal even uitgebreid, maar belangrijk om te noemen is dat daar weinig tot geen betaalde krachten bij zitten.
Twee schrijvers en twee fotografen (zal bij andere blogs en kranten ook wel zoiets zijn, denk ik)? Weet natuurlijk niet hoe groot hun mankracht is, ik geef maar aan dat het niet per se de fout is van de schrijver is dat er een hoge werkdruk is. Betaald of niet.

Heb BKS vorig jaar gecoverd en qua werkdruk viel dat alleszins beter te doen (ook kleiner terreinà dan iets als een PKP waar je gemakkelijk zo'n 9-10 artiesten op een dag ziet.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Ik denk dat een aantal mensen Infinity Song waanzinnig goed vond en een groot deel van die mensen hier mee babbelt, waardoor ze hier misschien wat oververtegenwoordigd zijn. Maar bevestig elkaar vooral, want als je iets goed vindt, vind je het goed. Ik zou me door Timo Pisart (en zelfs niet door mij) de les niet laten lezen over wat je goed moet vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nizjni

Gebruikers die dit onderwerp bekijken